Side 38 af 55 FørsteFørste ... 283536373839404148 ... SidsteSidste
Viser resultater 556 til 570 af 816

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar

  1. #556
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,623

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Hvorfor hedder det at man går ind i stuen, kontoret eller værelset..
    Når man normalt siger man går ud på toilettet, køkkenet, bryggers eller gangen

  2. #557
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Et hurtigt bud på det med toilettet er vel, at i gamle dage skulle man rent faktisk ud af huset. Vel også derfor det hedder det lille hus. Gangen kan vel tolkes som et sted hvor man går hen for at komme ud af huset. Bryggers derimod fremstår mig ikke helt klart - måske det samme som gangen da et bryggers vel også også har en dør ud. Men det er ren spekulation og ikke noget jeg som sådan ved.
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #558
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    508

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Den har været oppe i "Ud med Sproget" på DR flere gange, men man kan selvfølgelig ikke søge efter udsendelser (flot DR!).
    Frit husket, så byggede man indtil centralvarmens opfindelse huse, så opholdsrum lå i midten af huset. Så var de relativt nemme at holde varme.
    Køkken, toilet, bryggers, gang, spisekammer etc skal man ikke opholde sig i i længere tid ad gangen, så dem behøver man ikke holde varme. Og derfor lægger man dem i periferien af huset.

    Køb den eller lad være, men det er forklaringen fra selveste Statsradiofonien. Og jeg synes nu nok, det giver fin mening. Bemærk f.eks. det hedder ud på badeværelset, men ind i soveværelset. (Hvornår det hedder "i" og "på" har de vist forresten også givet en forklaring på en gang, men den undslipper mig.)
    No law of Nature. Just Nature!

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #559
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Jeg har endnu ikke forstået hvorfor nogle herinde bruger ordet kleb i stedet for klub. Jeg kan ikke greje om det henviser til en bestemt klub eller hvad.?

  7. #560
    Tilmeldingsdato
    Aug 2012
    Indlæg
    98

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Jeg har endnu ikke forstået hvorfor nogle herinde bruger ordet kleb i stedet for klub. Jeg kan ikke greje om det henviser til en bestemt klub eller hvad.?
    Jeg tror nok det stammer af en stavefejl på et af brøndbys debat fora hvor der var en opstemt debatør som fik skrevet "Bak nu op om klebben", også er der vist nogle som har taget det til sig... ;-)
    MvH
    Eremitten

    ------------------

    Vild med Chili - Smag Edna'en
    Eremitten's Avatar


  8. #561
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    494

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Jeg har endnu ikke forstået hvorfor nogle herinde bruger ordet kleb i stedet for klub. Jeg kan ikke greje om det henviser til en bestemt klub eller hvad.?
    Efter 1 minuts søgning i dette herlige forum, så kom dette resultat:
    http://sidelinien.dk/forums/showthre...amper+fanatics

    Mvh Bjørn

  9. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  10. #562
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af bagger Se meddelelser
    Efter 1 minuts søgning i dette herlige forum, så kom dette resultat:
    http://sidelinien.dk/forums/showthre...amper+fanatics

    Mvh Bjørn
    Mange tak.

  11. #563
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Jeg står og skal til at skifte job, og er i tvivl om hvad der normalt er kutyme for et skifte. Skriver man under hos den nye arbejdsgiver før man har sagt op hos den nuværende? Problemet med det kan være, at jeg ikke ved hvor lang tid opsigelsesperioden er. Hvis jeg istedet siger op inden jeg skriver under på det nye arbejde, kan jeg reelt stå uden arbejde hvis den nye arbejdsgiver af uvisse årsager skulle trække i land.
    Sidst redigeret af rmjdk : 03.03.13 kl. 20:39
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  12. #564
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    Jeg står og skal til at skifte job, og er i tvivl om hvad der normalt er kutyme for et skifte. Skriver man under hos den nye arbejdsgiver før man har sagt op hos den nuværende? Problemet med det kan være, at jeg ikke ved hvor lang tid opsigelsesperioden er. Hvis jeg istedet siger op inden jeg skriver under på det nye arbejde, kan jeg reelt stå uden arbejde hvis den nye arbejdsgiver af uvisse årsager skulle trække i land.
    Det bliver et gæt, da jeg ikke kender dit ansættelsesforhold, men mon ikke du kan sige din nuværende stilling op til d. 1. i måneden, således at du f.eks. ville kunne starte op på nyt arbejde d. 1. maj?

    Der vil næsten altid være en vis risiko forbundet med at skifte arbejde, selvom du skriver under på en ansættelseskontrakt. De fleste ansættelser sker med en prøveperiode på 3 mdr., og først efter udløbet af den periode, bliver man reelt fastansat.

  13. #565
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    ... Skriver man under hos den nye arbejdsgiver før man har sagt op hos den nuværende? ...
    JA!!!!! Altid. Hver gang.


  14. #566
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,225

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    JA!!!!! Altid. Hver gang.
    Og endnu vigtigere: Man får den nye arbejdsgivers underskrift ;-)
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #567
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    170

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Jeg har aldrig helt fået forklaret hvad en "Tag cloud" helt præcist er, i min naivitet forestiller jeg mig at det er de emner der oftest eller for nyligt er debatteret på forummet. Derfor undrer det mig at "tophue" og "flexnes" er blandt de ca 30 enmer i sideliniens tagcloud. Nogen bud?

    Mvh Boulevardigan

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #568
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    For to dage siden var der dokumenteret to pærer, der lyste i hver forlygte på bilen. Da jeg kl 20 i dag skal køre hjem er det kun et lille positionslys(?), der virker i hver side. Det lange lys virker, på begge lygter. Jeg kører på tanken og skifter den ene pære (da jeg ikke kan komme til den anden uden at skrue). Nu kører jeg hjem med lys på i den ene side og det svage positionslys i den anden.

    Men hallo! Så siger madammen "men hvorfor virkede det lange lys så? Hvor mange pærer er der?" og jeg måtte give et svigende "det aner jeg ikke".

    Så, smukke mennesker, oplys mig? Er der to pærer i sådan en H4, både til kort og til langt lys? Er der noget galt med bilen? (begge pærer er jo også gået indenfor 1-2 dage)

  19. #569
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,692

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Nu kan jeg desværre ikke huske så skide meget af min ellers ret så grundige læring om bilens lygter, hvilket jeg da godt kan være lidt ked af. :-/ Derfor kan jeg heller ikke huske, hvor mange af funktionerne i lygten, som kører på samme sikring, og om det kan have sammenhæng i dit forløb. Men har du eventuelt tjekket, om sikringerne kunne være indblandet i problemet?
    .




    Plastic since '92

    .
    Registreret HO-ligan's Avatar

  20. #570
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    For to dage siden var der dokumenteret to pærer, der lyste i hver forlygte på bilen. Da jeg kl 20 i dag skal køre hjem er det kun et lille positionslys(?), der virker i hver side. Det lange lys virker, på begge lygter. Jeg kører på tanken og skifter den ene pære (da jeg ikke kan komme til den anden uden at skrue). Nu kører jeg hjem med lys på i den ene side og det svage positionslys i den anden.
    Men hallo! Så siger madammen "men hvorfor virkede det lange lys så? Hvor mange pærer er der?" og jeg måtte give et svigende "det aner jeg ikke".
    Så, smukke mennesker, oplys mig? Er der to pærer i sådan en H4, både til kort og til langt lys? Er der noget galt med bilen? (begge pærer er jo også gået indenfor 1-2 dage)
    Ja der er flere pærer...hvilket et kig i din instruktionsbog til bilen også vil fortælle. (det gør min ihvertfald)
    Og de 2 pærer som lyser hele tiden (alm lys) hænger åbenbart sammen, for hvis den ene går, så går den anden ganske kort tid efter..men det er vist noget med spænding ..

    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Rejsetråden (tips, links og oplevelser).
    By Caligula76 in forum Diverse
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 01.12.19, 21:56
  2. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 22.08.07, 10:25
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •