Side 39 af 55 FørsteFørste ... 293637383940414249 ... SidsteSidste
Viser resultater 571 til 585 af 816

Emner: Dumme spørgsmål - kloge svar

  1. #571
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Sikringer ikke checket, men den er vel ikke gået, når det virker når jeg skifter en pære. Så er der to pærer i en H4 eller skruer man bare op for den, på langt lys? Og i så fald, hvorfor virker det så på de to "gamle" pærer? Jeg fatter intet.

  2. #572
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Normalt er der seperate pærer til både positionslys, kørelys og fjernlys. :)

    Jeg har H7 som kørelys og H1 som fjernlys.

  3. #573
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Er det en fransk bil? Der er vist nogle problemer med spidsspændinger som gør at pærerne kan blive lidt upålidelige pga. det "chok" de kan få når de er kolde og de får for meget spænding.

  4. #574
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Det er en Kia. Jeg har nu skiftet begge pærer, virker fint. Jeg kan kan kun se en lille rund pære og så den H4 som jeg har skiftet. Så hvordan virker langt lys? I den H4 er der da kun 1 pære? *fatter det ikke*

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #575
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Som jeg forstår det er der to glødetråde lidt forskudt i en H4 pære. Altså nærmest to pærer i en, hvor den ene er kraftigere og placeret sådan at lyset spredes bredt, hvorimod den anden er svagere og placeret i lampen sådan at lyset hovedsageligt reflekteres i højre side af vejen. Det kan måske også forklare hvordan en pære kan virke delvist efter der er opstået en fejl.

    edit: Der står lidt om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Headlamp#European_system
    Sidst redigeret af SuperSharpShooter : 27.03.13 kl. 16:49

  7. #576
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Det giver en del mere mening så! Det siger jeg til madammen! Tak!

  8. #577
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Hej Franni,

    Når du nu skifter pærer næste gang så køb en pære der hedder "Long Life" eller lignende. Jeg har haft samme problem i min bil. Jeg købte altid de billige pærer, og de blev ved med at sprænge. Så skiftede jeg til en Long Life, og har ikke haft problemer siden. De koster ca. 3 gange mere end "almindelige" pærer, men de er alle pengene værd.
    Prøv fx. denne her http://www.thansen.dk/product.asp?c=...pn=-1284796731 eller denne her http://www.billigbilpleje.dk/product...2llecob1-1903/

    Hov glemte lige: Når du skifter pærer i din bil, så undgå at røre ved pæren - det fedt du har på fingrene ødelægger pæren- så tag et par handsker på- men det ved du sikkert godt i forvejen :-)
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  9. #578
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    tak for råd. Den med fedtede fingre var jeg med på. Må indrømme at pærer er noget jeg køber når de går, så derfor ender jeg nok altid på en tank og køber hvad de nu har. Der er de ihvertfald alle fyldt med fine reklamer for, hvor meget de lyser og hvor længe de holder:)

  10. #579
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Boulevardigan Se meddelelser
    Jeg har aldrig helt fået forklaret hvad en "Tag cloud" helt præcist er, i min naivitet forestiller jeg mig at det er de emner der oftest eller for nyligt er debatteret på forummet. Derfor undrer det mig at "tophue" og "flexnes" er blandt de ca 30 enmer i sideliniens tagcloud. Nogen bud?

    Mvh Boulevardigan
    Er der ikke plz nogen der kan opklare dette? Det driver mig til vanvid. Og det lader ikke til, at Wiki er til hjælp
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  11. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  12. #580
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Er der ikke plz nogen der kan opklare dette? Det driver mig til vanvid. Og det lader ikke til, at Wiki er til hjælp
    Du må gerne uddybe, hvad det er, du ikke forstår :-)

    Den overordnede definition af en tag cloud fremgår af Wiki-siden, som du har linket til, men kan også defineres således:

    Definition: A tag cloud is the phrase used to describe a large number of "tags", terms describing content within a website. A tag cloud can be as simple or as ornate as the Web designer wants it to be. Most tag clouds display a number of tags that are in a variety of different font sizes; the larger the font, the more popular that particular tag is on the Web site.

    I øvrigt indgår ordene tophue og fleksnes i en række tråde :-)

  13. #581
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af Jobbeelg Se meddelelser
    Er der ikke plz nogen der kan opklare dette? Det driver mig til vanvid. Og det lader ikke til, at Wiki er til hjælp
    Årsagen til at det er nogle underlige ord, der fremgår af tag clouden, er at den kun ser på de ord, en tråd er blevet tagget med. Hvis du ser nederst i en tråd, er der feltet "Tags for this Thread", hvor man kan tagge en tråd med bestemte ord. Den funktion er der bare ikke specielt mange, der benytter sig af på Sidelinien, så de enkelte tags, der er blevet benyttet, kommer alle ind i tag clouden.

  14. #582
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    413

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Jeg ved ikke rigtig om dette er den rigtige tråd, at poste dette spørgsmål, men nu prøver jeg alligevel.

    Er der en der kan forklare mig hvorfor fanden ledene medarbejder, træner, spillere ect her i klubben. har så pokkers travlt med at KÆFTE op, om hvor meget de vil savne bøf, hvor stort savn for hele verdens fodbold det ville være hvis bøf rykkede ned, gik konkurs mm.?

    De kunne vel for fanden, på et givent spørgsmål fyrer en gang, lirum-"synd for alle med en konkurs, nedrykning ect.- larum, ned i mikrofonen? Sådan, bare lidt i respekt for deres kernekunder?

    Undskyld, men det skulle ud...........

    Go´weekend

    rsj

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #583
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    400

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Hvorfor kommer der ikke flertals -s på ordet "job"

    "Der skal skabes 150.000 flere job inden 2020"
    Hvorfor ikke "... 150.000 flere job(S)?!?
    Stavefejl??

    Go suck a rail road spine!!!

  17. #584
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,001

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Citat Oprindeligt indsendt af bazk Se meddelelser
    Hvorfor kommer der ikke flertals -s på ordet "job"

    "Der skal skabes 150.000 flere job inden 2020"
    Hvorfor ikke "... 150.000 flere job(S)?!?
    I følge Retskrivningsordbogen kan du (desværre) godt skrive det med "s" til sidst. Det logiske ville dog være, at man ikke kunne, da "s" er en engelsk flertalsendelse og ikke en dansk.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #585
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Dumme spørgsmål - kloge svar

    Jeg tillader mig at sakse en del af konklusionen fra en undersøgelse foretaget af Dansk Sprognævn i 2007:

    "Hvad bøjningsformen angår, er hovedreglen i undersøgelsen at engelske lån bliver tilpasset dansk bøjning. Den vigtigste undtagelse fra denne regel er flertalsbøjningen af engelske substantiver hvor det engelske flertals-s i mange tilfælde bevares

    Den overordnede konklusion på undersøgelsen af moderne engelske importords tilpasning til dansk tale- og skriftsprog er med andre ord at importordene som hovedregel følger engelsk fonetik og engelsk ortografi, men dansk morfologi.".

    http://www.dsn.dk/arkiv/nfs/2007-4.htm

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Rejsetråden (tips, links og oplevelser).
    By Caligula76 in forum Diverse
    Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 01.12.19, 21:56
  2. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 22.08.07, 10:25
  3. Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 30.11.06, 23:21

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •