Side 115 af 115 FørsteFørste ... 1565105112113114115
Viser resultater 1,711 til 1,721 af 1721

Emner: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

  1. #1711
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af SuperSharpShooter Se meddelelser
    Så træder bl.a. Gravgaard, Grønkjær og Lars Jakobsen i aktion for at redde klebben i en støttekamp kamufleret som velgørenhed. “Noget” af overskuddet går til Læger uden grænser. Resten lige i lokummet.
    https://www.bt.dk/fodbold/broendby-l...goerenhedskamp
    Alser, med over-18-billetter prissat til 190 kr., er det så bare mig, eller er hele velgørenheden overstået allerede længe inden vi når de 2.000 solgte voksenbilletter? Og længe inden salget af tv-rettigheder – gæt én og kun én gang, hvem der vil vise kampen, og jeg giver et hint: De viser en tv-træningskamp med Brøndbys reserver lige nu.

    Ikke, at der er noget galt i at holde en opvisningskamp på sin egen hjemmebane.

    Men at kalde den for FODBOLD MOD CORONA ... hvor skamløs kan man egentlig være.


  2. #1712
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Alser, med over-18-billetter prissat til 190 kr., er det så bare mig, eller er hele velgørenheden overstået allerede længe inden vi når de 2.000 solgte voksenbilletter? Og længe inden salget af tv-rettigheder – gæt én og kun én gang, hvem der vil vise kampen, og jeg giver et hint: De viser en tv-træningskamp med Brøndbys reserver lige nu.

    Ikke, at der er noget galt i at holde en opvisningskamp på sin egen hjemmebane.

    Men at kalde den for FODBOLD MOD CORONA ... hvor skamløs kan man egentlig være.
    MEGET længe inden. 1316 voksenbilletter solgt og så er småpengene til Læger Uden Grænser reddet hjem, så kan resten af indtægterne fra de forventede 15.000 gæster samt TV-rettigheder gå til at holde skuden oven vande.

    Det er i den grad usmageligt at kalde det Fodbold Mod Corona. Kald det hvad det er: Hjælp Klebben - Vi Er Fucked Igen Og Vil Malke Jeres Penge Og Samtidig Maskere Det Som Velgørenhed.


  3. #1713
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Alser, med over-18-billetter prissat til 190 kr., er det så bare mig, eller er hele velgørenheden overstået allerede længe inden vi når de 2.000 solgte voksenbilletter?
    Forudsat at der ingen udgifter er.

  4. #1714
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser

    Men at kalde den for FODBOLD MOD CORONA ... hvor skamløs kan man egentlig være.
    Men hvor er det vildt, at man begynder at sælge billetter til en fodboldkamp, man ikke aner, hvornår kan spilles.

    Det lugter mildest talt af, at vores venner på Vestegnen seriøst mangler likviditet. Lur mig ikke om Læger Uden Grænser først ser deres penge, når kampen er spillet og regnskabet er endeligt. Og indtil da fylder pengene op på en ellers tom bankkonto.

  5. De følgende 10 brugere er enige:

  6. #1715
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Det arrangement er så lamt. Læger uden grænser får som jeg forstår det ca 10% af overskudet og BIF 90%. Det er vel på grænsen af marketingloven at kalde det velgørenhed. Er der nogle der er inde i reglerne for det? Jeg må vel heller ikke stille mig ned på gaden med en røde kors raslebøsse og samle ind til velgørenhed hvis jeg stak 90% af de indsamlede penge i min egen lomme? Det er vel svindel.

  7. De følgende 7 brugere er enige:

  8. #1716
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    164

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Det arrangement er så lamt. Læger uden grænser får som jeg forstår det ca 10% af overskudet og BIF 90%. Det er vel på grænsen af marketingloven at kalde det velgørenhed. Er der nogle der er inde i reglerne for det? Jeg må vel heller ikke stille mig ned på gaden med en røde kors raslebøsse og samle ind til velgørenhed hvis jeg stak 90% af de indsamlede penge i min egen lomme? Det er vel svindel.
    Der er virksomheder som sikrer deres overlevelse på den måde. Ja de bliver udsat for en del kritik, men om ikke andet så sælger de deres produkter på, at ca. 10% af omsætningen går til velgørenhed, resten går direkte i lommerne på ejerne. Det skal dog bemærkes at det ikke ligefrem bliver tillagt stor værdi i deres salgstale, at der KUN er tale om 10%, men mere udlagt som om at de nærmest løser hungersnøden i Afrika, fordi man køber kaffe eller postit blokke af dem.

    Lovligt det er det, men det er også på kanten og i den grad ok at give en sviner for!

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #1717
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    Det arrangement er så lamt. Læger uden grænser får som jeg forstår det ca 10% af overskudet og BIF 90%. Det er vel på grænsen af marketingloven at kalde det velgørenhed. Er der nogle der er inde i reglerne for det? Jeg må vel heller ikke stille mig ned på gaden med en røde kors raslebøsse og samle ind til velgørenhed hvis jeg stak 90% af de indsamlede penge i min egen lomme? Det er vel svindel.
    Hvordan er du kommet frem til de procenter?
    Jeg har kun hørt at MSF får op til 250.000 kroner af et eventuelt overskud, men end ikke en fordelingsnøgle af overskuddet. Og så er det vel svært at sætte fordeling på?

  11. #1718
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af filibuster Se meddelelser
    Hvordan er du kommet frem til de procenter?
    Jeg har kun hørt at MSF får op til 250.000 kroner af et eventuelt overskud, men end ikke en fordelingsnøgle af overskuddet. Og så er det vel svært at sætte fordeling på?
    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...y-kamp/8137091

    Planerne for kampen blev præsenteret tirsdag, hvor forventningen er, at der bliver solgt 15.000 billetter til velgørenhedskampen, som endnu ikke har fået en dato.

    Den bliver planlagt, når myndighederne åbner for tilskuere på stadion.

    Hvis det sker, kan Brøndby vente et par millioner kroner i overskud fra begivenheden, fordi Læger uden Grænser også skal tildeles 250.000 kr. som en del af overskuddet fra kampen.

  12. #1719
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Det er naturligvis snyd og bedrag og uhæderligt som vi er vandt til fra den kant, men i det mindste kommer de fleste penge fra deres fans som sikkert havde betalt på en eller ande måde alligevel når tiggerskålen endnu en gang kom rundt. Hvis bare det kunne være uden tidligere FCK'ere og især uden vores logo på marketingsmaterialet.

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #1720
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Et hurtigt regnestykke (med nogle faktuelle tal og nogle trukket ud ad røven) siger:

    billetterne koster fra 140,- (bag mål) til 190,- (langside) og halv pris for børn.

    De forventer mindst 15.000 tilskuere og hvis man trækker partnere, frivillige og andre gratister fra, så skal de vel sælge en 10-13.000 billetter med en gennemsnitspris på - lad os sige - 150 kroner.

    Så lander billetindtægterne i niveauet 2 mio kr i meget runde tal.

    Viasat har allerede meddelt, at de viser kampen, og det får de også lov at betale et mindre sekscifret beløb for. Mit bud er i niveauet 200.000,-

    Ifølge Brøndbys egen delårsrapport brugte hver tilskuer i gennemsnit 99,- per kamp på F&B i første halvår af 2019. Hvis det niveau holder, lander der altså yderligere 1,5 mio på den konto.

    Sidst men ikke mindst er der merchandisesalget i forbindelse med kamp, som også skæpper i kassen med nogle hundrede tusinder (igen hevet ud af røven).

    Lidt hurtig hovedregning giver altså en omsætning omkring 4 mio kroner ved 15.000 tilskuere. Så er der selvfølgelig et hav af udgifter, der skal trækkes fra, men mon ikke et overskud lander meget godt i niveauet 2,5 mio og dermed 90% til BIF og 10% til MsF?
    Hejsa
    Elver's Avatar


  15. #1721
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Sjældent har der været en mere oplagt sag til udskamning på de sociale medier, som emne i Ren fodboldsnak (selvom resultatet er givet på forhånd!), skuldertakling på Fodbold FM, tip til udygtige journalister på EB og BT, osv. osv.

    BØF fortjener i den grad at blive hånet for den her kamp. De bør udstilles til spot og latterliggøres mere end normalt. BØF spiller altid deres ‘socialt bevidst og samfundsmæssigt langt mere ansvarsfuld end alle andre’-kort ved en hver given lejlighed, men her udstiller de sig selv, som det de har været siden de gik på Børsen. En dårligt drevet paria uden de mindste moralske skrupler eller samfundssind.

  16. De følgende 9 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Den totale trøjetråd
    By FC William in forum De lange linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.03.20, 12:03
  2. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 12.01.11, 09:51
  3. Reminder om kaos tifo
    By michael_kruuse in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.08.09, 08:57
  4. Den store bif bortforklarningstråd
    By Pabres in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 07.10.04, 01:06
  5. DBU/JBU har skabt kaos i Jylland
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 21.02.04, 10:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •