Side 112 af 115 FørsteFørste ... 1262102109110111112113114115 SidsteSidste
Viser resultater 1,666 til 1,680 af 1721

Emner: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

  1. #1666
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Hvordan skal det forstås, at det er med maximum 53 millioner fratrukket provenuet?
    Brøndby laver en emission, hvor de sælger nye aktier. I forvejen skylder Brøndby Jan (og den mere anonyme Torben) 93 mio kr. som konverteres til nye aktier. Det får Brøndby ikke flere penge i kassen af, det sletter bare gælden til Jan og Torben.

    Hvis Brøndby sælger flere aktier - udover hvad de skylder Torben og Jan - så skal det beløb fratrækkes Jans garanti. Det er et kraftigt signal fra Jan om, at han ikke har tænkt sig at investere mere i Brøndby - han leverer lidt tagpap hvis det drypper fra loftet - og som du skriver, signalerer det hård smalkost for Brøndby.

    Hvis Jans hjerte for alvor var i det, så havde det været et meget bedre signal at smide de 53 mio. kr. direkte i kassen i forbindelse med emissionen for at give Brøndby noget arbejdskapital. Jans forventning er, at andre skal levere den kapital.

    Der er to muligheder: Investorer, der bare smider penge i emissionen, men reelt ikke er interesseret i indflydelse. Det kan man udelukke som redningsplanke, når man ikke taler om superfans som Jan selv (og KASI-Jesper). Men efterhånden er det helt tydeligt for alle at en passiv investering i Brøndby skal betragtes som tabt og det er heller ikke fordi modellen har hjulpet klubben sportsligt udover at redde den fra konkurs.

    Så den eneste mulighed for at få professionelle ejere ind, er hvis Jan sælger sin aktiepost til dem. Men hvordan skal en ny ejer prissætte ejerskabet, når klubben over de seneste 10 år har tabt ½ mia. kr?

    Problemet er, at det ikke giver mening at overtage sådan et aktiv uden at der følger kapital med, for en ny ejer, der vil drive klubben videre, overtager en masse forpligtelser og skal derudover investere i klubben og stadion for at løfte indtjeningen på sigt. Vel at mærke i en branche med hårde konkurrenter, så det er en risikabel investering uden garanti for succes. Igen - se på historien. ½ mia. kr. lige ned i lokummet.

    En passende sammenligning er Operahuset i København, som kommunen fik som "gave". Bevares, en bygning til 1 mia. kr., men nu hænger kommunen på driften og man kan altså ikke sælge til den nærmeste oligark.

    Jan viser samtidig at han ikke vil smide flere penge i klubkassen, men kun lukke de værste huller. Det er ikke tillidsvækkende.

    Så Jan og Brøndby sidder med et fælt catch 22. De har ikke lyst til selv at investere mere og det er svært at se, hvorfor andre skulle gøre det på vilkår, hvor Jan kan trække sig ud af det med skindet på næsen. Han er bundet til rattet, simpelthen.
    Sidst redigeret af Bopa : 23.01.20 kl. 10:15
    Mvh,
    Bopa


  2. #1667
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Og nu opjusterer de så de sportslige forventninger til denne sæson: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...etning/7970557

    Det lugter for mig at se af, at de allerede er begyndt at ryste på hånden i forhold til den tilbageholdende kurs, hvor CV skulle bringe udgifterne ned og satse på talentudvikling og videresalgspotentiale. Mon ikke der er et par løntunge has-beens på vej ind? Hurra for vestegnscirkuset!
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #1668
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    352

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Altså det virker (som sædvanligt) helt sort det de foretager sig derude.

    I grove tal (ret mig hvis jeg tager fejl):
    - De vil lave en emission hvor de vil hente 150 mio.
    - De ca. 100 mio. er allerede brugt på at indfri gæld.

    Der er kun altså kun ca. 50 mio. tilbage, og for dem vil de i 2020:
    - Renovere stadion. Kan vel hurtigt koste 50 mio alene
    - Dække deres underskud. Forventet 20-30 mio.
    - Forstærke deres trup og Masterclass, så de kan komme i Top-3 og Europa.

    Jeg kan i min vildeste fantasi ikke se hvordan det nogensinde skulle hænge sammen.
    .
    Kom til Brøndby med de rige
    "Vi vil ikke have flere bistandsklienter.
    Kom med millionærerne."

    Kjeld Rasmussen, borgmester i Brøndby.

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #1669
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Jeg ville ikke blive overrasket, hvis Jans plan er at konverterer gælden til nye aktier og så sælge hele sin andel til Red Bull.

  7. #1670
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Hvis Jans hjerte for alvor var i det, så havde det været et meget bedre signal at smide de 53 mio. kr. direkte i kassen i forbindelse med emissionen for at give Brøndby noget arbejdskapital. Jans forventning er, at andre skal levere den kapital.
    Uden at have regnet det efter, kan vi være ude i, at hvis han skyder de ekstra 53 mio direkte i, så kommer hans ejerandel så højt op, at han er tvunget til at afgive købstilbud på de resterende aktier, hvilket han ikke nødvendigvis er interesseret i, da han jo så står fuldstændig Palle med hele lorten.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  8. #1671
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Honse Se meddelelser
    Jeg ville ikke blive overrasket, hvis Jans plan er at konverterer gælden til nye aktier og så sælge hele sin andel til Red Bull.
    Det sad jeg også og tænkte på. Men da de nye aktier stammer fra emissionen, gør det ikke hans aktieandel større, vel? Han har bare flere aktier af en tilsvarende større samlet kage, hvor hver aktie er mindre værd. Eller tager jeg fejl?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  9. #1672
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    672

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det sad jeg også og tænkte på. Men da de nye aktier stammer fra emissionen, gør det ikke hans aktieandel større, vel? Han har bare flere aktier af en tilsvarende større samlet kage, hvor hver aktie er mindre værd. Eller tager jeg fejl?
    Tilbudspligten træder i kraft når man ejer 33 pct af aktierne. I tilfældet brøndby og Onkel Jan, blev tilbudet om fuld overtagelse fremsat tilbage i 2016. https://brondby.com/files/PDF/Selska...dsdokument.pdf

    Mvh
    Derfor er jeg veldig stolt av laget mitt!
    niknik's Avatar

  10. #1673
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Og nu opjusterer de så de sportslige forventninger til denne sæson: https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...etning/7970557

    Det lugter for mig at se af, at de allerede er begyndt at ryste på hånden i forhold til den tilbageholdende kurs, hvor CV skulle bringe udgifterne ned og satse på talentudvikling og videresalgspotentiale. Mon ikke der er et par løntunge has-beens på vej ind? Hurra for vestegnscirkuset!
    Du er mere optimistisk end jeg er. Når det kommer til brøndbys snarlige kollaps er jeg altid sortseer.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #1674
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Jeg kan ikke lade være med at spørge mig selv, hvorfor fanden Red Bull eller andre skulle gå ind i BØF, med den økonomiske og infrastrukturmæssig situation klubben står i. Helt seriøst så er BØF's store problem, at de ikke tjener penge, og de områder hvor BØF på sigt kan tjene penge - talentudvikling og europæisk deltagelse - er områder hvor konkurrencen i Danmark er ekstrem hård, og hvor BØF er kørt langt bagud. Faktisk tror jeg, at når først sportsligt seriøse investorer som Red Bull ser tallene igennem, så vender de tommelfingeren ned. Det vil simpelthen være for dyrt at gøre BØF til en rentabel investering.

    BØF har to ting kørende for dem nemlig deres brand og deres popularitet, men som markedet er nu, så er der ikke de store penge at hente her. Ikke før de sportslige resultater bliver markant bedre. Og når man kigger på de andre parametre, så står klubben ikke stærkt nationalt.

    1) Sportsligt er klubben at regne i gruppen 3-6 i Danmark, men det er med pil ned ad, og bagfra er der en sovende gigant i AGF der komme buldrende. Ser man på AGF's økonomiske udvikling, investeringer og fremtidige infrastruktur , så ville jeg være bekymret som BØF'er. Helt personligt bekymrer AGF faktisk mig som FCK-tilhænger langt mere end alle andre danske klubber.

    2) Talentudviklingsmæssigt er BØF ikke engang i top 5 i Danmark. FCK, FCN, FCM, AGF og AaB må alle siges at være bedre kørende på det område. Desuden er konkurrencen om de bedste talenter alene i København så intensiv, at det ikke lige at flytte sig markant uden enorme investeringer. Ser man nationalt, ja så er konkurrencen endnu større.

    3) Infrastrukturmæssigt har BØF måske Danmarks bedste fanzone, men hvad betyder det, hvis deres stadion skal renoveres for et markant millionbeløb, og hvis deres træningsfaciliteter skal udbygges tilsvarende.

    Helt alvorligt ment, så synes jeg der er andre langt mere oplagte klubber for Red Bull at overtage i Skandinavien - AGF i Danmark og Vålerenga i Norge. Begge steder er infrastrukturen på plads og de er begge sovende kæmper, der er alene om deres nær-område, præcist som Salzburg var i sin tid.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #1675
    Tilmeldingsdato
    Jun 2011
    Indlæg
    24

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Den her tråd er en guldgrube. Hykleriet vil ingen ende tage fra en fangruppe, der i årevis har skreget lungerne fulde om økonomiens rolle i fodbold, så er vi tæt på det totale sell out. Smukt eksemplificeret ved en kommentar som denne:

    "Ja..

    Jeg vil også altid elske min datter selv om hun skifter hårfarve og gifter sig med en,og dermed måske får et andet efternavn, samt med en jeg ikke er vild med.
    Jeg ville ikke cutte båndet bare fordi hun ikke gør som jeg synes.
    Det er ægte kærlighed og loyalitet."

    https://www.bif-support.dk/sso/forum...er=last_answer

  15. De følgende 16 brugere er enige:

  16. #1676
    Tilmeldingsdato
    Jun 2007
    Indlæg
    678

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det sad jeg også og tænkte på. Men da de nye aktier stammer fra emissionen, gør det ikke hans aktieandel større, vel? Han har bare flere aktier af en tilsvarende større samlet kage, hvor hver aktie er mindre værd. Eller tager jeg fejl?
    Nej, hans andel er nok den samme. Men det er lidt lettere for en køber at overtage hans aktier, end hans gæld. Det ligner meget at BIF bliver gjort klar til et salg.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #1677
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg kan ikke lade være med at spørge mig selv, hvorfor fanden Red Bull eller andre skulle gå ind i BØF, med den økonomiske og infrastrukturmæssig situation klubben står i. Helt seriøst så er BØF's store problem, at de ikke tjener penge, og de områder hvor BØF på sigt kan tjene penge - talentudvikling og europæisk deltagelse - er områder hvor konkurrencen i Danmark er ekstrem hård, og hvor BØF er kørt langt bagud.
    Her er jeg faktisk uenig. I Danmark er der FCM og FCK, og alt andet bør man med en mindre pengeindsprøjtning nemt kunne ligge bag sig. Europæisk fodbold er nemt at spille sig til i Danmark sammenlignet med mange andre lande. Talentudviklingen er i fremdrift, men så er den jo heller ikke bedre - hvilket også kommer til udtryk i den begrænset mængde af danskere der slår igennem i international fodbold. FCN, FCM og FCK har gode akademier efter danske forhold, men så er det altså heller ikke bedre end det. Vi svømmer jo ikke ligefrem i potentielle stjerner i de klubber, men skal snarere sætte vores lid til spillere som Nelsson, Kaufmann, Damsgaard, Dyhr osv. som er i den europæiske middelklasse. Jeg tror potentialet er langt større i dansk fodbold.

  19. #1678
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Her er jeg faktisk uenig. I Danmark er der FCM og FCK, og alt andet bør man med en mindre pengeindsprøjtning nemt kunne ligge bag sig. Europæisk fodbold er nemt at spille sig til i Danmark sammenlignet med mange andre lande. Talentudviklingen er i fremdrift, men så er den jo heller ikke bedre - hvilket også kommer til udtryk i den begrænset mængde af danskere der slår igennem i international fodbold. FCN, FCM og FCK har gode akademier efter danske forhold, men så er det altså heller ikke bedre end det. Vi svømmer jo ikke ligefrem i potentielle stjerner i de klubber, men skal snarere sætte vores lid til spillere som Nelsson, Kaufmann, Damsgaard, Dyhr osv. som er i den europæiske middelklasse. Jeg tror potentialet er langt større i dansk fodbold.
    Jeg er enig. Man vil med relativt få midler kunne komme i Europa fra Danmark. Det store gamble fra RB eller andre potentielle store investorer og den potentielle fare for os ligger vel i, at vi med en pæn risiko kan ende med den situation, hvor kun mestrene kan kvalle til CL samtidig med at resten ikke engang kan komme i EL men må nøjes med 3. division i Europa. Kommer RB ind med en kæmpe pose penge og formår at skubbe os væk fra førerpositionen, ja så har vi nok et problem. Vi kan ikke leve med kun at spille EL-2 år efter år.

    Jeg kan sagtens se situationen i BIF pt. som den oplagte situation for investorer i at for forholdsvis få midler at få magten i en af nordens største klubber (det er de nok stadig målt på popularitet, fanbase, sponsorpotentiale osv). Vi så desuden med Zorniger, hvordan man forholdsvis nemt kunne komme tæt på guldet endda med RB-spillestil.
    Men der ville nok også ligge noget fornuft i lige at lade tingene ligge et par år og se, hvad EUFA har tænkt sig med de Europæiske turneringer. Bliver det tæt på umuligt for et dansk hold at komme i CL eller endda EL-1, så giver en investering næppe den helt store mening.

  20. #1679
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...sse-i-bukserne

    Per Hansen fra Nordnet lægger ikke fingrene imellem ift. Brøndbys økonomiske situation.

  21. #1680
    Tilmeldingsdato
    Feb 2015
    Indlæg
    128

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er enig. Man vil med relativt få midler kunne komme i Europa fra Danmark. Det store gamble fra RB eller andre potentielle store investorer og den potentielle fare for os ligger vel i, at vi med en pæn risiko kan ende med den situation, hvor kun mestrene kan kvalle til CL samtidig med at resten ikke engang kan komme i EL men må nøjes med 3. division i Europa. Kommer RB ind med en kæmpe pose penge og formår at skubbe os væk fra førerpositionen, ja så har vi nok et problem. Vi kan ikke leve med kun at spille EL-2 år efter år.

    Jeg kan sagtens se situationen i BIF pt. som den oplagte situation for investorer i at for forholdsvis få midler at få magten i en af nordens største klubber (det er de nok stadig målt på popularitet, fanbase, sponsorpotentiale osv). Vi så desuden med Zorniger, hvordan man forholdsvis nemt kunne komme tæt på guldet endda med RB-spillestil.
    Men der ville nok også ligge noget fornuft i lige at lade tingene ligge et par år og se, hvad EUFA har tænkt sig med de Europæiske turneringer. Bliver det tæt på umuligt for et dansk hold at komme i CL eller endda EL-1, så giver en investering næppe den helt store mening.
    Hvis RB skulle smide penge i Brøndby, så de ville tromle igennem superligaen ville det jo nok også gøre at Danmark ville kravle op ad ranglisten, hvilket ville give gode muligheder for kontinuerligt at ligge i top15. Ergo ville det slet ikke være umuligt at komme i EL1 for en evt. 2'er i dk.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den totale trøjetråd
    By FC William in forum De lange linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.03.20, 12:03
  2. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 12.01.11, 09:51
  3. Reminder om kaos tifo
    By michael_kruuse in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.08.09, 08:57
  4. Den store bif bortforklarningstråd
    By Pabres in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 07.10.04, 01:06
  5. DBU/JBU har skabt kaos i Jylland
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 21.02.04, 10:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •