Side 1 af 22 123411 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 1721

Emner: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Der har været skrevet en del rundt omkring i forskellige tråde om Brøndbys aktuelle kollaps, men jeg synes egentlig emnet fortjener en mere prominent placering på dette forum hehe.

    Lige for at opsummere: I sommerferien tegnede alt lysere på vestegnen end længe set. Efter fyringen af Kent Nielsen havde Henrik Jensen taget over og sikret klubben en imponerende tredjeplads og en billet til Europa League-kvalifikationen. Holdet havde fundet den gamle Brøndby-fighterånd frem igen og til tider faktisk også spillet pæn fodbold.

    Den del af Kasi-millionerne der ikke var kastet efter lidt for velbetalte has-beens var blevet brugt til at nedbringe gælden, så økonomien så fornuftig ud, og Kasi-Jesper gav udtryk for at han gerne ville investere i BIF igen en skønne dag.

    Man stod godt nok og manglede en sportschef, men det var jo en bagatel at ærgre sig over, når der nu var så mange andre ting at glædes ved. Optimismen var tilbage i Brøndby, og følgelig blev der da heller ikke investeret i mange forstærkninger af spillertruppen: Eneste tilgang var lejeaftalen med det ubeskrevne blad Bruno fra Brasilien.

    De første uger i den nye sæson gik også udmærket. Den 20. august tegnede alting stadig rosenrødt. Status var 10 point for de første fem ligakampe og udekampen mod Sporting Lissabon havde kastet en imponerende 2-0 sejr af sig. Ambitionen om at spille med om guld og kvalificere sig til Europa Leagues gruppespil så mere end realistisk ud. Så gik det galt:

    • De næste seks Superliga-kampe gav blot seks point
    • Returkampen mod Sporting-kampen blev tabt 0-3
    • I pokalturneringen blev det til en ydmygende exit mod Varde
    • To chefer har forladt Brøndby IF A/S's organisation
    • Man har selv fyret klubikonerne Tom Køhlert og Per Nielsen
    • Henrik Jensens spillestil kollapser fuldstændigt i modgang
    • Kasi-Jesper truer med at kaste sine penge efter en anden klub på vestegnen
    • Brøndby udsættes for massiv kritik i den samlede sportspresse


    Den foreløbige kulmination blev kampen mod Horsens, hvor publikum højlydt forlanger Per Bjerregaards afgang. Bestyrelsesformanden svarer igen i sin blog, hvor han beskylder fansene for at danse efter sportspressens pibe. Brøndby Support sender tilmed et åbent brev til bestyrelsen i Brøndby IF A/S forud for bestyrelsesmødet den 4. oktober. En trist vinkel på historien er at Per Bjerregaard tilmed er syg, omend han meldes i bedring. Han er imidlertid udsat for et pres som ville være en særdeles hård oplevelse selv for langt yngre og helt raske mennesker. Jeg har virkelig haft ondt af ham, de sidste par gange han er blevet filmet på Brøndbys bænk, mens fodboldholdet sejlede.

    Her står vi så forud for bestyrelsesmødet, hvor dagsordenen angiveligt er den nye, sportslige strategi. Mange spørgsmål trænger sig på for den kommende tid:

    • Fortsætter Per Bjerregaard som bestyrelsesformand?
    • Fortsætter Ole Palmå som direktør efter han afviste Anders B's fremtid i klubben?
    • Kommer Anders Bjerregaard tilbage?
    • Rækker Brøndbys amatører ud efter Kasi-Jesper og hans penge?
    • Sidder Henrik Jensen sikkert i sædet?
    • Hvad er den nye strategi og bliver den overhovedet meldt ud?
    • Tør man tage den nødvendige udrensning af dyre skodspillere i truppen?


    Jeg har på fornemmelsen at det gamle Brøndby synger på sidste vers. Ikke dermed sagt at Brøndby definitivt er fortid i toppen af dansk fodbold, men der skal dramatiske forandringer til før de kan komme tilbage. Et ægteskab med Kasi-milliarderne kunne være en mulighed, men jeg tror ikke det er sikkert at han er ønsket hos baglandet i BIF, der har så stor magt.

    En interessant ting ved Per Bjerregaards blog-indlæg fra i dag er at han taler meget om optimismen i den del af Brøndby IF der ikke er det professionelle førstehold, og at han tilskriver FCK's succes en årelang indsats. Det kunne indikere at han i hvert fald ikke selv er fan af Kasi-Jesper og den hurtige vej til succes med millioner i ryggen.

    Andre bud på udviklingen i Brøndby kan selvfølgelig være lige så gode, så bare skyd løs og brug denne tråd til at opdatere på udviklingen de kommende dage og uger :-)

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar


  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    1,089

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    ›jeg tror ikke det er sikkert at han er ønsket
    ›hos baglandet i BIF, der har så stor magt.


    Af ren og skær nysgerrighed vil jeg gerne vide hvem der er personerne i dette hersens højt besungne bagland. Er det lilleputterne? Er det lilleputternes forældre? Er det de frivillige medarbejdere? Eller er det bare alle der er medlem af BIF?

    Jeg kan ikke erindre at nogensinde have set andre end PB (og måske nogle trænere) kalde sig for en del af baglandet, eller klubben, eller det der.

    Findes "baglandet" overhovedet, eller er det en illusion?

    Mvh,
    Z

    EDIT: Helt konkret: Hvem er personerne, som PB skal stå til regnskab for i "baglandet? Og i hvilket forum foregår det?
    All Criminals Are Bastards

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2009
    Indlæg
    229

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?


    ›Af ren og skær nysgerrighed vil jeg gerne vide hvem der er
    ›personerne i dette hersens højt besungne bagland. Er det
    ›lilleputterne? Er det lilleputternes forældre? Er det de
    ›frivillige medarbejdere? Eller er det bare alle der er medlem af
    ›BIF?

    ›Jeg kan ikke erindre at nogensinde have set andre end PB (og
    ›måske nogle trænere) kalde sig for en del af baglandet, eller
    ›klubben, eller det der.

    ›Findes "baglandet" overhovedet, eller er det en illusion?

    ›Mvh,
    ›Z

    ›EDIT: Helt konkret: Hvem er personerne, som PB skal stå til
    ›regnskab for i "baglandet? Og i hvilket forum foregår det?

    Baglandet der hentydes til må være Brøndbyernes IF Fodbold Fond, som jo kun ejer en begrænset del af aktierne, men fordi deres aktiebeholdning er de tunge A-aktier, sidder på knap halvdelen af stemmerne i selskabet.


    Fondens bestyrelse er:
    Finn Petersen (formand) - på veteranernes mandat. BIFs veteraner er en forening for dem, der har været medlemmer i amatørafdelingen i mindst 15 år.
    Per Bjerregaard - via sin post som bestyrelsesformand i det professionelle selskab (Bjerregaard er samtidig også formand for amatørafdelingen
    Carsten Sørensen - amatørafdelingens ene mandat
    Gert Raasdal - på amatørafdelingens andet mandat
    Sten Lerche - valgt ind af det professionelle selskab. Sten Lerche er samtidig også sekretær i amatørafdelingens bestyrelse.

    Som det vel ses, skal denne struktur sikre det professionelle selskab mod en "fjendtlig" overtagelse, som man har set forsøgt af Schmeichel og investorgruppen samt senest formentlig også Jesper Nielsen.

    Selv om to af pladsene i fonden udpeges af bestyrelsen i det professionelle selskab, og i princippet kunne modgå Bjerregårds ønsker, så har amatørafdelingen + veteranerne stadig de 3 pladser til at sikre magten. Så længe Bjerregård og hans tro væbnere kan holde magten i amatørafdelingen, vil der formentlig ikke kunne åbnes sprækker for fremmed kapital og tilsvarende medbestemmelse i det professionelle selskab.
    Men skulle Bjerregårds støtter i fonden en dag svigte eller han mister magten i amatørafdelingen, fordi de godt kan se nødvendigheden af forandringer for at sikre det professionelle selskabs fremtid, så kan hans magtmonopol vel godt nedbrydes.

    Som det ser ud i øjeblikket, læser jeg dog mere mellem linierne, at amatørafdelingen fortsat sidder tungt på magten og der lægges op til at det er talenter fra egen amatørafdeling, der skal bane vejen for et comeback.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Det bliver sikkert underholdende den kommende tid.

    Hvis vi snakker påvirkning af FCK, er det mest interessante hvor Kasi-Jesper lægger sine millioner.
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Indlæg
    293

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Her folder Brøndbyerne IF's stærke mand sig ud i overbevisende stil. Så må den krisesnak om handlingslammelse da én gang for alle være manet i jorden...

    http://onside.dk/fodbold-video/break...er-bjerregaard

    Stilheden er kolossal!
    HØJERE. LÆNGERE. HÅRDERE.
    Brede Phanaticos 4Ever
    Medlem #3

  8. #6
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Indlæg
    97

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    ›Her folder Brøndbyerne IF's stærke mand sig ud i overbevisende
    ›stil. Så må den krisesnak om handlingslammelse da én gang for
    ›alle være manet i jorden...

    http://onside.dk/fodbold-video/breaking-news-per-b
    ›jerregaard


    ›Stilheden er kolossal!


    Ja - det blev man ikke meget klogere af.

    I en tid hvor BØF i den grad har brug for lederskab og super klare udmeldinger ikke mindst, så beskriver onside-interviewet (hvis man kan kalde det det) meget godt, hvilken splittelser der er i Brøndbys ledelse.

    Det er fandme noget af en rodbehandling der her.....

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Hvis ikke de vil accepterer, at bruge den tid, det tager at genopbygge et nyt hold op
    (og har de i det hele taget midlerne til det?), ser der ikke ud til at være nogen vej uden om Kasi.
    Får de fingre i hans millioner, kan de til gengæld være hurtigt tilbage som jævnbyrdige konkurrenter, tror jeg.
    Dog under forudsætning af at Kasi-drengen ikke skaber for megen uro, med sine konstante udmeldinger i pressen.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,144

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    ››Hvis ikke de vil accepterer, at bruge den tid, det tager at
    ››genopbygge et nyt hold op
    ››(og har de i det hele taget midlerne til det?), ser der ikke ud
    ››til at være nogen vej uden om Kasi.


    ›Jeg er til gengæld ved at være derhenne, hvor jeg tror, at løbet
    ›er ved at være kørt. BIF er efterhånden så langt ude i tovene,
    ›at det er mere fornuftigt, at starte på en frisk (AG København)
    ›end at skulle bruge energi på at rydde op i det nuværende kaos.
    ›Skal Jesper Nielsen ind over BIF, vil det kræve en hovedrengøring
    ›uden lige og dette vil koste mange penge og ændre BIF
    ›fundamentalt. Så det store spørgsgmål er, om BIF og deres
    ›supportere er klar til det eller om de krapagtigt vil holde fast
    ›i Brøndbydyderne.

    ›Vælger Jesper Nilsen at starte med en anden klub, er han fri for
    ›det cirkus og kan bygge organisationen op fra grunden uden
    ›hensyntagen til netop disse gamle dyder.

    Og så er der jo altid muligheden for, senere, at fusionere sig til et, dog temmeligt utæt + vindblæst, større stadion på vestegnen, under sammenlægningen til AGK Brøndby.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    ›Jeg er til gengæld ved at være derhenne, hvor jeg tror, at løbet
    ›er ved at være kørt. BIF er efterhånden så langt ude i tovene,
    ›at det er mere fornuftigt, at starte på en frisk (AG København)
    ›end at skulle bruge energi på at rydde op i det nuværende kaos.

    Det er jeg meget uenig i. Brøndby er stadig en klub med et stort potentiale. De har et stadion, der passer til Jesper Nielsens ambitioner og en stor fanbase. Alt andet lige vil det også være nemmere at gøre et etableret Superligahold til dansk mester end at skulle bygge et storhold op fra bunden.

    Det han har gjort med håndbolden kan ikke umiddelbart overføres til fodbold. Jeg aner ikke skid om håndbold, men jeg kan forstå, at den danske herrehåndboldliga er med i den internationale top, og at de spillere, der er hentet til AG København, er noget nær verdensstjerner indenfor deres metier. Til sammenligning er den danske Superliga langt fra den absolutte top i europa, og verdensstjerner, eller bare danske topspillere, koster væsentlig mere end Jesper Nielsen har råd til - selv med en milliard Pandora-kroner i baglommen. Selvfølgelig er det muligt at sammensætte et slagkraftigt hold af dyrt indkøbte lejesoldater, men derfra og så til at skabe et dansk mesterhold med stor folkelig opbakning er immervæk et stykke vej.

    ›Vælger Jesper Nilsen at starte med en anden klub, er han fri for
    ›det cirkus og kan bygge organisationen op fra grunden uden
    ›hensyntagen til netop disse gamle dyder.

    Hvis han køber sig til bestemmende indflydelse i Brøndby, så kan han jo strengt taget være ligeglad med klubfolkene.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    226

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    ...holder fast på at hvis Kasi-jever kommer ind i BIF, så skal ingen fan af BIF aldrig nævne ordet dyd, klebhjerte, købeklub, plastik over for mig mere. De kommer til at sluge kameler men hey...Brøndydernes IF anno 2010 vil dog blive en konkurrent igen :-)
    Citat Per N. efter 4-2 nederlag til Horsens : Gilberto har slet ikke klasse og er ganske ordinær. (Sagt efter GIL har lavet 2 mål mod BIF)
    david.kjaer's Avatar

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Indlæg
    80

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?


  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    http://borsen.dk/nyheder/sport/sport...523276426.html

    Ovenstående Ritzau-artikel må være kommet til på baggrund af denne artikel i Jyllands-Posten, der er noget mere uddybende.

    Jeg hæfter mig dog ved, at Bjerregaard for første gang nogensinde er så konkret omkring en rolle til Jesper Nielsen i selskabet. De må dog være langt mere pressede ude vestpå end jeg hidtil havde forestillet mig, siden de lader sig prostituere på den måde, for ussel mammon.

    Som Holmstrøm også var inde på i FUF, så har al deres brægen om Brøndbyånd, dyder, ægte fodbold, osv, vist sig, at være fis i en hornlygte. Alt hvad de tidligere har brugt til at differentiere sig fra andre klubber på, viser sig nu blot at være en illusion.
    Hejsa
    Elver's Avatar

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    De må dog være langt mere pressede ude vestpå end jeg hidtil havde forestillet mig, siden de lader sig prostituere på den måde, for ussel mammon.
    Bedre rimjob får Kasi-Jesper ikke nord for Phuket. Jaysus.

    Alt hvad de tidligere har brugt til at differentiere sig fra andre klubber på, viser sig nu blot at være en illusion.
    "Nu"? Tværtimod, dette er helt og aldeles old school Per B og Brøndby. Ævlet handler om at fastholde eventyrfortællingen om det blågule projekt med det store hjerte for den undrende omverden - samtidig med at man går konkurs med en bank, nasser på det offentlige eller forsøger at sylte den næste rige klovn i ind PB's tungesirup, så idioten ender med at bruge slanterne på Brøndbys - og det er så Per B's - præmisser.

    En ret almindelig dansk model, også anvendt i PS&E - det er mest det evige vestegns-hykleri, der er en jammer at høre på. Det ophører nok ikke, alt dette vil i sidste ende vise sig "at være noget andet".

    Jeg tror ikke det virker, må jeg indrømme. Kasi-Jesper behøver ikke nøjes med en formandspost under Per B's alfaderlige vejledning og med amatørforeningen som kontrollerende aktionær. Jesper kan vist få det hele, så hvorfor nøjes med mindre?

    Det tror jeg både Per&Jesper er klar over, men Jesper er sikkert klar til at danse lidt omkring de nødvendige formuleringer, så det ser pænere ud på overfladen.
    Mvh,
    Bopa

  21. Den følgende bruger er enig i dette:
    /J!

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Jeg synes, det ligner, at Bif køber spillere for Kasi-milionerne allerede i det kommende transfer-vindue.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #15
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Jeg synes, det ligner, at Bif køber spillere for Kasi-milionerne allerede i det kommende transfer-vindue.
    Well, man kan måske se således på Jespers mulige entré:

    Der står en klub organisatorisk og sportsligt på toppen: Danmarks bedste trup, deltagelse i CL, udsigt til storsalg af en topangriber og et stadion med smukke nye tilbygninger. Fundamentale problemer i den underliggende driftsøkonomi ignoreres ved henvisning til de næste mange års selvfølgelige deltagelse i CL-gruppespil.

    På den anden side har vi en klub nedsunket i evindelig lol og alment forhånet, præget af dårlig økonomi, skiftende trænere, sportslig zig zag og panikindkøb. En rigmand kommer til.

    ...året er 1998.
    Mvh,
    Bopa


Side 1 af 22 123411 ... SidsteSidste

Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den totale trøjetråd
    By FC William in forum De lange linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.03.20, 12:03
  2. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 12.01.11, 09:51
  3. Reminder om kaos tifo
    By michael_kruuse in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.08.09, 08:57
  4. Den store bif bortforklarningstråd
    By Pabres in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 07.10.04, 01:06
  5. DBU/JBU har skabt kaos i Jylland
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 21.02.04, 10:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •