Viser resultater 1 til 15 af 1721

Emner: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

  1. #202
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Jeg kan ikke lade være med at spørge mig selv, hvorfor fanden Red Bull eller andre skulle gå ind i BØF, med den økonomiske og infrastrukturmæssig situation klubben står i. Helt seriøst så er BØF's store problem, at de ikke tjener penge, og de områder hvor BØF på sigt kan tjene penge - talentudvikling og europæisk deltagelse - er områder hvor konkurrencen i Danmark er ekstrem hård, og hvor BØF er kørt langt bagud. Faktisk tror jeg, at når først sportsligt seriøse investorer som Red Bull ser tallene igennem, så vender de tommelfingeren ned. Det vil simpelthen være for dyrt at gøre BØF til en rentabel investering.

    BØF har to ting kørende for dem nemlig deres brand og deres popularitet, men som markedet er nu, så er der ikke de store penge at hente her. Ikke før de sportslige resultater bliver markant bedre. Og når man kigger på de andre parametre, så står klubben ikke stærkt nationalt.

    1) Sportsligt er klubben at regne i gruppen 3-6 i Danmark, men det er med pil ned ad, og bagfra er der en sovende gigant i AGF der komme buldrende. Ser man på AGF's økonomiske udvikling, investeringer og fremtidige infrastruktur , så ville jeg være bekymret som BØF'er. Helt personligt bekymrer AGF faktisk mig som FCK-tilhænger langt mere end alle andre danske klubber.

    2) Talentudviklingsmæssigt er BØF ikke engang i top 5 i Danmark. FCK, FCN, FCM, AGF og AaB må alle siges at være bedre kørende på det område. Desuden er konkurrencen om de bedste talenter alene i København så intensiv, at det ikke lige at flytte sig markant uden enorme investeringer. Ser man nationalt, ja så er konkurrencen endnu større.

    3) Infrastrukturmæssigt har BØF måske Danmarks bedste fanzone, men hvad betyder det, hvis deres stadion skal renoveres for et markant millionbeløb, og hvis deres træningsfaciliteter skal udbygges tilsvarende.

    Helt alvorligt ment, så synes jeg der er andre langt mere oplagte klubber for Red Bull at overtage i Skandinavien - AGF i Danmark og Vålerenga i Norge. Begge steder er infrastrukturen på plads og de er begge sovende kæmper, der er alene om deres nær-område, præcist som Salzburg var i sin tid.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den totale trøjetråd
    By FC William in forum De lange linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.03.20, 12:03
  2. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 12.01.11, 09:51
  3. Reminder om kaos tifo
    By michael_kruuse in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.08.09, 08:57
  4. Den store bif bortforklarningstråd
    By Pabres in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 07.10.04, 01:06
  5. DBU/JBU har skabt kaos i Jylland
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 21.02.04, 10:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •