Side 114 af 115 FørsteFørste ... 1464104111112113114115 SidsteSidste
Viser resultater 1,696 til 1,710 af 1721

Emner: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

  1. #1696
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Tilbage er omkring 25-26 mio, som vel dårligt nok dækker renoveringen af stadion...
    Man kan sige at beløbets størrelse er mindre vigtig, hvis Jan alligevel træder til med flere penge, når de har brug for dem. Det afgørende nybrud kan være, at Brøndby nu sætter tæring efter næring. Jeg synes der er meget der tyder på, at Jan mener det alvorligt.

    For virkeligheden er, at Brøndby reelt er ca. -250 mio. kr. værd. Det følger af en meget løs tommelfingerregel, der prissætter en virksomhed til 5*summen af dens gennemsnitlige overskud. Eller underskud, som det er her.

    Så en seriøs investor vil - efter at have grinet over Brøndbys investeringsmateriale, der lover en gylden fremtid, de historisk har været meget langt fra at realisere - tage sig betalt for at overtage forpligtelsen til at finansiere Brøndbys fremtidige underskud.

    Jan selv har lige vist at han ikke har tænkt sig at smide flere penge direkte i gryden. Han tror ikke på at Brøndby kan forvandle frie midler til en løbende pengestrøm, der retfærdigører en reel investering.

    Så Jans eneste chance for nogensinde at se en krone retur på sine aktier er at Brøndby får vendt skuden ved egen kraft. Det er den opgave, de skal til at løse og det er nyt farvand for dem.
    Mvh,
    Bopa

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #1697
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    For virkeligheden er, at Brøndby reelt er ca. -250 mio. kr. værd. Det følger af en meget løs tommelfingerregel, der prissætter en virksomhed til 5*summen af dens gennemsnitlige overskud. Eller underskud, som det er her.

    Så en seriøs investor vil - efter at have grinet over Brøndbys investeringsmateriale, der lover en gylden fremtid, de historisk har været meget langt fra at realisere - tage sig betalt for at overtage forpligtelsen til at finansiere Brøndbys fremtidige underskud.
    Så simpelt er det trods alt ikke. Med den logik ville Tesla indtil for kort tid siden have en Market Cap på 0, hvilket self ikke er rigtigt. Ligesom BIF's Market Cap heller ikke er der. For en virksomhed hvor omkostningerne relativt enkelt kan nedbringes (lad os kalde det "BIF-som-midterhold-case" vil der ikke være noget underskud relativt hurtigt) og så vil værdien handle om hvilket potentiale man ser i klubben inkl fans osv. + eventuelle aktiver - Der er ingen investor som vil skulle have penge for at overtage BIF som du skriver.

    Men prisen er self lavere end hvad den kunne have været. Men det vil nogle investorer se som perfekt timing.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #1698
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Med den logik ville Tesla indtil for kort tid siden have en Market Cap på 0, hvilket self ikke er rigtigt
    Der er monumentalt store forskelle på Teslas og Brøndbys forretningsmodeller og hvad man tror om de markeder de opererer i og den fremtidige indtjening, der driver kursen. Så det er en meget vanskelig sammenligning, udover at både Jan og Elon lader til at have sære personligheder.

    Jeg mener du undervurderer den forpligtelse, der ligger i at overtage Brøndby som going concern og den økonomiske effekt af at bumle rundt i midten af ligaen, der kan sende omsætningen ind i en fesen dødsspiral - udover risikoen for at det går helt galt. Tilskuertallet faldt forbløffende hurtigt med 20% til hjemmekampene.

    Der er Brøndbys historik - der trods skiftende gode kræfters indsats og mellem ½-1 mia. kroner på bordet - ikke har flyttet på hverken underskud eller klubben. Så kan man tro på at alle de folk, der har været forbi klubben i ledende roller, er lallende idioter. Det tvivler jeg på, der er bare nogle mekaniker på Vestegnen, der er svære at arbejde med. Måske umulige.

    Jan vil ikke investere yderligere fri kapital i klubben. Det er et trist signal at sende til nye investorer, "Jeg tror ikke selv på det, men...". Klubbens hovedsponsor har opsagt aftalen.

    Jeg vil give dig at strategien kan virke, og det er vel, hvad Brøndby forsøger af egen kraft, selvom de svagt urealistisk tror på at de kan hænge på i toppen (allerede der er vi ude i noget skønmaleri for ikke at pisse flere sponsorerer af). Men risikoen er kolossal og udgifterne helt sikre.

    Jeg vil i sammenhængen minde om anekdoten om hvorfor Brøndby byggede den øverste ring på deres stadion. Udover at være pissebitre på at leje sig hundedyrt ind i Parken til CL-gruppespil i 98, havde de lige solgt Ebbe Sand. "Så sælger vi bare en spiller til", var vurderingen i bestyrelsen.

    Det eneste, der er sikkert i Brøndby, er udgifterne. Resten er fugle på taget.
    Mvh,
    Bopa


  6. #1699
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    320

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Du må ikke citere mig for det her, men jeg er ret sikker på at "Fesen Dødsspiral" er overskriften på det seneste strategi-udspil fra BIF.

    Og "Fugle på Taget" var det forrige.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #1700
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Der er monumentalt store forskelle på Teslas og Brøndbys forretningsmodeller og hvad man tror om de markeder de opererer i og den fremtidige indtjening, der driver kursen. Så det er en meget vanskelig sammenligning, udover at både Jan og Elon lader til at have sære personligheder.
    Det var ikke det jeg skrev. Jeg skrev at din pointe til at opgøre Market Cap som negativ var noget sludder. Og der giver lige præcis Tesla eksemplet fin mening til hvorfor din tommelfinger-regel ikke giver mening at bruge så bredt som du gør det. Det har noget at gøre med at forstå værdiansættelsesprocessen, ikke de konkrete selskaber.

    Men så lad mig spørge dig, mener du BIF's MC (jeg tror den ligger i 175 mio ca) er forkert - og hvad antager du den skal være?

    Du mener vel ikke din økonomiske analyse er, at Market Cap er negativ?

    Vi er nok ret enige om hvilken vej vi håber det går for BIF :-) - Men din analyse her har alt alt for blå/hvide briller på og giver ikke mening for selskabets reele værdiansættelse. Man er self velkommen til at have en mening om at kursen ikke afspejler ens eget kurstarget, men at begynde at tale om at folk skulle få penge for at overtage aktier er altså noget sludder :-)
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #1701
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Du mener vel ikke din økonomiske analyse er, at Market Cap er negativ?
    Jo. Helt og aldeles. Du kan ikke bruge aktiekursen til noget som helst i Brøndbys tilfælde. Børsen er helt ligeglad med Brøndby og så helst at de afnoterede, postulerer jeg.

    Min metode har en stor fordel: Hvis du havde brugt min metode bagudrettet for Brøndby de seneste 20 år vil den have langt mere empirisk succes end "se på aktiekursen".

    Samtlige investorer der har købt Brøndby-aktier kunne lige så godt have brændt deres penge af i olietønder. Grunden til at de gør det, er at de har tillagt fremtidige positive scenarioer i Brøndby alt for stor sandsynlighed.

    Alle har de tænkt omkring emissioner at "nu skal vi lave et turn around, sælge en masse talenter og ud i Europa, det kræver bare lidt seed kapital".

    Min metode er en helt almindelig investeringskalkule, der ignorerer at Brøndby er noteret på Børsen og som har anderledes kyniske forventninger til Brøndbys mulighed for at cashe ind på spillerhandler og Europa ved at forudsætte at deres historiske performance er et udmærket udgangspunkt for en beregning - også for fremtiden.

    Bemærk at investeringsberegningen også virker henover perioder, hvor det er gået godt i Brøndby. Rigtig mange overser at Brøndby også bløder penge, når de klarer sig godt rent sportsligt.

    Resten er fugle på taget i en 6.4-slide som du tillægger en meget høj sandsynlighed for at de lykkes med og jeg er bare negativ - det er de blåhvide briller, måske. Men empirisk berettiget.

    2 ting kort om det: Danske hold får meget svært ved at tjene penge i Europa efter 2021 og markedet for talenter er blevet ekstremt konkurrencepræget og 17-årige drenge har nu markedsværdier på 20-50 mio. kroner stemplet i panden. Brøndby tænker på begge markeder som et pengetræ man ryster, når de lige har rundet det næste hjørne.

    Og så handler det heller ikke kun om at købe aktier. Vi taler om kontrollerende ejerskab. At overtage ansvaret.

    Metoden kan bruges på alle andre aktieselskaber. I Teslas tilfælde er den positive vinkel at de kæmper om et marked med en enorm forventet, fremtidig værdi og at de er markedsførende. I øvrigt er der så rigtig mange, der ser lige så negativt på Teslas muligheder som jeg ser på Brøndbys.
    Sidst redigeret af Bopa : 14.02.20 kl. 09:38
    Mvh,
    Bopa

  11. De følgende 7 brugere er enige:

  12. #1702
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,109

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Av! Man ved, at den gør naller på selvforståelsen derude: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...roendby-aktier
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #1703
    /J! er offline Alle er glade, ALLE!!
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    350

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Av! Man ved, at den gør naller på selvforståelsen derude: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...roendby-aktier
    Så vidt jeg kan læse mig frem til må det da gøre mere naller på den journalist der finder det værd at lave en artikel om at Daniel Agger ikke udnytter sin ret til at tegne aktier til 3 kr./stk. når kursen i fri handel ligger lidt under 50 øre/stk. Selv om KloAgger har bygget et mindre imperium op om at investere i lort er der nok alligevel grænser.
    https://brondby.com/nyhed/2014/09/11...l-daniel-agger

    /J!
    Jeg var rasende, jeg slog i bordet ovre i logen og råbte »er det det her jeg bruger mine millioner på«.


  15. #1704
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,841

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Så har de da fået mulighed for at dække underskuddene frem til 2025. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...llioner-kroner

  16. #1705
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,222

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Så har de da fået mulighed for at dække underskuddene frem til 2025. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...llioner-kroner
    En 400 mio. kroners aktieemission er alligevel en sjat for en biks, hvis markedsværdi er markant lavere. Man kan jo blive hovedaktionær, hvis Onkel Jan ikke bider til bolle. Det kræver selvfølgelig, at man køber halvanden milliard aktier, men det er helt klart en god investering. Det vender lige om lidt, er jeg sikker på. :-)
    Sidst redigeret af giggs : 04.04.20 kl. 08:42
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #1706
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,841

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    400 mio. aktieemission er alligevel en sjat for en biks, hvis markedsværdi er markant lavere. Man kan jo blive hovedaktionær, hvis Onkel Jan ikke bider til bolle. Det kræver selvfølgelig, at man køber halvanden milliard aktier, men det er helt klart en god investering. Det vender lige om lidt, er jeg sikker på. :-)
    Tåben Troels Troelsen fik i hvert fald ret i sit udsagn, at penge var noget de kunne trykke selv på Vstgnn.

  19. #1707
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    1,899

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Ahh i første omgang har de bare sikret sig muligheden. Jan håber jo nok stadig at nogen vil lege med ham, men med mindre der kommer en Kasi lignende tåbe, så vil det være småpenge og regningen ender hos Jan.
    Mattsson #1988
    "Naaaj, der er ikke tale om gummiben, det har der ikke været på noget tidspunkt og det bliver der ikke igen"
    Mattsson#1988's Avatar

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #1708
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Man kan jo håbe Morten Langer fra Økonomisk Ugebrev har ret, men mon ikke Oskar endnu en gang hælder penge i den synkende skude

    https://www.bt.dk/superligaen/rystet...ej-mod-konkurs

    Det er særligt én passage i selskabsmeddelelsen, som bekymrer Langer.

    Under punktet 'likviditetsrisici' skriver Brøndby:

    »Ledelsen vil i den kommende periode nærmere vurdere behovet for yderligere at styrke det nuværende likviditetsberedskab med henblik på at sikre, at der under de vilkår, der følger af covid-19-situationen, er tilstrækkelig likviditet til at gennemføre Brøndby IF’s aktivitet og strategi.«

    Det betyder reelt, at de skal se, om der er penge nok i kassen til, at Brøndby overlever. Altså om der er tilstrækkeligt med penge til, at man kan drive forretningen. Vi ved, at Brøndby i forvejen har dårlig likviditet, så det er bekymrende,«

    »Denne her første kvartalsmeddelelse er noget af det ringeste, jeg nogensinde har set omkring informationskvalitet. Det er urimeligt og virkelig ringe over for aktionærerne.«

  22. De følgende 18 brugere er enige:

  23. #1709
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,109

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Hvor er det herligt, at en række af vores tidligere spillere stiller op til kamp for at støtte Brøndby økonomisk! I er i den grad A.

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...y-gave/8136560
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  24. De følgende 7 brugere er enige:

  25. #1710
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Så træder bl.a. Gravgaard, Grønkjær og Lars Jakobsen i aktion for at redde klebben i en støttekamp kamufleret som velgørenhed. “Noget” af overskuddet går til Læger uden grænser. Resten lige i lokummet.
    https://www.bt.dk/fodbold/broendby-l...goerenhedskamp

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Den totale trøjetråd
    By FC William in forum De lange linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.03.20, 12:03
  2. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 12.01.11, 09:51
  3. Reminder om kaos tifo
    By michael_kruuse in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.08.09, 08:57
  4. Den store bif bortforklarningstråd
    By Pabres in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 07.10.04, 01:06
  5. DBU/JBU har skabt kaos i Jylland
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 21.02.04, 10:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •