Side 106 af 115 FørsteFørste ... 65696103104105106107108109 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,576 til 1,590 af 1721

Emner: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

  1. #1576
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    174

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Det er svært at komme på en træner, der er mere i opposition til BØFs opreklamerede strategi 6.4 kaosfodbold end Hjulmand. Så det ville være en gedigen overraskelse, hvis de pludselig præsenterer ham. Ikke mindst fordi BØFs sportschef er citeret for at have sagt følgende på dagens pressemøde:
    På trods af det tvivlsomme medie, lader det da ikke til at det skulle være Brøndby selv der har kvaler ved at hente ham som ny træner?
    https://www.bt.dk/superligaen/b.t.-a...den-efteraaret
    Mvh. Iwy.
    Iwy's Avatar

  2. #1577
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    [QUOTE=Claudemir Fanatic;679745]Det er svært at komme på en træner, der er mere i opposition til BØFs opreklamerede strategi 6.4 kaosfodbold end Hjulmand. Så det ville være en gedigen overraskelse, hvis de pludselig præsenterer ham. Ikke mindst fordi BØFs sportschef er citeret for at have sagt følgende på dagens pressemøde:[/QUOTE

    På ingen måde. I din analyse laver du en alvorlig fejl. Du forudsætter at Brøndby faktisk for en gang skyld holder det de siger. Så jeg ville bestemt ikke blive overrasket, hvis det skulle ske.
    Sidst redigeret af Colsen : 06.03.19 kl. 16:09


  3. #1578
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    390

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Jeg er faktisk pænt overrasket over, at de har fyret ham allerede nu. Nok gav kampen mod Esbjerg vibes om, at han var ved at tabe spillernes tro/opbakning, men jeg tror, at det er mere ansporet af, at de nok følte, at det var nødvendigt at vise Hjulmand, at de mener ham alvorligt. At de ikke turde vente på, at han fandt noget andet, mens Zorniger løb linien ud for alvor.

    Noget andet: hvor mange i den nuværende trup passer overhovedet til Hjulmands stil? Virker den vej ikke som et totalt reboot?
    Sidst redigeret af Stoffer : 18.02.19 kl. 20:09
    "Han stiller store krav, men samtidig er det altid med kort vej til smil og jokes, og det er den balance og spænding, som skal skabes i en gruppe, og så er han 5% sindssyg". CV om Ståle i FCK BALLS

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #1579
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Jeg er meget nervøs for at de henter Hjulmand.

    Jeg tror at han i den grad vil kunne sætte skik på den klub, bruge talenter og skabe et koncept som kommer til at fungere langsigtet frem for bare at komme ind og lave et quickfix med kaos og geggggggenprezzz. Alt sammen noget der vil gå lige i bukserne og retorikken på VSTGNN.

    Der er masser af tiltro til Hjulmands evner og hvis han får lidt tid og ro tror jeg han er den perfekte mand til at føre BØF permanent tilbage til (sub)toppen af dansk fodbold. Når først talenterne opdager at der igen er muligheder for at komme på holdet derude, vil de vende tilbage og være med til at rejse Brøndby igen.

    I det hele taget tror jeg der er mange, der er klar til at hjælpe med genrejsniningen af Brøndby og jeg er bange for at Hjulmand er det helt rigtige ansigt og de helt rigtige færdigheder til at det kan lykkes.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #1580
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Det er sgu ærgerligt, at de har fyret tyskeren. Som jeg har skrevet et andet sted, så kunne jeg godt forestille mig, at næsten en vilkårlig dukkefører vil kunne få det nuværende Brøndbyhold til om ikke sprudle, så til at slippe tøjlerne. Det kan give en meget positiv effekt på den korte bane, at spillerne nu tør spille med lidt risici uden at frygte offentlig ydmygelse ved den mindste fejl. Det kan blive en effekt i stil med, hvad vi ser i Man United under Solkjær.

    Det bliver spændende at se, hvad der sker på den lange bane. Hjulmand kunne være et fantastisk navn for dem, men så venter der nok også en lang proces, da hans spillestil ligger ret langt fra BIFs kaosbold pt. Jeg tror nu nok, at man har spillerne til det, men har man tålmodigheden til det? Endvidere kunne jeg godt forestille mig, at han siger nej. Han har lige sagt nej til Rosenborg som må være en større adresse, og Anderlecht lurer stadig til sommer. Forøvrigt er det jo meningen, at han skal tage over herinde efter Ståle om et par år ;-) Det kan han ikke med BIF på CV'et.

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #1581
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Jeg tror sgu ikke, der er meget mere at hente i den nuværende Brøndby-trup. Alligevel så jeg ham gerne blive lidt endnu, da han bidrog til den dårlige stemning omkring klubben. Spillerne er dog middelmådige over en bred kam, så jeg tror ikke, at en ny træner vil gøre den store forskel.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:
    Orb

  11. #1582
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg tror sgu ikke, der er meget mere at hente i den nuværende Brøndby-trup. Alligevel så jeg ham gerne blive lidt endnu, da han bidrog til den dårlige stemning omkring klubben. Spillerne er dog middelmådige over en bred kam, så jeg tror ikke, at en ny træner vil gøre den store forskel.
    Nu må vi se. Men der er en række rigtig gode spillere, som har slået helt op i banen eller som han via sin stil har totalt smadret alt selvtillid i. Bare kig på spillere som Jens Martin Gammelby og Tibbling. Kan en ny træner samtidig formå at sætte bare lidt balance på holdet. så deres tunge midterforsvarer ikke konstant er alene med hurtige retvendte spillere, så kan de blive gode hurtigt.

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #1583
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    419

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Panik handling af bif..men hvem ville ikke gå i panik hvis de ser i avisen at de kun ligger 1 point over AGF efter 22 runder..:-)

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #1584
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Nu må vi se. Men der er en række rigtig gode spillere, som har slået helt op i banen eller som han via sin stil har totalt smadret alt selvtillid i. Bare kig på spillere som Jens Martin Gammelby og Tibbling. Kan en ny træner samtidig formå at sætte bare lidt balance på holdet. så deres tunge midterforsvarer ikke konstant er alene med hurtige retvendte spillere, så kan de blive gode hurtigt.
    Præcis.

    Husk eksempelvis på, at vi desperat prøvede at hente Tibbling i sommer, at vi også var ude efter Radosevic, og at mange herinde var temmelig lune på både Gammelby og Vigen som kommende FCK'ere. Bare for at sige, at nok har Brøndby nogle voldsomt svage punkter, men de har også en håndfuld spillere, som bestemt er ganske gode efter Superliga-målestok, men som for tiden underpræsterer gevaldigt, fordi de har spillet forkrampet under det tyske frygtregime.

    Derfor ærgrer jeg mig personligt over, at den farce nu er forbi. Man må bare krydse fingre for, at den positive trodsreaktion i de kommende kampe udebliver, så de ikke genvinder troen på sig selv.
    Sidst redigeret af Garneren : 18.02.19 kl. 22:29
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  16. #1585
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Den her artikel er ret interessant nu. Den kommer blandt andet ind på, hvor inderligt Troels Bech ønskede at få Zorniger som træner, hvor meget de ville tilpasse efter Zornigers ønsker og at de netop kunne tilbyde Zorniger et projekt.

    Dermed undrer det mig, at de faktisk har fyret ham. Der var jo i høj grad lagt op til, at man ville stole på Zornigers mentalitet og spillestil, hvor især presspillet skulle være fremtrædende. De siger samtidig, at de ikke ønsker at ændre spillestil. Resultatmæssigt synes jeg i hvert fald ikke, at der er grundlag for en fyreseddel. I sin første sæson blev det til en andenplads, men meget langt fra førstepladsen. I hans anden sæson var han tæt på at vinde mesterskabet, men det glippede på målstregen (heldigvis). Denne sæson har resultaterne ikke været så gode, men de mistede også to af grundstenene i deres defensiv (Nørgaard og Rønnow) og deres topscorer.

    Der kan selvfølgelig være mange årsager til at de har fyret ham. Han har været på kant med fansene og har også haft en række uheldige udtalelser (blandt andet om deres ungdomsspillere), men det ville undre mig hvis det alene var nok – især når han for et halvt år siden blev nærmest blev betragtet som Messias. Men det kan godt være, at han i løbet af det halve års nedtur har skabt så dårlig stemning at man ikke kan have ham rendende længere og at han har en negativ indflydelse på spillerne.

    Timingen er også besynderlig, da det sker kort efter sæsonen er startet igen og i en vigtig periode kort før grundspillet, der i år bliver virkelig tæt. De har vist to assistenter, men ingen af dem har vel kompetencerne til at tage over, så en ny træner skal givetvis hentes ind med kort varsel (medmindre de allerede har forhandlet med en) og han vil ikke kunne få en ”blød” start, da top-6 placeringen er ret vigtig og de stadig sagtens kan slutte på en 3. plads. Dertil kommer at Ebbe Sand kun lige er startet som sportsdirektør og vel næppe kan have skubbet Zorniger ud allerede.

    Det lugter lidt af, at Jan Oscar ikke havde tålmodighed eller tillid til Zorniger, der måske ikke respekterede hans forslag til startopstillingen (eller hvad det end kan være), og så valgte at der måtte en ny mand ind (jeg kan selvfølgelig kun spekulere, da Jan Oscar ikke har været så behjælpelig at skrive om det på et fanforum denne gang).

    Det gør mig egentlig ikke så meget, hvis de henter Hjulmand som træner. Hans spillestil egner sig ikke til den Brøndby har bestemt sig for og slet ikke til deres spillermateriale. Fra mit synspunkt vil det kræve en ret stor udskiftning og være et langsigtet projekt uden garantier – og Brøndby har vel en historie der viser, at de ikke foretrækker hverken langsigtede løsninger eller kontinuitet. Så selvom Hjulmand på sigt ville kunne være god for Brøndby, så tror jeg ikke han ville få tiden til det.

    Så Brøndby har nu en trup med en god portion udlændinge, der er købt ind til et specifikt system, der alt sammen er bygget op omkring Zorniger og hans filosofi – men nu uden Zorniger. Det skal nok blive interessant at følge. Cirkus Vestegnen fortsætter ufortrødent.

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #1586
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Den her artikel er ret interessant nu. Den kommer blandt andet ind på, hvor inderligt Troels Bech ønskede at få Zorniger som træner, hvor meget de ville tilpasse efter Zornigers ønsker og at de netop kunne tilbyde Zorniger et projekt.

    Dermed undrer det mig, at de faktisk har fyret ham. Der var jo i høj grad lagt op til, at man ville stole på Zornigers mentalitet og spillestil, hvor især presspillet skulle være fremtrædende. De siger samtidig, at de ikke ønsker at ændre spillestil. Resultatmæssigt synes jeg i hvert fald ikke, at der er grundlag for en fyreseddel. I sin første sæson blev det til en andenplads, men meget langt fra førstepladsen. I hans anden sæson var han tæt på at vinde mesterskabet, men det glippede på målstregen (heldigvis). Denne sæson har resultaterne ikke været så gode, men de mistede også to af grundstenene i deres defensiv (Nørgaard og Rønnow) og deres topscorer.

    Der kan selvfølgelig være mange årsager til at de har fyret ham. Han har været på kant med fansene og har også haft en række uheldige udtalelser (blandt andet om deres ungdomsspillere), men det ville undre mig hvis det alene var nok – især når han for et halvt år siden blev nærmest blev betragtet som Messias. Men det kan godt være, at han i løbet af det halve års nedtur har skabt så dårlig stemning at man ikke kan have ham rendende længere og at han har en negativ indflydelse på spillerne.

    Timingen er også besynderlig, da det sker kort efter sæsonen er startet igen og i en vigtig periode kort før grundspillet, der i år bliver virkelig tæt. De har vist to assistenter, men ingen af dem har vel kompetencerne til at tage over, så en ny træner skal givetvis hentes ind med kort varsel (medmindre de allerede har forhandlet med en) og han vil ikke kunne få en ”blød” start, da top-6 placeringen er ret vigtig og de stadig sagtens kan slutte på en 3. plads. Dertil kommer at Ebbe Sand kun lige er startet som sportsdirektør og vel næppe kan have skubbet Zorniger ud allerede.

    Det lugter lidt af, at Jan Oscar ikke havde tålmodighed eller tillid til Zorniger, der måske ikke respekterede hans forslag til startopstillingen (eller hvad det end kan være), og så valgte at der måtte en ny mand ind (jeg kan selvfølgelig kun spekulere, da Jan Oscar ikke har været så behjælpelig at skrive om det på et fanforum denne gang).

    Det gør mig egentlig ikke så meget, hvis de henter Hjulmand som træner. Hans spillestil egner sig ikke til den Brøndby har bestemt sig for og slet ikke til deres spillermateriale. Fra mit synspunkt vil det kræve en ret stor udskiftning og være et langsigtet projekt uden garantier – og Brøndby har vel en historie der viser, at de ikke foretrækker hverken langsigtede løsninger eller kontinuitet. Så selvom Hjulmand på sigt ville kunne være god for Brøndby, så tror jeg ikke han ville få tiden til det.

    Så Brøndby har nu en trup med en god portion udlændinge, der er købt ind til et specifikt system, der alt sammen er bygget op omkring Zorniger og hans filosofi – men nu uden Zorniger. Det skal nok blive interessant at følge. Cirkus Vestegnen fortsætter ufortrødent.
    Det bestyrker vel kun teorien om, at Zorniger har skabt så meget splid og ballade i hjertet af klubben, at man måtte droppe det langsigtede projekt, man havde lovet ham. Men ja, det er mærkeligt, at man ikke gjorde det for et par måneder siden. Især fordi de jo efter sigende har besluttet at gå efter Hjulmand for flere måneder siden. Måske har man håbet, at forholdet mellem Zorniger og Sand ville være bedre, end det var mellem Troels Bech og Zorniger, hvilket det så måske viste sig ikke at være her efter 1½ måneds samarbejde, så man har måttet droppe at beholde Zorniger til sommerpausen, hvor Hjulmand kunne træde til? Eller måske har Hjulmand sagt, at hvis det skal være, skal det være nu? Hvis han bliver præsenteret på onsdag, kunne det tyde på det.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #1587
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Iwy Se meddelelser
    Jeg gruer godt nok ved tanken om, at Hjulmand potentielt kunne være en løsning for dem fra næste sæson. Ifølge bookmakerne skulle Wieghorst være top-kandidat, skarpt efterfulgt af Kasper (odds 4,0). Man kan kun håbe at der er hold i Anderlecht rygterne jf. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/bene...yansat-traener
    Ærlig talt så syntes jeg er Hjulmand er overvurderet.

    Jeg har også set ytringer om at folk gerne ville se ham i FCK efter Ståle en dag siger farvel og tak. Hvis vi ser på hans meritter, hvad har han så egentlig præsteret ?. Javel 1 Mesterskab og er god til at håndtere de unge og finde talenter. Alt ære og respekt for det, Men vil det fungere i en stor klub som FCK eller BIF, jeg tror det næppe. Og så er der de Europæiske meritter. Ja vi husker alle Hjulmands naive tilgang til Europæisk fodbold da FCN spillede CL bold.

    Men held og lykke til ham, hvis han lander i BIF :)

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #1588
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Hvis vi ser på hans meritter, hvad har han så egentlig præsteret ?
    Han har fået vendt skuden for FCN over to omgange. Jeg er enig i, at han mangler at bevise, at han er andet end en dygtig talenttræner, men den mulighed har han ikke rigtig i FCN. Det er vist også en af grundene til, at han vil videre.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #1589
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Bare for at sige, at nok har Brøndby nogle voldsomt svage punkter, men de har også en håndfuld spillere, som bestemt er ganske gode efter Superliga-målestok, men som for tiden underpræsterer gevaldigt, fordi de har spillet forkrampet under det tyske frygtregime.
    Det er en fair pointe at de har skrabet gode spillere sammen, men skrækscenariet var at de ville overperforme + Rønnow og Nørgaard der tog skraldet. Jeg kan bare ikke se at dem der er tilbage er nogen vi decideret skal frygte udover at de nok ville trække en top6 placering.

    Tag kontrakterne og vurder selv hvor meget af en kerne der er tilbage efter i år, især hvis f.eks.Mukhar ryger og nogen af dem med udløb næste sommer skal sælges.

    Udløb i år:
    Röcker, Arajuuri (nytår), Bellot, Laursen, Enemark

    Udløb næste sommer (2020)
    Fisker, Mensah, Halimi, Kaiser, Blazek, Hauervig, Warming

    Så er der følgende tilbage og det orker jeg ikke at være skræmt over. Prøv at se Highlights fra gamle Derby og overvej hvor mange over middel spillere der blev smadret i de kampe. Overvej hvor mange af samme slags navne FCM har, bare uden den massive Viasat hype (Husk Kaiser der skulle smadre ligaen).

    Schwäbe, Hermannson, Jung, Mukhtar, Vigen, Bruus, Frendrup, Wilczek, Kabongo, Tibbling, Radosevic, Erceg, Uhre, Gammelby, Hedlund.

    Kan de købe alle mulige for at gøre det til et godt hold? Jojo, men så meget smider de alligevel ikke om sig med penge. Budgettet er stadig noget lavere end vores, med 100mio om året til emissioner.

    Dermed skal de ramme en ny stribe Troels Bech scoop, især på målmand og forsvar, før det gør noget, og det gider jeg sgu ikke være nervøs for på forhånd.

    Messias er væk og han har ikke vundet andet end en landspokal. BØF fans har større blue balls end nogensinde. Lad os endelig nyde det.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  25. De følgende 2 brugere er enige:

  26. #1590
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Et eller andet sted skrev i efteråret at Zorninger nærmest forsøgte at blive fyret, nu dagen derpå så virker han nærmest lykkelig. Han har masser af overskud til interviews, takker på sociale medier osv. Ebbe Sand svarede også afvigende på om han selv ville væk. Jeg tror han håbede på et mesterskab og så videre, da det glippede og han ret tidligt i sæsonen, så at dette år bliver det hellere ikke, så kom alle hans udbrud.

    Jeg synes, at det var ret tydeligt at Zorninger var den type, der kørte en trup træt. Han har vist det i samtlige klubber og det kan. Kirkelig glæde mig, at de missede mesterskabet da det hele toppede. Nu starter de forfra med filosofi 8.3 (eller hvad de nu finder på - kender ikke deres nøgleår) og Jan kan bruge endnu flere penge og Bøf kan bliver endnu mere en rigmandshobby. Skål

  27. De følgende 6 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den totale trøjetråd
    By FC William in forum De lange linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.03.20, 12:03
  2. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 12.01.11, 09:51
  3. Reminder om kaos tifo
    By michael_kruuse in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.08.09, 08:57
  4. Den store bif bortforklarningstråd
    By Pabres in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 07.10.04, 01:06
  5. DBU/JBU har skabt kaos i Jylland
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 21.02.04, 10:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •