Side 10 af 115 FørsteFørste ... 789101112132060110 ... SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 1721

Emner: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Har undret mig over hvad pokker der er op og ned i sagen om deres manglende hovedsponsor. Lagde mærke til at de stadig spiller med unicef på maven og kasi i nakken.

    Skal jeg stoppe med at glæde mig over hver dag de stadig ikke har fundet en ny hovedsponsor, eller kan det være lige meget da de bare dræner Jesper Nielsens pengetank, som jo selvfølgelig og kan være meget godt på længere sigt.

    Så mit spg. er: Vil BIF få noget (økonomisk ) ud af det hvis de præsenterede en ny hovedsponsor imorgen ? -
    Næ. Det virker unægteligt som om, at Kasi lystigt betaler videre.

    Det er lidt besynderligt, at han både betaler ekstraordinært for at slippe ud af aftalen, og så fortsat kompensere dem. Men hey, han ville jo gerne forære dem nogle penge, og det må man sige at han gør. Til gengæld regner jeg efterhånden med, at Kasi UMULIGT kan trække støtten fra i skat som marketingsudgifter. Det er vist ret tydeligt, at det er en gave :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  2. #137
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Jesper Nielsen har redegjort for aftalen i et interview med B.T.
    http://www.sporten.dk/diverse/kasi-j...ndbys-oekonomi

    Grunden til at Brøndby ikke har præsenteret en ny hovedsponsor er vel bare, at de kræver flere penge, end de fleste firmaer er villige til at betale. Der blev spekuleret meget i, at Brøndby satsede på at få et bettingfirma som sponsor, men udskydelsen af den nye spillelov har besværliggjort dette.

  3. #138
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    631

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Jeg mener faktisk at have læst, at Brøndby kræver ligeså mange penge for et trøjesponsorat, som en midterklub i Premier League.
    Tænk sig, at man kunne have været skuffet over, at F.C. København ikke havde været i 1/8-finalen i Champions League...

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #139
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Grunden til at Brøndby ikke har præsenteret en ny hovedsponsor er vel bare, at de kræver flere penge, end de fleste firmaer er villige til at betale. Der blev spekuleret meget i, at Brøndby satsede på at få et bettingfirma som sponsor, men udskydelsen af den nye spillelov har besværliggjort dette.
    Ja, det er jo klart nok. Men spørgsmålet gik så på, hvilke økonomiske konsekvenser det har for BIF.
    Jesper Nielsen har redegjort for aftalen i et interview med B.T.
    Redegjort og redegjort. Det er vist lidt voldsomt. Han fortæller bare at nogle ord er forkerte. Han fortæller ikke rigtig noget som helst om hvorfor han betaler 3 millioner kroner om måneden til Brøndby.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  6. #140
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    ›Redegjort og redegjort. Det er vist lidt voldsomt. Han fortæller
    ›bare at nogle ord er forkerte. Han fortæller ikke rigtig noget
    ›som helst om hvorfor han betaler 3 millioner kroner om måneden
    ›til Brøndby.

    Det gør han da :-)

    Pointen er at han og BØF lavede en aftale i december 2009 om sponsoratets ophør. Det er denne aftale der giver BIF tre millioner om måneden i en periode. Dog valgte Brøndby at indtægtsføre det meste af eller hele kompensationen i 2009, hvorfor deres resultat for det år blev ret godt.

    Iflg. Kasi-Jesper er det de penge de får i rater nu og en periode fremover.

    Jeg kan ikke rigtig se hvorfor det er indviklet eller dubiøst :-)

    /Simon

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #141
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Pointen er at han og BØF lavede en aftale i december 2009 om sponsoratets ophør. Det er denne aftale der giver BIF tre millioner om måneden i en periode. Dog valgte Brøndby at indtægtsføre det meste af eller hele kompensationen i 2009, hvorfor deres resultat for det år blev ret godt.

    Iflg. Kasi-Jesper er det de penge de får i rater nu og en periode fremover.

    Jeg kan ikke rigtig se hvorfor det er indviklet eller dubiøst :-)
    Du lyder meget sikker i din tolkning af aftalen. Jeg tror du tager fejl.

    Det eneste Kasi siger om aftalen er:
    - Sagen er den, at jeg betaler tre millioner kroner om måneden til Brøndby de næste to år, men det er ikke fordi jeg stadig er bundet af sponsoraftalen og på den måde - som man har fremlagt det i medierne - skal kompensere for noget som helst
    Hvad betyder det? Hvorfor betaler han 3 millioner kroner om måneden?

    Og Brøndby kan ikke have indtægtsført disse millioner i 2009, hvis de først får dem i 2011. De skal trods alt overholde lovgivningen.

    Mener du at BIF reelt set står uden hovedsponsor nu? Økonomisk set? Dvs. at en ny hovedsponsor kunne betyde mange millioner for BIF? Det tror jeg ikke på. De virker slet ikke desperate over den manglende hovedsponsor, og det tror jeg de ville være, hvis ikke Kasi betalte dem fortsat. Dvs. jeg tror at Kasis millioner på en eller anden måde, vil blive modregnet, hvis de finder en ny hovedsponsor. Og jeg tror derfor, at det endnu ikke har særlig store økonomiske konsekvenser for BIF, at de endnu ikke har fundet en hovedsponsor. Men det kommer jo nok.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #142
    Tilmeldingsdato
    Sep 2010
    Indlæg
    418

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    ›Mener du at BIF reelt set står uden hovedsponsor nu? Økonomisk
    ›set? Dvs. at en ny hovedsponsor kunne betyde mange millioner for
    ›BIF? Det tror jeg ikke på. De virker slet ikke desperate over den
    ›manglende hovedsponsor, og det tror jeg de ville være, hvis ikke
    ›Kasi betalte dem fortsat. Dvs. jeg tror at Kasis millioner på en
    ›eller anden måde, vil blive modregnet, hvis de finder en ny
    ›hovedsponsor. Og jeg tror derfor, at det endnu ikke har særlig
    ›store økonomiske konsekvenser for BIF, at de endnu ikke har
    ›fundet en hovedsponsor. Men det kommer jo nok.

    ›ougar

    Jeg tror, du har helt ret. Jeg mener, at der på et tidspunkt var en artikel, der beskrev, at Kasi betaler, hvis ikke det lykkes Bif at finde en ny hovedsponsor. På den måde var/er Bif sikre på, at de ikke er dårligere stillet ligemeget hvad. Men jeg tror faktisk, at han også betaler de 3 mio selvom det skulle lykkes Bif at finde en ny sponsor. Det ser ud til, at de spiller højt spil. Om det så er fordi de har råd til det, eller ikke har råd til at lade være, skal jeg lade være usagt.

  11. #143
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    ›Du lyder meget sikker i din tolkning af aftalen. Jeg tror du tager fejl.

    Og jeg synes du lyder noget bister uden åbenlys grund :-)

    ›Hvad betyder det? Hvorfor betaler han 3 millioner kroner om måneden?

    Fordi han er aftalemæssigt forpligtet til det?

    ›Og Brøndby kan ikke have indtægtsført disse millioner i 2009,
    ›hvis de først får dem i 2011. De skal trods alt overholde
    ›lovgivningen.

    Jeg er ikke ekspert i regnskabslove, det skal jeg blankt erkende. Ved du med sikkerhed at man ikke kan indtægtsføre et beløb i ét regnskabsår, selv om betalingen først sker senere ved betaling i rater?

    Det regnskabstekniske er dog ikke essentielt. Hovedsagen er at BIF i slutningen af 2009 lavede en aftale om at ophæve sponsoratet pr. 31/12-2010. Det gav dem en "kompensation" på 53,9 mio iflg. årsrapporten for 2009. Hvordan den nærmere mekanik i aftalen er skruet sammen, finder vi nok aldrig ud af. Fx hvad denne kompensation dækker over, og om den hænger sammen med de betalinger der stadig kommer.

    ›Mener du at BIF reelt set står uden hovedsponsor nu?

    De står ikke "reelt set" uden hovedsponsor nu. De står uden hovedsponsor. Var du ikke klar over det?

    ݯkonomisk
    ›set?

    De får jo tydeligvis løbende betalinger fra Kasi-Jesper relateret til den oprindelige sponsoraftale (som løb til udgangen af 2012). Det er vel ikke til debat?

    ›Dvs. at en ny hovedsponsor kunne betyde mange millioner for
    ›BIF? Det tror jeg ikke på. De virker slet ikke desperate over den
    ›manglende hovedsponsor, og det tror jeg de ville være, hvis ikke
    ›Kasi betalte dem fortsat. Dvs. jeg tror at Kasis millioner på en
    ›eller anden måde, vil blive modregnet, hvis de finder en ny
    ›hovedsponsor.

    Jamen, sådan forventer jeg da også at det hænger sammen. BIF har jo fra starten understreget at Kasi-Jespers opsigelse af aftalen aldrig kunne stille dem dårligere økonomisk, end hvis han havde overholdt den. Alt andet ville da også være tosset, selv for et foretagende som BIF.

    Det ville da være underligt om ikke aftalen er skruet sådan sammen at hvis/når BIF finder en ny sponsor, så kan der ske en modregning ift. deres tilgodehavende hos Kasi-Jesper, afhængig af hvor meget den nye sponsor chipper i kassen - men selvfølgelig ikke på en facon der gør BIF fattigere end ellers. Man kan jo nemt forestille sig en konstruktion der stiller alle parter tilfredse: En ny sponsor får den plads på BIF's trøje, der ellers står ubrugt hen, Brøndby får flere penge og Kasi-Jesper sparer nogle millioner. Det vil også forklare hvorfor Brøndby ikke har travlt med at finde den nye hovedsponsor.

    ›Og jeg tror derfor, at det endnu ikke har særlig
    ›store økonomiske konsekvenser for BIF, at de endnu ikke har
    ›fundet en hovedsponsor. Men det kommer jo nok.

    De får vel tidligst problemer når pengene fra Kasi holder op med at komme, og en ny sponsor betaler langt mindre.

    /Simon

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #144
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?


    ›De får vel tidligst problemer når pengene fra Kasi holder op med
    ›at komme, og en ny sponsor betaler langt mindre.


    Man kunne forestille sig at BIF håber/krydser fingre for at den sportslige lykke vender og deres værdi for et sponsorat stiger, for selv om jeg er biased, så er det vel ikke en overdrivelse at sige, at deres værdi lige pt næppe har været lavere for en sponsor siden en gang i 90'erne.

    mvh Stephphen
    Fraværende

  14. #145
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    151

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Det er også svært at holde styr på egne regler

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...le1519392.ece:

    " Der står i vedtægterne, at vi skal fremlægge den senest reviderede årsrapport. Det er er den for 2009, som vi vil bruge, siger Lockhart derefter."

    Velkommen til Lockhart - som vel allerede nu er en anelse belastende for bestyrelsen, ved det at han ironiserer over at man ikke har sin godkendte årsrapport for 2010 klar tre uger inden GF, som vedtægterne for BIF ellers kræver..

    Nååh nej . Den "seneste reviderede årsrapport" er det jo som skal være klar.

    Må det aldrig få en ende med forstads humoren

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #146
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,144

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    ›Det er også svært at holde styr på egne regler

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...le1519392.ece:

    ›" Der står i vedtægterne, at vi skal fremlægge den senest
    ›reviderede årsrapport. Det er er den for 2009, som vi vil bruge,
    ›siger Lockhart derefter."

    ›Velkommen til Lockhart - som vel allerede nu er en anelse
    ›belastende for bestyrelsen, ved det at han ironiserer over at man
    ›ikke har sin godkendte årsrapport for 2010 klar tre uger inden
    ›GF, som vedtægterne for BIF ellers kræver..

    ›Nååh nej . Den "seneste reviderede årsrapport" er det
    ›jo som skal være klar.

    ›Må det aldrig få en ende med forstads humoren

    Virker bedre uden ":" i enden af linket (-: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle1519392.ece

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #147
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Bang - nyt regnskab - http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle1521582.ece

    Ja det går forrygende på Vestegnen. Tænk hvis Kasi ikke havde postet alle de millioner i klubben....

  19. #148
    Hald Slettet

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Der er lange udsigter til nye angribere på vestegnen :)

    http://sporten.tv2.dk/fodbold/articl...sekvenser.html

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #149
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Mon ikke snart de er plukkemodne for Kasi?

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #150
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    ›Mon ikke snart de er plukkemodne for Kasi?

    Det ville jo forudsætte at Per Bjerregaard sætter ønsket om sportslig succes højere end ønsket om at have magten i Brøndby, og det er der ærlig talt ikke meget der tyder på.

    Jeg kan vanskeligt se Kasi-Jesper tilbage i Brøndby, mens Per Bjerregaard er ved roret, og jeg tror ikke Per Bjerregaard har nogen planer om at stoppe foreløbig. Han er jo desværre syg, så det kan selvfølgelig ændre ligningen. Forhåbentlig bliver han rask igen, men hvis ikke så er det vel meget tænkeligt at Benny Winther tager over? Ham ser jeg heller ikke som videre kompatibel med Kasi-Jesper, for nu at sige det meget mildt.

    Hvis Kasi-Jesper forlanger stor indflydelse for at bruge penge på Brøndby igen (og det tror jeg han gør), så skal han vel håbe på en slags revolution indefra, hvor Per Bjerregaard og Benny Winther bliver hældt på porten. Det er selvfølgelig ikke helt utænkeligt, men næsten...

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  24. De følgende 7 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den totale trøjetråd
    By FC William in forum De lange linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.03.20, 12:03
  2. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 12.01.11, 09:51
  3. Reminder om kaos tifo
    By michael_kruuse in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.08.09, 08:57
  4. Den store bif bortforklarningstråd
    By Pabres in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 07.10.04, 01:06
  5. DBU/JBU har skabt kaos i Jylland
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 21.02.04, 10:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •