Side 103 af 115 FørsteFørste ... 35393100101102103104105106113 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,531 til 1,545 af 1721

Emner: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

  1. #1531
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Det er prisen for at have Danmarks bedste fans: https://www.bt.dk/superligaen/stor-a...e-overbelastet

    Man kan da håbe, at en stor og dyr restaurering er nødvendig i vinterpausen...
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #1532
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    252

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er prisen for at have Danmarks bedste fans: https://www.bt.dk/superligaen/stor-a...e-overbelastet

    Man kan da håbe, at en stor og dyr restaurering er nødvendig i vinterpausen...
    ”Dem som ikke hopper, de elsker FC”
    Åbent brev til PS&E: "Ej heller har vi medfølelse med de fans, der gang på gang har gjort Parkens endetribune til et socialrealistisk totalteater."

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #1533
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    203

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af SortSnak Se meddelelser
    ”Dem som ikke hopper, de elsker FC”
    https://www.youtube.com/watch?v=JTxig_bQhNQ

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #1534
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Lige det der, er nu ganske normalt for en betontribune..
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #1535
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Lige det der, er nu ganske normalt for en betontribune..
    Ja, så hellere det her. https://www.youtube.com/watch?v=3s7vvwFtMAI

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #1536
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    168

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Det er muligt, at jeg er et økonomisk fæ - men jeg kan ikke umiddelbart se, at det er en holdbar løsning at "investere" i alt muligt for så at skulle ud med raslebøtten bagefter. Plejer man ikke at finde økonomi til investeringen INDEN man sætter det i værk?

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...italudvidelse/

    Men om ikke andet giver det da anledning til en masse morsomme skriv i dag.

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #1537
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af HamDenRare Se meddelelser
    Det er muligt, at jeg er et økonomisk fæ - men jeg kan ikke umiddelbart se, at det er en holdbar løsning at "investere" i alt muligt for så at skulle ud med raslebøtten bagefter. Plejer man ikke at finde økonomi til investeringen INDEN man sætter det i værk?

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...italudvidelse/

    Men om ikke andet giver det da anledning til en masse morsomme skriv i dag.
    Og de har jo lige scoret en bunke millioner fra Kasi-sagen, så man må formode, at de indtil for nylig havde regnet med at skulle hente endnu flere penge.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  14. #1538
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    De har ikke scoret nogle penge fra Kasi endnu. Der kører en voldgiftsag mellem Kasitumpen og Pandora. Aftalen er at BIF får penge hvis han vinder over Pandora, men den er ikke afgjort endnu.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  16. #1539
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Moo Se meddelelser
    De har ikke scoret nogle penge fra Kasi endnu. Der kører en voldgiftsag mellem Kasitumpen og Pandora. Aftalen er at BIF får penge hvis han vinder over Pandora, men den er ikke afgjort endnu.
    Ah, ok, tak for opklaring. Så er der håb endnu. :-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  17. #1540
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af HamDenRare Se meddelelser
    Det er muligt, at jeg er et økonomisk fæ - men jeg kan ikke umiddelbart se, at det er en holdbar løsning at "investere" i alt muligt for så at skulle ud med raslebøtten bagefter. Plejer man ikke at finde økonomi til investeringen INDEN man sætter det i værk?

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...italudvidelse/

    Men om ikke andet giver det da anledning til en masse morsomme skriv i dag.
    Det er jo fløjtende ligegyldigt. Det er samme kasse det hele.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #1541
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af HamDenRare Se meddelelser
    Det er muligt, at jeg er et økonomisk fæ - men jeg kan ikke umiddelbart se, at det er en holdbar løsning at "investere" i alt muligt for så at skulle ud med raslebøtten bagefter. Plejer man ikke at finde økonomi til investeringen INDEN man sætter det i værk?

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...italudvidelse/

    Men om ikke andet giver det da anledning til en masse morsomme skriv i dag.
    Det er muligt, jeg er et større økonomisk fæ - men i artiklen står der at der skal tegnes 31.222.518 stk aktier á 50øre stykket. Det er voldsomt mange aktier der er næsten 0 kr. værd.
    Mit spørgsmål er så, er der ingen grænser for hvor mange aktier der kan være i et selskab?
    Hvis nej - er det så ikke fuldstændig ligegyldigt om der er milliarder af aktier i en virksomheds aktiekapital?

  20. #1542
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Palle plankeværk Se meddelelser
    Det er muligt, jeg er et større økonomisk fæ - men i artiklen står der at der skal tegnes 31.222.518 stk aktier á 50øre stykket. Det er voldsomt mange aktier der er næsten 0 kr. værd.
    Mit spørgsmål er så, er der ingen grænser for hvor mange aktier der kan være i et selskab?
    Hvis nej - er det så ikke fuldstændig ligegyldigt om der er milliarder af aktier i en virksomheds aktiekapital?
    Jeg skal ikke kunne sige, om der er regler for antallet af aktier, men grundlæggende er systemet vist at forstå som en kage, der er delt op i bidder. Kagen er den børsnoterede virksomheds værdi, og jo flere bidder (aktier) den deles op i, jo mindre bliver hver bid værd - med mindre den samlede kage også bliver mere værd.

    I BIF's tilfælde er aktiekursen pt. ca. 90 øre, så derfor er de nye aktier nødt til at være meget lidt værd, så de eksisterende aktionærer ikke føler sig (alt for) snydt, når deres bidders værdi bliver udvandet, og derfor er der nødt til at være så mange millioner nye aktier for at opnå den ønskede tilførsel på ca. 16 mio. kroner. Ret mig gerne, hvis jeg vrøvler. :-)
    Sidst redigeret af Garneren : 06.12.18 kl. 01:40
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  21. #1543
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg skal ikke kunne sige, om der er regler for antallet af aktier, men grundlæggende er systemet vist at forstå som en kage, der er delt op i bidder. Kagen er den børsnoterede virksomheds værdi, og jo flere bidder (aktier) den deles op i, jo mindre bliver hver bid værd - med mindre den samlede kage også bliver mere værd.

    I BIF's tilfælde er aktiekursen pt. ca. 90 øre, så derfor er de nye aktier nødt til at være meget lidt værd, så de eksisterende aktionærer ikke føler sig (alt for) snydt, når deres bidders værdi bliver udvandet, og derfor er der nødt til at være så mange millioner nye aktier for at opnå den ønskede tilførsel på ca. 16 mio. kroner. Ret mig gerne, hvis jeg vrøvler. :-)
    OK, du vrøvler :-)

    Man er (normalt) nødt til at sætte prisen lavt, for at sørge for, at nogen gider købe de nye aktier. Hvis man satte prisen til f.eks. aktiekursen, så vil folk ikke have nogen grund til at købe nye aktier (for hvis man havde lyst til at købe til kurs 0.90, så kunne man bare gøre det på normal vis). Så man sætter prisen lavere end kursen. Hvis man satte prisen højere end den aktuelle kurs, så ville det i princippet være godt for de nuværende aktionærer, men de ville ikke blive solgt. Det ville ikke give økonomisk mening.

    Men når man sætter prisen lavt, så giver man folk lov til at købe andele af virksomheden til under markedspris. Som udgangspunkt er det dårligt for de nuværende aktionærer. Det er så derfor man skal give de nuværende aktionærer lov til at købe en andel af de nye aktier, der matcher den andel af de gamle aktier de har. På den måde, så får aktionærene mulighed for at "beskytte" deres investering.

    Man kan så lave en rettet emission, hvor man allerede har en køber til alle de nye aktier. Det skal som udgangspunkt ske til markedspris, da man ellers udhuler værdien af de eksisterende aktionæres andel af virksomheden. I dette tilfælde, der har BØFs aktionærer allerede givet grønt lys for den rettede emission på seneste generalforsamling.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  22. #1544
    /J! er offline Alle er glade, ALLE!!
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    350

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    snip..
    Det er så derfor man skal give de nuværende aktionærer lov til at købe en andel af de nye aktier, der matcher den andel af de gamle aktier de har. På den måde, så får aktionærene mulighed for at "beskytte" deres investering.

    Man kan så lave en rettet emission, hvor man allerede har en køber til alle de nye aktier. Det skal som udgangspunkt ske til markedspris, da man ellers udhuler værdien af de eksisterende aktionæres andel af virksomheden. I dette tilfælde, der har BØFs aktionærer allerede givet grønt lys for den rettede emission på seneste generalforsamling.
    Men som jeg har læst det er der jo netop ikke givet mulighed for at de eksisterende aktionærer får tilbudt deres eksisterende andel i den nye pulje?

    Og jeg kan heller ikke se nogen steder at emissionen er rettet?

    Det jeg har kunnet læse mig til er at de laver en emission uden fortegningsret - altså ingen af to ovennævnte scenarier.

    /J!
    Jeg var rasende, jeg slog i bordet ovre i logen og råbte »er det det her jeg bruger mine millioner på«.

  23. #1545
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af /J! Se meddelelser
    Men som jeg har læst det er der jo netop ikke givet mulighed for at de eksisterende aktionærer får tilbudt deres eksisterende andel i den nye pulje?

    Og jeg kan heller ikke se nogen steder at emissionen er rettet?

    Det jeg har kunnet læse mig til er at de laver en emission uden fortegningsret - altså ingen af to ovennævnte scenarier.
    OK. Jeg havde nok bare selv inde i hovedet tænkt, at det nok bare var Oscar, der købte nogle flere aktier.

    En emission uden fortegningsret troede jeg altid skulle ske til børskursen. Men hey, det viser nok bare hvor meget jeg ved om det.

    Men så må det vel være noget med, at man lægger bud ind på nye aktier??? Og prisen så derfor ender med at blive markedsprisen og ikke de 50 øre???
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  24. Den følgende bruger er enig i dette:
    /J!

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den totale trøjetråd
    By FC William in forum De lange linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.03.20, 12:03
  2. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 12.01.11, 09:51
  3. Reminder om kaos tifo
    By michael_kruuse in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.08.09, 08:57
  4. Den store bif bortforklarningstråd
    By Pabres in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 07.10.04, 01:06
  5. DBU/JBU har skabt kaos i Jylland
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 21.02.04, 10:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •