Side 12 af 115 FørsteFørste ... 291011121314152262112 ... SidsteSidste
Viser resultater 166 til 180 af 1721

Emner: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

  1. #166
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    http://onside.dk/nyheder/superligaen...ll-til-brondby
    ›Ville godt nok være irriterende (for at sige det mildt), hvis
    ›skiderikkerne lige fik indkøbt sig et mesterhold til næste sæson,
    ›med direkte CL kvalifikation

    Jeg synes nu mere det viser, at BIF er så meget ude at skide, at de accepterer at investorer gerne må eje de spillere, som stadigvæk hæver deres løn hos BIF.

    De såkaldte Third-party ownerships er ikke noget som gud har skabt.
    En hedgefond der putter 50 mio en i en spiller vil selvfølgelig gerne have

    1) At spilleren ikke sidder på bænken
    2) At kontrakten ikke løber ud, hvilket vil tvinge klubben til at give spilleren lange og dyre kontrakter og evt. lave dyre og unødvendige forlængelser af kontrakten.

    Det kan godt være at BIF får en spiller til 60 mio, men tilgengæld skal de sikkert selv skulle finansiere en fem-årig kontrakt, der vil gøre selv Jan Kristiansen misundelig...

    Og endelig viser erfaringer, at det kan blive noget være rod, når spilleren skal sælges...

    /mceppe

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #167
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    529

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    http://onside.dk/nyheder/superligaen...ll-til-brondby
    ›Ville godt nok være irriterende (for at sige det mildt), hvis
    ›skiderikkerne lige fik indkøbt sig et mesterhold til næste sæson,
    ›med direkte CL kvalifikation

    Jeg ville nu være mere bekymret, hvis jeg holdt med Bif. Hvilke aftaler følger der med sådan et arrangement, for det er ikke Kasi-Jespers glade væsen der er bag de millioner.

    Jeg er mere spændt på at se hvordan de bruger pengene. En spiller på 30 mio. er ikke nødvendigvis dobbelt så god som en på 15 mio., og hvilke dyre og gode spillere kan man få til at spille i den danske superliga?

    I øvrigt, så er mange af de seneste FCK indkøb jo også foretaget på et niveau, hvor Bif med Kasi millionerne kunne have været med. Allbäck, Hangeland, Hutchinson, Vingaard, Bolanos etc.

  4. #168
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Må sgu indrømme, at tanken om at vi mister fem af vores bedste spillere gennem tiden (Grønkjær, Pospech, Wendt, Antonsson, Kvist(?)) samtidig med, at BIF bliver forstærket for 50-60-70 mio, i den sæson hvor mesterskab giver direkte CL, får løgkuglerne til at krybe så langt op under navlen at de ikke falder ned før CL-hymnen bliver spillet i PARKEN i 2012.

  5. De følgende 9 brugere er enige:

  6. #169
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    ›Jeg ville nu være mere bekymret, hvis jeg holdt med Bif. Hvilke
    ›aftaler følger der med sådan et arrangement, for det er ikke
    ›Kasi-Jespers glade væsen der er bag de millioner.

    ›Jeg er mere spændt på at se hvordan de bruger pengene. En spiller
    ›på 30 mio. er ikke nødvendigvis dobbelt så god som en på 15 mio.,
    ›og hvilke dyre og gode spillere kan man få til at spille i den
    ›danske superliga?

    ›I øvrigt, så er mange af de seneste FCK indkøb jo også foretaget
    ›på et niveau, hvor Bif med Kasi millionerne kunne have været med.
    ›Allbäck, Hangeland, Hutchinson, Vingaard, Bolanos etc.

    Jeg forstår heller ikke helt logikken bag. Hvordan regner en Hedgefond med, at en spiller der bliver købt for 5-8 mio euro (DKK 40-60 mio) skulle kunne STIGE i værdi, fordi denne bruge en sæson eller to i superligaen?

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #170
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    529

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    ›Jeg forstår heller ikke helt logikken bag. Hvordan regner en
    ›Hedgefond med, at en spiller der bliver købt for 5-8 mio euro
    ›(DKK 40-60 mio) skulle kunne STIGE i værdi, fordi denne bruge en
    ›sæson eller to i superligaen?

    Nu er det nok snarere en del spillere til samlet 40-60 mio. over en periode.

    Min pointe er bare, at det jo ikke er noget vildt beløb i forhold til hvad de tidligere har brændt af, og at begrænsningen snarere er hvem man kan lokke hertil. Så hvor meget stærkere bliver de reelt. Desuden vil investorerne jo kræve at indkøbene spiller, for ellers er der jo ikke meget ide i ordningen!

    Hvis vi kun ser på pengene, så klarer FCK sig fint med indkøb i størrelsesordenen 5-10 mio. kr...

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #171
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    107

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    ser det mere som den sidste pind i bøf`s ligkiste...

    på denne måde er det jo hedgefondens beslutning HVEM der bliver købt til truppen,da de jo ellers blot vil fravælge at financiere en spiller der ellers måtte være ønsket af bjur...

    og tvivler på at de virkelig vil hente spillere fra "øverste" hylde, da det kun vil give et begrænset afkast ved et evt. videresalg og dette set i kontrast til antallet af lottokuponer der er på markedet er det for stor en risiko for en hedgefond at løbe...

    de vil sandsynligvis hellere investere i beløbsområdet 5-10 mill pr spiller,evt mod til gengæld at lade Bøf afholde en forholdsvis større lønudgift,hvilket kan få deres lønbudget til at eksplodere,uden at de samtidigt ville få den fulde gevinst ved et evt. succesfuldt videresalg

    sidst men ikke mindst...en hedgefond gør INTET uden at tjene penge...og der er kun EN part til at betale den fortjeneste...guess who? :-)


    næ, jeg er sgi mere tryg ved at lade CV fortsætte sit sublime arbejde, og så kan vi jo grine lidt over den nye "købe-kleb" i suppen...

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #172
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Det er muligt, at spillersponsorater er en kortsigtet løsning, men det er til gengæld også Brøndbys bedste mulighed for at få tilført truppen noget kvalitet nu og her. Og med den direkte adgang til CL næste år for danmarksmesteren, så er det da det rigtige tidspunkt at satse.

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #173
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    845

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Det er muligt, at spillersponsorater er en kortsigtet løsning, men det er til gengæld også Brøndbys bedste mulighed for at få tilført truppen noget kvalitet nu og her. Og med den direkte adgang til CL næste år for danmarksmesteren, så er det da det rigtige tidspunkt at satse
    Det er i bedste fald en stor gamble. De har tidligere meldt ud at de vil opbygge fra bunden for at kunne udfordre FCK om 2-3 år. Hvis/når denne her gamble går galt, måske fordi investorerne trækker stikket på det forkerte tidspunkt, er de sat et par år tilbage mht. genopbygning. Så de spiller kortsigtet på en genvej ved at vinde SL næste år og ofrer langsigtet stabilitet i forsøget.
    Pommie
    Successus breves - fides aeterna
    Pommie's Avatar

  15. #174
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    ›Det er i bedste fald en stor gamble.

    Jeg er ikke enig. Hvis økonomien ellers ikke tillader, at man køber nye spillere, så kan man dårligt tabe noget på denne måde. I værste fald er der status quo om et år, men igen må jeg påpege, at muligheden for direkte adgang til CL gør, at det er nu, man skal satse i deres situation.

  16. #175
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    845

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Jeg er ikke enig. Hvis økonomien ellers ikke tillader, at man køber nye spillere, så kan man dårligt tabe noget på denne måde. I værste fald er der status quo om et år, men igen må jeg påpege, at muligheden for direkte adgang til CL gør, at det er nu, man skal satse i deres situation.
    I værste fald står man med nogle dårlige spillere man er tvunget til at betale dyre lønninger til i lange kontraktforløb og evt. et par gode spillere som bliver solgt midt i en vigtig kampagne og opbygningsforløb. Du er, efter min bedste overbevisning, alt for positiv mht. "worse case" :)
    Pommie
    Successus breves - fides aeterna
    Pommie's Avatar

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #176
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Ifølge KASI Jesper har han tilført BIF et beløb, der er tættere på 200 mio end 100 og se hvad de har fået ud af det? http://www.bold.dk/nyt/Kasi-Jesper-B...-er-magtesloes

    Jeg ser også kun det her som endnu et søm i ligkisten derude - BIF et købehold!

    Sidst men ikke mindst, se hvad det gjorde ved West Ham? De må nu en tur i næstbedste række

    mvh Stephphen
    Fraværende

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #177
    Tilmeldingsdato
    Feb 2010
    Indlæg
    373

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    ›Ifølge KASI Jesper har han tilført BIF et beløb, der er tættere
    ›[url]http://www.bold.dk/nyt/Kasi-Jesper-Broendby-er-magtesloes[/
    ›på 200 mio end 100 og se hvad de har fået ud af det? url]

    ›Jeg ser også kun det her som endnu et søm i ligkisten derude - BIF et købehold!

    ›Sidst men ikke mindst, se hvad det gjorde ved West Ham? De må nu
    ›en tur i næstbedste række

    ›mvh Stephphen
    Stadig. Jeg kan ikke lade være med at blive en anelse nervøs for at Brøndby ender med at signe en ny "Elmander". Tænk hvis de vinder mesterskabet næste år? Det ville virkelig nive.

    Jeg håber at hele det her pyramidespilslignende hokus pokus projekt bider dem selv så hårdt i røven at de også de næste ti år er miles away. Men det er aldrig sjovt når en eller anden idiot vælger at ville investere BIF.
    Sidst redigeret af Joppe : 03.06.11 kl. 14:25
    - Joppe
    __________________________
    http://xkcd.com/386/

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #178
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    175

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    ›I værste fald står man med nogle dårlige spillere man er tvunget
    ›til at betale dyre lønninger til i lange kontraktforløb og evt.
    ›et par gode spillere som bliver solgt midt i en vigtig kampagne
    ›og opbygningsforløb. Du er, efter min bedste overbevisning, alt
    ›for positiv mht. "worse case" :)

    Er det ikke netop den status quo, der bliver omtalt af cybamerc som worste case?

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #179
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    ›Ifølge KASI Jesper har han tilført BIF et beløb, der er tættere
    ›på 200 mio end 100 og se hvad de har fået ud af det?

    Nu er det jo ikke alle pengene, der er brugt på spillertruppen, men du har da ret, at penge ikke er en garanti for sportslig succes. Dog er penge en forudsætning for at kunne begå sig i toppen.

    At Brøndby tidligere har pisset Kasis millioner væk er ikke ensbetydende med, at det samme vil ske nu. Dels er der en ny sportslig ledelse i klubben, dels har fonden nok tilknyttet egne folk med indsigt i spillermarkedet for at undgå, at Brøndby henter en ny Rector eller Sigurdsson.

    Signingen af Thygesen er indikation af, at Brøndby har lært noget af de seneste seks års elendighed. Det kræver måske ikke den store fodboldmæssige indsigt at scoute en spiller som Thygesen, men sammenlignet med de nulbonner, Brøndby har hentet til klubben siden deres seneste mesterskab, så er Thygesen et klart skridt opad.

    ›Jeg ser også kun det her som endnu et søm i ligkisten derude - BIF et
    ›købehold!

    Hykleriet er påfaldende - både dit og Brøndbys. Jeg ville nu have mere end svært ved at more mig over, at Brøndbys højtbesungne principper er til falds for ussel mammon, såfremt de snupper det danske mesterskab.

    Mon ikke stikpillen i virkeligheden dækker over usikkerheden ift. Brøndbys nye projekt? Det tror jeg.

    ›Sidst men ikke mindst, se hvad det gjorde ved West Ham? De må nu
    ›en tur i næstbedste række

    Nu er der forskel på at kæmpe for overlevelse á la AGF og West Ham og kæmpe om direkte adgang til CL. Vi kan sagtens blive enige om, at Brøndby er forfærdelige, og at de har været forfærdelig dårlige i lang tid. Men nogle gange skal der ikke så meget til at vende skuden, og jeg føler mig bestemt ikke overbevist om, at næste sæson bliver en dans på roser for FCK. Vi kan vel alle blive enige om, at det ville være ualmindelig bittert at se en anden klub tage mesterskabet næste år og dermed den direkte adgang til CL, som FCK har skaffet. Og så er det underordnet, om mesterskabet tabes, fordi FCK underpræsterer, eller de andre bare har hævet niveauet.

  25. De følgende 9 brugere er enige:

  26. #180
    Tilmeldingsdato
    Dec 2009
    Indlæg
    229

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?


    ›At Brøndby tidligere har pisset Kasis millioner væk er ikke
    ›ensbetydende med, at det samme vil ske nu. Dels er der en ny
    ›sportslig ledelse i klubben, dels har fonden nok tilknyttet egne
    ›folk med indsigt i spillermarkedet for at undgå, at Brøndby
    ›henter en ny Rector eller Sigurdsson.


    Signingerne af de bemeldte herrer ligger altså et par år forud for Kasi millionerne.

    Kasi millionerne bragte spillere som Jan Kristiansen, Alexander Farnerud, Jon Jönsson og Krohn Deli ind i folden, og jeg kan ikke se, at de på forhånd skulle udpeges som større nulboner end Thygesen.
    Sandheden er jo også, at de lå nummer 1 ved udgangen af efterårssæsonen 2008 (godt nok ved en ret vild overpræstering), men at balladen i organisationen efterfølgende fik dem til at ligne nulboner (pånær Krohn Deli).


    ›Signingen af Thygesen er indikation af, at Brøndby har lært noget
    ›af de seneste seks års elendighed. Det kræver måske ikke den
    ›store fodboldmæssige indsigt at scoute en spiller som Thygesen,
    ›men sammenlignet med de nulbonner, Brøndby har hentet til klubben
    ›siden deres seneste mesterskab, så er Thygesen et klart skridt
    ›opad.


    Thygesen er i mine øjne på ingen måde en spiller, der kan træde ind og gøre en forskel på et hold, der ikke fungerer.
    Så jeg tror deres succes afhænger langt mere af, om Lockhart og Bjur kan sikre kontinuitet i organisationen (på trods af bestyrelsen), end om de køber større eller mindre stjerner.
    Heldigvis har de stadig Henrik Jensen som træner og jeg tror ikke han er en træner, der magter opgaven at udvikle holdet i det lange løb

  27. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den totale trøjetråd
    By FC William in forum De lange linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.03.20, 12:03
  2. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 12.01.11, 09:51
  3. Reminder om kaos tifo
    By michael_kruuse in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.08.09, 08:57
  4. Den store bif bortforklarningstråd
    By Pabres in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 07.10.04, 01:06
  5. DBU/JBU har skabt kaos i Jylland
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 21.02.04, 10:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •