Side 13 af 115 FørsteFørste ... 3101112131415162363113 ... SidsteSidste
Viser resultater 181 til 195 af 1721

Emner: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

  1. #181
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Det Brøndby angiveligt er ved at indgå er tredje parts ejerskabs kontrakt. I det her tilfælde en fond der vil købe en spiller fri af en klub og give rettighederne til Brøndby. Senere transfer summer skal så splittes mellem bif og fonden.

    Der findes flere muligheder for hvordan sådanne aftaler kan strikkes sammen, og afhænger kun af hvad de to parter bliver enige om.
    Men uanset hvad så skal man tænke på at vi i det her tilfælde har en fond som udelukkende gør det her for at tjene penge og ikke som tidligere aftaler i Danmark hvor der har været en rigmand med følelser indblandet. De er fuldstændig ligeglade med klubben og spilleren, bare de får et godt afkast på deres investering.
    Og da det er fonden der sidder med pengene, er det dem der har fat i den lange ende og kan indgå en aftale med klubben og spilleren som gør at fonden er dem der med mindst sandsynlighed ender med sorte per og taber penge på aftalen.

    Efter skandalen i West ham blev tredje parts kontrakter forbudt i England og FIFA indførte restriktioner på aftalens indhold. Der står:
    ”No club shall enter into a contract which enables any other party to that contract or any third party to acquire the ability to influence in employment and transfer related matters its independence, its policies or the performance of its teams".

    Altså må man som tredje part ikke have indflydelse på hvornår en spiller skal sælges fra en klub. Derfor skal man være noget naiv hvis man tror en fond vil købe Ujah til bif og derefter sætte sig tilbage og bare håbe bif sælger ham til et større beløb en de gav for ham og helst inden hans kontrakt udløber.
    Måden som reglen kan omgås på er ved at fonden køber Ujah og derefter lejer ham til bif. Kommer der så en interesseret køber kan fonden sælge spilleren når som helst i et transfer vindue. Transfer summen splittes så måske 75% - 25% mellem fonden og klubben.

    En anden mulighed er at fonden og Ujah indgår en aftale hvor i det tilfælde Ujah går kontrakten ud med bif, så skal fonden forhandle med en kommende klub om Ujahs underskrift. Det giver dem en mulighed for at få et eventuelt sign on fee som spilleren sku have haft eller måske procenter af et fremtidigt spiller salg. Denne måde er der hvor spilleren ender med sorte per.

    En tredje mulighed er hvor bif og fonden indgår en aftale om at bif skal dække eventuelle tab i en kommende transfer eller hvis det ikke lykkes at sælge Ujah inden kontrakten løber ud skal bif betale fonden transfer beløbet. På den måde fungerer det lidt som et lån dog uden renter.

    Der findes selvfølgelig mange andre måder aftalerne kan strikkes sammen på men jeg syntes de tre muligheder er blandt de mest oplagte.
    Jeg kunne faktisk også godt forestille mig de ude på vestegnen er blevet så desperate efter succes at de vil indgå en aftale som beskrevet i den tredje mulighed. På den måde bliver det som at pisse i bukserne.

    Hvis Lillestrøm virkelig vil have 19 millioner danske kroner for Ujah så har jeg virkelig svært ved at se en fond skulle være interesseret i at købe ham til dansk fodbold. Hvor ofte bliver en spiller solgt fra Danmark til et beløb højere end 20 mil ? Derfor mener jeg at investeringen er så risikabel at man virkelig skal være dum for at indgå en aftale med bif hvor den eneste mulighed for at undgå et tab er ved at Ujah bliver solgt for minimum 19 mil. kr. og det eneste bif risikerer er ægte kleb ånd.
    Derfor vil man som fornuftig investor sprede sine penge på flere men mindre kuponer og nu mindre investering des stører er chancen for et højt afkast.

    Kommer der en aftale med en hedgefond er det et symptom på den sportslige og organisatoriske kaos der hersker i bif og det her ender med at blive den totale nedsmeltning.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #182
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    529

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    ›En tredje mulighed er hvor bif og fonden indgår en aftale om at
    ›bif skal dække eventuelle tab i en kommende transfer eller hvis
    ›det ikke lykkes at sælge Ujah inden kontrakten løber ud skal bif
    ›betale fonden transfer beløbet. På den måde fungerer det lidt som
    ›et lån dog uden renter.
    Der er i hvert fald nogle interessante muligheder for at skrue sådan en aftale sammen. Fonden vil jo investere i et aktiv med stor risiko, så der vil være nogle afvejninger af upsides og downsides. Og den 3.mulighed nævnt ovenfor for at dække sig af mod tab lyder ikke helt i skoven. Ellers kan risikoen godt være lige stor nok. Havde en fond fx. købt Ailton, så havde den tabt ca. 10-15 millioner uden afdækning for prisfald! Der skal nok lidt mere end en 75-25% fordeling af overskud til at gøre op for det. Og selv gode spillere kan udvikle sig dårligt meget hurtigt...

    ›Jeg kunne faktisk også godt forestille mig de ude på vestegnen er
    ›blevet så desperate efter succes at de vil indgå en aftale som
    ›beskrevet i den tredje mulighed. På den måde bliver det som at
    ›pisse i bukserne.
    Selvfølgelig kan de godt være heldige med et scoop, men den mulighed har de jo altid haft. Først for egne midler, så for Kasi Jespers midler og nu for en ekstern hedge-fonds midler.

    De ville aldrig gå med til dette her, hvis de havde midlerne på anden vis. Indflydelsen på egen situation er i hvert fald for nedadgående.

    ›Derfor vil man som fornuftig investor sprede sine penge på flere
    ›men mindre kuponer og nu mindre investering des stører er chancen
    ›for et højt afkast.
    Præcis. Som fond ville en investering vel også være mere oplagt i fx. FCM eller FCN. Fonden er jo sådan set ligeglad med CL el. lign. Her ville nogle ubeskrevne blad kunne være ganske gode, og netop de to klubber har jo vist at det kan lade sig gøre at finde billige spillere, som udvikler sig. Men de spiller jo heller ikke umiddelbart om mesterskabet.

    ›Kommer der en aftale med en hedgefond er det et symptom på den
    ›sportslige og organisatoriske kaos der hersker i bif og det her
    ›ender med at blive den totale nedsmeltning.
    Man skal aldrig sige aldrig. Det kan godt blive en succes, men risikoen for Bif er steget markant fra at de selv bestemte, til at indflydelsen parkeres hos en ekstern investor. Chancen for nedsmeltning er bestemt større her, end hvis de havde accepteret Kasi-Jespers idéer.
    Sidst redigeret af And : 04.06.11 kl. 08:18

  4. #183
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    164

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Nu har BIF hentet Thygesen hvilket må siges at være en klar forstærkning af deres hold, og Goodson var også en god signing. Synes at pilen peger opad, og indkøbene begynder at virke rigtig fornuftige. Hvis man så yderligere kan hente Ujah og Lindgren ind, så må man vel begynde at betragte dem som en seriøs bejler til mesterskabet i næste sæson.
    ____________________
    Lad være med at diskutere med en idiot !!!
    Han vil trække dig ned på hans niveau,
    og vinde diskussionen p. g. a. hans erfaring på dette niveau.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #184
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    ›Nu har BIF hentet Thygesen hvilket må siges at være en klar
    ›forstærkning af deres hold, og Goodson var også en god signing.
    ›Synes at pilen peger opad, og indkøbene begynder at virke rigtig
    ›fornuftige. Hvis man så yderligere kan hente Ujah og Lindgren
    ›ind, så må man vel begynde at betragte dem som en seriøs bejler
    ›til mesterskabet i næste sæson.

    Thygesen er da en okay spiller, men jeg er glad for han ikke havnede i fck. Goodson syntes jeg absolut ikke har været prangende.
    Krohn-messi og Stephan A. vil gerne til udlandet og mister de de 2 spillere samtidig med at wass er væk så ved jeg ikke om de er kommet meget længere end nu.

    Lykkes det dem at samle et godt hold så bliver det med pistolen for panden, så SKAL de vinde det mesterskab. De økonomiske problemer i bif er jo ikke blevet mindre i år og banken står ude foran døren og rasler med bøssen.
    Deres økonomiske plan ligger i at de skal sælge spillere, Wass skred til Benfica gratis og sælger de ikke andre bliver underskuddet kun større i år.

    For mig virker det som om de med Bjur og Lockhart satser på at sportslig succes skal dække deres udgifter, det er dybt uansvarligt og for mig at se er det en næsten sikker billet direkte til danmarksserien.
    Jeg hæver jo heller ikke kassekreditten for at spille på Fck som mestre til næste år.

  7. #185
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    ›For mig virker det som om de med Bjur og Lockhart satser på at
    ›sportslig succes skal dække deres udgifter, det er dybt
    ›uansvarligt og for mig at se er det en næsten sikker billet
    ›direkte til danmarksserien.

    Tværtimod. De håber på at et salg af Gildhøjcenteret skal dække deres udgifter. Det stod fuldstændig eksplicit i deres årsregnskab for 2010, i afsnittet hvor de kom med deres forventninger til det kommende regnskabsår (2011). Dette blev i øvrigt gentaget ved fremlæggelsen af kvartalsregnskab for Q1 2011 for godt to uger siden.

    BIF har været ude at sige, at de ikke vil gamble økonomisk i jagten på guldet, og derfor er hedge fund løsningen også den der giver mest mening, rent økonomisk (i hvert fald på den korte bane), mens det rent sportsligt nok er mere tvivlsomt, hvad det får af betydning.
    Hejsa
    Elver's Avatar

  8. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  9. #186
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    ›Tværtimod. De håber på at et salg af Gildhøjcenteret skal dække
    ›[URL="http://brondby.com/upload/biffile_y0a2jy4t53jz41xuy8b
    ›deres udgifter.

    Et salg af Gildhøj centret kan de kun gøre en gang og så vidt jeg ved er det 25 mio. kr værd, sidste år havde de et underskud på 35 mio.

    Hvis man for tredje år i træk har præsenteret et kæmpe underskud er det måske ikke så klogt og ansætte spillere der skal have en måneds løn på 305.000 kr. som Thygesen hvis en af de største årsager har været høje spillerlønninger.
    De burde vise bedring i økonomien før de begynder at satse sportsligt.

  10. #187
    MaQ er offline - Representin' N'Bronx -
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    642

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    En anden mulighed er at fonden og Ujah indgår en aftale hvor i det tilfælde Ujah går kontrakten ud med bif, så skal fonden forhandle med en kommende klub om Ujahs underskrift. Det giver dem en mulighed for at få et eventuelt sign on fee som spilleren sku have haft eller måske procenter af et fremtidigt spiller salg. Denne måde er der hvor spilleren ender med sorte per.
    Dette scenario vil efter min mening være i direkte strid med Bosman-dommen, som jeg læser den. At fonden, eller en fodboldklub for den sags skyld, skulle have adgang til spillerens sign-on fee og/eller procenter af et kommende salg EFTER udløbet af kontrakten, er jo netop kernen af Bosman-dommen, der (foruden at forholde sig til spørgsmålet om udlændinge klausuler) erklærede klubbernes adgang til transfersum EFTER udløbet af kontrakten for stridende imod fundamentale principper, herunder særligt fri bevægelighed.

    Jeg tror derfor ikke, at din mulighed nr. 2 vil være en lovlig én af slagsen.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #188
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?


    ››Jeg ser også kun det her som endnu et søm i ligkisten derude - BIF et
    ››købehold!

    ›Hykleriet er påfaldende - både dit og Brøndbys. Jeg ville nu have
    ›mere end svært ved at more mig over, at Brøndbys højtbesungne
    ›principper er til falds for ussel mammon, såfremt de snupper det
    ›danske mesterskab.

    Nu er det ikke for at starte et større skænderi, men hvad er det for et hykleri, du skriver om fra min side af? Jeg har personligt ikke noget imod at blive benævnt som et købehold fra bifferes side af, men man skal som bekendt ikke kaste med sten, når man selv bor i et glashus, det var alt hvad jeg hentydede til.

    Vi kan selvfølgelig godt blive enige om, at det vil være uendeligt bittert, hvis FCK ikke vinder skabet til næste år, så vi ikke kan høste frugterne af vores succes de seneste fem år, jeg tror bare ikke på hurtige løsninger, og de 60 mio kr som nævnes tror jeg ikke på vil være nok til at vinde et mesterskab i den forfatning som BIF er i for tiden.

    mvh Stephphen
    Fraværende

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #189
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    http://onside.dk/nyheder/superligaen...ll-til-brondby
    ›Ville godt nok være irriterende (for at sige det mildt), hvis
    ›skiderikkerne lige fik indkøbt sig et mesterhold til næste sæson,
    ›med direkte CL kvalifikation

    Og nu skyder Doktoren ideen ned...

    http://www.90minutter.dk/nej-tak-til...i-broendby-if/

    Eller gør han?

    - Vi kunne være interesserede i andre former for internationale samarbejder, hvor det handler om andet end bare finansiering. Men det kan jeg ikke komme nærmere ind på, for der er også en konkurrencesituation at tage stilling til.
    Under alle omstændigheder skal de næste par måneder nok blive spændede at følge :-)

    /Jesper
    cossie's Avatar

  15. #190
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  16. #191
    Tilmeldingsdato
    May 2010
    Indlæg
    185

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    http://finans.tv
    ›2.dk/nyheder/article.php/brøndbytop-på-kant-med-loven/?id=407917
    ›41&forside


    I stedet for bare at dumpe et link, så knyt lidt kommentarer til det, for at skabe noget debat. Det andet er sgu for tamt..

    Men er der nogen der kan forklare mig hvilke konsekvenser det kan have for ledelsen, hvis de har overtrådt lovgivningen?

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #192
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Men er der nogen der kan forklare mig hvilke konsekvenser det kan have for ledelsen, hvis de har overtrådt lovgivningen?
    Ork ja, det har vi jo selv gode erfaringer med :-) Det kan give en bøde, men som regel bare en reprimande... Dem har Flemming vist fået adskillige af :-)

    /ougar
    Sidst redigeret af ougar : 15.06.11 kl. 12:38
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #193
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Ork ja, det har vi jo selv gode erfaringer med :-) Det kan give en bøde, men som regel bare en reprimande... Dem har Flemming vist fået adskillige af :-)
    I øvrigt virker det her som en tåbelig storm i et glas vand.

    En eller anden journalist har spurgt en eller anden akademiker, som ikke aner noget om denne konkrete sag, og han har så svaret i generelle vendinger, som journalisten så har drejet lystigt.

    Hvis Brøndby skulle have lavet fondsbørsmeddelelser hver gang Kasi kom med vilde ideer og "tilbud", så skulle de formentlig have ansat ekstra personale...

    Mon ikke han har snakket om det med Per og Benny, som så har sagt, at det aldrig ville blive til noget. Det er mit bedste gæt.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #194
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  23. #195
    Tilmeldingsdato
    Apr 2010
    Indlæg
    146

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Nogen der har tal på hvor mange gange BIF har givet deres fans falske forhåbninger over de sidste 5 år?

    Det er sgu en flok amatører derude..

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den totale trøjetråd
    By FC William in forum De lange linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.03.20, 12:03
  2. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 12.01.11, 09:51
  3. Reminder om kaos tifo
    By michael_kruuse in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.08.09, 08:57
  4. Den store bif bortforklarningstråd
    By Pabres in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 07.10.04, 01:06
  5. DBU/JBU har skabt kaos i Jylland
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 21.02.04, 10:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •