Side 36 af 115 FørsteFørste ... 26333435363738394686 ... SidsteSidste
Viser resultater 526 til 540 af 1721

Emner: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

  1. #526
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Det er jo bare herligt, hvis Buch og Winther er uenige om, hvem der har bolden :)

    Jeg hæfter mig ved følgende passus fra en af artiklerne på sporten.dk:
    Det eneste, jeg og vi vil, er, at hjælpe Brøndby, og det vil jeg stadig. Vi skal ikke selv ud og købe en masse aktier. Derfor skal vi kunne kigge hinanden i øjnene og være sikre på, at vi kan sige til aktionærerne, at det her er holdbart også om to-tre-fire år...
    Jeg er med på, at planen på intet tidspunkt har været, at han og hans kompagnoner skal købe for 150 mio. aktier men alene garanterer for beløbet. Dog synes jeg ikke, at han sælger planen særlig godt ved at melde ud, som han gør. Såfremt han selv tror på planen, og ser Brøndby som en fornuftig investering, er det da bare at købe op.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #527
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Det opfordrer vel ikke ligefrem andre til at smide penge i hullet, hvis Buch garanterer 150 mio hvis ikke andre vil spæde til.

  4. #528
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    28

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Det opfordrer vel ikke ligefrem andre til at smide penge i hullet, hvis Buch garanterer 150 mio hvis ikke andre vil spæde til.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #529
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Lidt nyt fra feriepenge sagen

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle1851747.ece

    Den vigtigste ikke nyhed i historien er vel dette citat fra Mads Øland

    Sker det ikke, kan det ende med en konkursbegæring.

    - Der er vi ikke endnu, lyder det dog med en vis beroligelse fra Mads Øland
    Øv da også :-(

    /Jesper
    cossie's Avatar

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #530
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    936

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    nogen har allerede smidt håndklædet: http://blok4.dk/
    hilsen
    VonZee
    Nu er den der. Den er stensikker; med statsgaranti!

    "...jeg synes, man ser flere og flere steder, hvor fansene holder med sig selv" Citat: Troels Bech, BT 28.09.10

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #531
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    99

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    - Man kan eksempelvis gå i fogedretten, indgive konkursbegæring og kalde til mæglingsmøder. Der er mange muligheder, men der er vi ikke endnu, lyder det dog med en vis beroligelse fra Mads Øland.

    Første gang Øland tager disse spydige ord i brug. Håbet lever da i bedste velgående!!


  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #532
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Jeg finder det uacceptabelt, at Spillerforeningen lader Brøndby drive dem rundt i manegen. Den eneste vej frem er at gøre et eksempel ud af Brøndby og lukke lortet. DBU kan vi jo desværre ikke regne med i denne sag.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #533
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg finder det uacceptabelt, at Spillerforeningen lader Brøndby drive dem rundt i manegen. Den eneste vej frem er at gøre et eksempel ud af Brøndby og lukke lortet. DBU kan vi jo desværre ikke regne med i denne sag.
    Mon ikke snarere der i første omgang kan blive tale om en betalingsstandsning hvor, bedst jeg erindrer, skifteretten skal være med til at undersøge mulighederne for en redningsplan. Det bliver selvfølgelig en hård omgang, hvor der skal sluges gevaldige kameler. Altså hvis det kan lade sig gøre. At vifte med det hvide flag i forhold til Frank Buch kunne vel være en af mulighederne.
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  15. #534
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,551

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af +Christoffer+ Se meddelelser
    Mon ikke snarere der i første omgang kan blive tale om en betalingsstandsning hvor, bedst jeg erindrer, skifteretten skal være med til at undersøge mulighederne for en redningsplan. Det bliver selvfølgelig en hård omgang, hvor der skal sluges gevaldige kameler. Altså hvis det kan lade sig gøre. At vifte med det hvide flag i forhold til Frank Buch kunne vel være en af mulighederne.
    Bliver tvangsnedrykningen ikke en realitet "allerede" ved en evt. betalingsstandsning? Det synes jeg at huske.

    Under alle omstændigheder, så vil det jo desværre være tåbeligt at erklære Brøndby konkurs, hvis man godt vil have sine penge. Så længe de 150 millioner kroner ligner en reel mulighed, så er der næppe nogen, der vil hive i nødbremsen.

    Meeen, med lidt tiltro til Brøndby, så kan de vel klare det selv, uden spillerforeningens hjælp. En nedrykning til sommer vil da være en god start i hvert fald.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  16. De følgende 9 brugere er enige:

  17. #535
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af +Christoffer+ Se meddelelser
    Mon ikke snarere der i første omgang kan blive tale om en betalingsstandsning hvor, bedst jeg erindrer, skifteretten skal være med til at undersøge mulighederne for en redningsplan.
    Det tror jeg ikke. Betalingsstandsningen skal anmeldes af Brøndby, men det giver jo kun mening, hvis de ønsker at købe sig tid. Så længe Spillerforeningen ikke har tænkt sig at gøre noget, er der ingen grund for Brøndby til at tage så drastisk et skridt.

  18. #536
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    DBUS love, § 33:

    http://www.dbu.dk/Faelles/turneringe...Us%20love.aspx


    § 33

    Bestemmelser vedrørende rekonstruktion og konkurs m.v.


    33.1

    Indgiver en under DBU hørende klub begæring om rekonstruktionsbehandling eller konkurs til skifteretten i henhold til konkursloven, fratrækkes klubbens 1. seniorhold 3 point med virkning fra 1. spillerunde i den nærmest efter indgivelsen følgende turneringsstart i en turneringshalvdel. Pointfratagelsen sker dog med øjeblikkelig virkning, hvis indgivelsen sker mellem første og sidste spillerunde i en turneringshalvdel.




    33.2

    Stadfæster skifteretten et rekonstruktionsforslag, fratages klubbens 1. seniorhold 6 point med virkning fra 1. spillerunde i den nærmest efter skifterettens afgørelse følgende turneringsstart i en turneringshalvdel. Pointfratagelsen sker dog med øjeblikkelig virkning, hvis skifterettens afgørelse træffes mellem første og sidste spillerunde i en turneringshalvdel.




    33.3

    I relation til op- og nedrykningsbestemmelserne i propositioneme for Herre-DM, Kvinde-DM, Herre-DS og Kvinde-DS og i de øvrige turneringsreglementer m.v. anses pointfratagelse efter § 33.1 og § 33.2 som et ordinært led i den almindelige, sportslige afvikling af turneringerne, og en eventuel nedrykning ved afslutningen af den turnering eller turneringshalvdel, hvori pointfrata-gelsen skete, skal behandles som en ordinær, sportslig nedrykning.




    33.4

    Hvis skifteretten afsiger konkursdekret over en under DBU hørende klub, rykkes den af konkursdekretet omfattede klubs 1. seniorhold 2 rækker ned i forhold til den placering, som ville have været resultatet, hvis man så bort fra virkningen af denne § 33.4 og andre ekstraordinære rokeringer.



    1.For klubber med tilladelse til at drive kontraktfodbold suspenderes klubbens 1. hold med omgående virkning fra videre deltagelse i turneringen. De opnåede resultater til og med dagen før konkursdekretets afsigelse fastholdes, mens de resterende kampe fastsættes, således at modstanderholdet tildeles 3 point og målscoren ansættes til 3-0.
    2.Hvis klubben ved konkursdekretets afsigelse fortsat er med i pokalturneringen, udtræder klubben øjeblikkeligt af denne.
    3.Afsiges konkursdekretet i perioden fra afslutningen af en turnering og inden næstfølgende turneringsstart sker nedrykning fra den række, som klubben har kvalificeret sig til efter den afsluttede turnering.
    4.Skal nedrykningen ske til en række, hvori turneringen gennemføres som en helårsturnering, der strækker sig over to turneringshalvdele, foretages nedrykningen med virkning fra den nærmest efter konkursdekretets afsigelse følgende turneringsstart i den række, hvortil nedrykning skal ske.
    5. Nedrykning og eventuel udtræden af pokalturneringen sker både, hvor den konkursramte klubs virksomhed midlertidigt søges videreført af konkursboet, og hvor den konkursramte klubs hidtidige virksomhed og fodboldmæssige placering, men ikke dens gæld, søges overført til og videreført i en anden juridisk enhed end den konkursramte.

  19. #537
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    På det altid troværdige Nationen læste jeg følgende indspark til debatten:

    Konkursloven: § 93. Forud for anden gæld betales i lige forhold: 1) Omkostninger ved konkursens indtræden. § 95. Derefter betales i lige forhold: 1) Krav på løn og andet vederlag for arbejde i skyldnerens tjeneste som er forfaldet i tidsrummet fra 6 måneder før. § 96. Derefter fyldestgøres i lige forhold leverandørers krav på afgiften af varer Stk. 2. Fortrinsret efter stk. 1 omfatter afgifter til staten § 97. Derefter betales i lige forhold de øvrige fordringer.

    Faktisk bliver spillerforeningen nødt til at gøre noget for ikke at miste retten, den udløber efter 6 mdr. alex
    Jeg ved ikke, hvor Spillerforeningens krav står ift. konkursloven, men under alle omstændigheder bør Spillerforeningen finde ud af, hvad de vil, inden transfervinduet åbner, da Ole Bjur varsler vinterindkøb.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #538
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Er der ikke noget med, at spillerforeningen ikke kan vente mere end så og så længe, ellers mister spillerne retten til at få evt. manglende løn (herunder feriepenge) fra lønmodtagernes garantifond?
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  22. #539
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    286

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    For sjov tjekkede jeg lige om jeg kunne finde noget, og tror der er noget om snakken med de 6 måneder...

    http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect...df?MOD=AJPERES

    På side 11:
    Under punktet " LG Betaler ikke "

    Krav, der skulle have været betalt mere end 6 måneder før konkursen/ophøret (LG betaler kun undtagelsesvist efter en konkret vurdering af, hvad der er gjort for at få beløbet udbetalt)

    Så er der 5 måneder til spillerforeningen skal tage stilling til om de vil sikre sine medlemmer deres udestående, eller de vil holde liv i BIF for ikke at miste arbejdspladserne. Så måske det var en ide for Ougar at tilføje en nedtælling til hvornår spillerforeningens krav ikke var sikret imod en konkurs :)
    Sidst redigeret af fckcs : 25.10.12 kl. 19:31
    Et godt fynsk bøgetræ taber ikke et eneste blad, fordi et par svin gnubber sig lidt op ad stammen

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #540
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    371

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af fckcs Se meddelelser
    For sjov tjekkede jeg lige om jeg kunne finde noget, og tror der er noget om snakken med de 6 måneder...
    Fristen er imidlertid på løn og andet vederlag, som ikke indebærer feriepenge. Feriepenge er derimod omfattet af § 95, nr. 4, som ikke har nogen "frist".

    Situationen ved en eventuel konkursorden vil være, at spillernes krav vil komme forud for de såkaldte "simple krav" eller § 97-krav, som er alle almindelige kreditorer. Spillerne/foreningen har derfor ikke travlt med at begære en konkurs/rekonstruktion, da man lige så godt kan se tiden an, og finde ud af, om BIF kan betale.

    Desuden er betalingsstandsning forældet. Rekonstruktion er trådt i stedet for, hvor man forsøger at adskille de positive og negative andele af virksomheden ad, og derefter forsøge at lave en tvangsakkord og/eller en virksomhedsoverdragelse. Dette orker jeg dog ikke at komme med en længere smøre om på nuværende tidspunkt.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den totale trøjetråd
    By FC William in forum De lange linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.03.20, 12:03
  2. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 12.01.11, 09:51
  3. Reminder om kaos tifo
    By michael_kruuse in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.08.09, 08:57
  4. Den store bif bortforklarningstråd
    By Pabres in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 07.10.04, 01:06
  5. DBU/JBU har skabt kaos i Jylland
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 21.02.04, 10:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •