Side 61 af 115 FørsteFørste ... 11515859606162636471111 ... SidsteSidste
Viser resultater 901 til 915 af 1721

Emner: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

  1. #901
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Hold da op, Daniel Agger er da en ukollegial skruebrækker af den anden verden.

    http://jyllands-posten.dk/sport/fodb...cle5195179.ece

    Det er dæleme usympatisk, at en mangemillionær beder andre om at frafalde deres krav mod deres arbejdsgiver. Det koster jo ham ikke en skid. Hvis han virkelig ville Brøndby noget, kunne han jo låne eller betale klubben de 30 mio, Brøndby skylder spillerforeningen. I stedet vælger den lille mide så gratis at pudse sin glorie, mens Peter Madsen og Co., har sat deres gode rygte på spil ved at stille deres sag til rådighed som en principiel sag.


  2. #902
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af mceppe Se meddelelser
    Hold da op, Daniel Agger er da en ukollegial skruebrækker af den anden verden.

    http://jyllands-posten.dk/sport/fodb...cle5195179.ece

    Det er dæleme usympatisk, at en mangemillionær beder andre om at frafalde deres krav mod deres arbejdsgiver. Det koster jo ham ikke en skid. Hvis han virkelig ville Brøndby noget, kunne han jo låne eller betale klubben de 30 mio, Brøndby skylder spillerforeningen. I stedet vælger den lille mide så gratis at pudse sin glorie, mens Peter Madsen og Co., har sat deres gode rygte på spil ved at stille deres sag til rådighed som en principiel sag.
    Tja, nu er sagen så bare, at Agger slet ikke HAR et krav, hvilket er urkomisk.

    Og endnu sjovere: Brøndby-ledelsen forsøger endda at fastholde, at Agger skam har et lige så legitimt krav, som de spillere, der har vundet voldgiftssagen via Spillerforeningen. Ergo: Brøndby åbner retorisk op for, at ALLE Brøndby-spillere - uanset nuværende tilhørsforhold til Spillerforeningen - kan gøre krav mod klubben.

    Dét er da for sjovt - og dumt.

    Har skrevet mere om det her med links til diverse artikler: http://bit.ly/XXxxG9 (Spin i Danmarksserieklassen).
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


  3. #903
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Og endnu sjovere: Brøndby-ledelsen forsøger endda at fastholde, at Agger skam har et lige så legitimt krav, som de spillere, der har vundet voldgiftssagen via Spillerforeningen. Ergo: Brøndby åbner retorisk op for, at ALLE Brøndby-spillere - uanset nuværende tilhørsforhold til Spillerforeningen - kan gøre krav mod klubben.
    Er det noget, der kan bruges imod dem i de voldgiftssager, der skal køres i femtiden?

    I så fald: mega LOL!

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #904
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Det varmer hjertet en smule, at en gammel FC'er (nuværende pisgul), kan placere et lille nyrehug hos en tidligere pisgul. The show must go on :-)

    http://m.sporten.dk/touch/article.pml?guid=24361396

    Han har jo egentlig en pointe. Men det er ikke sikkert den bliver vel modtaget :-)

    Mvh. Dennis Jørgensen


  6. #905
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af mceppe Se meddelelser
    Hold da op, Daniel Agger er da en ukollegial skruebrækker af den anden verden.

    http://jyllands-posten.dk/sport/fodb...cle5195179.ece

    Det er dæleme usympatisk, at en mangemillionær beder andre om at frafalde deres krav mod deres arbejdsgiver. Det koster jo ham ikke en skid. Hvis han virkelig ville Brøndby noget, kunne han jo låne eller betale klubben de 30 mio, Brøndby skylder spillerforeningen. I stedet vælger den lille mide så gratis at pudse sin glorie, mens Peter Madsen og Co., har sat deres gode rygte på spil ved at stille deres sag til rådighed som en principiel sag.
    Jeg skal bestemt ikke rode mig ud i noget forsvar for Agger, og man kan da sagtens mene, at det er en gratis om gang han er ude i.

    Når det så er sagt, så er der ved gud heller ikke nogen grund til at gøre Peter Madsen, Thomas Rasmussen m.fl. til altruistiske individer, der i solidaritetens navn "har sat deres gode rygte på spil ved at stille deres sag til rådighed som en principiel sag.".

    Begge to har indgået en kontrakt med den forståelse, at det inkluderede alt - også feriepenge. Nu har de så ud af det blå fået muligheden for at få nogen penge, de slet ikke har forventet. Og de var i forvejen ikke just underbetalt. Den femårige kontrakt Peter Madsen fik, da han vendte hjem, er jo legendarisk. Manden har fået langt langt flere millioner af Brøndby end hans talent og indsats kan retfærdiggøre. Havde han nogen skam i livet, ville han afstå fra at malke Brøndby forretningen for ekstra millioner, i en situation hvor klubben er så tæt på at ryge helt ud over kanten.

    Ledelsen i Brøndby kan selvfølgelig takke sig selv for, at denne misære overhovedet kan finde sted. Og for os der holder med København er det da selvsagt morsomt at følge - ikke mindst fordi det i den grad udfordrer deres narrativ om den uendelige klubfølelse, når klubbørn som Peter Madsen er så kompromisløse i deres krav.

    Men det skal ved gud ikke få mig til at beundre hverken Peter Madsen eller Thomas Rasmussen den mindste smule af den grund.

    Vh. Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  7. De følgende 10 brugere er enige:

  8. #906
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    Jeg skal bestemt ikke rode mig ud i noget forsvar for Agger, og man kan da sagtens mene, at det er en gratis om gang han er ude i.

    Når det så er sagt, så er der ved gud heller ikke nogen grund til at gøre Peter Madsen, Thomas Rasmussen m.fl. til altruistiske individer, der i solidaritetens navn "har sat deres gode rygte på spil ved at stille deres sag til rådighed som en principiel sag.".

    Begge to har indgået en kontrakt med den forståelse, at det inkluderede alt - også feriepenge. Nu har de så ud af det blå fået muligheden for at få nogen penge, de slet ikke har forventet. Og de var i forvejen ikke just underbetalt. Den femårige kontrakt Peter Madsen fik, da han vendte hjem, er jo legendarisk. Manden har fået langt langt flere millioner af Brøndby end hans talent og indsats kan retfærdiggøre. Havde han nogen skam i livet, ville han afstå fra at malke Brøndby forretningen for ekstra millioner, i en situation hvor klubben er så tæt på at ryge helt ud over kanten.

    Ledelsen i Brøndby kan selvfølgelig takke sig selv for, at denne misære overhovedet kan finde sted. Og for os der holder med København er det da selvsagt morsomt at følge - ikke mindst fordi det i den grad udfordrer deres narrativ om den uendelige klubfølelse, når klubbørn som Peter Madsen er så kompromisløse i deres krav.

    Men det skal ved gud ikke få mig til at beundre hverken Peter Madsen eller Thomas Rasmussen den mindste smule af den grund.

    Vh. Simon
    Jeg er ikke enig!

    - Lønnen skal ikke være en faktor om hvorvidt man kan tillade sig at gøre krav på de penge eller ej!
    - Det kan godt være, at de ikke havde regnet med de penge - det gør det ikke mindre ok at få dem. De har lovens ord for at de skulle ha' haft dem. BIF skal da ikke slippe, bare fordi de med succes har snydt deres ansatte!
    - Jeg synes ikke, der er nogen der forsøger at gøre de 2 spillere til helte overhovedet. Der er en del BIF fans, der forsøger det modsatte - hvilket er forventeligt lavt.

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #907
    MaQ er offline - Representin' N'Bronx -
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    642

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    BIF skal da ikke slippe, bare fordi de med succes har snydt deres ansatte!
    Uanset hvor meget man fryder sig over deres misære, ligger min sympati i den underliggende materielle konflikt nu fortsat hos Brøndby.

    Det er dumt (særligt når Per B. på Spillerforeningens vegne har forhandlet selve overenskomsten), men de faktiske og erkendte forhold forbliver fortsat, at BIF i en række sager har fraveget overenskomsten direkte til fordel for og efter ønske fra de enkelte, involverede spillere. I Martin Ericssons tilfælde synes forholdene endda særligt åbenlyse, da han selv er citeret for at sige, at han ikke så nogen grund til at have en pensionsopsparing stående i Danmark, hvorfor han hellere vil have lidt ekstra upfront. Det er endda specifikt angivet i de enkelte kontrakter at 11,11 % af den omhandlede beløb (12,5 % tilbageregnet) udgør feriepenge mv.

    Jeg vil helst ikke åbne en debat op igen omkring berettigelsen af feriepengesagen. Jeg opponerer bare en smule mod betegnelsen, at BIF skulle "have snydt" deres ansatte. De har efter aftale med de enkelte spillere fraveget en række beskyttelsespræceptive (ufravigelige) regler til åbenlys umiddelbar fordel de involverede parter, og får nu "stokken", da de skal betale beløbet igen.
    Sidst redigeret af MaQ : 12.02.13 kl. 10:02 Årsag: tegnsætning

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #908
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Det er sku da kedeligt at komme må sådanne irriterende fakta. Det er da meget sjovere at de bare er nogle klaphatte derude der ikke kan finde ud af at drive en fodbold forretning og at de forhåbenligt snart lukker butikken.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #909
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,506

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Uanset hvad, og ligegyldigt hvordan vi vender og drejer sagen, så er løn på den ene side og feriepenge og pension på den anden side i henhold til overenskomsten uforbundne kar, og derfor skal BØF nu betale. Moral eller ej.

    Det scenarium, jeg synes er rigtig interessant, er det, hvor BØF betaler Spillerforeningen og herefter retter et tilbagebetalingskrav mod spillerne for uberettiget at have modtaget feriepenge og pension to gange. Spillerne betaler så feriepenge og pension tilbage til BØF, hvorefter spillerne kontakter Spillerforeningen, hvor de får det samme beløb minus en administrationsprocent tilbage af Spillerforeningen. På den måde ender det hele med at være en stor administrativ øvelse uden nogen som helst effekt andet end uro hos BØF. Og det er da også meget sjovt for nogle af os andre, men egentlig spild af alles tid og penge.

    I øvrigt mener jeg ikke, at man kan berejde Mads Ø noget som helst i forhold til ikke at få erklæret BØF konkurs. Hans opgave er at varetage spillernes interesser, og alt andet lige vil spillerne få mere ud af, at BØF overlever og betaler frem for, at de går konkurs (uanset at vi andre udelukkende har det fokus).

    Det er langt fra slut, og det bliver et spændende forår.

  15. #910
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    151

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af MaQ Se meddelelser
    Jeg opponerer bare en smule mod betegnelsen, at BIF skulle "have snydt" deres ansatte. De har efter aftale med de enkelte spillere fraveget en række beskyttelsespræceptive (ufravigelige) regler til åbenlys umiddelbar fordel de involverede parter, og får nu "stokken", da de skal betale beløbet igen.
    .. og præcis DERFOR har de snydt.
    De har tilbudt en aflønningsform, som alt andet lige, gør at en anden klub, ikke kan matche tilbuddet såfremt "den anden klub" står fast på at holde loven .

    FC Noget skulle derfor lægge endnu flere penge for en tilsvarende kontrakt
    Samme vare for et mindre beløb = fordel (at det så var et lorte køb....)

    edit:slåfejl


  16. #911
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af FCKÅER Se meddelelser
    .. og præcis DERFOR har de snydt.
    De har tilbudt en aflønningsform, som alt andet lige, gør at en anden klub, ikke kan matche tilbuddet såfremt "den anden klub" står fast på at holde loven .

    FC Noget skulle derfor lægge endnu flere penge for en tilsvarende kontrakt
    Samme vare for et mindre beløb = fordel (at det så var et lorte køb....)

    edit:slåfejl
    Og så synes jeg heller ikke man skal glemme, at en del af manøvren har skattetekniske årsager, idet de beløb de udbetalte i sign-on i visse tilfælde ikke var skattepligtige i Danmark. Dermed har både Brøndby og spilleren måske fået en fordel, men omgåelsen af overenskomsten er så sket på bekostning af skattefar.

    Så den skal da klart have på den helt store klinge :-) De har SNYDT og bedraget OS ALLE SAMMEN :-) Så kan de jo tilføje skatteundragelse til deres fine liste af værdier og tage det med i beskrivelsen af deres "sociale ansvar" :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  17. #912
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Så den skal da klart have på den helt store klinge :-) De har SNYDT og bedraget OS ALLE SAMMEN :-) Så kan de jo tilføje skatteundragelse til deres fine liste af værdier og tage det med i beskrivelsen af deres "sociale ansvar" :-)

    ougar
    Den sag er blevet koert OG vundet af SKAT. Det viste sig dog at vaere spillernes ansvar, ikke BIF som fik den smarte ide, og de blev doemt til at betale skat af sign-on fees. Derfor faar en spiller som Peter Madsen med feriepengesagen faktisk bare lidt af det BIF havde stillet ham i udsigt tilbage.

  18. #913
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af SuperSharpShooter Se meddelelser
    Den sag er blevet koert OG vundet af SKAT. Det viste sig dog at vaere spillernes ansvar, ikke BIF som fik den smarte ide, og de blev doemt til at betale skat af sign-on fees. Derfor faar en spiller som Peter Madsen med feriepengesagen faktisk bare lidt af det BIF havde stillet ham i udsigt tilbage.
    Det tror jeg ikke er rigtigt. Der er noget dato-hejs inde over det, da reglerne blev ændret på et tidspunkt. For de ældste af sagerne, der tror jeg ikke spillerne betalte skat, og det skulle de heller ikke. Men evt. feriepenge og pension af sign on, ville - gætter jeg på - være skattepligtige. Så det er ikke skat af sign-on jeg snakker om, men den skat, som spillerne/klubben sparede ved at udbetale feriepengene og pensionen med det samme og ikke i overensstemmelse med overenskomsten.

    Men hey, det kan også være jeg er helt væk.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  19. #914
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Jeg er ret sikker på at spillerne ikke kan frasige sig pension og feriepenge pga overenskomsten imellem BiF og spillerforeningen. Jeg kender i hvertfald ikke til sager, hvor det er sket.

    Man kan have forskellige meninger om tvunget ferie- og pensionsopsparing, men det kan ikke fraviges pga overenskomsten. Det burde BiF som arbejdsgiver vide.

    De har enten snydt bevidst eller fordi de er uduelige. I begge tilfælde er det fair, at de bliver straffet og begge grunde er lige LOL i mine øjne.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #915
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Vestagers svar til biffer-Ib om, hvorfor kommunen ikke måtte købe gymnasiet: http://www.ft.dk/samling/20121/almde...35/1210818.pdf
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Den totale trøjetråd
    By FC William in forum De lange linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.03.20, 12:03
  2. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 12.01.11, 09:51
  3. Reminder om kaos tifo
    By michael_kruuse in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.08.09, 08:57
  4. Den store bif bortforklarningstråd
    By Pabres in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 07.10.04, 01:06
  5. DBU/JBU har skabt kaos i Jylland
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 21.02.04, 10:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •