Side 63 af 115 FørsteFørste ... 13536061626364656673113 ... SidsteSidste
Viser resultater 931 til 945 af 1721

Emner: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

  1. #931
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Men de har snydt deres egne ansatte.

    Deres forklaring for ikke at oprette en pensionsordning har været at fordi spillerne har været på forskerordningen og det derfor bedre kunne betale sig for dem at få pengene udbetalt til forskerordnings-skat. Men de har heller ikke oprettet en pensionsordning til hverken Paul Jatta eller David Williams, ingen af hvem var på forskerordningen. De har istedet skulle betale fuld dansk skat af de beløb. Og spørgsmålet er vel også hvor meget det er "efter aftale" med en 18-årig Gambianer der næppe har forstået systemet herhjemme.

    Om det så er ond vilje, inkompetence eller bare at hoppe over hvor gærdet er lavest, det ved jeg så ikke, men snydt deres egne ansatte har de.

  2. De følgende 9 brugere er enige:

  3. #932
    MaQ er offline - Representin' N'Bronx -
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    642

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af David_T Se meddelelser
    Men de har snydt deres egne ansatte.

    Deres forklaring for ikke at oprette en pensionsordning har været at fordi spillerne har været på forskerordningen og det derfor bedre kunne betale sig for dem at få pengene udbetalt til forskerordnings-skat. Men de har heller ikke oprettet en pensionsordning til hverken Paul Jatta eller David Williams, ingen af hvem var på forskerordningen. De har istedet skulle betale fuld dansk skat af de beløb. Og spørgsmålet er vel også hvor meget det er "efter aftale" med en 18-årig Gambianer der næppe har forstået systemet herhjemme.

    Om det så er ond vilje, inkompetence eller bare at hoppe over hvor gærdet er lavest, det ved jeg så ikke, men snydt deres egne ansatte har de.
    Det er jo en vurderingssag. Jeg mener ikke, at det ubetinget kan betegnes som at "snyde" sine medarbejdere at give dem det samme beløb upfront kontant som de under normale omstændigheder skulle have ventet små 40 år på at få til nogenlunde samme skattesats.

    Og særligt i Martin Ericssons tilfælde syntes det evident, at den fravigelse af overenskomsten, som der er sket, har været udelukkende i hans interesse (25 % forskerskat nu frem for 60 % pensionsskat senere).

    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...efter-ericsson

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #933
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af MaQ Se meddelelser
    .... Jeg mener ikke, at det ubetinget kan betegnes som at "snyde" sine medarbejdere....
    Jo, det er det pr. definition - snyd. Der er rigtig mange, særligt unge, der hellere vil have feriepenge og pension udbetalt sammen med den månedlige løn. Men når ret til pengene følger af lov (feriepenge) eller kollektiv overenskomst (pension), så skal arbejdsgiveren, hvad enten den ansatte bryder sig om det eller ej, følge systemets forskrifter om indbetaling til diverse ordninger. Det kan man mene om, hvad man vil, men sådan er det. Og derfor skal BØF og andre betale (en gang til?). End of story.

    Der er måske rent moralsk for nogle stor forskel på, om BØF til sine spillere har sagt: "Du kan få 100 kr. nu og feriepenge indbetalt til FerieKonto, og pension indbetalt til xx Pension. ELLER du kan få det hele kontant NU. Hvad vil du helst?" Men de kan jo også have sagt til spillerne: "Du kan få 100 kr. Og beløbet er inklusive feriepenge og pension. OK?". Rent moralsk er der måske stor forskel, men det er kun første model, som er lovlig.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #934
    MaQ er offline - Representin' N'Bronx -
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    642

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    "Lovligheden" er jo ikke længere til diskussion. Det har voldgiftsretten afgjort og jeg er (som jurist) helt enig i afgørelsen. Man kan ganske enkelt ikke i et ansættelsesforhold normere og fravige overenskomstforhold. Jeg forsøger ikke at dementere voldgiftsrettens kendelse.

    Det er ikke det, som diskussionen går på. Diskussionen går på om det passerede (ulovlige) forløb skal ses som at Brøndby bevidst forsøgte at "snyde" egne medarbejdere (der er en værdiladning i betegnelsen "snyde egne medarbejere", jeg ikke kan tilslutte mig) eller om de blot har været uforsigtige, inkompentente eller eventuelt sprupelløse overfor konkurrenterne.

    Jeg hælder til sidstnævnte. Du kan godt kalde det en "moralsk" diskussion, men jeg synes særligt forløbet omkring Martin Ericsson fortæller, at man i et vidt omfang (ulovligt) har fraveget en overenskomst til fordel for den enkelte spiller. Det er ikke tilladt, men derfor kan ens sympati i den underliggende materielle konflikt godt ligge hos Brøndby. Lur mig om vi ikke ville have det på samme måde, hvis det var FCK, der var indblandet i dette.

  8. #935
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Var FCK i Brøndbys situation, ville jeg tænke, at vi ligger, som vi har redt. Om Brøndby blot har været inkompetente eller bevidst har snydt er egentlig underordnet. Jeg har svært ved at se, hvordan man kan sympatisere med Brøndby i denne sag.

    Jeg synes dog, at der er i hvert fald ét enkelt forhold, der gør sig særligt gældende i Brøndbys tilfælde. Nemlig, at Per Bjerregaard har været med til at forhandle overenskomsten på plads.


  9. #936
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af MaQ Se meddelelser
    ...særligt forløbet omkring Martin Ericsson fortæller, at man i et vidt omfang (ulovligt) har fraveget en overenskomst til fordel for den enkelte spiller. ....
    Jeg må blankt erkende, at jeg ikke ved, om klubberne til spillerne har sagt noget i retning af: "Vi vil betale dig X, og så skal vi hertil betale dig feriepenge og pension. Vil du have, at vi følger loven og overenskomsten, eller vil du have alle pengene i hånden her og nu. For os er forskellen den samme.".

    Men det er jo, som vi er enige om, også ligegyldigt. Jeg tror dog mest på, at klubberne har sagt "Vi vil betale dig X - og det er så inklusive det hele som fx feriepenge og pension. OKAY?!". Og i den situation har klubberne bevidst overtrådt, eller fraveget om man vil, ferieloven og overenskomsten. Om det er til fordel for de enkelte spillere er mere tvivlsomt.

  10. #937
    MaQ er offline - Representin' N'Bronx -
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    642

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Er ikke nødvendigvis uenig. Det er vel efterhånden hævet over enhver tvivl, at det som minimum må være inkompetent grænsende til det stupide at fravige præceptive bestemmelser i en overenskomst.

    For mig at se bliver det dog svært at se andet, end at der i hvert fald i Ericssons tilfælde er tale om, at manden ender med at få pengene to gange. Spillerne er i forløbet blevet portrætteret som hjælpeløse, intetanende individer, der er ofre for den store krigsmaskine, der er BIF. De er ikke blevet portrætteret som de professionelle atleter, der i udbredt grad har været repræsenteret af kompetente rådgivere i forløbet og som med åbne øjne har indgået de pågældende kontrakter på de relevante vilkår. Hvem kan sige, om det lige frem har været Ericsson, der har spillet hardball i forhandlingerne?

    Jeg har som sådan ikke hørt nogen herinde sige noget, jeg er decideret uenig i. Juraen er klar og i et vist omfang endelig (alt efter hvordan BIF dog håndterer de resterende 80'ish andre sager): det er ulovligt, hvad der er foregået. BIF har ved denne fremgangsmåde formentlig haft en konkurrencefordel overfor konkurrenterne. Det decideret stupidt og ikke mindst uforståeligt, at BIF har praktiseret dette, når Papa Doc selv har forhandlet overenskomsten på Divisionsforeningens vegne.

    Men for mig er det omvendt ikke uvæsentligt, at man har siddet to parter sammen og er blevet enige om at fravige overenskomsten til fordel for de enkelte spillere (i hvert fald i de tre prøvesager). Forløbet medfører i hvert fald samlet set, at jeg har svært ved at tilslutte mig det moralsk ladede udsagn, at BIF skulle have "snydt" deres spillere. Alting er som bekendt relativt.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #938
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    151

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af MaQ Se meddelelser
    Det er jeg ikke uenig og det er heller ikke det, jeg skriver. Jeg opponerer mod, at BIF skulle have "snydt" deres egen ansatte, hvilket du gendriver ved anføre, at de har opnået en uretmæssig konkurrencefordel og derved har snydt deres konkurrenter. Det er to forskellige ting, der ikke er indbyrdes udelukkende.

    Jeg mener blot ikke, at det passerede kan ses som et udtryk for, at der er ond vilje at spore i forhold til egne medarbejdere. At der så er ond vilje i forhold til konkurrenter og skattefar suppleret af en uforståelig inkompetence (jeg mener: Per B. har SELV forhandlet overenskomsten!) er noget andet.
    Den køber jeg.
    Man kan så argumentere for at enhver, som er blevet lokket til Vestegnen med udsigt til Guld, glimmer, og favorit værdighed på Bernabeu er blevet snydt så vandet driver, men det er en helt anden diskussion
    o";)

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #939
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Jeg syntes ogsaa man skal huske at BIF til nogle af de samme spillere har viftet med sign-on fees udbetalt til udenlandsk skat, som saa senere viste sig (naturligvis) at vaere ulovligt. Her maatte spillerne tage skattesmaekket. Saa det er uomtvisteligt at BIF ikke altid har gjort hvad der er bedst for, eller har vaeret aerlige over for, deres egne spillere.

    Lige mht. Martin Ericsson saa var det her med pension og feriepenge jo "aftalt" i en ekstrakontrakt som Ericsson sandsynligvis aldrig har set og i hvert fald ikke skrev under paa. Det er efter min mening mindst lige saa sandsynligt BIF snoed ham.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #940
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Hvis det var Martin Ericsson eller hans agent, der havde gennemtvunget denne løsning overfor BIF, så føler jeg mig ret sikker på, at vi nok skulle have hørt for det i pressen af Tommy. For fulde violiner...

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #941
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,037

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Udover Bifs eget spin, hvorfra ved vi så at spillerne har fået pengene to gange?
    Jeg syntes da kendelsen fra voldgiften taler mod dette, men skal da ærligt indrømmer jeg ikke har været nede i hver en krog i kendelsen.
    Temptation; I like Women, Wine and Song – and all the special pleasures of doing something wrong….Yeah; you’ll never make a saint of me!!

  19. #942
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Brøndby ved tilsyneladende godt, at de kommer til at betale pengene i samtlige sager. De tilbød spillerforeningen 20 mio i starten af februar. Blev det ikke accepteret ville de trække sagen i langdrag og få kørt samtlige sager.

    Umiddelbart synes jeg da, at det endte med den bedst mulige løsning. Gud og hver mand er vel godt klar over, at denne sag hænger på Brøndby's ryg og at der vil være en ret god chance for, at de kommer til at betale til alle. Og det kommer til at sidde i emissionen også og vil kunne få evt. investorer til at trække sig.

    Dertil kommer selvfølgelig alle de ekstra renter som løber på. Så det er helt fint, når de nu ikke bare blev erklæret konkurs. :)

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle1922848.ece

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #943
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Der må vel også komme nogle sags omkostninger? Det er vel brøndby der skal betale for sags omkostningerne i fald at de som meget tyder på ender med at tabe alle sagerne?
    I deres økonomisk situation virker det lidt håbløst at skulle smide penge efter advokater, for sager de med 99 % sikkerhed har tabt på forhånd? Hvad skulle fordelen være ved at trække det i langdrag? At være til besvær? At udskyde en udgift til de har fået et ubestemt antal millioner fra en måske fremtidig aktie emission. Uden at have voldsomt meget forstand på denne slags, lugter det af at "pisse i bukserne for at holde varmen".

  22. #944
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle1922848.ece[/QUOTE]

    Selv om de fleste nok havde gættet at det hang sådan sammen, så er det alligevel ubegribeligt usympatisk og bimlende uprofessionelt! Go nuts, Øland!!
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #945
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Nu må Brøndby så undvære Franck Semou resten af foråret, da han i går rev sin akillessene over.

    Synd for Franck, brænde på den evige underholdnings bål for os andre.

    Med Mike definitivt tabt og nu Semou ude, begynder det efterhånden at se tyndt ud for dem inde på den midtmidt. Om han virkelig er en profil for dem som medierne skriver ved jeg ikke (10 starter ud af 20), men han ville nok have spillet rigtig mange minutter. Og så er han jo en ægte kleb-mand. Egen avl.

    http://www.sporten.dk/fodbold/bif-nedtur-profil-ude-for-saesonen

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den totale trøjetråd
    By FC William in forum De lange linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.03.20, 12:03
  2. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 12.01.11, 09:51
  3. Reminder om kaos tifo
    By michael_kruuse in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.08.09, 08:57
  4. Den store bif bortforklarningstråd
    By Pabres in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 07.10.04, 01:06
  5. DBU/JBU har skabt kaos i Jylland
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 21.02.04, 10:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •