Side 64 af 115 FørsteFørste ... 14546162636465666774114 ... SidsteSidste
Viser resultater 946 til 960 af 1721

Emner: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

  1. #946
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Der må vel også komme nogle sags omkostninger? Det er vel brøndby der skal betale for sags omkostningerne i fald at de som meget tyder på ender med at tabe alle sagerne?
    I deres økonomisk situation virker det lidt håbløst at skulle smide penge efter advokater, for sager de med 99 % sikkerhed har tabt på forhånd? Hvad skulle fordelen være ved at trække det i langdrag? At være til besvær? At udskyde en udgift til de har fået et ubestemt antal millioner fra en måske fremtidig aktie emission. Uden at have voldsomt meget forstand på denne slags, lugter det af at "pisse i bukserne for at holde varmen".
    Der kommer formentlig en god del sagsomkostninger på, HVIS man når at gennemføre voldgiftssagerne. Såfremt BIF får midler til det, kan BIF til enhver tid udbetale de beløb, som BIF kan anerkende at skylde. Indtil da - og med BIFs akutte mangel på likvide midler i mente - giver det i mine øjne god mening at trække sagen i langdrag.

    BIFs tilbud om at betale kr. 20.000.000 indikerer, at BIF kan anerkende Spillerforeningens krav, men når BIF ikke kan betale det fulde beløb, og når BIF ikke har været i stand til at få en afdragsordning i stand med Spillerforeningen, er det svært at pege på fornuftige alternativer. Nu har BIF da i det mindste fået tid til at gennemføre aktieemssionen.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #947
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    106

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Djamelam Se meddelelser
    Udover Bifs eget spin, hvorfra ved vi så at spillerne har fået pengene to gange?
    Jeg syntes da kendelsen fra voldgiften taler mod dette, men skal da ærligt indrømmer jeg ikke har været nede i hver en krog i kendelsen.
    Hvis du som arbejdsgiver laver en ansættelseskontrakt hvoraf det tydeligt og specifikt fremgår at begge parter er enige om at lønnen indeholder feriepenge, så kan du altså stadig blive "dømt" til at betale feriepenge en gang til. Simpelthen fordi en arbejdstager har krav på feriepenge uanset hvad der står i kontrakten. I den situation er det vel ikke urimeligt at arbejdsgiveren oplever at han har betalt feriepenge 2 gange?

    Der er ingen tvivl om at Brøndby har klokket i det fordi de ikke kendte reglerne ordentligt, og de ligger som de har redt, men der er heller ikke tvivl om at Spillerforeningen ikke ser på moral (at deres medlemmer rent faktisk har accepteret at få feriepengene som en del af lønnen) - de ser udelukkende på hvad de kan få hevet ud af penge til deres medlemmer, og der har ikke været meget tvivl om at de har haft et retsligt krav på pengene. Så hvis nogen er i tvivl: Jura og moral er IKKE det samme.

    VH

    Chr.

  4. #948
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Chr. Se meddelelser
    Hvis du som arbejdsgiver laver en ansættelseskontrakt hvoraf det tydeligt og specifikt fremgår at begge parter er enige om at lønnen indeholder feriepenge, så kan du altså stadig blive "dømt" til at betale feriepenge en gang til. Simpelthen fordi en arbejdstager har krav på feriepenge uanset hvad der står i kontrakten. I den situation er det vel ikke urimeligt at arbejdsgiveren oplever at han har betalt feriepenge 2 gange?

    Der er ingen tvivl om at Brøndby har klokket i det fordi de ikke kendte reglerne ordentligt, og de ligger som de har redt, men der er heller ikke tvivl om at Spillerforeningen ikke ser på moral (at deres medlemmer rent faktisk har accepteret at få feriepengene som en del af lønnen) - de ser udelukkende på hvad de kan få hevet ud af penge til deres medlemmer, og der har ikke været meget tvivl om at de har haft et retsligt krav på pengene. Så hvis nogen er i tvivl: Jura og moral er IKKE det samme.

    VH

    Chr.
    Spillerforeningen har intet moralsk i klemme i den her sag. Dens opgave er at sørge for, at overenskomsten bliver overholdt, og den har ikke rådgivet spillerne til at skrive kontrakter, der var i strid med overenskomsten. Når den kratter pengene ind, som nogle af spillerne muligvis får to gange, handler det i lige så høj grad om at afholde klubberne fra at bryde overenskomsten i fremtiden. Det er muligt, at der er nogle spillere, der kan have et moralsk problem her, men ikke spillerforeningen. Den gør, præcis hvad den er sat i verden for: At beskytte spillernes interesser - og ikke kun dem, der har aktuelle sager.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  5. #949
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af FCKÅER Se meddelelser
    Den køber jeg.
    Man kan så argumentere for at enhver, som er blevet lokket til Vestegnen med udsigt til Guld, glimmer, og favorit værdighed på Bernabeu er blevet snydt så vandet driver, men det er en helt anden diskussion
    o";)
    Ahahaha det er en retsag jeg gerne ville overvære:

    Jan K Vs BiF

    - Erstatning for ikke at være i nærheden af det lovet guld
    - Erstatning for alle de misset Europacupkampe

    :)))

  6. #950
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    358

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Ahahaha det er en retsag jeg gerne ville overvære:

    Jan K Vs BiF

    - Erstatning for ikke at være i nærheden af det lovet guld
    - Erstatning for alle de misset Europacupkampe

    :)))
    Så kan BIF vel også sagsøge Jan K for ikke at have spillet op til det han har lovet dem... vil ikke tro han ikke har udtrykt hans brandgode evner til jobsamtalen :P

  7. #951
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    106

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Spillerforeningen har intet moralsk i klemme i den her sag.
    og derfor, "Garneren", skriver jeg heller ikke det.....

    Men de undlader "elegant" at kommentere om der er nogen af deres medlemmer der rent faktisk godt var klar over at der var feriepenge inkluderet i deres løn.

    Så de forsøger hele tiden at holde diskussionen på det juridiske plan - for der ved de at de har ret (og det har de). Ligeså bevidst forsøger de at holde diskussionen væk fra det moralske plan for der ved de at en del af deres medlemmer har et problem.

    At forsøge at hævde sin egen moral med argumenter a la: "Jamen så kunne klubberne jo bare have lavet nogle ordentlige kontrakter" viser jo netop at de ikke er meget for den moralske diskussion men holder sig til den juridiske.

    Men enig: Spillerforeningen bør ikke have dårlig smag i munden - de udfører jo bare deres job (omend det er lidt ensidigt). Tilgengæld kunne man måske godt forvente lidt mere "moral" af en del spillerne?

    Venligst

    Chr.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:
    MaQ

  9. #952
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,037

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Chr. Se meddelelser
    Hvis du som arbejdsgiver laver en ansættelseskontrakt hvoraf det tydeligt og specifikt fremgår at begge parter er enige om at lønnen indeholder feriepenge, så kan du altså stadig blive "dømt" til at betale feriepenge en gang til. Simpelthen fordi en arbejdstager har krav på feriepenge uanset hvad der står i kontrakten. I den situation er det vel ikke urimeligt at arbejdsgiveren oplever at han har betalt feriepenge 2 gange?

    Der er ingen tvivl om at Brøndby har klokket i det fordi de ikke kendte reglerne ordentligt, og de ligger som de har redt, men der er heller ikke tvivl om at Spillerforeningen ikke ser på moral (at deres medlemmer rent faktisk har accepteret at få feriepengene som en del af lønnen) - de ser udelukkende på hvad de kan få hevet ud af penge til deres medlemmer, og der har ikke været meget tvivl om at de har haft et retsligt krav på pengene. Så hvis nogen er i tvivl: Jura og moral er IKKE det samme.

    VH

    Chr.
    Du svarer ikke på mit spørgsmål.
    Hvor ved vi fra det stod i kontrakterne - altså ud over den kommunikation Bif har oversvømmet medierne med?
    Jeg har skimmet kendelsen fra Voldgiften gennem og har ikke set noget der peger i den retning, faktisk står der ret konkret flere steder at pensionsdelen ikke er nævnt i kontrakterne. Der stod vistnok også at feriepenge af bonusser ikke var nævnt som "inklusiv". Jeg kan simpelthen ikke huske at være faldet over noget med grundlønnen.

    Er det en Brøndbysandhed at de har fået pengene to gange eller har vi en grund til at tro det?
    Temptation; I like Women, Wine and Song – and all the special pleasures of doing something wrong….Yeah; you’ll never make a saint of me!!

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #953
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Djamelam Se meddelelser
    Er det en Brøndbysandhed at de har fået pengene to gange eller har vi en grund til at tro det?
    Næ, vi VED det jo ikke. Vi har ikke set kontrakterne, og der har åbenbart også været nogle lidt pusseløjerlige tillæg som slet ikke var skrevet under. Og vi har kun Brøndbys version af historien, for man kan jo læse i dommen at de 3 spillere UHELDIGVIS ikke kan huske hvad der skete. Pokkers uheldigt faktisk :-) For slet ikke at nævne hvor uheldigt det var, at hverken spillerne eller deres volddyre rådgivere kendte til konceptet pension?

    Den lugter sgu lidt af fisk...

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #954
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    106

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Djamelam Se meddelelser
    Du svarer ikke på mit spørgsmål......
    Er det en Brøndbysandhed at de har fået pengene to gange eller har vi en grund til at tro det?
    Nej jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål (og det foregiver jeg heller ikke). Jeg har jo ikke set kontrakterne eller hørt hvad der er blevet sagt under indgåelsen. Derfor skriver jeg "hvis...."
    Men HVIS det MODSATTE var tilfældet, altså at der ikke står noget i kontrakterne OG det ikke var omtalt under kontraktindgåelsen, så ville det da have været den letteste sag for Spillerforeningen og/eller spillerne totalt at afvise at lønnen indeholdt feriepenge eller det var tænkt sådan - og det de jo netop IKKE været ude og sige. Havde de sagt det - så havde vi jo slet ikke haft noget at diskutere her på Sidelinien i vinterpausen :-)

    Så igen: Juridisk har de kun fået pengene en gang - det er der ingen der betvivler - selv ikke BIF. BIF har så ladet skinne igennem (lad os bare sige "skinne tydeligt igennem") at "alt var indeholdt" i lønnen dengang og det var begge parter ( men naturligvis ikke Spillerforeningen) enige om. BIFs problem er så at de ikke kan bruge en sådan aftale til noget idag - andet end at de måske har været i lidt "god tro". Desværre viser de jo så samtidig at de ikke kender reglerne helt...

    Vh

  14. #955
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,037

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Næ, vi VED det jo ikke. Vi har ikke set kontrakterne, og der har åbenbart også været nogle lidt pusseløjerlige tillæg som slet ikke var skrevet under. Og vi har kun Brøndbys version af historien, for man kan jo læse i dommen at de 3 spillere UHELDIGVIS ikke kan huske hvad der skete. Pokkers uheldigt faktisk :-) For slet ikke at nævne hvor uheldigt det var, at hverken spillerne eller deres volddyre rådgivere kendte til konceptet pension?

    Den lugter sgu lidt af fisk...

    ougar
    Der er meget der lugter, blandt andet de kontrakter Bif mødte op med som slet ikke var underskrevet og sendt ind. Hvis man mener ting var så vigtige at man lavede specielle tillæg eller underrettede spillerne om dem mundtligt, hvorfor ikke bare få det ind i kontrakterne?
    Og hvorfor skal vi tro en notorisk manipulerende person som Per B's og hans slængs ucensurerede version fremfor den som spillere fremfører og som voldgift købte ind på?

    Jeg er ret sikker på det ville fremgå af kendelsen fra voldgiften (og beklager hvis jeg har overset hvis det allerede gør) hvis der på afgørende punkter stod noget om inklusiv i kontrakterne. For der står helt konkret angivet punkter hvor "inklusiv" ikke var anført og det var jo netop et helt afgørende punkt i Bifs argumentation.

    Side 41 omkring pension: ordningen har Ikke sat sig spor i kontrakten, hvorefter det stiller sig tvivlsomt om den overhovedet har været aftalt, at klager bør have medhold i sine påstande vedrørende Thomas Rasmussen og Peter Madsen. Der skal derfor ske betaling til spillerne med tillæg af sædvanlig procesrenter fra ydelsernes forfaldstidspunkt til betaling sker

    Side 34-35: I den DBU godkendte kontrakt af 30. januar 2006 (bilag AZ) fremgik, at grundlønnen var "80.000 kr. pr. måned, der betales månedsvis bagud". Der fremgår intet om, at pensionsordningen skulle være fravalgt og intet om, at der ikke betales feriegodtgørelse og ferietillæg af bonusordninger, jf. den vedlagte bonusordning dateret september 2005. Den påståede aftale om ikke at oprette pension er således både ugyldig i forhold til overenskomsten og i det individuelle aftaleforhold mellem spiller og klub.

    Side 29: Bonusaftalen fra 2003, 2005 og 2006 nævner intet om "inklusiv. Bonusaftalen fra 2008 nævner inklusiv men er kun underskrevet af ledelsen, ikke af spillerne.

    Side 35 øverst: Der fremgik intet om at pensionsordning skulle være fravalgt

    Side 40: For så vidt angår Martin Ericsson fremgår det af hans kontrakt, at grundlønnen er 80.000 kr. pr. måned, der betales månedsvis bagud. Kontrakten indeholder intet om pension, og der er ikke oplyst eller forklaret noget om eventuelle andre fordele. Klagers påstand for så vidt angår Martin Ericsson tages derfor til følge, således at Brøndby IF skal efterbetale 121.010 kr. til Martin Ericsson med procesrente fra ydelsernes forfaldstid til betaling sker.

    Her var lidt eksempler på hvordan kendelsen netop fandt det vigtigt at pege på hvad kontrakterne indeholdt på de områder. Så hvis der er noget i kontrakterne der peger i den anden retning vil det vel også fremgå steder i kendelsen.
    At den dømte part i en sag har travlt med at bedyre sin uskyld og har en søforklaring er jo klassisk for næsten alle sager. Jeg mangler bare stadig at forstå hvorfor vi i dette tilfælde skal have en grund til at tro dem der aldrig har gjort det de er dømt for.
    Temptation; I like Women, Wine and Song – and all the special pleasures of doing something wrong….Yeah; you’ll never make a saint of me!!

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #956
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    177

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Jeg kan se, at flere hænger sig i, hvad de 3 spillere konkret har vidst/ikke vidst og aftalt/ikke aftalt omkringer feriepenge og pension.

    Det er IMO bare vigtigt at huske på, at de 3 spillere jo var prøvesager, som Spillerforeningen og BIF aftalte skulle danne præcedens for alle de 60-70 sager, som Spillerforeningen havde indbragt for Voldgiftsretten, og at man aftalte dette på Voldgiftsrettens anmodning (eller ordre).

    Det har fremgået andetsteds, at netop disse tre spillere blev udvalgt af Spillerforeningen fordi man ville have, at sagen skulle frontes af nogle modne spillere fremfor f.eks. en 20-årig afrikaner, fordi man ville bruge spillere, som også ville have nosser til at kunne håndtere den mediestorm og personlige angreb, som man - korrekt - vurderede der ville komme ud af sagen.

    Der er derfor - som Garneren skriver - tale om, at Spillerforeningen (og de tre "prøvesags-spillere") har ført sagen for at få fastslået at ALLE klubber skal overholde overenskomsten med ALLE spillere - netop for, at f.eks. ungseniorer og andre knapt så stærke spillere ikke skal komme i klemme.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #957
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    106

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Ce De Se meddelelser
    Jeg kan se, at flere hænger sig i, hvad de 3 spillere konkret har vidst/ikke vidst og aftalt/ikke aftalt omkringer feriepenge og pension.

    Det er IMO bare vigtigt at huske på, at de 3 spillere jo var prøvesager, som Spillerforeningen og BIF aftalte skulle danne præcedens for alle de 60-70 sager, som Spillerforeningen havde indbragt for Voldgiftsretten, og at man aftalte dette på Voldgiftsrettens anmodning (eller ordre).

    Det har fremgået andetsteds, at netop disse tre spillere blev udvalgt af Spillerforeningen fordi man ville have, at sagen skulle frontes af nogle modne spillere fremfor f.eks. en 20-årig afrikaner, fordi man ville bruge spillere, som også ville have nosser til at kunne håndtere den mediestorm og personlige angreb, som man - korrekt - vurderede der ville komme ud af sagen.

    Der er derfor - som Garneren skriver - tale om, at Spillerforeningen (og de tre "prøvesags-spillere") har ført sagen for at få fastslået at ALLE klubber skal overholde overenskomsten med ALLE spillere - netop for, at f.eks. ungseniorer og andre knapt så stærke spillere ikke skal komme i klemme.
    Jeg ved ikke om dit indlæg er møntet på mig?

    Alle de indlæg jeg har læst tyder da på at alle godt er klar over de ting du påpeger. Jeg stiller bare spørgsmål ved hvor "uskyldige" nogle (og måske især de "stærke") spillere er. Ikke om årsagen til at Spillerforeningen rejser sagerne - det er da ret tydeligt.

    Vh

  19. #958
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    106

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Ce De Se meddelelser
    Jeg kan se, at flere hænger sig i, hvad de 3 spillere konkret har vidst/ikke vidst og aftalt/ikke aftalt omkringer feriepenge og pension.

    Det er IMO bare vigtigt at huske på, at de 3 spillere jo var prøvesager, som Spillerforeningen og BIF aftalte skulle danne præcedens for alle de 60-70 sager, som Spillerforeningen havde indbragt for Voldgiftsretten, og at man aftalte dette på Voldgiftsrettens anmodning (eller ordre).

    Det har fremgået andetsteds, at netop disse tre spillere blev udvalgt af Spillerforeningen fordi man ville have, at sagen skulle frontes af nogle modne spillere fremfor f.eks. en 20-årig afrikaner, fordi man ville bruge spillere, som også ville have nosser til at kunne håndtere den mediestorm og personlige angreb, som man - korrekt - vurderede der ville komme ud af sagen.

    Der er derfor - som Garneren skriver - tale om, at Spillerforeningen (og de tre "prøvesags-spillere") har ført sagen for at få fastslået at ALLE klubber skal overholde overenskomsten med ALLE spillere - netop for, at f.eks. ungseniorer og andre knapt så stærke spillere ikke skal komme i klemme.
    Jeg ved ikke om dit indlæg er møntet på mig?

    Alle de indlæg jeg har læst tyder da på at alle godt er klar over de ting du påpeger. Jeg stiller bare spørgsmål ved hvor "uskyldige" nogle (og måske især de "stærke") spillere er. Ikke om årsagen til at Spillerforeningen rejser sagerne - det er da ret indlysende.

    Vh

  20. #959
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Uanset spillernes bagtanker så er brøndbys ledelse selv skyld i den knibe de nu finder sig selv i.
    De har udemærket godt været klar over, at det de gjorde med pension og ferietillæg ikke var i orden - for hvis det passer, at spillerne allerede har fået pengene på en eller anden måde og det ikke fremgår af kontrakterne, så har ledelsen jo godt været klar over, at det ikke var i orden, at gøre netop dette. Det er vel næsten sorte penge.

  21. #960
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,593

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Så er der sørme kunstigt åndedræt på vej til den komatose patient på Vestegnen: http://www.sporten.dk/superligaen/ag...pe-bif-ledelse.

    Ud fra det skrevne er det svært at vurdere, hvad der ligger i det ud over at nogen åbenbart gerne vil smide en sæk penge efter klebben og i den forbindelse rense kraftigt ud i den eksisterende ledelse - og det kan jo på ingen måde være godt nyt (for os) :-)
    "Gedanken ohne Inhalt sind leer, Anschauungen ohne Begriffe sind blind"

  22. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Den totale trøjetråd
    By FC William in forum De lange linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.03.20, 12:03
  2. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 12.01.11, 09:51
  3. Reminder om kaos tifo
    By michael_kruuse in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.08.09, 08:57
  4. Den store bif bortforklarningstråd
    By Pabres in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 07.10.04, 01:06
  5. DBU/JBU har skabt kaos i Jylland
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 21.02.04, 10:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •