Side 70 af 115 FørsteFørste ... 20606768697071727380 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,036 til 1,050 af 1721

Emner: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

  1. #1036
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Man fristes til at sige, det kører ikke for dem

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #1037
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    508

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    De er BUSted?
    No law of Nature. Just Nature!

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #1038
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    163

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Lidt leg med tal!

    Brøndbys konstituerede direktør er ude med denne bombastiske udmelding omkring emissionen:
    Brøndby direktør håber på 100 millioner

    Hans hovedargument er omsætningen med tegningsretter. Der er omsat 22.000.000 milliononer tegningsretter på Fondsbørsen. Dette giver ved tegningskursen på 2 kr, et resultat på op til 44.000.000 kr. Alene for aktier handlet på de omsatte tegningsretter.

    Jeg tror ikke det er korrekt, at omsætningen af tegningsretter på nogen måde kan bruges som en indikation af resultatet af emissionen. Jeg tror tegningsretterne er købt af tre årsager:
    1) En billig option på mulig sportslig eller økonomisk succes.
    2) Fordi man ønsker at købe aktier og ikke vil risikere at emissionen bliver fuldtegnet.
    3) Nogen omsætter de samme tegningsretter gentagne gange for at markedsføre emissionen og dennes mulighed for succes.

    Da man jo som bekendt ikke som menigmand kan følge i sporet på en tegningsret, er de skarpeste indicier på min påstand, underbygget af følgende statistiske betragtninger:
    Der er i dag 5.650.000 aktier i Brøndby. Der er ca. 22.000 aktionærer. http://brondby.com/article.asp?aid=36
    En gennemsnitlig aktionær i Brøndby har 257 aktier i foretagenet. B-aktien er som bekendt en rigtig "folkeaktie", der er spredt på rigtig mange aktionærer. Sådan en aktionær har fået tildelt ca. 3.300 tegningsretter, i det der er tildelt 13 tegningsretter per aktie. Aktuelt antager disse tegningsretter en værdi af 33 kr.

    Hvorfor skulle en Brøndby-aktionær, der har besluttet sig for ikke at gøre brug af sin tegningsret ulejlige sig med at logge på sin netbank og sælge disse? Handelsomkostningerne udgør minimum 29 kr. En gennemsnitlig aktionær vil få 4 kroner ud af handlen. Vil man i sådan en situationen ikke vente og se tiden an. Måske 2 øre, 4 øre eller 6 øre? Dette hæver trods alt udbyttet. Det virker komplet urealistisk at tro på artiklens 37.000.000 millioner solgte tegningsretter. Alene af den grund at sælgeren intet udbytte får af salget.

  6. #1039
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,119

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Mannes Pande Se meddelelser
    Lidt leg med tal!

    Brøndbys konstituerede direktør er ude med denne bombastiske udmelding omkring emissionen:
    Brøndby direktør håber på 100 millioner
    Jeg har ikke forstand nok på aktiehandel til at forholde mig til den del, så jeg hæfter mig ved, at han mener, at uafgjort på hjemmebane mod Silkeborg er et resultat, der vil tiltrække investorer. Og at hans argument for, at emissionen bliver en succes, er, at han håber det... Ding-dong.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #1040
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,757

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Jeg kan ikke helt finde ud af om dette bør være her eller i tråden om dommedagsuret :). Det resterende kampprogram for de 3 nederste (Hvis et af de andre lortehold ryger med i nedrykningskampen igen - så må vi jo opdatere)

    Runde 29:

    Silkeborg-Esbjerg fB
    AC Horsens-Randers FC
    OB-Brøndby IF

    Normalt er Bif's kamp den sværeste - men OB har virkelig spillet ringe og Randers godt, samt Esbjerg er inde i en fin stime. Hvor om alting er - jeg tror ikke BiF får det bedste resultat i den runde.

    Runde 30:

    Silkeborg-FC Nordsjælland
    Esbjerg fB-AC Horsens
    Brøndby IF-FC København

    3 svære kampe for nedrykningskandidaterne. Esbjerg kan være det eneste hold, der reelt har noget at spille for, men igen er BiF's kamp på papiret den sværeste.

    Runde 31:

    AaB-Brøndby IF
    AC Horsens-Silkeborg

    Brøndby har igen den sværeste kamp - men i kampen Horsens-Silkeborg kan en af klubberne måske reelt rykke sig fri fra en 12. plads og altså kun have en nedrykningsplads tilbage at kæmpe om!

    Runde 32:

    SønderjyskE-AC Horsens
    Silkeborg-FC Midtjylland
    Brøndby IF-FC Nordsjælland

    Igen igen igen har BiF den sværeste modstander på papiret. Vi er selvfølgelig på et tidspunk af sæsonen, hvor FCM og FCN sikkert intet har at spille for, men jeg tror bare ikke det er til BiF's fordel, at FCN kan spille frit og BiF har alt at tabe!

    Runde 33:

    AC Horsens-Brøndby IF
    OB-Silkeborg

    Jeg tror Silkeborg ender som nummer 12. Dvs runde 33 kan meget vel have én interessant kamp - kampen om 10-11 pladsen! Av den bliver svær, men Horsens har fordellen af hjemmebane og et mere robust hold! Det er naturligvis Silkeborg der har den sværeste kamp i denne runde.

    Alt i alt et rigtig rigtig svært kampprogram til BiF, som altså kan leve med samme antal point som Silkeborg og Horsens.

  9. #1041
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Ville fryde mig usigeligt, hvis Retov og i særdeleshed Spelman skulle sende klebben en tur i 1. division.


  10. #1042
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,857

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Witzansky Se meddelelser
    Ville fryde mig usigeligt, hvis Retov og i særdeleshed Spelman skulle sende klebben en tur i 1. division.
    Ja, ham her vil nok heller ikke være for glad. http://www.youtube.com/watch?v=CyuQjP9d9sc

  11. #1043
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg kan ikke helt finde ud af om dette bør være her eller i tråden om dommedagsuret :). Det resterende kampprogram for de 3 nederste (Hvis et af de andre lortehold ryger med i nedrykningskampen igen - så må vi jo opdatere)

    Runde 29:

    Silkeborg-Esbjerg fB
    AC Horsens-Randers FC
    OB-Brøndby IF
    Jeg tror ikke, at man skal regne SønderjyskE for sikker overlever, selvom de har fem point ned til de tre andre. Deres program ser sådan ud:

    29 FCN - SjE
    30 SjE - AaB
    31 AGF - SjE
    32 SjE - ACH
    33 FCK - SjE

    Værd at bemærke er, at SjE inden weekendens kampe manglede de samme fire hold fra top 6, som Brøndby. De startede flot med sejren over OB, bare BIF ikke gør det samme.

    AC Horsens skal med en enkelt undtagelse møde lutter bundhold og spiller altså hele fire finaler i fem kampe, men har langt det nemmeste program og de burde da også have vundet i Aarhus.
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  12. #1044
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,155

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af hz Se meddelelser
    Jeg tror ikke, at man skal regne SønderjyskE for sikker overlever, selvom de har fem point ned til de tre andre. Deres program ser sådan ud:

    29 FCN - SjE
    30 SjE - AaB
    31 AGF - SjE
    32 SjE - ACH
    33 FCK - SjE

    Værd at bemærke er, at SjE inden weekendens kampe manglede de samme fire hold fra top 6, som Brøndby. De startede flot med sejren over OB, bare BIF ikke gør det samme.

    AC Horsens skal med en enkelt undtagelse møde lutter bundhold og spiller altså hele fire finaler i fem kampe, men har langt det nemmeste program og de burde da også have vundet i Aarhus.
    Men prøv at se, hvem SE møder i sidste runde. Såfremt vi er mestre og BIF kan stadig kan rykke ud, så ved jeg godt hvilket resultat jeg vilnhåbe på i Parken.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #1045
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Nu har jeg læst, at deres emission slutter på torsdag (correct me if I'm wrong).
    Nogen der ved hvornår resultatet af emissionen så foreligger?

  15. #1046
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Jeg sad og læste inde på de pisgules blok4.dk. Og her var der én der kom til at tale over sig, omkring de tidligere spilleres aktieopkøb:

    http://borsen.dk/nyheder/sport/artik...by-aktier.html

    Han (Palle P) skrev at hans kammerat gør rent på Brøndby Stadion, og havde fundet noget materiale omkring "koryfæernes" engagement, der viste at de faktisk kun bandt sig til én aktie hver.

    Efterfølgende tiggede og bad han blok4.dk's administrator om at slette hans indlæg, hvilket blev gjort. Derfor kan jeg ikke vise debatten derfra.

    Nu sidder jeg bare tilbage med et smil på læben og tænker: "ÉN aktie, what the fuck?"

    Mvh. Dennis Jørgensen

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #1047
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,218

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Men prøv at se, hvem SE møder i sidste runde. Såfremt vi er mestre og BIF kan stadig kan rykke ud, så ved jeg godt hvilket resultat jeg vilnhåbe på i Parken.
    Skal vi ikke bare satse og håbe på at sønderjyske har klaret frisag inden sidste runde så vi slipper for at stå i et "dilemma" om hvem vi skal holde med. Personligt vil jeg da synes at det ville være lidt underligt at gå ind til en kamp i parken og håbe på et FCK nederlag, omend jeg selvfølgelig for alt i verden ønsker brøndby ned, og nok ville gøre det, skulle situationen opstå.

    Min nabo, som er brøndby fan, var ude til Nordsjælland kampen (sidste år) og berettede stolt om hvordan hele stadion fejrede at brøndby havde tabt. Jeg ved sku ikke helt om jeg forstod situationen. "Vi tabte og ender 9'er men jeg er euforisk fordi FCK ikke blev mestre". Det er ligesom når brøndbyerne fryder sig over ikke at ligge under stregen. Det er sku sørgeligt.

    Jeg vil helst fejre guld med en stor sejr i parken, men man kan jo måske blive nød til at gå på kompromis med dette, for at opnå, den vådeste drøm af en sæson for en FCK fan. FCK guld, Champions league og en brøndby nedrykning.

    Nu har jeg vist fået Jinx'et det hele lidt for meget, på forhånd undskyld :)

  18. De følgende 6 brugere er enige:

  19. #1048
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,139

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg sad og læste inde på de pisgules blok4.dk. Og her var der én der kom til at tale over sig, omkring de tidligere spilleres aktieopkøb:

    http://borsen.dk/nyheder/sport/artik...by-aktier.html

    Han (Palle P) skrev at hans kammerat gør rent på Brøndby Stadion, og havde fundet noget materiale omkring "koryfæernes" engagement, der viste at de faktisk kun bandt sig til én aktie hver.

    Efterfølgende tiggede og bad han blok4.dk's administrator om at slette hans indlæg, hvilket blev gjort. Derfor kan jeg ikke vise debatten derfra.

    Nu sidder jeg bare tilbage med et smil på læben og tænker: "ÉN aktie, what the fuck?"

    Mvh. Dennis Jørgensen

    Det lyder næææææsten for godt til at være sandt. Faktisk så godt, at det lyder som 1 nice mole :-)

    Findes der i øvrigt ikke en debattør herinde med et nick der ligner?
    Krølben

    Et forsigtigt bud (uden at være sikker i øvrigt) kan være, at der hentydes til vi ikke ved, om vi har to liv og derfor ikke kan spå om vi kan give vores to liv til Brøndby IF.
    Krølben's Avatar

  20. #1049
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Krølben Se meddelelser
    Det lyder næææææsten for godt til at være sandt. Faktisk så godt, at det lyder som 1 nice mole :-)

    Findes der i øvrigt ikke en debattør herinde med et nick der ligner?
    Jeg er enig Krølben, det lyder næsten lidt for godt. Omvendt, hvis man har fulgt cirkus Brøndby de sidste par år, og har læst de begivenheder der har omgærdet dem, ville det på ingen måde overraske mig, at de prøver at skabe en lille solstrålehistorie, selvom der rent faktisk ingen historie er.

    Jeg vil tillade mig at beholde smilet på læberne :-)

    Mvh. Dennis Jørgensen

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #1050
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    63

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg er enig Krølben, det lyder næsten lidt for godt.
    På den anden side siger det noget om klubbens situation at de sælger det som en sejr at 12 tidligere spillere har valgt at investere en skilling.

    Mere interessant er kong Winthers udmelding om at konvertere gæld til aktier. Hvis der virkelig var udsigt til 100 mio., kan jeg ikke forestille mig at han ville gøre det. Måske det er et krav fra en større investor

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Den totale trøjetråd
    By FC William in forum De lange linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.03.20, 12:03
  2. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 12.01.11, 09:51
  3. Reminder om kaos tifo
    By michael_kruuse in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.08.09, 08:57
  4. Den store bif bortforklarningstråd
    By Pabres in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 07.10.04, 01:06
  5. DBU/JBU har skabt kaos i Jylland
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 21.02.04, 10:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •