Side 73 af 115 FørsteFørste ... 23637071727374757683 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,081 til 1,095 af 1721

Emner: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

  1. #1081
    Tilmeldingsdato
    Feb 2007
    Indlæg
    63

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Selvom det overraskende lykkedes at hive så mange store investorer op af hatten, så tror jeg at det er for tidligt at lille tråden. En nedrykning vil koste, og der er ingen garantier for at rykke op efter en sæson samtidig med at man skifter træner og er et halvt hold.
    Det bliver også spændende om de mange mindre aktionærer kan blive enige om en fælles vej. Lige nu er det Aldo der udtaler sig, men vil de andre 14-16 det samme?
    Jeg tror i øvrigt ikke at man skal tage fejl. Aldo er med for at tjene penge. Sikkert flere af de andre investorer. Det betyder at de nok vil få en mere kompetent ledelse, men også at de med tiden kommer til at gøre op med forenings kulturen. Højere lønninger til ledelsen. Højere billetpriser. Mere plastic.

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #1082
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Chief1 Se meddelelser
    Selvom det overraskende lykkedes at hive så mange store investorer op af hatten, så tror jeg at det er for tidligt at lille tråden. En nedrykning vil koste, og der er ingen garantier for at rykke op efter en sæson samtidig med at man skifter træner og er et halvt hold.
    Det bliver også spændende om de mange mindre aktionærer kan blive enige om en fælles vej. Lige nu er det Aldo der udtaler sig, men vil de andre 14-16 det samme?
    Jeg tror i øvrigt ikke at man skal tage fejl. Aldo er med for at tjene penge. Sikkert flere af de andre investorer. Det betyder at de nok vil få en mere kompetent ledelse, men også at de med tiden kommer til at gøre op med forenings kulturen. Højere lønninger til ledelsen. Højere billetpriser. Mere plastic.
    Lige nøjagtig. Alt det som vi har skulle høre på i rigtig mange år. Det er langt om længe ved at gå op for dem, at man er nødt til at køre en fodboldklub som en forretning, og at man er nødt til at tjene penge på andet end fodbold.

    Mvh. Dennis Jørgensen

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #1083
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    113

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Heldigvis har udlandet et andet syn på alle danskeres hold og deres store leder:

    http://heltnormalt.dk/vildtsporty/2013/05/09/082000

    Erik

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #1084
    Tilmeldingsdato
    Jul 2009
    Indlæg
    474

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Programmet er kun lige blevet fastlagt, og Brøndby fører allerede ligaen med 6 point og en målscorer på 7-0.
    De har ifølge DBU vundet 2-0 over Viborg d. 11/8-13 og 5-0(af alle resultater!) over os d. 29/9-13

    Det er da godt at se at DBU ikke holder det hemmeligt, hvem de holder med....

    Hvis de nu skulle trække deres odds tilbage, så er der her et par screenshots af fadæsen:




    /Mike
    Nej, ikke den Mike Jensen
    MikeJensen's Avatar

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #1085
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    368

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Her er link til Brøndby kampen

    http://www.dbu.dk/turneringer_og_res...&poolid=169136

    De skriver dog ikke noget om hvem der scorer målene..

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #1086
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af tor340 Se meddelelser
    Her er link til Brøndby kampen

    http://www.dbu.dk/turneringer_og_res...&poolid=169136

    De skriver dog ikke noget om hvem der scorer målene..
    Efter sigende kan alle indrapportere alle kampe. Se fx Esbjerg mod Farum i slutningen af juli.

    Man bruger det i serierne, men jeg anede ikke at vi fans også kunne ringe FCK-resultater ind.

    http://www.dbukoebenhavn.dk/Klubserv...esultater.aspx

    Så er det bare at ringe alle kampene ind og tjekke den opdaterede stilling.

  12. #1087
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af tobynator Se meddelelser
    Efter sigende kan alle indrapportere alle kampe. Se fx Esbjerg mod Farum i slutningen af juli.

    Man bruger det i serierne, men jeg anede ikke at vi fans også kunne ringe FCK-resultater ind.

    http://www.dbukoebenhavn.dk/Klubserv...esultater.aspx

    Så er det bare at ringe alle kampene ind og tjekke den opdaterede stilling.
    Det er fuldstændig korrekt. Jeg har tit ringet ind på 70100550 (glemmer aldrig dette nr.), og har indrapporteret kampresultater. Sådan har det fungeret i årevis. Har tit set nogle kuriøse resultater i weekenderne, hvorefter DBU har haft travlt mandag formiddag :-)

    Mvh. Dennis Jørgensen

  13. #1088
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,432

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Så er der lidt LOL fra Vestegnen igen :-)

    http://www.bold.dk/nyt/Finansmand-st...-tre-millioner

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #1089
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Selvom jeg selv tidligere i tråden har skrevet, at den egentlig godt kan lukkes, da jeg ikke mener en nedsmeltning er aktuelt med en bare nogenlunde rationel bestyrelse og direktion, kan vi jo godt fortsætte med at debattere vores allesammens yndlingsklub som vi jo alle håber får en ny storhedstid som fast CL hold med deraf følgende ubegrænset lykke overalt i betonen, når verdens ældste og mest traditionsrige fodboldklub er tilbage hvor den hører hjemme.

    Idag har brondby.com ihvertfald publiceret en liste som ligner den nye bestyrelse. Udover Aldos skifte (hvilket jeg aldrig kommet til at fatte hvordan man kan foretage), er jeg egentlig ikke så synderligt imponeret over bestyrelsen som jeg selv havde frygtet. Især er det værd at notere sig at flere medlemmer har erfaring og viden indefor den finansielle sektor, hvilket i min optik er lidt spøjst.

    Når man tilmed ser på at Tommy H selv underskriver posten på brondby.com, kunne det godt tyde på at han har lavet en aftale om at blive som direktør. Ligeledes har der ikke været de store rygter omkring sportschefsposten, hvorfor jeg også tror at Ole Bjur fortsætter. På trænerposten er det vel nærmest officielt at Auri's dage som cheftræner er talte, og Aldo ser ud til at have hevet lidt i netværket og forsøgt sig med et par norske navne. Senest har Thomas Frank så været nævnt som en mulig bannerfører på projektet. Der må vel være nogen der har et mere indgående kendskab til manden, som kan uddybe lidt?

    Uanset hvad ved vi jo nok lidt mere på mandag, og i løbet af sommeren når de nye drenge foretager deres første skaktræk.
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  16. #1090
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Selvom jeg selv tidligere i tråden har skrevet, at den egentlig godt kan lukkes, da jeg ikke mener en nedsmeltning er aktuelt med en bare nogenlunde rationel bestyrelse og direktion.
    Det er jeg helt uenig i:

    Det er langt fra sikkert eller dokumenteret at den tidligere brøndbyledelse har handlet irrationelt. Forestillingen om dette er naturligvis én af drivkræfterne bag ændringen derude, fordi postulatet lægger op til optimisme og at "skuden kan vendes".

    Men hvad nu hvis Brøndby var en udmærket ledet dårlig forretning? Hvordan kan man se forskel på sådan én og en dårligt ledet forretning med potentiale? Faktisk har vi set Brøndby ved Tommy og Benny agere temmelig agilt det seneste års tid i en afsindigt svær situation.

    Jeg har som du også meget svært ved at se, hvordan den nye ledelse er bedre eller mere rationel eller det. Tværtimod. Der er et par fantaster med tvivlsomt ry, lidt finansfolk, én fan og et par klubfolk. Mnjoh.

    Forudsætningerne for deres virke er stadig det samme. Husk på at vi er vant til 2 slags Brøndby de seneste 15 år. Et sportsligt stærkt Brøndby, der brugte langt flere penge, end klubben tjener og et sportsligt svagt Brøndby, der brugte langt flere penge end klubben tjener.

    Det skal altsammen ændres til et Brøndby, der er stærkt på begge fronter og uden den store startkapital og formentlig - sådan tolker jeg Bennys ageren på det seneste - uden hjælp fra den papkassemand, der mest af alle har fået det til at hænge sammen, når lokummet virkelig brændte. Så hvordan?

    Svaret blæser virkelig i vinden og er blevet overset i rusen over den øjeblikkelige redning.
    Mvh,
    Bopa

  17. De følgende 9 brugere er enige:

  18. #1091
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    952

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Jeg er desværre ikke lige så positivt indstillet som dig. Som jeg ser det var BIF inde i en periode med en dårligt ledet dårlig forretning. Ikke nødvendigvis de sidste 12-18 mdr, men perioden før. Når man kombinere de to dårligdomme så går det stærk med at hælde pengene ud af vinduet og de kom i problemer hjulpet på vej af krisen der reducerede indtægterne endnu mere og gjorde de svært at tigge nye penge. I normale perioder med mellem til god ledelse af en dårlig forretning brænder de penge af i et tempo der ikke er et problem på i hvert fald mellemlangt sigt. Så vi må desværre trækkes med dem i lang tid fremover. Mindst 10-15 år uden et BIF mesterskab og med hovedsageligt sløje resultater, så kan man begynde at håbe på en endelig løsning.

  19. #1092
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Apropos sportsligt kaos i Brøndby...Thomas Frank?!? Det er da logik for burhøns at ansætte en U19-træner uden nogen som helst erfaring med at træne ældre, erfarne spillere - og end ikke en personlig karriere at trække på. Hvordan EBs eksperter kan få det til at lyde bare anstændigt fornuftigt, er vanvid.

    Mon ikke vi kan konkludere, at de mange ekstra millioner absolut kun dækker de allermest nødvendige udgifter for ren og skær overlevelse - og at der IKKE bliver råd til andet end at hælde lidt egentalenter op og så håbe, at det denne gang går godt?

    Kilde: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle2006222.ece
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  20. #1093
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,309

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Ja det er spøjst, at ansætte ham som cheftræner. Men det kan have noget, at gøre med at de kan lide hans spillerfilosofi og så at de regner med, at satse på mange unge spillere. De har jo også en assistent træner der så kan bidrage med de ældre spillere.
    Det er en stor lottokupon at tage, men umiddelbart virker han som en bedre mand til jobbet end Auri (det kræver så heller ikke særlig meget).

  21. #1094
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    3,147

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Apropos sportsligt kaos i Brøndby...Thomas Frank?!? Det er da logik for burhøns at ansætte en U19-træner uden nogen som helst erfaring med at træne ældre, erfarne spillere - og end ikke en personlig karriere at trække på. Hvordan EBs eksperter kan få det til at lyde bare anstændigt fornuftigt
    Det er også logisk, at Brøndby i deres situation vil have vanskeligt ved at tiltrække en succesfuld og rutineret kapacitet. De har hverken det sportslige setup eller det økonomiske råderum til de folk. På hylden lige under med danske trænere med fornuftigt generalieblad, finder man mest trænere der allerede har været på Vestegnen og sendt videre (Lars Olsen og Kent Nielsen) eller trænere for hvem Brøndby vil være et trin ned eller hvis man er meget venlig, til siden (Hjulmand, Wieghorst, Mølby m.fl.).

    Hvad er der så tilbage? Folk kan sikkert rable et par svenske eller norske navne af sig. Dem kender jeg selv kun meget lidt til, men generelt vil jeg tro, at de samme forhold gør sig gældende som for danske trænere. Hvorfor forlade et godt sted, for at tage til en klub, hvor de sidste fire nye cheftrænere er blevet fyret?

    Tilbage stod Brøndby i en situation med begrænset udvalg. Der var måske mulighed for at hente en rutineret træner, der er mislykkedes med sin seneste klubber eller træner på et lavere niveau, men generelt har fornuftigt ry og kunne fristes.

    Eller man kunne satse på et mere uprøvet, men talentfuldt navn. Det er sket med succes i Farum to gange, i FCK, i Brønshøj, og med mindre succes andre steder, som AaB og Sønderjyske.

    Jeg medgiver gerne at Thomas Frank er endnu mere uprøvet end både Ståle, Hemmingsen og Magnus Pehrsson. Til gengæld er erfaringen ikke mindre end eksempelvis Kasper Hjulmands, da han overtog i Lyngby, og ham er det jo overordnet set gået fornuftigt for.

    Pointen er som sådan, at der naturligvis er større risiko forbundet med Thomas Frank, end der ville være med en prøvet træner. Men chancen for genvinst er også større, end hvis Brøndby forsøger at agere sikkert inden for de tvungne rammer. Og Thomas Frank virker, rutine med seniorer eller ej, som en træner der kunne rumme et stort potentiale. Resultaterne er gode, han omtales positivt af kolleger og den fodboldteoretiske ballast synes rigtig fornuftig.
    Sidst redigeret af Mads740 : 10.06.13 kl. 22:37
    What a coach does is attempt to increase the index of probability when it comes to winning a match. As a coach all you can [do] is deny fortune as much of its role as you possibly can ~ Juanma Lillo
    Mads740's Avatar

  22. De følgende 12 brugere er enige:

  23. #1095
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Sportsligt og organisatorisk kaos i BIF - er det den totale nedsmeltning?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Det er jeg helt uenig i: Det er langt fra sikkert eller dokumenteret at den tidligere brøndbyledelse har handlet irrationelt. Forestillingen om dette er naturligvis én af drivkræfterne bag ændringen derude, fordi postulatet lægger op til optimisme og at "skuden kan vendes"..
    Jeg tror du misforstår mit kernepostulat lidt. Med rationalitet mente jeg egentlig ikke at gå så langt som at være en veldrevet succeshistorie, men at udvise tilpas meget rettidig omhu til, at udgifter ikke markant overstiger indtægter. Med de grundindtægter BIF har, qua klubbens position i dansk fodbold (Sponsorer, TV, Entré, Fan-relaterede indtægter mv.), ligger der med en bare nogenlunde ansvarlig ledelse et indtægtsgrundlag der retfærdiggør et spillerbudget der som absolut minimum burde placere BIF midt i ligaen. Om man så derudover formår at tage de helt rigtige skaktræk, så man på sigt kan placere i sig i toppen, er egentlig en anden debat, men ydmygheden og den økonomiske snusfornuft går igen i de udtalelser man kommer med her - Og netop dét er grunden til jeg mener et kollaps ikke er synderligt realistisk. Ikke mere end det er alle andre steder i hvert fald. Og derfor mener jeg der er en klar ændring fra tidligere til nu.

    Derudover i øvrigt enig i Mads betragtninger omkring de bevæggrunde der kunne ligge bag ansættelsen af Thomas Frank, både konsistensen med talentstrategien som overordnet fokusområde, og muligheden for at have fat i et træner-es. Jeg synes dog man skal bemærke de har haft fat i både Ståle og Ole-Gunnar, så mere gennemtænkt strategikonsistent er det valg heller ikke - uagtet BIF naturligvis prøver at lade det fremstå sådan. Præcis som når alle spillere der hentes naturligvis er "Nr1 på listen". Mere overrasket må jeg dog tilstå jeg er over Bjur's afgang, og jeg synes den lugter lidt af "nu skal vi vise vi er iiih så handlekraftige" i den nye ledelse. Især fordi der ikke åbenlyst fremstår en eller anden åbenlys diamant, som bare venter på at blive samlet op af BIF..
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den totale trøjetråd
    By FC William in forum De lange linier
    Svar: 75
    Sidste Meddelelse: 27.03.20, 12:03
  2. Svar: 37
    Sidste Meddelelse: 12.01.11, 09:51
  3. Reminder om kaos tifo
    By michael_kruuse in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 11.08.09, 08:57
  4. Den store bif bortforklarningstråd
    By Pabres in forum De korte linier
    Svar: 44
    Sidste Meddelelse: 07.10.04, 01:06
  5. DBU/JBU har skabt kaos i Jylland
    By phdfodbold in forum De korte linier
    Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 21.02.04, 10:59

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •