Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 28

Emner: Interesse for Dame N'Doye i udlandet

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    279

    Re: Buh'en af N'Doye

    Lige en lille reminder til de der buhede af N'Doye... (tror det var mod Aab)

    http://onside.dk/fodbold-video/super.../zoom-pa-ndoye
    http://onside.dk/fodbold-video/super...tart-i-danmark

    Jeg tænker med glæde tilbage og klapper mig selv på skulderen, da jeg efter kampen, gav min kammerat en ordentlig røffel for at deltage i denne buhen.
    Klippene viser lidt om hvilken klasse person N'Doye han er. Jeg håber vi kan beholde ham i lang tid endnu. Men jeg tvivler stærkt på det. Han bliver til gengæld en dyr herre, at afhænde for en ny klub. Et forsigtigt gæt kunne være på den gode side af 80 millioner. Han er pengene værd i FCK i hvert fald.
    FORZA N'DOYE
    og
    FORZA FCK

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,556

    Re: Buh'en af N'Doye

    Et forsigtigt gæt kunne være på den gode side af 80 millioner. Han er pengene værd i FCK i hvert fald.
    :-)


    Nu skal vi vist passe lidt på, at der ikke går totalt Zuma i den :-)

    Der er ikke nogen der køber en angriber i Danmark for 80 millioner kroner. Specielt ikke en angriber, der allerede har floppet en gang i en større liga (uanset alder og grund).

    Så fantastisk - i et internationalt perspektiv - synes jeg i øvrigt slet ikke han har været. F.eks. scorede et godt mål mod Rubin, men derudover havde han nærmest intet, og han havde meget svært ved at holde i bolden, når den blev spillet op på ham. Misforstå mig ikke. Han har været fantastisk for FCK, men bare slet ikke nok, til at en af de helt store klubber vil satse på ham. Så skulle han have skildt sig voldsomt meget mere ud.

    Det er umiddelbart primært Tyskland, der kunne være en mulighed for N'Doye? England - og dermed større transfersummer - kan han vel kun komme til, hvis han kommer i nærheden af landsholdet?

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  4. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Buh'en af N'Doye

    Der blev til dels buhet af N'Doye fordi han havde en lad og opgivende attitude i modgang. Dette har sikkert ikke ændret sig, men vi ser det bare ikke, da det jo heldigvis går uendeligt godt for holdet i øjeblikket.

    Med hensyn til hans fodboldmæssige kunnen, så ser jeg ham som ekstraordinært god fysisk (balance/acceleration/kropsstyrke/springstyrke), samt i hovedspillet, men teknisk og mentalt er han ikke nogen fantastisk spiller, IMO.

    Han udvikler sig stadig og har f.eks. bestemt fået en bedre førsteberøring end da han blev købt, men jeg synes ikke han er klar til en større liga endnu... Og slet, slet ikke til dén pris! (80M)

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Buh'en af N'Doye

    ›Så fantastisk - i et internationalt perspektiv - synes jeg i
    ›øvrigt slet ikke han har været. F.eks. scorede et godt mål mod
    ›Rubin, men derudover havde han nærmest intet, og han havde meget
    ›svært ved at holde i bolden, når den blev spillet op på ham.
    ›Misforstå mig ikke. Han har været fantastisk for FCK, men bare
    ›slet ikke nok, til at en af de helt store klubber vil satse på
    ›ham. Så skulle han have skildt sig voldsomt meget mere ud.

    Jeg er helt uenig. Hvis der er noget N'Doye har bevist i denne sæson, er det at han en matchvinder på internationalt topniveau. Det aller bedste eksempel er den seneste kamp mod Panathinaikos, hvor han var opmand til samtlige afgørende situationer: Han scorer et mål, han trækker det frispark som det andet mål bliver scoret på, han trækker begge gule kort til Gilberto, og dermed rødt. Det er noget der bliver lagt mærke til i udlandet!

    At han så nok ikke kan komme helt op på 80 millioner vil jeg da gerne erklære mig enig i. Jeg tror dog sagtens at prisen kan tangere et Poulsen eller Agger salg og dermed, at han kan blive den dyreste spiller der nogensinde er solgt fra en dansk klub. Når man kigger på nogle af de priser som flere skandinaviske klubber har fået for spillere de seneste 'finanskrise-år', hvor transfermarkedet er karakteriseret som helt dødt, så vil det overraske meget hvis ikke en N'Doye kan nå helt derop. I modsætning til de spillere der er blevet solgt for Harlekins millioner de senere år, har Damen rent faktisk bevist sig på internationalt niveau, mens de fleste øvrige solgte spillere 'blot' har bombet i Tippeligaen, domineret midtbanen i Allsvenskan eller lukket godt af i Superligaen - der er en kæmpe forskel! Dette er måske bedst illustreret ved salget af Winston Reid, hvor FCM fik en urealistisk høj pris for ham, på baggrund af tre fremragende kampe til VM - slet og ret fordi han beviste sin kunnen på internationalt niveau!

    For mange klubber, spillere og agenter er Champions League at sidestille med VM, når man snakker profilering, modstand, hype etc, etc. Det betyder også, at gør man det godt her, eksploderer ens markedsværdi. Jeg mener så - tilsyneladende i modsætning til dig - at N'Doye virkelig har brændt igennem på en af de største scener i fodboldverdenen, hvilket også bekræftes af flere mere eller mindre lødige medier, blogs etc:

    Goal.com:

    Senegalese striker Dame N'Doye was in impressive form in Copenhagen's Champions League tie with Panathinaikos and the 25-year-old attacker played a major role in the Danish champions' 2-0 away win.
    Zonalmarking.net:

    Gilberto v N’Doye battle decides the outcome: Dame N’Doye scored the first, created the second, and Gilberto Silva received two yellow cards for fouling him twice
    .

    Talksport.co.uk:

    The Senegalese striker, who signed for £1.5m in January 2009, has become one of the hottest properties in Europe after some sparkling performances in the Champions League.
    UEFA.COM:

    N'Doye showed what he was all about last night, though, by opening the scoring with a stylish finish in the 28th minute and then winning the free-kick from which Martin Vingaard added a second soon after. Seven goals in Danish top-flight games and the winner against FC Rubin Kazan on Matchday 1 are testament to the 25-year-old's early-season form.
    Imscouting.com:

    Dame N'Doye - The in-form Senegalese sensation ready to take Europe by storm...The bargain buy is continuing to impress this term, with eight goals in 13 games so far in all competitions, quickly making his case as one of, if not the best player in the Danish Superliga...Perhaps another impressive season is required before the gifted forward can be considered a prospect for a top European club, but he has certainly shown how well he can adapt to a new league and make a real impact.
    And the list goes on and on...

    Ovenstående gennembrud for N'Doye sammenholdt med hans relative unge alder (25 år) og det faktum, at han er har knap 3 år tilbage af sin kontrakt, gør at jeg slet ikke mener det er urealistisk, at et salg af ham kan sætte transferrekord i Danmark.
    Hejsa
    Elver's Avatar


  7. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    129

    Re: Buh'en af N'Doye

    Lidt frækt kan man sige at det vi buhed af ham har hjulpet så nu han blevet meget bedre ;)

  8. De følgende 11 brugere er enige:

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,556

    Re: Buh'en af N'Doye

    Jeg er helt uenig. Hvis der er noget N'Doye har bevist i denne sæson, er det at han en matchvinder på internationalt topniveau. Det aller bedste eksempel er den seneste kamp mod Panathinaikos, hvor han var opmand til samtlige afgørende situationer: Han scorer et mål, han trækker det frispark som det andet mål bliver scoret på, han trækker begge gule kort til Gilberto, og dermed rødt. Det er noget der bliver lagt mærke til i udlandet!
    Nu skriver du netop, "det aller bedste eksempel", og jeg er helt enig. N'Doye spillede en stor stor kamp i Athen. Og han var faktisk også fantastisk i hjemmekampen mod Bate. Dels med den vitale scoring, men også med en super frispilning til Santin og nogle andre rigtig gode aktioner.

    Til gengæld var han aldeles anonym udekampen mod Bate, og endnu mere i begge kampe mod Rosenborg. I udekampen specielt var hen HELT væk. Og mod Kazan scorede han et helt uvurderligt vigtigt mål, men derudover var der ikke noget. Min pointe er ikke at N'Doye er dårlig. Slet ikke. Det var bare beløbet på 80 millioner, som du også synes er i overkanten. Der tror jeg der skal noget mere stabilitet og kontinuerlige toppræstationer til.

    Jeg ser ham slet ikke god nok til et storhold i Europa. Jeg tror ikke han kommer til hverken Bayern Munchen eller Arsenal. Jeg ser ham som interessant for sub-top holdene i primært Tyskland, og jeg tror bud på 30 millioner er langt mere realistiske - og jeg håber bestemt FCK siger pænt nej tak. Netop fordi han har været - og er - fantastisk for os.

    Men hey, hvis han fortsætter på samme niveau som mod Athen, så må jeg jo nok stikke piben ind, men jeg tror ikke en enkelt superpræstation i CL får nogen til at smide 80 millioner efter ham.

    Jeg tror i øvrigt mange folk går helt galt i byen, når de bruger Winston Reid salget som målestok. Der kommer salg en gang i mellem, som ligger langt over den "reelle" værdi. Og hvis man lægger niveauet efter dem, så bliver man slemt skuffet. Idioter findes alle vegne :-)

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #7
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,406

    Re: Interesse for Dame N'Doye i udlandet

    Hvis man mener at N'Doye var HELT VÆK mod Rosenborg, ser man måske lidt for meget på hvad der sker omkring feltet.

    Dér var han ikke så synlig som han ellers har været det, dog var han stadig - som jeg husker det - ganske god at spille bolden op på.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,556

    Re: Interesse for Dame N'Doye i udlandet

    Hvis man mener at N'Doye var HELT VÆK mod Rosenborg, ser man måske lidt for meget på hvad der sker omkring feltet.

    Dér var han ikke så synlig som han ellers har været det, dog var han stadig - som jeg husker det - ganske god at spille bolden op på.
    Han var decideret ELENDIG i udekampen. Han var bestemt ikke elendig i hjemmekampen, det var en ret dårlig formulering. Der var han bare satans uskarp. Men du har naturligvis helt ret.

    Prisen på 80 millioner er stadig helt ude i hampen. Helt oppe på Zuma niveau. Nyeste historie om N'Doye siger at Sampdoria og AZ Alkmaar er ude efter ham, og at prisen er €3M, dvs 22 millioner kroner. (Hvilket dog forhåbentlig heller ikke er realistisk).

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    985

    Re: Interesse for Dame N'Doye i udlandet

    ›Han var decideret ELENDIG i udekampen. Han var bestemt ikke
    ›elendig i hjemmekampen, det var en ret dårlig formulering. Der
    ›var han bare satans uskarp. Men du har naturligvis helt ret.

    ›Prisen på 80 millioner er stadig helt ude i hampen. Helt oppe på
    Nyeste
    ›historie
    om N'Doye siger at Sampdoria og AZ Alkmaar er ude
    ›efter ham, og at prisen er €3M, dvs 22 millioner kroner. (Hvilket
    ›dog forhåbentlig heller ikke er realistisk).

    ›ougar

    Med mindre han har en klausul i hans kontrakt, hvilket jeg tvivler meget på, så sælger vil ham ikke for noget der minder om 22millioner, det er alt for lidt. Og hvorfor skulle han skifte til en dårligere klub der nok ikke kommer til at spille europæisk?

    Vi er da klart bedre end AZ.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,856

    Re: Interesse for Dame N'Doye i udlandet

    Hvis vi har betalt 15 millioner kroner for Dame N'Doye i sin tid, så kan jeg umuligt tro, at vi sælger ham for ca. 20 millioner, når han har hele 2,5 år tilbage af sin kontrakt. Det ville være totalt ulogisk, og jeg tror, at CV og resten af den sportslige ledelse vil grine hånligt, hvis AZ Alkmaar tror, at han er til salg for de penge.

    Jeg nægter at tro, at ledelsen kan finde på at sælge for under 40 millioner, som det ser ud nu. For 20 millioner, så kan vi lige så godt lade kontrakten løbe ud og lade ham hjælpe os med at jagte CL to gange mere.
    Mvh.
    Dane

  17. De følgende 12 brugere er enige:

  18. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    325

    Re: Interesse for Dame N'Doye i udlandet

    http://en.uefa.com/uefaeuropaleague/...945/index.html - BATE vs. AZ 4-1.

    FCK - BATE 3-2 (Og 0-0)

    Hvorfor fanden skulle N'Doye så skifte til AZ? Bedre er den hollandske liga jo altså heller ikke. Så må regelmæssig Champions League bold da være sjovere. Og 22 mio er jo latterligt. Gav vi ikke 14 for ham i sin tid?
    ...

  19. #12
    Tilmeldingsdato
    Mar 2010
    Indlæg
    21

    Re: Interesse for Dame N'Doye i udlandet

    Et total skud i tågen, men som sådan heller ik er helt urealistisk .

    Kunne nemt forestille mig at hvis PSV sælger Ola Toivonen som har et pænt scorings gennemsnit så er Dame da en genial afløser både i stil og mål farlighed.

    Hvis det endelig skulle være holland han ender i så er det da kun ajax og psv som er interessante..

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,856

    Re: Interesse for Dame N'Doye i udlandet

    http://en.uefa.com/uefaeuropaleague/...945/index.html - BATE vs. AZ 4-1.

    ›FCK - BATE 3-2 (Og 0-0)

    ›Hvorfor fanden skulle N'Doye så skifte til AZ? Bedre er den
    ›hollandske liga jo altså heller ikke. Så må regelmæssig Champions
    ›League bold da være sjovere. Og 22 mio er jo latterligt. Gav vi
    ›ikke 14 for ham i sin tid?

    Sådan kan du jo ikke stille det op. Skal vi følge din logik, så er Randers bedre end os, da de slog Gorica ud, mens vi blev skampulet på hjemmebane.

    Men du mener vel ikke, at vi er dårligere end Randers?
    Mvh.
    Dane

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #14
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    121

    Re: Buh'en af N'Doye

    ›Lige en lille reminder til de der buhede af N'Doye... (tror det var mod Aab)

    http://onside.dk/fodbold-video/super.../zoom-pa-ndoye
    http://onside.dk/fodbold-video/super...›art-i-danmark

    ›Jeg tænker med glæde tilbage og klapper mig selv på skulderen, da
    ›jeg efter kampen, gav min kammerat en ordentlig røffel for at
    ›deltage i denne buhen.
    ›Klippene viser lidt om hvilken klasse person N'Doye han er. Jeg
    ›håber vi kan beholde ham i lang tid endnu. Men jeg tvivler stærkt
    ›på det. Han bliver til gengæld en dyr herre, at afhænde for en ny
    ›klub. Et forsigtigt gæt kunne være på den gode side af 80
    ›millioner. Han er pengene værd i FCK i hvert fald.
    FORZA N'DOYE
    ›og
    ›FORZA FCK



    den gode side af 80 mil. er du skør det er dansk fodbold, og så i disse tider, bliver ændre steder nævnt bud på alt mellem ca 18-22 mil langt mere realistisk. er bange for at han er væk til sommer øv ;-(

  23. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    325

    Re: Interesse for Dame N'Doye i udlandet

    ››http://en.uefa.com/uefaeuropaleague/...945/index.html - BATE vs. AZ 4-1.
    ››
    ››FCK - BATE 3-2 (Og 0-0)
    ››
    ››Hvorfor fanden skulle N'Doye så skifte til AZ? Bedre er den
    ››hollandske liga jo altså heller ikke. Så må regelmæssig Champions
    ››League bold da være sjovere. Og 22 mio er jo latterligt. Gav vi
    ››ikke 14 for ham i sin tid?

    ›Sådan kan du jo ikke stille det op. Skal vi følge din logik, så
    ›er Randers bedre end os, da de slog Gorica ud, mens vi blev
    ›skampulet på hjemmebane.

    ›Men du mener vel ikke, at vi er dårligere end Randers?

    Vi tabte til Gorica for hvad? 5 år siden. Her taler vi om 2 kampe inden for lidt over en måned.

    Derudover kan man vel sige at vi spiller i Champions League, det gør AZ ikke. Vi ligger suverænt nummer et. AZ er nummer 8 i Holland. Osv.
    ...

  24. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Dame N'Doye sang:
    By Casper the ghost in forum De korte linier
    Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 27.08.10, 14:01
  2. Dame N'Doye sang
    By Joppe in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 12.05.10, 14:49
  3. Dame N'Doye og Andre Bergdølmo
    By Villads16 in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 12.05.10, 13:14

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •