Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 46

Emner: "Gem et lille smil til det bli'r gråvejr"-sangen

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: "Gem et lille smil til det bli'r gråvejr"-sangen

    Jeg syntes det er en umanerlig fed sang, at finde frem i denne periode. "Gem et lille smil til det bliver gråvejr" - det udtrykker da, imo, vores situation på den mest arrogante måde, man kan forestille sig. Det er kult/kitsch på den fede måde og desuden er det en sang de fleste kan skråle med på - selvom alkoholindtaget har sprængt skalaen. :)
    Helt enig. Jeg synes det er en herlig sang.

    Godt med tvetydighed og ironisk distance, ligesom i de "gode gamle dage" :-)

    Jeg har fået den helt på hjernen, og har lige lavet mad og efterfølgende ryddet op i køkkenet, mens min smukke smørtenor-stemme har spredt hygge blandt alle i det lille hjem. Desværre kan jeg ikke teksten ordentligt endnu, men det holder mig ikke tilbage... Min kone er voldsomt begejstret... Sådan tolker jeg det i hvert fald.

    ougar
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  2. #32
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: "Gem et lille smil til det bli'r gråvejr"-sangen

    ›Helt enig. Jeg synes det er en herlig sang.

    ›Godt med tvetydighed og ironisk distance, ligesom i de "gode
    ›gamle dage" :-)


    Jeg behøver så ingen ironisk distance overhovedet. Jeg synes, helt uden forbehold, at det er en kolossal sang, hvilket jeg har givet udtryk for her på sidelinien for over fire år siden:

    http://sidelinien.dk/forums/showpost...&postcount=112

    At mene at Gustav Winckler er en bonderøv, og at sammenligne ham med Poul Kjøller er for mig at se så skud forbi mål som noget kan være.
    Nu opfatter jeg det sådan, at sangen kun spilles så længe det går helt fantastisk, så bare rolig, når vi ad åre kommer til at spille ad helvede til igen skal vi nok få Det Fede Net og "Another one bites the dust" for fulde omdrejninger. Og hvem ved, hvis vi er rigtig heldige begynder spillerne at løbe på bane til "The Final Countdown" igen....

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: "Gem et lille smil til det bli'r gråvejr"-sangen

    Nu er jeg ikke selv bidrager til stemningen til fodboldkampe, men vil alligevel tillade mig at komme med et indspark. Kan man forestille sig "Gem et lille smil..." blive sunget, når FCK er ved at tabe en kamp? Eller "Another One Bites the Dust" for den sags skyld? You'll Never Walk Alone bliver sunget i både og medgang og modgang. Det må da være muligt at finde en dansk slager, der kan noget af det samme...

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #34
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: "Gem et lille smil til det bli'r gråvejr"-sangen

    ›At mene at Gustav Winckler er en bonderøv, og at sammenligne ham
    ›med Poul Kjøller er for mig at se så skud forbi mål som noget kan
    ›være.

    Jeg kalder hverken Gustav Winckler en bonderøv eller sammenligner ham med Povl Kjøller! Det er den ironiske kitsch-dyrkelse, som jeg sammenligner med det forfærdelige Povl Kjøller-trip i sin tid - og som jeg synes er ret provinsiel (for at bruge et andet ord).
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    481

    Re: "Gem et lille smil til det bli'r gråvejr"-sangen

    ››At mene at Gustav Winckler er en bonderøv, og at sammenligne ham
    ››med Poul Kjøller er for mig at se så skud forbi mål som noget kan
    ››være.

    ›Jeg kalder hverken Gustav Winckler en bonderøv eller sammenligner
    ›ham med Povl Kjøller! Det er den ironiske kitsch-dyrkelse, som
    ›jeg sammenligner med det forfærdelige Povl Kjøller-trip i sin tid
    ›- og som jeg synes er ret provinsiel (for at bruge et andet ord).

    Pointen med at vælge nummeret af Gustav Winckler er vel også netop, at vi gerne skulle have noget sangmateriale, som er lidt mere langtidsholdbart end blot en sommer med studenterfester, som det var tilfældet med Kjøller *gyser, blev student det år*. Ville passe undertegnede fortræffeligt hvis vi droppede den nuværende intro til fordel for "Gem et lille smil til det bli'r gråvejr". Pointen med sangen er vel netop, at den bør holde både når vi har optur såvel, som når vi på et tidspunkt i fremtiden ramme en ny periode med migrænebold og manglende resultater? Og så syntes jeg forøvrigt, at det har meget mere karakter, hvis vi vælger at bruger en sang på dansk i stedet for et eller andet tilfældigt popnummer på engelsk.

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #36
    ZFDK er offline - vil hellere ha' en Star
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,102

    Re: "Gem et lille smil til det bli'r gråvejr"-sangen

    ›Jeg kalder hverken Gustav Winckler en bonderøv eller sammenligner
    ›ham med Povl Kjøller! Det er den ironiske kitsch-dyrkelse, som
    ›jeg sammenligner med det forfærdelige Povl Kjøller-trip i sin tid
    ›- og som jeg synes er ret provinsiel (for at bruge et andet ord).

    Povl Kjøller/Birthe Kjær/alt andet gammelt dansk musik-trippet var forfærdeligt, ingen tvivl om det! Jeg har haft en "lille" bibeskæftigelse i Esbjerg, som DJ, på et par diskoteker i Esbjerg. Det var da hygsomt, da det startede - men som alt andet i provinsen, hang det ved i lige en tand for lang tid - så da folk stadig ønskede "Den knaldrøde gummibåd" på 2. år, var jeg klar til mord! :)

    Men det er jo ikke en sådan bølge vi skal starte - her er tale om en enkelt sang, der på den mest sublime og arrogante måde fortæller, at her går det sgu meget godt - KBH-style! Hvis der så udspringer en bølge af dét - så kan vi ærligt og redeligt fortælle, at den opfandt vi - til stor ærgelse for vestegnen, der jo ellers har patent på alt hvad der er fodboldrelateret! :)

    ZFDK

  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    528

    Re: "Gem et lille smil til det bli'r gråvejr"-sangen

    Jeg er vildt begejstret for Gem et lille smil..............Både før og efter kampen
    Jeg synger sangen flere gange om dagen, og hver gang bliver jeg i godt humør..
    Kald mig bare Leif Lalleglad.

    Den tekst er for rå!
    Fucking
    Cool
    København

    Fodbold er ikke et spørsmål om liv
    eller død...............Det er meget mere.
    Fremtiden er LYS.

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    304

    Re: "Gem et lille smil til det bli'r gråvejr"-sangen

    Sangen prikker også i mig, lidt på samme måde som "stjerneskud (når lysene tændes)" fra FCK CD Vol. 1

  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    254

    Re: "Gem et lille smil til det bli'r gråvejr"-sangen

    Synes der er en kende for meget "Always look at the briiiiight....." City Lås, hal-baskeri og fed-mand-med-porrer-som-ankler over den. For min skyld kan de køre "Empire Strikes Back" på repeat hele vejen ud til udeholdets bus.

  14. #40
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    244

    Re: "Gem et lille smil til det bli'r gråvejr"-sangen

    ›Synes der er en kende for meget "Always look at the
    ›briiiiight....." City Lås, hal-baskeri og
    ›fed-mand-med-porrer-som-ankler over den. For min skyld kan de
    ›køre "Empire Strikes Back" på repeat hele vejen ud til
    ›udeholdets bus.

    Tanja er ikke fed!!!! Kan du så forstå det Marianne.

    Iøvrigt ikke et flaterende selskab du har puttet ham i. I mine øjne kan man putte empire strikes back på din iøvrigt sigende liste.

    Gustavs sang er jo netop valgt pga indhold først. Ikke associationer og kitch værdi.
    Tryk er ikke en vektor!

  15. #41
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: "Gem et lille smil til det bli'r gråvejr"-sangen

    Hvem kan fortælle, hvor sangen blev hørt første gang? Var det en spontant aktion fra Cooligans den herlige aften på Camp Nou, eller havde den været spillet/sunget i Parken tidligere?

  16. #42
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    415

    Re: "Gem et lille smil til det bli'r gråvejr"-sangen

    Hvem kan fortælle, hvor sangen blev hørt første gang? Var det en
    spontant aktion fra Cooligans den herlige aften på Camp Nou,
    eller havde den været spillet/sunget i Parken tidligere?
    Den har været en fast bestanddel af Cooligans' sangreptoire i mange år, og er blevet sunget på øvre C6 med et glimt i øjet til mere eller mindre hver hjemmekamp, ikke altid af mange, men den er trods alt blevet sunget!

    Vi begyndte at synge den fordi at teksten siger alt om de op- og nedture der forbinder sig med et liv som Hafnia-fil, og den tekst har så meget overskud og klassisk københavner-arrogance over sig. Derudover har den, som Tobin understreger, potentiale til at blive vores 'YNWA' eller 'Forever blowing bubbles'. Teksten er simpel, melodien er fængende, og så er den en fin pendant til den elektronisk forstærkede musik som oftest er at høre i forbindelse med pre-match i PARKEN - jeg vil til hver en tid foretrække den frem for f.eks. 'let me entertain you' med Robbie Williams.

    ....og så kan jeg lige så godt forberede alle på, at Cooligans fremadrettet kun vil synge gamle danske schlagere med primær fokus på Poul Henningsens fortryllende tekster og Marguerite Viby's smukke stemme. Vi vil gøre alt for at vi på sigt kan tage i PARKEN og udelukkende høre grammofonknasende numre over anlægget. Desuden ønsker vi at spillerne fremover løber på banen til denne DDR klassiker - så er I advaret!
    Vi sender et postkort fra Europa
    JZC#20's Avatar


  17. #43
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    134

    Re: "Gem et lille smil til det bli'r gråvejr"-sangen

    Elsker den sang. Og den stemme...

  18. #44
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: "Gem et lille smil til det bli'r gråvejr"-sangen

    Gode minder i en trist tid!

    https://www.youtube.com/watch?v=nYKR38SvuCk

  19. De følgende 7 brugere er enige:

  20. #45
    Tilmeldingsdato
    May 2017
    Indlæg
    3

    Re: "Gem et lille smil til det bli'r gråvejr"-sangen

    Bare rolig - det hele skal nok gå

    https://www.youtube.com/watch?v=lBIv-zTd_yY

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 3 af 4 FørsteFørste 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. En lille træningsrapport
    By Pihl in forum De korte linier
    Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 19.03.09, 15:32
  2. En lille sang
    By Jacob_Bentzen in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 24.11.05, 11:48
  3. Et lille lyspunkt...
    By DanDruff in forum De korte linier
    Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 08.11.04, 18:58

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •