Viser resultater 1 til 3 af 3

Emner: Recepten der skal til for at kurere vores "syge" fans

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    110

    Recepten der skal til for at kurere vores "syge" fans

    Følgende forslag kan være med til at minimere de mange grinagtige og intolerante indlæg om, hvad vi skal gøre, når vi har tabt et par point i en udekamp mod et velorganiseret superligamandskab e.l.

    1. adoptér slettepolitik fra sso

    2. fri bar på nedre c i efterfølgende hjemmekamp

    3. pisk til hans backe live i DBF

    4. Køb en million milliard spillere

    find selv på flere
    Sidst redigeret af See See Rider : 18.09.03 kl. 15:01

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    889

    HELT ærligt (Langt og forhåbentligt konstruktivt...

    ... UTROLIGT som folk flæber, hvis vi sætter et point til på udebane. Jeg FATTER det simpelthen ikke.

    Man så et hjemmehold presset i bund og udspillet så meget det overhovedet kan lade sig gøre, når man står med 8-9 mand i eget straffesparksfelt. Både modstandere og TV-kommentatorer anerkendte FCK's styrke i betragtning af, at det var op ad bakke i 85 ud af 90 minutter.

    Det, der er at kritisere efter igår er flg.;

    1) Manglende effektivitet;

    Utroligt, så dårligt, der blev afsluttet:

    1a) Alvaro; mild kritik - gode og nærgående forsøg, der forhåbentlig går ind, når han er i kampform
    1b) Møller; fik han en målchance? - svær at kritisere
    1c) Røll, Hjalte til dels Mykland; der er ingen lov imod at ramme målet; temmeligt kritisabelt
    1d) Zuma; elendige afslutninger igår - mellemhård kritik, idet han i det mindste kommer til mange af sine muligheder ved egen indsats
    1e) Todi; hård kritik - er ligeglad med om det er højre eller venstre ben og om man har spillet i eet eller 1.000.000 minutter; den afbrænder, han laver til sidst (stolpeskuddet) er HELT utilgivelig for en angriber, der selv mener, at han er god nok til startopstillingen

    2) Egne dødbolde;

    Det kan ikke passe, at SÅ mange hjørnespark skal give så lidt; godt nok havde Viborg gennemanalyseret vores dødboldopstillinger inden kampen, men det kan ganske enkelt ikke være rigtigt, at spillere som Todi, Røll, Zivsko og Albrectsen får så lidt ud af det - det skyldes udførelsen af dødboldsituationerne snarere end afslutningerne - for det sidste kom de næsten aldrig frem til.

    3) Huller i forsvaret

    3a) Hvis der var frispark efter 40 sek. var det utroligt dumt af Albrectsen; situationen var totalt ufarlig
    3b) Det kan ikke passe, at fire mand står og glor på een mand ved 2-1 målet

    Samlet vurdering;

    Vi kan spille 4-3-3, 4-4-2 eller 4-3-1-2; Backe kan (panik)udskifte herfra og til juleaften; Vi kunne stille op med Zidane, Makalele og Redondo og stadig ikke komme til at spille med hæl og tå; Problemet er, at når vores modstandere forsvarsmæssigt er indstillet på os, så er det svært at blive ved med at finde på noget nyt i 85 minutter, når vi tillader modstanderne at komme foran hele to gange i samme kamp; så mister man det mentale overskud til at brillere

    Konkrete tiltag;

    1) Tilbage til tegnebrættet og træn dødbolde - screaninger, løbemønstre og afleveringer skal være mere skarpe, varierede og indarbejdede - og aftalte
    2) Skudtræning; tjae, efter 10-11 år var det måske på tide;-)
    3) Pause til Hjalte; den eneste, jeg vil tillade mig at være lidt efter; han mistede ALT for mange bolde, sløsede med dødboldene og skød for dårligt, og det har stået på lidt for længe - om det så er Petterson, Bisgaard eller Svärd er (næsten) ligegyldigt - bare vi har een eneste på banen til at tage hjørnesparkene og sparke på mål lidt bedre end Hjalte gør det for tiden
    4) Gør Bo S. eller Zivsko til dirigent i forsvaret (Måske endda anfører, P. Nielsens autoritet kommer af sig selv og behøver ikke et anførerbind), jeg tror, at de på hver deres måde har evnerne til det. Vi mangler en, der dirigerer, opmuntrer og skælder ud i de bageste rækker

    Havde vores forsvar sat sig igennem igår og lukket af, havde Viborg fået den største r*v et dansk hjemmehold nogensinde har fået - spillet på banen var efter omstændigheder ganske fremragende og med et vandtæt forsvar ville midtbane og angribere have haft det ekstra overskud til at gøre det noget nær perfekt
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    459
    Jep, og Røll skal derudover specialtrænes i at skyde på mål når han har bolden under kontrol og er i løb mod modstanderens mål. I de situationer er han ligeså dygtig som jeg, og det er altså ikke for godt i denne tid.

    Dani
    Vis mig en god fodboldspiller, og jeg skal vise dig en fodboldspiller med tykke lår

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 24
    Sidste Meddelelse: 28.05.06, 14:26
  2. Svar: 4
    Sidste Meddelelse: 20.01.06, 17:08
  3. Recepten der skal til for at kurere vores ”syge” hold
    By Kjaerulf in forum De korte linier
    Svar: 36
    Sidste Meddelelse: 19.09.03, 16:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •