Side 2 af 2 FørsteFørste 12
Viser resultater 16 til 27 af 27

Emner: Mikkel Thygesen

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    227

    Re: Mikkel Thygesen

    ›Nu er der angiveligt tysk interesse også:

    http://www.bold.dk/nyt/TV2-Thygesen-...undesliga-klub

    Og alligevel ikke:
    http://www.bold.dk/nyt/Frankfurt-Thygesen-nej-tak

  2. #17
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    88

    Re: Mikkel Thygesen

    Til Simon. Nu sammenlignede jeg Retov med Hjalte Bo Nørregaard og Thomas Kristensen, og der er ingen tvivl om at Retov er bedre. Hjalte kunne ikke komme til en superligaklub, fordi han kan for lidt. Hjaltes nivaeu de sidste 2 sæsoner har været jævnt faldende, eller fodboldudviklingen har overhalet ham, han var ikke god nok til at starte inde på FCK. Men jeg er helt enig i at Kvist og Claudemir er bedre end Retov - men Retov er bedre end Hjalte og Thomas Kristensen. Prøv at se Horsens kampe objektivt, og se hvor meget han kontrollerer spillet.

  3. #18
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,427

    Re: Mikkel Thygesen

    ›Hjalte kunne ikke komme til en superligaklub, fordi han kan for
    ›lidt.

    Der er jeg ikke enig. Hjalte kunne være kommet til et hvilket som helst af holdene i Jumboligaen, men ikke alle kan betale det han skal have i løn, det kan storsatsende AGF

    Hjaltes nivaeu de sidste 2 sæsoner har været jævnt
    ›faldende, eller fodboldudviklingen har overhalet ham, han var
    ›ikke god nok til at starte inde på FCK.

    Der er jeg enig, hans niveau var ikke til en startplads hos os, men der er flere ting der spillede ind her (skader, nyindkøb etc) Til sidst var han en for dyr reserve og en spiller af hans kaliber fortjener at spille hver gang, så jeg mener,at det var en fornuftig beslutning af alle parter at lade samarbejdet ende ved kontraktudløb.

    mvh Stephphen
    Fraværende

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #19
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    196

    Re: Mikkel Thygesen

    Skal vi nu ikke lige slappe lidt af... Hjalte blev i 2009 årets spiller i klubben efter et rigtigt flot forårhttp://fck.dk/index.php?pageid=754&newsid=9299, vil medgive at sidste sæson ikke var prangende men stadig stabil.

    Derudover har han i dette efterår været konstant skadet, og har derfor ikke levet op til hans niveau. Der er ingen tvivl om at FCK har udviklet sig, og han derfor ikke har forlænget, da claudemir og Kvist som du også skriver er bedre.

    Men dine postulater holder ikke.

    Du skriver at han ikke kunne komme til en superligaklub, hvilket følgende jo flot viser http://www.bold.dk/nyt/Avis-Hjalte-afviste-Randers-FC som et argument for at han kan for lidt? Tror ikke Brian Steen er enig
    - Det er lidt uhørt, at en 1. divisionsklub kan tiltrække en spiller af Hjaltes kaliber. Han har kvaliteterne til at kunne gå direkte ind i startopstillingen på noget nær samtlige hold i Superligaen, og derfor er vi også ekstremt stolte over, at han har valgt at fortsætte karrieren hos os
    Kan godt være man ikke er fan af Hjalte. Men at tale ham ned klæder dig ikke, og at du så udover forsøge at gøre Retov til en superligaprofil, som Hjalte må betegnes at være - ja det kan jeg kun trække på smilebåndet over.


  6. #20
    MaQ er offline - Representin' N'Bronx -
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    642

    Re: Mikkel Thygesen

    Hent ham nu! Lad os fortsætte dette vindues tendenser med "gratis" spillere. Nu har de endda hevet anførerbindet af ham i FCM

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #21
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    88

    Re: Mikkel Thygesen kontra Hjalte Bo Nørregaard

    Nu er dette en tråd om Mikkel Thygesen.

    Nu er sammenligningen så gået på hvilke færdigheder hhv, Hjalte- Martin Retov og Mikkel Thygesen har at byde ind med, og det er i den kontekst at debatten skal forstås.

    Indledningsvis skal jeg sige, at Hjalte har været FCK en god spiller, jeg har aldrig set ham som en startspiller, men Hjalte har loyalt ydet til FCK i de sæsoner han har været her.

    Men jeg mener ikke Hjalte kan betragtes som en spiller, der kan bidrage med noget til et tophold i superligaen, og slet ikke på internationalt niveau. Problemet er, at han hverken er fugl eller fisk som midtbanespiller. Offensivt kan han for lidt, han er en boldflytter, der meget sjældent taber bolden, men bolden bliver godt nok også spillet meget på tværs og baglæns, Hjalte ligger ikke mange chanceskabende afleveringer i kampene, og slet ikke mod velorganiserede hold. Hjalte har ikke en finte i kroppen. Defensivt er Hjalte en meget løbestærk spiller, men han kommer aldrig ind på kroppen af modstanderne, og Hjalte får simpelthen ikke skrællet nok igennem, i motorrummet foran de 2 FCK midterforsvarer, og da han også header dårligt, er han svær anvendelig, han er hverken 6'er eller 10'er. Derfor skal du have en 6'er der skræller igennem, der spiller ved siden af Hjalte, og så kan Hjalte med sit løb gøre livet surt for modstanderne ved at løbe så meget. Grunden til at der skal være en 6'er ved siden af Hjalte er, at han kommer aldrig tæt ind på kroppen af modstanderne, og derfor skal du have en defensiv 6er ved siden af Hjalte, der skræller igennem og en sådan midtbanemaratonløbende Hjalte er god defensiv, kill the game midtbane, men er bare uanvendelig hvis du vil spille for at vinde og derfor skal kunne kontrollere kampene. Det er sjovt at så få kæder FCKs voldsomme dominans i efteråret 2010 sammen med, at Hjalte ikke længere er på banen, og FCK's midtbane derfor meget bedre nu er i stand til at kontrollere kampene, holde fast i boldene og i angrebene, sådan at modstanderne i 2010 var længere tid under pres, og derfor lavede flere fejl.

    Efter Hjalte er skiftet ud med langt stærkere offensive spillere på midten, har vi også kunne sætte os på kampene mod gode udenlandske klubber.

    William Kvist ryger til sommer, han kan næppe erstattes 1-1 - men med Mikkel Thygesen som tænkt erstatning vil der blive tilført noget pondus og skudtrussel, så vi ville stadigvæk kontrollere kampene, og en midtbane med Claudemir og Thygesen ville samtidig sørge for at vores langsomme midterforsvarer ikke skal ud i for mange løbedueller, fordi en sådan midtbanekonstallation Thygesen- Claudemir tager nok fra defensivt.

    Jeg ved godt at alle dem der spiller CM11, vil hævde at Iniesta og Xavi ville være bedre, og i forhold til de spillere er transferfrie spillere som Johan Absalonsen, Johnny Thomsen og Mikkel Thygsen skuffende, men i den virkelige verden er Xavi, Iniesta bare ikke til rådighed for FCK, og derfor synes jeg, det er godt købmandskab af CV at tage dygtige landsholdsaktuelle transferfri spillere - og det ville være genialt at hente Mikkel Thygesen...... ligesom jeg stadigvæk mener at Martin Retov som 2 vejs spiller kan bidrage med mere end Hjalte og TK kan til FCK, fordi Hjalte og TK kun er gode hver sin vej, og dermed stiller for store krav til hvad den centrale midtbanespilleren ved deres side skal kunne.

    Mikkel Thygesen vil være oplagt at hente ind - hans sign off fee på 3 millioner til sommer gør, at han ikke skifter før sommeren 2011, og hvis vi samtidig må forvente at Kvist ryger til en mellemstor udenlandsk klub, hvad Kvist udnyttelse af sit talent berettiger til, så er Mikkel Thygesen absolut øverste skuffe i superligaen - en spiller der må brænde efter endelig at vinde noget i sin karriere, og få sin landsholdsplads tilbage.

    - mht Simons hån vedrørende min vurdering af Retov. Jeg fastholder at Retov er en mere komplet midtbanespiller end Hjalte og TK, men lad dette være en diskussion i en anden tråd.

  9. #22
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    248

    Re: Mikkel Thygesen

    Ang. Mikkel Thygesen så fatter jeg ikke hvad folk ser i ham. Jeg mener ikke han har ikke præsteret efter sin hjemkomst til superligaen, syntes FCM bedste midtbane spiller er Uzochukwu som er en klasse over Thygensen. Kan huske 0-1 kampen mod Randers, der startede Uzochukwu på midtbanen. Da Uzochukwu i midten af 2 halvleg blev udskiftet til fordel for netop Thygesen gik spillet fuldstændig istå. Thygesen har i min verden ikke det overblik som kræves for at spille central midt. Han kan måske bruges på højrekanten, men der mener jeg ikke han er på niveau med Bolaños, og med Vingaard som også kan spille højrekant. Jeg kan ikke se Thygesen i FCK.
    Sidst redigeret af YmerdryZ : 22.01.11 kl. 13:39
    ~ Kun døde fisk flyder med strømmen ~

    Skal I bruge et mål, siger du?? Et vigtigt et?`Bare rolig: Vi sender Allbäck, han scorer altid, når det kræves.

  10. De følgende 4 brugere er enige:

  11. #23
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Mikkel Thygesen

    ›Hent ham nu! Lad os fortsætte dette vindues tendenser med
    ›endda hevet
    ›anførerbindet af ham i FCM
    Jeg kan egentlig godt lide Thygesen. Han er en god type, der både kan spille fodbold, men så sandelig også kan kæmpe lidt for sagen. Jeg kan bare ikke se, hvad vi skulle bruge ham til lige nu. Godt nok er Absalonsen skadet for tiden, men med ham i truppen har vi Grønkjær, Bolanos, Vingaard og til en hvis grænse Bergvold og Delaney til kanterne.

    Man kan selvfølgelig godt argumentere for, at de fleste af de nævnte er mest brugbare på venstrekanten, men for det første kan både Grønkjær og Vingaard godt spille i højre, og for det andet så jeg hellere en anden kantspiller end Thygesen, hvis vi endelig hentede nogen.

    Ingen glemt, Molins nævnt. :)
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #24
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    376

    Re: Mikkel Thygesen

    ›Jeg kan egentlig godt lide Thygesen. Han er en god type, der både
    ›kan spille fodbold, men så sandelig også kan kæmpe lidt for
    ›sagen. Jeg kan bare ikke se, hvad vi skulle bruge ham til lige
    ›nu. Godt nok er Absalonsen skadet for tiden, men med ham i
    ›truppen har vi Grønkjær, Bolanos, Vingaard og til en hvis grænse
    ›Bergvold og Delaney til kanterne.

    ›Man kan selvfølgelig godt argumentere for, at de fleste af de
    ›nævnte er mest brugbare på venstrekanten, men for det første kan
    ›både Grønkjær og Vingaard godt spille i højre, og for det andet
    ›så jeg hellere en anden kantspiller end Thygesen, hvis vi endelig
    ›hentede nogen.

    ›Ingen glemt, Molins nævnt. :)

    siden hvornår er thygesen blevet kantspiller?!?!
    Der var engang to vise mænd. Så gik den ene på pension.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:
    MaQ

  15. #25
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Mikkel Thygesen

    ›siden hvornår er thygesen blevet kantspiller?!?!
    Mig bekendt har han ofte spillet det i Midtjylland og på landsholdet. Det gør nu heller ikke den store forskel, hvis man mere ser ham som offensiv midt, for sådan en bruger vi alligevel ikke.

    Hvis man ser ham som central midt i stil med Claudemir og Kvist, kan man selvfølgelig godt ønske ham til København. Det gør jeg bare ikke.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #26
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    376

    Re: Mikkel Thygesen

    ›Mig bekendt har han ofte spillet det i Midtjylland og på
    ›landsholdet. Det gør nu heller ikke den store forskel, hvis man
    ›mere ser ham som offensiv midt, for sådan en bruger vi alligevel
    ›ikke.

    ›Hvis man ser ham som central midt i stil med Claudemir og Kvist,
    ›kan man selvfølgelig godt ønske ham til København. Det gør jeg
    ›bare ikke.

    han har spillet 3 kampe i MOs forskruet system. I øvrigt minder jeg også han har ligget centralt her, men vil ikke blive bundet op på det.

    kan på ingen måder se ham på kanten. han er en boks-boks spiller, en rigtig fighter med et godt skud. som han i øvrigt også har været anset som igennem hele denne tråd. han har aldrig og bliver aldrig en offensiv midt. og heller ej bliver han kant.
    Der var engang to vise mænd. Så gik den ene på pension.

  18. #27
    David_T er offline Occasionally wears a hat
    Tilmeldingsdato
    Apr 2004
    Indlæg
    2,506

    Re: Mikkel Thygesen

    Eh... han har spillet ret så mange kampe for FCM enten som offensiv midt bag en enlig angriber, eller som højrekant. Hvor tror du han var placeret dengang de havde Salami og Femi som Danmarks Bedste Midtbane? FCM's egen hjemmeside skriver "Anføreren bliver primært brugt på banens midte eller på højrekanten, men kan også udfylde rollen som hængende angriber."

    Og hvis han var interessant for FCK, så ville det nok nærmere være som gennembrudshidsig højrekant i stil med Silberbauer, der også kunne gå ind og spille centralt, end det ville være som decideret centermidt.

  19. De følgende 12 brugere er enige:

Side 2 af 2 FørsteFørste 12

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Mikkel Thygesen i stedet for Silberbauer?
    By KongMorten in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 30.05.08, 18:43
  2. Hent Mikkel Thygesen - NU!
    By Phil in forum De korte linier
    Svar: 68
    Sidste Meddelelse: 20.11.06, 19:52
  3. Mikkel Thygesen til FCM
    By 5.LarsHøjer in forum De korte linier
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 11.06.04, 18:56

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •