Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 49

Emner: Optakts-og Kamptråd: FC København - Panathinaikos FC (Champions League 7/12 kl.20.45)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    809

    Optakts-og Kamptråd: FC København - Panathinaikos FC (Champions League 7/12 kl.20.45)

    tager Tirsdag den 7. december kl. 20.45 imod

    Optakt:
    Så er vi nået til den sidste kamp i et fantastisk efterår, hvor der er blevet skrevet historie, idet det er lykkedes at gå ubesejret igennem SuperLiga programmet. Der er dog lagt op til en rigtig lækkerbisken, idet det bliver en super vigtig kamp, som virkelig kan tilføje "kirsebærret på toppen af lagkagen", såfremt det lykkes FC København at kvalificere sig til Champions Lague's knock out fase! (Derudover ca. 50 mio jf. Onside-TV)

    Som alle dem, der benyttede sig at det fine tilbud til Esbjergkampen igår, ved kan det være rigtigt koldt, så folk må hellere klæde sig varmt på, hvis det har lykkedes at skaffe billetter til kampen. Personligt synes var jeg saktisk overrasket over så varmt det føltes i går, men kampen spilles så lige det senere på aftenen.

    Som alle ved er kampen sidste chance for FC København for selv at afgøre den videre færden, men skulle uheldet være ude, kan man altid håbe på hjælp fra Spanien. I Parantes kan også bemærkes og glædes over at vi jo under alle omstændigheder er sikret europæisk fodbold i foråret, selvom folk nok vil mene at det er en tabermentalitet der ikke klæder hovedstaden. Situationen i gruppen, som de fleste nok ved, er at FC København indtager 2.pladsen med 7 point - efter Barcelona, der har 11 point. Mere interessant er det nok at Kazan på 3.pladsen har 6 point, selvom det selvfølgelig forhåbentligt ikke betyder noget efter kampene. Til sidst kan nævnes at modstanderen således har udspillet sin rolle, idet de pt. har en bundplacering med blot 2 point. Ikke engang EL, kan Panathinaikos håbe på - i stæk kontrast til hjemmeholdet. Men lad os til kampen glemme alt om EL og lade enhver der tvivler på at København drømmer om Champions League i foråret få sig en voldsom bekræftelse - ikke mindst fra fansne - Vel mødt!

    Trupperne:
    FC København:
    Ikke udtaget endnu, men Bergvold kan vel udelukkes pga. skade.
    EDIT 2:
    1. Kim Christensen
    2. Zdenek Pospech
    5. Sölvi Ottesen
    6. Claudemir
    8. William Kvist
    9. Morten Nordstrand
    10. Jesper Grønkjær
    11. César Santin
    12. Peter Larsson
    14. Dame N'Doye
    15. Mikael Antonsson
    16. Thomas Kristensen
    17. Oscar Wendt
    18. Kenneth Zohore
    19. Bryan Oviedo
    20. Martin Vingaard
    21. Johan Wiland
    25. Mathias Zanka Jørgensen
    27. Thomas Delaney
    30. Christian Bolaños

    Panathinaikos FC:
    Ikke udtaget endnu - forhåbentligt et hold der afspejler at de har udspillet deres rolle.


    Jeg forventer følgende startopstilling(som jo ofte også bliver kaldt EC-opstillingen):
    J.Wiland
    Z.Pospech - M.Zanka J.- M.Antonsson - O.Wendt
    C.Bolaños - Claudemir - Kvist - Vingaard
    Grønkjær - N'Doye

    Det kan selvfølgelig være at Solbakken vælger Santin i front, som man fx så i Barcelona.

    Formen:
    FC København:
    SL: V-U-V-V-V (Målscore: 15-5)
    CL: V-V-T-U-T (4-4)

    Panathinaikos FC:
    1D: V-U-V-V-V (10-3)
    CL: T-T-U-U-T (1-10)

    Det er sjovt at holdene har den samme formsrække i den hjemlige liga, ligesom de begge fører deres liga. København dog mest suverænt - som folk nok kan gætte. Panathinaikos blev endda "The Double"-vindere sidste år, hvor København desværre måtte nøjes med Mesterskabet.

    Dommeren:
    Florian Meyer passer fløjten.
    Bold.dk's kommentar om dommeren.

    Stadion:PARKEN

    Bygget: 1911 (Renoveret : 1992 og 2009
    Adresse: Øster Allé 50, 2100 København Ø
    Stadionkapacitet: 38.065
    Stadionrekord: Landshold: 52.377 (Danmark – Sverige) / Klubhold: 43.300 (KB – B1909)
    Tilskuersnit i Superligaen: 15.633

    Vejret:


    Statistik:
    Alle Kampe:
    Kampe: 2
    Sejre: 1
    Uafgjorte: 0
    Tabte: 1
    Målscore: 2-1

    Seneste kamp:

    Panathinaikos FC - FC København 0-2

    Wiland
    Pospech - Zanka - Antonsson - Wendt
    Bolaños - Claudemir - Kvist - Vingaard
    Grønkjær - N'Doye

    http://www.fck.dk/index.php?pageid=2918&msa=summary

    Se Kampen:
    Skulle man være en af de uheldige der ikke har fået billet vises kampen på 3+ med optakt fra kl. 19.

    Uden for banen:
    S12-folket kan måske bekræfte min formodning om at Livjægerkroen som set andre gange slår dørene op til noget optakt. Ellers er man selvfølgelig mere end velkommen til at skrive hvor FC Københavnfans kan opleve lidt stemning og alkohol inden kampen.

    EDIT 2: I denne tråd er der kommet nogle bud nedenfor - Både Livjægerkroen og Prock!

    Tak til: dette indlæg, fck.dk, bold.dk, onside.dk mv., samt ikke mindst FC København(Hold+Klub) som har gjort rammerne for dette indlæg mulige. Jeg opdaterer måske med lidt flere informationer i morgen.

    EDIT: Tak til Joppe - ærgeligt at der ikke var en optaktstråd til Esbjergkampen - havde desværre ikke selv tid pga. Jelearrangementer - Joppe, Meller, Lundberg aus Lolland m.fl, der tidligere har bidraget - I var savnet :'(

    EDIT 2:
    Officielle optakter og nyheder om kampen:
    Lidt om Panathinaikos fra FCK.DK
    FCK.DK: Ståle: Vi trives fint med presset.
    Bold.dk: Grønkjær: Vi står foran årets klimaks.
    Sidst redigeret af Steffen_Corleone : 06.12.10 kl. 18:03

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,199

    Re: Optakts-og Kamptråd: FC København - Panathinaikos FC (Champions League 7/12 kl.20

    F... Hvor jeg glæder mig til den kamp, vil gerne opfordre alle til at give den max stykre på tribunerne, de skal mærke hvor sydlandsk stemning der kan være i parken, pift råb skrig syng, med andre ord larm -:)

    Vi skal bare vinde den kamp, det bliver også første gang i lang tid at jeg kommer til at følge stillingen på et andet stadion så intens, som det bliver tilfældet tirsdag.

    Nu er det tiden for fck at blive rigtig voksen, ved kval. Til 1/8 finalen.
    Forza FCK
    Bazooka

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    4

    Re: Optakts-og Kamptråd: FC København - Panathinaikos FC (Champions League 7/12 kl.20.45)

    Nogen der ved hvormange grækere der kommer til hovedstaden?

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Feb 2010
    Indlæg
    373

    Re: Optakts-og Kamptråd: FC København - Panathinaikos FC (Champions League 7/12 kl.20

    Jeg må indrømme at hele Abramovitch rygtet har overskygget PAO kampen i mit sind den sidste uges tid. Men nu begynder jeg godt nok at kunne mærke spændingen.

    Denne kamp er mega vigtig. Det må bare ikke glippe!!!!!

    Kom så alle sammen. Ligemeget hvor I har billetter til på stadion! Gi jer 100 pct.! Og buh/pift som aldrig før når PAO har bolden.

    En lille bøn til sektionen. I må meget gerne starte "Everywhere we go" chanten oftere end normalt, da det er noget man kan vær med til ligemeget hvor man sidder på stadion.

    FORZA FCK!

    EDIT: God optakt Steffen...

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    27

    Re: Optakts-og Kamptråd: FC København - Panathinaikos FC (Champions League 7/12 kl.20.45)

    Det er vildt som jeg drømmer om den kamp om natten, lige fra at vi går videre til finalen, til vi må forlade Europa L. Og jeg vågner og river mig i håret ,puhaaa.
    Men når jeg er vågen ,er jeg ikke i tvivl, vi vinder på TIRSDAG 
    En fyldt park med det smukkeste græstæppe set i forår/vinter sæsonen nogen sinde ,gør at vi kan fortsætte vores sublime bold omgang.
    Det bliver SÅ smukt at se på ,jeg er en ”voksen mand” men når vi går videre, smider man nok en tåre. Det betyder bare så meget for ens humør , og den glæde de har givet os i denne sæson er ubeskrivelig. Er bare så stolt.
    Når alle der dukke op til kampen giver den fuld gas, og bære spillerne gennem kampen som 12 mand ,er det efterhånden som om vi er syd på, hvis det bliver som kampen mod Ruben Kazan i parken Kan det s..´ ikke gå galt.
    Hvordan ser det ud med Panathinaikos FC lyst til at give den fuld gas, nok ikke meget når de ikke har noget at spille for, men der er jo en chance for at de vil give deres fans en god afslutning på sæsonen ,og det kan motivere dem ,men vil alligevel mene at vi sagtens kan overgå den motivation ,med det vi kan nå… glæder mig som et lille barn, FORZA FCK
    Marc
    Sidst redigeret af løvensgolfer : 06.12.10 kl. 01:09

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2007
    Indlæg
    1,224

    Re: Optakts-og Kamptråd: FC København - Panathinaikos FC (Champions League 7/12 kl.20.45)

    Burde truppen til Pana ikke være kommet nu ? hvis de skal flyve her op i morgen!!!! Håber på rigtig lortevejr det er de vist ikke så bekendt med !!

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,199

    Re: Optakts-og Kamptråd: FC København - Panathinaikos FC (Champions League 7/12 kl.20

    Bare så du ikke går glip af kampen så kom helst tirsdag -:)

    Den skal jeg er hæs dagen efter gas, altså MAX TRYK PÅ FRA ALLE Mand/kvinde/dreng/pige gammel ung

    Tik tak tik tak mindre end 48 timer til kickoff.
    Forza FCK
    Bazooka

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    157

    Re: Optakts-og Kamptråd: FC København - Panathinaikos FC (Champions League 7/12 kl.20.45)

    ›Men når jeg er vågen ,er jeg ikke i tvivl, vi vinder på onsdag.

    Hvis nu du har en billet til kampen vil du så ikke være sød at bruge den tirsdag i stedet for..? :D

    Barcelona lover at gøre deres for at vi går videre..

    http://www.sporten.dk/fodbold/barca-...il-hjaelpe-fck

    Meeeeen det bliver nok ikke for enhver en pris.. :)

    Satser på at vi napper Panathinaikos.. Vores røv skal ikke redes af Barcelona!
    Dave Mustaine: I was sent here by God

    Kirk Hammett: I didnt send that guy

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #9
    Tilmeldingsdato
    Jul 2008
    Indlæg
    147

    Re: Optakts-og Kamptråd: FC København - Panathinaikos FC (Champions League 7/12 kl.20.45)

    Nervøsiteten nærmer sig efterhånden Rosenborg-niveau. De næste 48 timer bliver uudholdelige :-/

  14. De følgende 9 brugere er enige:

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691
    ›Barcelona lover at gøre deres for at vi går videre..

    http://www.sporten.dk/fodbold/barca-...il-hjaelpe-fck

    Det er godt nok en dejlig nyhed den der, hvis de altså har ret i deres oplysninger. Havde egentlig frygtet at Barcelona havde stillet uden nogle af deres sædvanlige startere, så ligger især mærke til dette i nyheden:

    Så selv om der givetvis bliver sparet i kongekabalen med Leo Messi som en sikker starter på bænken, så vil Barcelona alligevel stille med nogle af kanonerne.
    Især unge Pedro får en hovedrolle, og han roses til skyerne af både medier og holdkammerater efter syv scoringer i de sidste syv kampe.
    Vi har fans, der betaler penge for at komme ind og se kampen. Vi har et ry og prestige at værne om, og så har vi også et regnskab at gøre op med Kazan, siger Guardiola til sportsavisen SPORT
    Pedro spiller fremragende i øjeblikket, og Messi kan blive en vigtig spiller at kunne kaste ind i 2. halvleg. Derudover åbner avisen for at flere af kanonerne kan være med. Når man derudover husker at de blandt reserverne også har spillere som Maxwell, Keita, Mascherano og Krkic så er det ikke noget helt ringe hold de stiller med.

    Man man så iøvrigt håbe at Guardiola taler sandt om, at kampen betyder meget for dem og det ikke bare er sådan noget, man siger til pressen.

    Er Pana´s trup blevet offentliggjort? Ser at Bet24 pludselig har ændret deres odds på FCK-sejr fra 1,47 til 1,35 , hvilket jo trods alt er en del på nogle få timer.

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    50

    Re: Optakts-og Kamptråd: FC København - Panathinaikos FC (Champions League 7/12 kl.20.45)

    Jeg vil bare sige at det ikke bliver samme kamp som sidst vi mødte dem. De har fået ny træner fra Malaga i Spanien og de spiller væsentlig mere som et hold nu end sidst. Nu står de godt sammen i kæderne og de spillede ok mod barca indtil barca fik scoret. Uhh jeg er nervøs, det kan blive stort det her hvis vi går videre.

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    803

    Re: Optakts-og Kamptråd: FC København - Panathinaikos FC (Champions League 7/12 kl.20.45)

    Puha en historisk dag stor for døren, og det ligger så lige til at et endeligt resultat med skuffelse til følge, vil være noget hårdere at knække end den 5-0 lussing vi fik af Gorica, den gang hvor man trods alt stadig ikke helt vidste hvor man havde FCK.

    Jeg er dog optimist, ikke mindst er jeg sikker på at Barca ikke vil fucke op for 4gang i træk mod utroligt kedelige Kazan, og ligeledes tror jeg vores drenge vil sprænge tidligere tiders præstationer, og sende de grimme grækkere hjem fra kolde København... Jeg tror det bliver 2 klare hjemmesejre i sidste gruppe kamp- 2 gange 2-0 !


    Uden for banen, er ALLE inviteret i Willemoesgade hvor barene Livjægerkroen og Oasen ligger, her vil vi ALLE starte ud fra kl 16.00 allerede, nerverne kan dulmes med en Bajer fra Henie fx.
    Skulle man ikke have lyst eller mulighed for at komme på Bar før kampen, vil vi dog gerne opfordre ALLE fans til at samle sig på Hjørnet af C og B tribunen... Og vi ser gerne at folk er der senest 18:30 (Korrekt tidspunkt kan ændres en smule)

    Her vil ALLE fans af F.C. København sammen tage imod spillerne og derved hjælpe med at sætte dem de ekstra procent op.

    PÅ tribunen er der tifo, følg sedlerne på din stol, ellers så glem ikke at pifte af Pao spillernes boldbesiddelse, og ikke mindst syng for København og muligheden for det at være blandt europas 16 bedste klubber !


    Det en UNIK dag det her- Sammen løfter vi i flok- det vist et utal at gange, Tirsdag er det vigtigere end nogensinde før !

    Mvh
    Daniello
    Urban Crew
    Sidst redigeret af Daniello/UC : 06.12.10 kl. 13:56
    URBAN TIL BENET - MEN DERFOR KAN MAN GODT VÆRE MEDLEM AF FCKFC !

    MELD DIG IND I FCKFC - DE GØR FORSKELLEN I DAGLIGDAGEN !


  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    27

    Re: Optakts-og Kamptråd: FC København - Panathinaikos FC (Champions League 7/12 kl.20.45)

    ››Men når jeg er vågen ,er jeg ikke i tvivl, vi vinder på onsdag.

    ›Hvis nu du har en billet til kampen vil du så ikke være sød at
    ›bruge den tirsdag i stedet for..? :D
    har lavet det om til tir, der er bare ingen tvivl, man er s.. Ikke sig selv i disse tider.

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2010
    Indlæg
    21

    Re: Optakts-og Kamptråd: FC København - Panathinaikos FC (Champions League 7/12 kl.20.45)

    det vil med sikkerhet være i hvert fall 6 nordmenn i Parken på tirsdag! Ståle, Wiggen, jeg og 3 andre. jeg vil dog ikke stå med 2 av de andre norske :P er det lov med salg av øl i Parken i Champions League? forresten, er det noen gode tilbud på Illum i Strøget for tiden? tenker å få unna noen julegaver ;)
    FORZA FC!!! DU BETYDER ALT FOR MIG!!!

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,464

    Re: Optakts-og Kamptråd: FC København - Panathinaikos FC (Champions League 7/12 kl.20.45)

    Ifølge en af de græske aviser sparede PAO-træner Jesualdo Ferreira i går aftes en halvskadet Katsouranis, som ellers normalt er fast mand for klubben, og det gjorde han efter sigende fordi han gerne skulle være klar til kampen på tirsdag.

    Jeg er ikke så sikker på, at PAO kommer med et stort antal reserver. Siden Ferreira kom til for ca. to uger siden, har de tabt mod Barcelona men til gengæld vundet deres to kampe i ligaen, og er lige pt. på en delt førsteplads med ærkerivalen Olympiakos, og det på trods af et meget omtumlet efterår med trænerfyring og kontroverser med den dyrtkøbte stjernespiller Sidney Govou, der er lidt for glad for at gå i byen. Govou har i øvrigt fået chancen igen siden Ferreira er kommet til, så ham kan vi nok godt forvente spille en rolle tirsdag.

    Hvis vi tager de negative briller på, så kunne man spekulere i, at Ferreira måske gerne vil køre videre på det momentum som kunne se ud som om er på vej. De har to kampe igen i den hjemlige liga før jul, før de har en lille pause på 2 ugers tid. En snitter i København ville næppe heller gøre fans og ledelse specielt begejstret, selvom kampen reelt set er ligegyldig for dem.

    Et lidt mere positivt syn på sagen kunne være, at Ferreira er ansat for primært én ting, og det er den hjemlige liga. Hans job er først og fremmest at genvinde det græske mesterskab, og i det henseende er tirsdagens kamp egentlig mest af alt i vejen.
    Ligesom man kan regne med, at han ville blive slagtet for at tabe stort heroppe, vil han med garanti også blive slagtet, hvis én af deres vigtige stamspillere får en skade i minusgrader i København, i en kamp de ingen interesse har i (jeg køber ikke den der med "jamen, det er CHL, det er noget specielt, ingen hold lægger sig ned.." PAO er et storhold, CHL er ikke noget 'specielt' mere, og det er nærmest lidt pinligt for dem, at de allerede er sikker på en fjerdeplads).

    Jeg tror egentlig, at det bliver et sted midt imellem. Jeg tror absolut ikke de kommer herop med et andethold, men jeg tror heller ikke de stiller i absolut bedste opstilling. Jeg kunne sagtens forestille mig Cissé blive sparet f.eks.
    Men vi skal lige være opmærksomme på, at selvom de ikke stiller i deres absolut stærkeste opstilling, så kan deres afløsere meget vel være landsholdsspillere med fortid i klubber rundt omkring i de bedste ligaer i Europa. Det kan f.eks. være Govou, Seitaridis og Karagounis.

    Men uanset hvilken opstilling de kommer med, så skal vi vinde. Og det tror jeg også vi har supergode chancer for. Motivationen skal simpelthen gøre forskellen. Vi vil vinde den her kamp meget mere, og hvis jeg kender Ståle ret, så vil vi sikkert være mega godt forberedt. Jeg tror måske ikke PAO's spillere er ligeså opmærksomme på deres taktikmøde f.eks... det er det der med motivationen igen.
    Sidst redigeret af Wilkens : 06.12.10 kl. 04:06
    Mvh,
    Wilkens
    Wilkens's Avatar

  22. De følgende 7 brugere er enige:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: Rubin Kazan-FCK (Champions League)
    By PremiAir in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 26.11.10, 11:23
  2. Svar: 146
    Sidste Meddelelse: 08.10.10, 13:56
  3. Optakts- og kamptråd: OB - København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 46
    Sidste Meddelelse: 07.12.09, 19:42
  4. Optakts- og kamptråd: OB - F.C. København
    By rmjdk in forum De korte linier
    Svar: 89
    Sidste Meddelelse: 14.05.09, 16:29

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •