Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 91

Emner: Johan Absalonsen til FCK

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Johan Absalonsen til FCK

    ›at han forhåbentlig udviser en smule pli, og at det
    ›vigtigste i den henseende er at han ikke udtaler sig for rullende
    ›kameraer og båndoptagere om et blødende Brøndby-hjerte.

    ›/Simon


    Han starter da i hvert fald vældig fint med overhovedet ikke at nævne sin tid i Brøndby...

    - Jeg har haft over fire fantastiske år i OB, hvilket jeg er meget taknemmelig for. Nu er jeg FCK’er, og det er jeg fordi man her spiller med om mesterskabet hvert år. Det er Danmarks bedste hold, og der er store personlige udfordringer for mig, når jeg skal forsøge at tilspille mig en væsentlig rolle på holdet, siger Johan Absalonsen og fortsætter:
    http://www.fck.dk/index.php?pageid=754&newsid=11021

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Johan Absalonsen til FCK

    ››Absalonsen er FCK'er nu. Og ja, vi skal nok høre ham tale
    ››positivt om OB et par gange - og om BIF når det er ved at være
    ››derby-tid - men det er sgu nok mest af høflighed :-)
    ››Please fat!

    ›Det dér gider jeg egentlig ikke fatte :-)

    ›Altså, jeg er da også af den holdning at Absalonsen ikke
    ›umiddelbart virker mere BIF'sk end at han selvfølgelig skal have
    ›en fair chance i København, men samtidig håber jeg da også han
    ›tænker over de følelser der er på spil.

    ›Fx ville jeg være noget skuffet hvis han fremover føler sig
    ›kaldet til at fortælle en journalist om hvor dejlig en tid han
    ›havde i Brøndby, og hvordan han stadig føler med dem i denne
    ›svære tid osv. - og den lejlighed skal han nok få op til derbyet
    ›i marts. Så må man håbe han vælger den smarte løsning, nemlig at
    ›sige at han kun er fokuseret på at vinde kampen for FCK. Ellers
    ›forstår jeg godt hvis han får folk på nakken.

    ›Jeg synes egentlig også det ville være klædeligt hvis han
    ›undlader at hænge ud i det offentlige, københavnske rum med gamle
    ›Brøndby-venner, uanset om de spiller der mere eller ej. Ikke
    ›fordi han ikke må, bevares, det er jo et frit land - det ville
    ›bare pynte gevaldigt hvis han lod være. At undvære en bowling-tur
    ›med Duncan i ny og næ er heller ikke noget stort offer for at
    ›vise at man godt ved man starter lidt i minus, når man kommer til
    ›FCK med en Brøndby-fortid. Så kan de tage en omgang Wii i
    ›privaten i stedet :-)

    ›/Simon

    Simon - Det var tåbeligt fra enden til anden :). Som flere er inde på, så håber jeg at FCK-fans er større end disse barnagtigheder (som sagt, så hører det til vestpå).

    Johan er fynbo og har fået sin fodboldopdragelse der, da han var 19 skiftede han til Laudrups Brøndby (hvem fanden ville ikke gøre det... i sær hvis FCK ikke har været ude efter ham). Her spiller han så til han er 21 år! At gøre ham til gul og blå taber-biffer fordi han har spillet i klubben i 2 år, det skal man da være vestegnsnarkoman for at påstå.

    Han må da hjertens gerne mødes med en BIF spiller, hvis de er venner og han må endda få taget billeder sammen med ham eller tage på Hjalte Park, for at se en kamp! Hvad fanden gør det, hvis vi som fan-gruppe vil have en lille smule respekt, så bør vi vel opfører os som voksne mennesker!

    I øvrigt var jeg ude og se BIF-OB. Jeg kender en af BIF's spillere og blev inviteret derud. Nu er jeg måske hellere ikke fan længere :)))))


  3. #63
    alsvik Slettet

    Re: Johan Absalonsen til FCK

    Simon: Hvis nu du skifter dit 60x80 skrivebord hos DaniaPension ud med et tilsvarende hos ATP, er der så nogle forbehold omkring at deltage i julefrokoster med dine tidligere kollegaer?


    Prøv at læse mit indlæg igen. Klubånden er aflivet. I hvert fald hos dem af os som er født efter 1964. Vi har indset at det ene og alene eksisterer for fans skyld.
    Ja, jeg havde nok lidt klubånd da jeg i start 80'erne spillede for Annisse IF's yndlingehold. Men som professionel, hvor det er din indtægtskilde ... ?

    Jeg tør vædde 20 kr (og der er dækning på kontoen for det væddemål) på at det vel kun er folk som Mike Jensen, som med hånden på hjertet kan påstå at "klubånden" spiller ind når/hvis han skulle vælge klub. Det er formentlig under 1% af samtlige spillere i suppen som overfor venner/familie ville nævne "klubånd" som et kriterie. Overfor medierne vil ca. 99% nævne "klubånd".

    Absalonsen starter bestemt ikke med minus på kontoen i nogen som helst henseender - i min optik - fordi han har spillet i BIF tidligere. Han er OB'er ...

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #64
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Johan Absalonsen til FCK

    ›Prøv at læse mit indlæg igen. Klubånden er aflivet. I hvert fald
    ›hos dem af os som er født efter 1964. Vi har indset at det ene og
    ›alene eksisterer for fans skyld.

    Jeg bliver ikke mere enig af at du bare gentager dit postulat og opfordrer mig til at genlæse et indlæg der ikke var så vanskeligt at forstå endda :-)

    Apropos læse igen, så kan du jo hæfte dig ved at jeg ikke har sagt noget om at han ikke burde skrive under med FCK. Jeg synes personligt han er en fin signing.

    ›Absalonsen starter bestemt ikke med minus på kontoen i nogen som
    ›helst henseender - i min optik - fordi han har spillet i BIF
    ›tidligere. Han er OB'er ...

    Hvis du spoler lidt baglæns i tråden kan du jo se at han også i sin tid som OB'er har fortalt at det smerter ham at se Brøndby klare sig dårligt.

    Hvis han gør noget tilsvarende i FCK, så tror jeg han bliver meget lidt populær blandt mange københavnske fans, uanset din teori om klubåndens død.

    /Simon

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #65
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    231

    Re: Johan Absalonsen til FCK

    ›Simon: Hvis nu du skifter dit 60x80 skrivebord hos DaniaPension
    ›ud med et tilsvarende hos ATP, er der så nogle forbehold omkring
    ›at deltage i julefrokoster med dine tidligere kollegaer?


    ›Prøv at læse mit indlæg igen. Klubånden er aflivet. I hvert fald
    ›hos dem af os som er født efter 1964. Vi har indset at det ene og
    ›alene eksisterer for fans skyld.
    ›Ja, jeg havde nok lidt klubånd da jeg i start 80'erne spillede
    ›for Annisse IF's yndlingehold. Men som professionel, hvor det er
    ›din indtægtskilde ... ?

    ›Jeg tør vædde 20 kr (og der er dækning på kontoen for det
    ›væddemål) på at det vel kun er folk som Mike Jensen, som med
    ›hånden på hjertet kan påstå at "klubånden" spiller ind
    ›når/hvis han skulle vælge klub. Det er formentlig under 1% af
    ›samtlige spillere i suppen som overfor venner/familie ville nævne
    ›"klubånd" som et kriterie. Overfor medierne vil ca. 99%
    ›nævne "klubånd".

    ›Absalonsen starter bestemt ikke med minus på kontoen i nogen som
    ›helst henseender - i min optik - fordi han har spillet i BIF
    ›tidligere. Han er OB'er ...

    Nu går pointen jo ikke nødvendigvis på hvilken klubånd Absalonsen besidder, eller om han overhovedet gør det, men i højere grad på hvad der er smart at tvære i face på klubbens fans - som man må formode netop besidder en hel del "klubånd".

    (Og jo, selvfølgelig findes klubånd stadig - det er et fodboldbegreb, ikke et brøndbygreb)

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #66
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Johan Absalonsen til FCK

    ›Hvis du spoler lidt baglæns i tråden kan du jo se at han også i
    ›sin tid som OB'er har fortalt at det smerter ham at se Brøndby
    ›klare sig dårligt.

    Hvad forventer du manden skal svare, når han får et spørgsmål om hans tidligere holdkammerater og har en mikrofon stukket i næsen? Manden har jo ikke ligefrem indkaldt til et pressemøde og lavet en større annoncering. Man skal da være en helt særlig kategori af nar, hvis man bare sagde at det ragede en langsomt at de tidligere kollegaer og venner var i problemer. Det ville faktisk have været på kanten af usympatisk.
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  10. #67
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Johan Absalonsen til FCK

    ›Hvad forventer du manden skal svare, når han får et spørgsmål om
    ›hans tidligere holdkammerater og har en mikrofon stukket i næsen?
    ›Manden har jo ikke ligefrem indkaldt til et pressemøde og lavet
    ›en større annoncering. Man skal da være en helt særlig kategori
    ›af nar, hvis man bare sagde at det ragede en langsomt at de
    ›tidligere kollegaer og venner var i problemer. Det ville faktisk
    ›have været på kanten af usympatisk.

    Ja, for det eneste alternativ til nedenstående svada er selvfølgelig at sige at det rager én langsomt, ikke? Det er altså en pænt skidt stråmandsargumentation.

    Det gør ondt langt ind i hjertet, at det går sådan i klubben. Jeg kender stadig en masse mennesker derovre, og jeg ved, der er ildsjæle, der er dybt berørt at det, der sker, så jeg bløder med Brøndby
    Jeg tror det skulle være muligt at sige at man har noteret sig deres situation og har sympati for de venner, det berører direkte, men at man i øvrigt helst vil tale om den klub man er i nu - dvs. uden at man behøver tale om at have ondt langt ind i hjertet og bløde med BIF osv. Eller man kan bare vælge at springe spørgsmålet over, sådan set.

    /Simon

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #68
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Johan Absalonsen til FCK

    ›Jeg tror det skulle være muligt at sige at man har noteret sig
    ›deres situation og har sympati for de venner, det berører
    ›direkte, men at man i øvrigt helst vil tale om den klub man er i
    ›nu - dvs. uden at man behøver begynde at tale om at have ondt
    ›langt ind i hjertet og bløde med BIF osv.

    ›/Simon

    Et stykke henad vejen har du måske ret, men det kan altså også blive for Caroline Wozniackisk.

    Luffe

  13. #69
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: Johan Absalonsen til FCK

    ›Et stykke henad vejen har du måske ret, men det kan altså også
    ›blive for Caroline Wozniackisk.

    Du mener det bliver lidt for tandløst og kedeligt, hvis ex-BIF'ere i andre topklubber begynder at lægger en dæmper på deres store kærlighed til Brøndby, når de taler med pressen? Jeg ved sgu ikke rigtig :-)

    /Simon

  14. #70
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    854

    Re: Johan Absalonsen til FCK

    Jeg tror de bliver hjernevasket til at sige det på den måde. Jeg tvivler på om de overhovedet er i stand til at formulere udsagn om Brøndbyerne uden at bruge hele hjerte/smerte retorikken...
    "Men det er fodbold. Vi er neanderthalere alle sammen." - Zanka

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #71
    alsvik Slettet

    Re: Johan Absalonsen til FCK

    Allan Nielsen:
    "- Det er en del af gamet"

    Allan Nielsen er en af de spillere som har spillet i både FCK og Brøndby, og han mener, at tilhængerne nok skal tage Absalonsen til sig.
    Når en tidligere FCK eller Brøndby-spiller skifter til ærkerivalerne, er det med stor polemik blandt tilhængerne. Intet tyder på, at Absalonsens skifte til FCK bliver foruden dette. Den tidligere Brøndby-spiller er stadig en populær skikkelse på vestegnen, hvor mange fans ærgrer sig over, at spilleren aldrig slog igennem.

    Allan Nielsen har spillet for begge klubber, og han tror ikke, at FCK tilhængerne får problemer med at tage Absalonsen til sig.

    - Den moderne tilhænger ved godt, at køb og salg er en del af forretningen. Derfor er de også klar over, at de til tider vil se spillere i konkurrerende klubber, siger Allan Nielsen til Ekstra Bladet.

    - Tilhængernes reaktion er jo en del af det. Det er krydderiet, siger den tidligere FCK og Brøndby-spiller.

    Der er flere spillere som har repræsenteret begge klubber, her i blandt Peter Møller som var en favorit på både faxe-tribunen og Nedre C. Listen tæller også FCKs sportsdirektør Carten V. Jensen, som var en del af Brøndbys store succes i Europa Cup i 1991.


    (Sakset fra indkast.dk)

  17. #72
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    1,943

    Re: Johan Absalonsen til FCK

    ›Jeg tror det skulle være muligt at sige at man har noteret sig
    ›deres situation og har sympati for de venner, det berører
    ›direkte, men at man i øvrigt helst vil tale om den klub man er i
    ›nu - dvs. uden at man behøver tale om at have ondt langt ind i
    ›hjertet og bløde med BIF osv. Eller man kan bare vælge at springe
    ›spørgsmålet over, sådan set.

    Men det er sagt på en dag hvor krisen var total. De tabte og havde lige fyret Kent Nielsen. Mon ikke der er en del han kender der havde ned med nederen på den dag? Det var en dag hvor følelserne gik rigtigt højt og så er det sådan lidt plat, at vurdere det på den måde så lang tid efter.
    - Christoffer

    I couldn’t become Green Lantern unless I was chosen by the Guardians of Oa, but given enough start-up capital and adequate research facility, I could be Batman.

  18. #73
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Johan Absalonsen til FCK

    ›Prøv at læse mit indlæg igen. Klubånden er aflivet. I hvert fald
    ›hos dem af os som er født efter 1964. Vi har indset at det ene og
    ›alene eksisterer for fans skyld.
    ›Ja, jeg havde nok lidt klubånd da jeg i start 80'erne spillede
    ›for Annisse IF's yndlingehold. Men som professionel, hvor det er
    ›din indtægtskilde ... ?
    Det der er selvmodsigende, hvis du, som jeg går udfra, er fan.

    Desuden, for det første nævner Simon absolut intet om klubånd. Han skriver, at Absalonsen gerne må tænke sig lidt om, men intet om, at han for alt i verden skal holde sig fra at omtale sin gamle klub. Han skal bare ikke udbasunere eventuelle sympatier for dem. Simon påpeger blot, at Absalonsen gerne må have en anelse situationsfornemmelse, og i øvrigt ikke så meget som insinuerer han, at andet skulle være tilfældet.

    For det andet er klubfølelse er hverken noget Vestegnen har opfundet eller har patent på, og vi andre er trods alt ikke robotter. Jeg ville da heller ikke have det vildt fedt med, at nogen af vores nuværende spillere pludselig udtaler sig positivt om ærkefjenden. Det er ærlig talt bare et spørgsmål om almindelig respekt for sine nuværende fans.

    Forresten synes jeg også der er forskel på spillere. Bernburg var for eksempel aldrig i nærheden af en startplads hos os, og han var endda i Nordsjælland først. Allan Nielsen var til gengæld fast mand hos os, og han skiftede direkte til dem. Man kan jo selv gætte på, hvilken af de to skifter der gjorde mest ondt på mig.

    ›Jeg tør vædde 20 kr (og der er dækning på kontoen for det
    ›væddemål) på at det vel kun er folk som Mike Jensen, som med
    ›hånden på hjertet kan påstå at "klubånden" spiller ind
    ›når/hvis han skulle vælge klub. Det er formentlig under 1% af
    ›samtlige spillere i suppen som overfor venner/familie ville nævne
    ›"klubånd" som et kriterie. Overfor medierne vil ca. 99%
    ›nævne "klubånd".
    Du har måske ret, men jeg er naiv nok til at tro på, at Christian Poulsen aldrig ville skifte til Vestegnen, når og hvis han på et tidspunkt vender hjem. På samme måde tvivler jeg temmelig meget på, at vi nogensinde kommer til at præsentere Daniel Agger. Man kan måske godt kalde det klubånd, men man kunne også bare se det som et skulderklap til ens tidligere klub og fans. Lige nøjagtige de her to klubber er alt andet lige de største rivaler i landet, og det skulle undre mig, om lønnen ville være vanvittigt meget dårligere et andet sted.

    For at lave en lille sammenligning kunne jeg aldrig drømme om, at kalde ham andet end #32. Jeg er selvfølgelig enormt glad for de ting, han har gjort for os, og egentlig virker han som en ganske fed person, men for mig bliver han aldrig fuldbyrdet københavner.

    Hvis jeg til sidst lige skal forholde mig til tilfældet Absalonsen igen, så byder jeg ham bestemt velkommen. Han skal da have en chance her, og jeg ser ham sådan set også mest som fynbo, der ikke har specielt meget med Vestegnen at gøre. Man kan vel sige, at situationen minder mig mere om Bernburg end Allan Nielsen.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  19. #74
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    244

    Re: Johan Absalonsen til FCK

    ›Jeg synes egentlig også det ville være klædeligt hvis han
    ›undlader at hænge ud i det offentlige, københavnske rum med gamle
    ›Brøndby-venner, uanset om de spiller der mere eller ej. Ikke
    ›fordi han ikke må, bevares, det er jo et frit land - det ville
    ›bare pynte gevaldigt hvis han lod være. At undvære en bowling-tur
    ›med Duncan i ny og næ er heller ikke noget stort offer for at
    ›vise at man godt ved man starter lidt i minus, når man kommer til
    ›FCK med en Brøndby-fortid. Så kan de tage en omgang Wii i
    ›privaten i stedet :-)

    ›/Simon

    Snip en masse jeg egentlig var enig i, men ovenstående synes jeg er decideret usmageligt. At du synes, at Johans arbejdsforhold skal have indflydelse på hans privatliv er himmelråbende brøndbysk. Det er hverken stråmandsargumenter eller andet, blot min subjektive mening om en smålighed, som jeg ikke håbede at møde i Parken eller noget som helst andet sted i verden i 2011.
    Tryk er ikke en vektor!

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #75
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    166

    Re: Johan Absalonsen til FCK

    ›Også Meter Pøller?

    I den grad 32..

    Det håber jeg heller ikke vi er uenig i, til trods for han scorede nogle vigtige mål for klubben!
    Sidst redigeret af RGF : 17.01.11 kl. 19:48

Side 5 af 7 FørsteFørste ... 234567 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Johan Wiland til FC København pr. 1. januar 2009
    By Silver in forum De korte linier
    Svar: 58
    Sidste Meddelelse: 19.11.08, 11:23
  2. Johan Mjällby!!???
    By Jesper Bech in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 04.06.04, 19:27
  3. Johan Elmander?
    By Hjaltefanden in forum De korte linier
    Svar: 13
    Sidste Meddelelse: 23.04.04, 10:22

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •