Side 30 af 30 FørsteFørste ... 2027282930
Viser resultater 436 til 450 af 450

Emner: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

  1. #436
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Gadgets galore

    7p_p.png

    SteelSeries Arctis 7P+ headsets til min konsol.

    Der er absolut pro's & con's ved dem.
    Det bedste er komforten; de 'svæver' på mit hoved og trykker slet ikke omkring ørerne. Nu har jeg endnu tilgode at bruge dem på en max varm dag, så jeg ved ikke om man bliver ubehageligt svedig omkring ørerne når det er varmt.
    Så er der lyden. De understøtter PS5's 3D-lyd lige ud af boksen. Og lyden er ganske fin, men kan tweakes på PC eller Mac, hvor man endvidere kan vælge en profil eller lave sin egen med mere bas, mindre diskant osv. osv.
    Desværre kan man ikke 'cykle' gennem forskellige presets on the fly, men skal tilslutte dem sin PC/Mac og ændre den dér. Det er en smule irriterende.

    De er ikke Bluetooth, men bruger en dongle hvor lyden sendes ukomprimeret fra og uden nogen form for (mili)forsinkelse. Donglens USB-C tilslutnings placering midt på donglen, gør dog at arrangementet på irriterende vis dækker for USB-A porten på forsiden af PS5'eren.
    Man kan derudover vælge wired-metoden og koble dem til sin controller med et mini-jack stik.
    Du kan heller ikke tilslutte din iPhone til den, så man liiige kan besvare et opkald mens du gamer videre som vinden. Hvis man ikke bruger mikrofonen, så kan man snildt rulle den tilbage i venstre 'ørekop'. Man kan på en led-indikator nemt se om mikrofonen er tændt, og der er lydstyrke-skalérbar sidetone indbygget, så man kan høre sin egen røst ved siden af spillets lyd også. Man kan endvidere mute lyden ved at trykke på PS5-controlleren.

    I starten irriterede det mig at man ikke kan rulle mikrofonen helt foran munden, men jeg må erkende at det er pga. at jeg er miljøskadet, hvor jeg i mit daglige virke bruger bluetooth headset med stemmeaktiveret mikrofon på nu 7. år. Og skal mikrofonen aktiveres af min stemme og ikke jetmotorer og whatnot, så skal den helt op til læberne. Mikrofonen på 7P+ er dog også ganske brugbar i 'parkeret stilling'.

    Jeg gav omtrent 1200.- for dem og ud af de adskillige headsets (uanset om de var til musik eller gaming og pris) jeg har haft gennem årene, så er de de mest behagelige at have på.
    Og jeg synes at lyden er mere end ganske ok.
    De kan hurtiglades, hvor man ved 15 minutters ladning får 3 timers brug ud af dem. Ellers holder batteriet til 30 timers brug, og det er jævnt imponerende. De fylder en del og kan ikke 'klappes sammen' hvis man skal have dem med mig som jeg skal.

    Til trods for enkelte svipsere og lettere irriterede issues, så mener jeg at fordelene (komforten og lyden) langt overvejer de trods alt små ting der er ved dem.

    Link til producentens side om dem.


    Mvh
    Kasper

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #437
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Gadgets galore

    Jeg har lige fået samlet en herlig ny uundværlig gadget. En Prusa I3 MK3S+ 3D printer:



    Som jo kan bruges til at printe alt muligt nyttigt og klogt, men jeg planlægger sådan set bare at printe ustyrlige mængder af tåbeligt crap og halv-ubrugeligt legetøj (ligesom alle andre med 3D printere) men dog også en masse tilbehør til brætspil (eller det var måske allerede dækket med de første kategorier).

    Den kan klart anbefales allerede. Man skal selv samle den, men det er en OVERDREVET god samle-vejledning, som man godt kan mærke har været igennem mange iterationer med meget feedback fra mange brugere. Så det tager tid at samle den, men det er meget nemt. Og nu den er samlet, så printer den super fornemt lige ud af boksen. Man kan sagtens fintune alt muligt, hvis man har lyst, men den virker umanerlig godt, uden at jeg har gjort andet end at trykke "print". Så nu har jeg alle de fløjter, som jeg nogen sinde får brug for :-D
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  4. De følgende 6 brugere er enige:

  5. #438
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Gadgets galore

    Jeg har selv i et stykke tid gået og overvejet at investere i en 3D Printer - og ligesom dig bare for sjov skyld og printe en masse ubrugeligt lort.
    Men jeg har dog ikke trykket på knappen endnu, da jeg stadig er meget i tvivl om, hvilken printer man skal købe. Nærmest alle mærkerne er jo totalt ukendte i forhold til almindelige printere. Så jeg føler, at jeg risikerer at rende ind i en masse kina-crap på markedet.

    Én ting ved jeg dog - og det er, at jeg vil have en stor printplade. 400x400mm i hvert fald. Så har jeg om ikke andet ét seriøst projekt, som jeg kan få klaret. Jeg vil gerne have lavet mig et stort kabinet til en masse harddiske (20+).

    Men for lige at holde det on-topic, så har jeg faktisk lige investeret i en Playstation 5, som kom i mandags. Så nu kan jeg få lidt ekstra lækkert at kigge på, når jeg tordner derudaf i Gran Turismo 7 med Ray Tracing. :)

  6. #439
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Gadgets galore

    Mine gamle JBL Reflect 2 havde udtjent sin værnepligt, så jeg har købt (blødt) de nye AirPods Pro (2nd gen.). Jeg må sige at jeg er vildt imponeret, de lyder fantastastik og noise cancellation er fremragende - den er stort set lige så god som på mine store over ear Sony WH-100XM3.

    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #440
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Gadgets galore

    Word. Selv som Tim Apple-slut er jeg vildt imponeret over dem. ANC'en er for vild for så lille en dims.
    Mvh,
    Bopa

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #441
    Tilmeldingsdato
    Aug 2016
    Indlæg
    120

    Re: Gadgets galore

    A1000MB-1BEF


    Remmen til mit gamle W59 knækkede til Goatwhore sidste uge, da jeg lidt urutineret glemte at tage det af.
    A1000 er Casios første all steel ur, og kommer i forskellige versioner, til ca 100 USD.
    Lille detalje at man ikke altid kan se displayet, og altså ehh, hvad klokken er, men der er en knap der kan hjælpe med den detalje.
    Jeg overvejer at købe et i hvidt/brushed metal også. Sælges af uransagelige årsager kun i Europa og Japan.

    /casio-kalif

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #442
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Gadgets galore

    Har støttet Bopas firma ved at købe en Mac Studio

    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #443
    Tilmeldingsdato
    Aug 2016
    Indlæg
    120

    Re: Gadgets galore

    Mit samlergen er ikke overraskende blevet aktiveret :-/


    Casio A1000D special vintage limited edition, i samarbejde med Rag & Bone.
    Noget dyrere til 250 EUR, og nok omtrent grænsen for hvad et ur der ikke kan ret meget skal koste.
    Der er dog tilføjet saphire crystal glas, men det matte look var hvad der fangede mig + jeg godt kan lide Rag & Bone.
    Fås også i sort, og jeg prøver pt at styre mig.

    Bander lidt af at jeg fravalgte gratis justering af remmen, da det viser sig ganske umuligt med mine skills, tålmodighed og en sikkerhedsnål.

    /casual casio kalif

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #444
    Tilmeldingsdato
    Aug 2016
    Indlæg
    120

    Re: Gadgets galore

    Med 3 overnatninger på camping udenfor bymurene lurende faretruende om 2 uger, så har jeg browset grej og forudsigeligt nok endt i en art doomsday prepping.

    Fokus har været ikke at gå ned på strøm til telefonen, så har købt 2 x Samsung powerbanks, 20000 mAh 25 watt, så jeg kan hurtiglade min samsung s10 via usb c. Og en fesen bambus på 10000 mAh. Har allerede en lille håndfuld tvivlsomme power banks, som jeg sidste år opdagede ikke helt var fuldt med tiden og behovet, og desuden er micro usb. De er jo gode at have når Putin sætter et cyper angreb ind, så jeg kan kommunikere med div kælder warlords som har husket strøm også. Og tilføjede en korsikansk vendetta foldekniv til kurven, så jeg kan holde folk væk når jeg er den eneste på østerbro med lys!



    Har også opgraderet til fancy luftmadras med indbygget fodpumpe (til en absurd pris på kr 479, håber jeg på egentlig søvn), opladelig pyro lanterne til lejren og en vildt dyr campingstol der med lidt held ikke flækker ved det mindste fuldskab (dræbte to sidste år, stole altså). Og en elektrisk håndvarmer fra Zippo (fungerer også som en lille bitte powerbank, hvis ikke der kommer frost i august), samt en hardboks køletaske og en spork.

    ..skal leve af burgere, thaimad og gyros fra boderne på festivallen, men når først man åbner grønspættebogen..

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #445
    Tilmeldingsdato
    Aug 2016
    Indlæg
    120

    Re: Gadgets galore

    Ender garantrisset med at have en nabolejr med dieselgenerator og hjørnesofa + nonstop Volbeat og FFDP fra et anlæg på str med en VW bobbel.
    Iført Wacken merch fra top til tå også.

    Nevertheless en opgradering til vores sky og menneskehadende lille lejr:


  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #446
    Tilmeldingsdato
    Aug 2016
    Indlæg
    120

    Re: Gadgets galore

    Det viste sig at min Marshal Kilburn II fidus, ikke har opladning via andet end strømstrikket til stikkontakten. Ingen usb c, a eller mini.
    Det er jo ret upraktisk i forhold til de powerbanks jeg har købt. Så enten kunne jeg erkende et fejlkøb eller være en mand og dække over det.
    Så endnu en powerbank, denne kostede 1339 hvilket er tæt på prisen på højtaleren (1815,-)

    Når Putin nuker strømmen så ser jeg frem til at sidde herhjemme og skrive hehe i skakten, mens i andre slås med kannibaler og den slags.
    Faktisk fortryder jeg lidt nu, at jeg ikke bare købte en dieselgenerator som proshop har til 1413,- :/

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #447
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    493

    Re: Gadgets galore

    Jeg har købt en Garmin edge 1030 plus, fordi jeg så kunne købe en radar-baglygte Garmin varia rtl516.

    Nu kan jeg "se" bagfra kommende biler, førend jeg bliver kørt ned ;) Det er meget betryggende, når jeg kører på raceren på små veje, at jeg bliver gjort opmærksom på køretøjer, der kommer bagfra.

    Mvh Bjørn

    Sidst redigeret af bagger : 29.07.23 kl. 11:45 Årsag: Jeg ville have teksten først :)

  23. #448
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    432

    Re: Gadgets galore

    Så nu kører du bare direkte ind i ting, fordi du har travlt med at kigge på den skærm ??

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #449
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    493

    Re: Gadgets galore

    Citat Oprindeligt indsendt af Smackdaddy Se meddelelser
    Så nu kører du bare direkte ind i ting, fordi du har travlt med at kigge på den skærm ??
    Nope. Den kommer med en advarselslyd. Så kan jeg se på skærmen, hvor langt væk køretøjet er (ca), og hvor mange der er (maks 4).

    Mvh Bjørn

  26. #450
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    295

    Re: Gadgets galore

    De gamle Samsung Buds+ var begyndt at være lidt ustabile, så det var tid til en opgradering. Det blev til, med det mundrette navn, et par Sony WF-1000XM5.


Side 30 af 30 FørsteFørste ... 2027282930

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 22.03.23, 13:27
  2. Hvilken spilletrøje har du senest købt?
    By Don J. in forum De lange linier
    Svar: 152
    Sidste Meddelelse: 19.06.10, 10:22
  3. Solbriller: Hvilket par har du senest købt?
    By GatoConBotas in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 04.06.09, 09:58
  4. Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 29.03.04, 19:48
  5. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 29.03.04, 07:46

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •