Side 26 af 30 FørsteFørste ... 1623242526272829 ... SidsteSidste
Viser resultater 376 til 390 af 450

Emner: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

  1. #376
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Sådan en latterlig dims her. Kald den for Apples 100-kroners gebyr for at tabe sine in-ears på et fortov et sted. Røvhuller!


    Jeg er med på at ingen kan leve en måned uden headset... MEN! Ebay (m.fl) har alternativer der yder samme service for 7 kr. Det er ikke helt tosset at have et par stykker liggende :P

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #377
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Jeg har lige investeret i et par Airpods Pro. Mest fordi jeg er Apple aktionær og har efterlyst et par effektive trådløse in ear med støjreduktion og anmeldelserne var rigtig gode og jeg havde et gavekort liggende, havde lige købt en Apple 11 anyhoo, så fat det.

    De sidder virkelig, virkelig godt og man ligner knap så meget en klovn med dem på, som man gør med den ældre generation. Setup (med en iPhone) er helt simpelt og en indbygget test peger dig i retning af hvilke af de tre sæt medfølgende tips, der giver den bedste lyd (pr. øre). Forseglingen i øret er uproblematisk for mig, det føles ikke spor ubehageligt.

    Æsken til opladning virker robust, passer til lommen og med lækker magnetlås.

    Nu har jeg ingen erfaring med high end trådløse in ear-dimser og er langtfra audiofil, men jeg er virkelig tilfreds med lyden på både samtaler og musik. Udover aktiv støjreduktion er der også mulighed for en mere transparent lyd. Den aktive støjreduktion isolerer lydoplevelsen og skaber et privat rum. Virker super og var præcis det jeg ønskede og håbede på i forhold til standard in ear. Den transparente funktion er nifty og fungerer, som den skal. Måske en smule redundant i forhold til at slukke for støjreduktionen, men nu hører jeg rigtig fint, så det kan være det.

    Rækkevidden er overbevisende. Igen, uden den store erfaring kan jeg ikke sige, hvad standarden er, men det virker bare fint uden udfald. Bluetooth har generelt flyttet sig meget de seneste år, så sammen med nyere iPhones ville jeg ikke forvente issues.

    Siri har jeg altid haft det svært med, men det virker meget, meget bedre med pods, givetvis grundet mikrofonens kvalitet og forudsigelige afstand til munden. Til gengæld kan man ikke være sikker på at ens foretrukne musik/podcast-service - der ikke er fra Apple - er fuldt integreret udover de simpleste kommandoer som spil, sluk, skip mv. Musikken skal man selv finde frem på telefonen. Så indtil videre er der kun full Siri-bliss med Apples egne software og enkelte af de store services som Spotify. Telefonfunktionerne fungerer fint og intuitivt.

    "Pro" - det ved jeg nu ikke. Det ville kræve mere kontrol over dyret, vil jeg mene. På klassisk Apple-maner mangler der konfigurationsmuligheder til audiofile og professionelle lydfolk, til gengæld er den valgte standard fin til de fleste.

    Jeg ville simpelthen ikke skænke den fattige fætter uden "Pro" en tanke, hvis jeg som Apple-luder stod foran valget mellem de to. Det er et meget simpelt valg, prisforskellen på 1.000 kr. til trods.
    Sidst redigeret af Bopa : 20.11.19 kl. 10:41
    Mvh,
    Bopa

  4. #378
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Er der nogen herinde der har haft held til at sætte en Disney+ konto op? Og er det værd?
    I øvrigt mener jeg at Brøndby Stadion bør ødelægges

  5. #379
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kaff Se meddelelser
    Er der nogen herinde der har haft held til at sætte en Disney+ konto op? Og er det værd?
    Ja og nej ;)

    Men, The Mandalorian holder 110%.. Og resten af indholdet er noget man har set før, som kan fås i bedre kvalitet (UHD blu ray fx) udover de nye 4k remastered udgaver af star wars filmene (McKlunky involveret dog)

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #380
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Okay, tak MZ - jeg holder mig i skindet indtil 31. marts i så fald

    Bliver spændende at se hvordan den europæiske version kommer til at se ud. Sikkert en afpillet udgave.
    I øvrigt mener jeg at Brøndby Stadion bør ødelægges

  8. #381
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Julegave til mig selv. Har længe overvejet om jeg skulle have nogle ornli' lyttebøffer, så nu har jeg bestilt et par Sony WH-1000XM3, der eftersigende skulle være "best of the bunch" i den kategori.

    Ser frem til at blive kørt ned i trafikken med noise cancellation på max!

    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #382
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    OLED C9 55"

    Udover "er Ståle et tudefjæs?"-debatten er der udelukkende ét spørgsmål der optager Greta Thunberg-generationen:

    OLED eller QLED - hvad skal jeg købe?

    Det afhænger mest af din use case for dit fjernsyn, men da jeg har et tv-værelse med dæmpet lys og uden direkte sollys, så faldt min lod på OLED, der er knap så lysstærk som en QLED-skærm, men giver et lidt bedre billede, farvespektrum mv.

    EL-Giganten lancerede en kampagne på LG C9 allerede mandag, hvor jeg bestilte et 55" til 8.000. Det er en rigtig god pris. Skærmen var på lager, men da jeg blot fik en automatisk registrering af min ordre og DR/Kontant smed sin "De snyder med Black Friday"-historie, nåede jeg at blive let nervøs, indtil en venlig chauffør ringede og spurgte om vi kunne fremrykke leveringen lidt. FTW!

    Emballage: Solid indpakning fra LG's side.

    Unboxing: Røv+nøgler, da det kræver 4 hænder og fruen og jeg ikke fungerer som arbejdsfælleskab omkring delikat elektronik. Youtube to the rescue. Tanken er at man kan bruge kassen, tv'et kom i, som montagebord, når man monterer foden og bruger noget af skummet omkring tv'et til løft. Sindrigt. For sindrigt.

    Selvom selve panelet er papirtyndt på toppen, så virker konstruktionen robust, foden vejer ad helvedes til. HDMI-portene og andet er nemme at komme til.

    Fjernbetjening: Tudegrim. Med sær pointer på skærmen, man lige skal vænne sig til.

    Installation: TV'et registrerede med det samme (kablet) netværk og gik i gang med at opdatere og registrere enheder - herunder den særlige 4K-box fra Yousee, som blev genkendt som enhed med mulighed for HDR/Dolby Vision. Cool.

    Som tv'et står der: Nice. Det er en meget flad og stor skærm med OK titanium-kant nederst og nærmest uden ramme ellers. Ikke meget at sige til det eller noget man ville gøre anderledes. Hvad fuck tænkte I på, B&O.

    Lyd: Crap. Køb en soundbar.

    Software: Tjah. Der er de sædvanlige apps og som sådan virker det. Jeg forventer at investere i en (forhåbentlig) ny Apple TV til 4K/HDR-indhold til foråret anyhoo. Smart TV apps er bare ikke the shit.

    Billede: Jeg så Liverpool-Napoli på Viasat UHD, der indtil videre er den eneste kanal hos Yousee, der sendes i 4K - med en bitrate på 25 mbit/sek og ikke i HDR. Det kan man godt se - detaljerigheden og motion flow er virkelig godt, men farverummet det samme som HD/SDR. Det kan således gøres bedre, selvom 25 mbit er ca. dobbelt så meget som Yousee ellers bruger på deres bedste signaler.

    Skærmen kan i øvrigt konfigureres fra nord til syd. Det er mest relevant for det gamle farvesystem, SDR. Ideen med nye farverum som HDR og Dolby Vision er, at data om farvestyrke, nuancer og kontraster mv. er kodet ned i signalet, optimalt på næsten frameniveau/pixel, så det giver ikke den store mening at konfigurere for meget selv. Signalet styrer indstillingerne.

    Apple TV+ sender deres 4K/HDR-signal med i snit 30 mbit, men i 25 fps. Det vil sige at hver frame indeholder mere end dobbelt så meget data som Viasat-kanalen, der sender i 50 fps. Bare for at pege på, at ægte flow tv-Nirvana kræver lidt arbejde fra Yousees side, for der skal bruges 40-50 mbit til et 50fps/4K/HDR-signal til sport.

    DR1, TV2 og andre kanaler, der sendes i HD/SDR med god bitrate, ser nu godt ud - det er Yousee-boxen, der styrer opskaleringen og det gør den fint, når signalet er godt.

    Men når man skifter til et oprindeligt 4:3-program, her Topgear, der er opskaleret 2-3 gange på vej til mine øjne, bryder ens verden sammen. Det holder ingen steder og burde forbydes af flere grunde. Tilsvarende er HBO og andre streamingservices en komplet joke. Det bliver rødt kort herfra. Tag jer sammen.

    Så 4 ud af 5 stjerner for den samlede oplevelse - den sidste skal man selv sørge for, mens Yousee får fingeren ud og opdager at her er et område, hvor de forskellige (danske) streaming-services ikke kan lege med (endnu).
    Sidst redigeret af Bopa : 28.11.19 kl. 15:11
    Mvh,
    Bopa

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #383
    Tilmeldingsdato
    Aug 2016
    Indlæg
    120

    Re: OLED C9 55"

    Ikke fordi det er sorte fredag, men fordi den nuværende 22" BenQ skærm er langt over sidste salgsdato, selv for 1080 gaming. Jeg er flyttet med den to gange for petes sake!

    Så har i dag købt en ASUS 27" Rog Swift PG278QE, 2560x1440, 165hz, 1ms, gsync. Det er lidt et stretch for mit 1070ti som jeg ikke skifter foreløbig, men Gsync burde glatte det ud hvis det bliver for meget.
    Det er i hvert fald hvad jeg har googlet mig frem til. Burde klart skifte bundkort, CPU (gammel i5) og bundkort...og ram. Men det bliver næste år. Fandt skærmen hos komplett med 28% rabat hvilket vel er hæderligt.

    Der røg også en ny mus (Steelseries Rival 710) og en Samsung soundbar i kurven, som var mindre planlagt men med 50% :-/

    /nyfattig kalif
    Sidst redigeret af kalif : 29.11.19 kl. 17:54

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #384
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Jeg holder meget af mine Bose QC20i, som jeg købte i september 2014. Men batteriet der førhen snildt kunne holde 15-16 timer, kan på en god dag holde op til 5,5-6 timer med ANC aktiveret. Og så er ledningen der går fra batteriet til in-ear 'sneglene' slidt igennem nede ved batteriet, så kobbertrådene stritter og det der.
    QC20i:
    bose-qc20i-techzei.jpg

    Jeg er ellers morderligt glad for dem, de har da også overlevet to gange 60 grader vask (jeg havde glemt at hive dem ud af jakken den ene gang, og mine overalls en anden gang),
    Det eneste der led skade efter anden vask, var at volume op/ned knapperne blev hypersensitive. Og så er der en downside ved kablede in-ears; de kan ikke sættes i min iPhone X, og jeg gider ikke bøvle med sådan en 3.5mm Jack-to-Lightning-ekstra-ledning, men jeg vil jo gerne høre Spotify, musikken på min iTunes app osv.

    Jeg valgte herefter at gå efter en trådløs løsning. -Jeg har et par efterhånden bedagede/ridsede/bulede Bose QC35 over-ear som jeg er fint tilfreds med, men jeg vil gerne have nogen man kan proppe i ørerne. Apples AirPods er pissegrimme med den stilk de har, omend den på Pro-modellen er mindre og ydermere har en anden form. Nåmen, jeg købte et par Jabra 75T, og nej, de er ikke ANC/ANR og det vidste jeg godt. I forhold til den forrige model, 65T, er de 20% mindre og (vigtigst) holder en batteritid på op til 7,5 time, som er 50% mere end 65T gør. Jeg har en kollega der har sidstnævnte og har skullet høre meget om dem; det eneste neder ved dem var sagde han, at de var pissedårlige til at slutte sig til forskelligt udstyr. Indtil videre har jeg tilsluttet dem min MacBook, min telefon og min iPod Nano (yup! Sådan en bruger jeg stadig), og det har hidtil fungeret ok, med kun en lille 'lag' ved tilslutning.
    Elgiganten havde 75T til 1499.-, men der gik 1lerandet helt i kage med min click-and-collect ordre, så jeg valgte efter et par dages venten at hente dem i en anden Elgiganten, lidt længere nordpå end på Amager. Jeg fik et nedslag i prisen på 250.- for ulejligheden og kan efter momsen er trukket fra, og Global Blue har flået mig for at trække momsen fra når jeg daffer hjem om nogle dage, ende med en totalpris på 1080.-, og det er sgu en fin pris.
    Jeg har nu brugt dem i hhv. 2 og 4-5 timer og de sidder godt, jeg skal dog lige lære betjeningen af dem at kende. Appen er fin og man kan justere bas, mellemtone og diskant, 'finde dem' a lá 'find my bögphone', manualen er der, sammen med quick start guiden, og firmware-opdatering foregår via bemeldte app samt etuiet.
    Jeg er ret imponeret af at de begge pauser, når man hiver den ene ud af ørerne, lyden er efter justering til egen smag go', oplader-etuiet er lille og handy, men jeg synes at låget er lidt flimsy på denne.
    Efter 2 dages brug er jeg ovenud tilfreds, jeg skal nok lige vænne mig til betjeningen af dem.
    En anbefaling herfra hvis man ikke gider AirPods et al.

    Mvh
    Kasper

  15. #385
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Har fået sat en Pi-Hole op på en raspberry pi derhjemme. En netværks ad-blocker som sørger for at hverken telefon, tablets eller pc'er får reklamer. Det fungerer faktisk ganske godt - slut med adblocker på pc'er og virkelig rart at undgå reklamer på telefonen. Med det lille webui den udstiller kan jeg se hvor mange requests der bliver blokeret hver gang en side bliver besøgt - gerne mellem 15-20% på hver side bliver filtreret fra.


    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #386
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Pi-hole er en herlig ting :) Men dine 12% er kun toppen af isbjerget. Det kan gøres meget mere effektivt (eller paranoidt om man vil) med "lidt" flere blocklists, der også tager diverse trackingtjenester, "phone home"-tjenester og andet sjov:

    ph.png

    Det har dog den ulempe at man ofte skal ind og whiteliste aldeles uskyldige sites der af uvisse årsager er på diverse "naughty-lists".

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #387
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Citat Oprindeligt indsendt af MZ Se meddelelser
    Pi-hole er en herlig ting :) Men dine 12% er kun toppen af isbjerget. Det kan gøres meget mere effektivt (eller paranoidt om man vil) med "lidt" flere blocklists, der også tager diverse trackingtjenester, "phone home"-tjenester og andet sjov:

    Det har dog den ulempe at man ofte skal ind og whiteliste aldeles uskyldige sites der af uvisse årsager er på diverse "naughty-lists".
    Screenshottet var bare random fra google, plejer at ligge på mellem 15-20% :) Men hvis du har tips+tricks til blocklists må du hellere end gerne PM'e
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  20. Den følgende bruger er enig i dette:
    MZ

  21. #388
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    hue.jpg nest.jpeg

    Da jeg er komplet idiot og er ude af stand til at bruge penge fornuftigt, har jeg købt et antal (svært overpriced) Philips Hue pærer, lamper, Google Nest Mini og whatnot.
    Og her kunne jeg godt have brugt lidt inputs fra vores allesammens kære møghund, Dingo med what-not-to, men han enten JJB'er eller er på Hat-about. :o(((
    De Hue-ting jeg har købt, er alt lige fra E14 over E27 til GU10 pærer, Hue Play Light Bars, HDMI Sync Box (jeg bruger stadig ekstern Apple TV, samt har en pænt stor Blu-ray filmsamling af film jeg holder af og ikke kan holde ud af at se på diverse streaming-platforme i komprimerede udgaver). Jeg har ikke et Philips tv, men af uransagelige årsager har jeg sværget til Samsung ditto, dog med en enkelt afstikker til LG, siden jeg i sin tid gik fra plasma til LCD/LED tv. Men jeg kan egentlig godt lide Philips' Ambilight-hejs. Og eftersom jeg ikke bruger tv'ets indbyggede apps, men en ekstern -TV boks, samt føromtalte Blu-ray afspiller, og endelig en ekstern tv-dekoder, så mente jeg godt at jeg kunne investere i den sync boks der afkoder farvesignaler fra eksterne bokse og som sendes til enten Hue Lightstrip eller Play Light Bars så farverne på tv'et koordineres med whatever man har sat som lyskilde til sit snyde-Ambilight-set-up.
    Jeg må sige at det fungerer udmærket, og da jeg ikke bruger Dolby det ene og det andet, eller HDR, så er jeg ikke mærket af at HDMI Sync Box'en har sine begrænsinger. Lyden kommer fint ud til min Sonos Beam, og det er fint.
    Google Nest Mini var med i en bundle med Hue Bridge og GU10 pærerne jeg købte. Det er lidt nyt at snakke til en højtaler og bede den om at tænde eller slukke lyset på gangene, på badeværelset, sengelampen eller skrue op/ned for lyskilden og alt det der. Eller spørge om hvad klokken er, eller bede om vejrudsigten. Få fortalt en joke, eller bede om korte 'facts' fra wiki om dette eller hint. Eller bare bede den om at indstille vækkeuret kl 06:48 den følgende morgen ved blot at sige det. Er det det værd? Mnjaeh. Det er da ganske sjovt i starten, og det fordyrede kun føromtalte bundle med halvandet hundrede kr., så no harm done. Men jeg kunne nok godt have klaret mig fint uden. Og specielt da f.eks. Sonos endnu ikke har support på stemmestyring i de nordiske lande, såeh.
    Alle pærerne jeg har købt er af color-typen og jeg kunne sgu fint have nøjes med de hvide af slagsen i både badeværelset og i gangene.
    Jeg har også købt de fancy lyskontakter med dim-funktion til de steder hvor gæster formodes at skulle kunne tænde slukke lyset selv. Ellers klarer jeg det hele selv via den dersens Nest Mini eller app'en(e) på mobilen.


    Mvh
    Kasper

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #389
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Citat Oprindeligt indsendt af Caligula76 Se meddelelser
    Da jeg er komplet idiot og er ude af stand til at bruge penge fornuftigt, har jeg købt et antal (svært overpriced) Philips Hue pærer, lamper, Google Nest Mini og whatnot.
    Og her kunne jeg godt have brugt lidt inputs fra vores allesammens kære møghund, Dingo med what-not-to, men han enten JJB'er eller er på Hat-about. :o(((
    Jeg er her nu engang imellem stadig, men en del mindre end tidligere grundet travlhed. Det er altid godt at se endnu en gå i hue-fælden, så velkommen i klubben :-)
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #390
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    227

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Du mangler at få nogle hue bevægelses sensorer. Det er både smart ifht at få lys i skuret og på loftet automatisk (når man nærmer sig), og ikke mindst om natten når man skal på toilettet (så tændes det automatisk i relevante rum, dimmed). ��

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 22.03.23, 13:27
  2. Hvilken spilletrøje har du senest købt?
    By Don J. in forum De lange linier
    Svar: 152
    Sidste Meddelelse: 19.06.10, 10:22
  3. Solbriller: Hvilket par har du senest købt?
    By GatoConBotas in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 04.06.09, 09:58
  4. Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 29.03.04, 19:48
  5. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 29.03.04, 07:46

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •