Side 27 af 30 FørsteFørste ... 1724252627282930 SidsteSidste
Viser resultater 391 til 405 af 450

Emner: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

  1. #391
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Har købt dette Seiko sbdc051 ur.

    Kunne ikke lade være.....

    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #392
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    MediaLight Mk2 Flex

    Prof. bias baggrundslys til fladskærmen der præcis rammer en farvetemperatur på 6500k.



    Ultimately, the MediaLight Mk2 Flex might the simplest, cheapest and best upgrade you can make to your home cinema setup.
    https://www.avforums.com/reviews/med...g-review.18026


    http://uk.youtube.com/v/lI4J929ZmP8
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #393
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    445

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    MediaLight Mk2 Flex

    Prof. bias baggrundslys til fladskærmen der præcis rammer en farvetemperatur på 6500k.





    https://www.avforums.com/reviews/med...g-review.18026


    http://uk.youtube.com/v/lI4J929ZmP8
    Det ser fedt ud - har lige bestilt 5 meters udgaven der passer til et 65" tv :-)
    ...........

    12/1: Nu har det siddet der et par måneder - og jeg er super glad for det - nok specielt godt her i den mørke tid:-)
    Sidst redigeret af Anders : 24.03.21 kl. 13:06
    Mvh Anders
    -----------------------------------------------
    Pessimist for life

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #394
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,625

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Det er ikke en gadget, som jeg senest har anskaffet mig. Men jeg har lige downloadet og installeret det nye Digitale Kørekort fra Digitaliseringsstyren i app-store. Det tog mig mindre end 5 minutter at få mit kørekort på mobiltelefonen - genialt!!!

    https://www.dr.dk/nyheder/viden/tekn...rt-paa-mobilen
    " Vi ser det som et relativt afslappet tiltag. Hvis du ikke engang vil det, som vi har bedt dem om at gøre, så er det vores konklusion, at så er du der nok af de forkerte årsager" - Citat: Dan Hammer

  8. #395
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Gadgets galore

    Apple Watch Serie 6 i space grey med almindelig sort rem. Urkassens str.: 44mm.

    44-alum-spacegray-sport-black-sgpin-6s-nc.jpg

    Jeg har aldrig ejet et såkaldt 'smart ur'. -Udover et Casio digital-ur, 'Ole Olsen Edition' á la det her, da jeg var 7-10 år gammel.
    Jeg er ok imponeret over hvad den kan og er tilfreds med det, hér en lille måned efter jeg købte det, også selvom jeg skal høre fra andre ur-ejere af mærkerne Garmin/Samsung eller whatever, at det skal oplades en gang i døgnet.*
    Jeg kan udover alt det med puls, skridt, antal gået km, hvor mange gange jeg har gået op ad trapper, se vind/vejr, stop-ur-funktioner, desuden styre mit Apple TV og så er der i disse corona-tider en nedtællingsfunktion (fra 20 sek.) når man vasker hænder. Og så låser den min hhv. meget gamle iMac og nyere MacBook op uden at jeg skal hhv. taste kode eller bruge fingeraftrykslæseren på dem. Er uret låst, altså fjernes fra håndleddet så låses computerne ikke op. Endelig er der muligheden for at betale trådløst i supermarkedet efter et hurtigt dobbeltklik på en knap.
    Uret er en smule mere 'selvstændig' ift. det at have telefonen på sig end jeg havde regnet med. Jeg kan godt li' skærmens 'always on'-funktion og dens skarphed. Og så synes jeg fint om 'Breathe'-funktionen, hvor man lige får styr på åndedrættet og pulsen.
    Jeg har efterfølgende fundet et par elastiske 'sømløse' remme på eBay og skifter remmen lidt indimellem.

    *Jeg er så gammel at jeg skal op og pisse kl. 4-5 om natten. Har jeg haft det på, så smækker jeg det bare på den magnetiske oplader når jeg går i seng igen og så er den fuldt opladet når jeg står op om 1-2 timer efter natpotteriet.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #396
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Gadgets galore

    Apple Watch Serie 6 i space grey med almindelig sort rem. Urkassens str.: 44mm.
    Den bedste funktion i min optik er, hvordan det samarbejder med et par Airpods Pro. Det er slemt vanedannende at sætte dem i øret og høre Apple Music (eller Spotify, andre services virker ikke) helt og aldeles frigjort fra telefonen, bare man er på wifi (det næste ur, jeg køber, bliver helt sikkert med esim). Og man kan selvfølgelig stadig ringe og smse og det fungerer helt smooth.
    Mvh,
    Bopa

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #397
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Gadgets galore

    Jeg har købt mig en stribe 'Shelly'er. Bl.a. Shelly 2.5, som er disse her:



    Det er IOT-devices, for lalleglade fæhoveder som mig, der synes det er super sjovt, at få alt muligt crap sluttet til internettet, på trods af alle de privacy og sikkerheds issues, det medfører :-) Ovenstående er en lille fætter, som er lille nok til at man kan klemme den ind bag f.eks. en stikkontakt, lampeudtag eller sætte i en installationsboks. Den indeholder 2 relæer, som man så kan fjernbetjene, så man kan tænde og slukke for hvad man nu har lyst til. De bruger almindelig wifi, så man ikke behøver slås helt så meget med zigbee og bluetooth issues. Jeg aner ikke om det er mere stabilt, men jeg hører fra større entusiaster end mig, at det skulle skalere lidt bedre, og give færre problemer, hvis man begynder at have MANGE enheder.

    Det smarte ved dem er, at de dels ikke kun benytter en eller anden proprietær protokol, så man SKAL bruge f.eks. en specifik app. I stedet kan man snakke med dem direkte via et simpelt REST API, fordi de får deres egen IP adresse på dit netværk. Eller man kan tilgå den mini-webserver, der er i hver lille shelly, så de er super nemme at integrere i alle systemer. Der er dog også en officiel shelly-app, som man kan bruge. Derudover så kan de ikke kun tænde og slukke for relæer, men indeholder også en strømmåler, så man kan se præcis hvor meget strøm, der bruges på hver af de to kanaler. Det er derfor jeg har købt mange af dem. I stedet for kun at kunne se elforbruget på hver af mine 3 faser på selve elmåleren, så kan jeg nu se el-forbruget helt ud til de enkelte enheder, som jeg godt vil overvåge. Så nu kan jeg f.eks. se hvor meget strøm mine computere, min campingvogn, mit TV+bokse i hobetal osv. bruger. Skide smart :-) Og jeg kan meget nemt slukke for min strømslugende yousee-boks på stikkontakten i det meste af døgnet, og sørge for at min kone ikke er bange for at der skal gå ild i batteri-lader-standen om natten osv, og vi kommer aldrig mere til at vende om, fordi min kone er bange for at vi glemte at slukke strygejernet.

    Og pludselig er det blevet mega nemt ikke bare at måle aktuelt strømforbrug, men automatisk logge det over tid. På den måde, så kan jeg få alarmer pr. mail, hvis min fryser i brændeskuret bruger for meget strøm i for lang tid, fordi mine unger har glemt at lukke den ordentligt. Mulighederne er uendelige :-) Masser af sjov og ballade og leg med 230v, så man kan få nogle solide rap over fingrende :-)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #398
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    445

    Re: Gadgets galore

    Det var blevet til at udskifte den gamle gamer pc, og det blev med denne:
    https://www.elgiganten.dk/product/ga...aming-computer. Den var på tilbud til 9.999 hvilket er en super pris da jeg gik efter et RTX 3070 grafikkort, som i løssalg alene koster ca 5.000
    Nu kan jeg spille Assasins Creed Valhalla i max opløsning - herligt ��

    PS: Hvis du vi sammenligne processorer eller graffikkort er denne side anbefalelsesværdig: https://www.userbenchmark.com/ (vælg f.eks. CPU og tryk compare)
    Sidst redigeret af Anders : 04.02.21 kl. 09:06
    Mvh Anders
    -----------------------------------------------
    Pessimist for life

  15. #399
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Gadgets galore

    Samsung Galaxy Watch 3 Titanium

    Jeg var i tvivl, om jeg skulle tage denne eller det meget anmelderroste Mobvoi Ticwatch 3 Pro, som har væsentlig bedre batteri. Samsung skulle eftersigende lades op hver dag (anmeldere siger det holdt 32-36 timer), hvor Ticwatch skulle holde over 3 døgn.
    Nu har jeg haft mit Samsung på i 43 timer og batteriet viser 49%, så pt. fortryder jeg det ikke. Men jeg har så heller ikke været ude i at logge nogen aktiviteter endnu, så det vil uden tvivl dræne batteriet mere.

    Men for helvede hvor er det et lækkert ur at se og mærke på og så er jeg stor fan af den roterende urskive, som bliver brugt til at navigere i systemet, så man kan betjene det uden at skulle have vanter af til touchskærmen.

    Galaxy-Watch3-Titanium_L-Perspective.jpg

  16. De følgende 2 brugere er enige:
    KMI, MZ

  17. #400
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Gadgets galore

    Har ventet (og ventet og ventet) på at 77" OLED skulle komme ned i pris, det har hidtil ligget på 28-30k. Nu var der så medlemstilbud i Power i weekenden hvor LG 77" CX for første gang kom under 20k.

    Jeg glæder mig en lille smule til at skifte det gamle LED ud med et OLED

    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #401
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    792

    Re: Gadgets galore

    Jeg mente, at det var på høje tid, at følge lidt med udviklingen, så nu har jeg fået fingre i sådan en fin maskine her:

    Denon_DRS-810_2.jpg

    Nåh ja... og også lige sådan en lille dims her:

    Den AudioengineB1.png
    - They call me Mr. Knowitall, I will not compromise. I will not be told what to do, I shall not step aside!
    DiabloDiego#15's Avatar

  20. Den følgende bruger er enig i dette:
    MZ

  21. #402
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Gadgets galore

    Philips_OLED_935.jpg
    AppleTV.png

    Jeg har godt kunne tænke mig et oled tv i et stykke tid og så kom den dersens nye Apple TV i 4K også, den måtte jeg også have så den gamle Apple TV i HD måtte vige pladsen.
    Det blev et Philips 935 tv i 55". Da prisen blev sat ned med +4000.- tænkte jeg at nu måtte jeg have det.
    Og jeg er ikke skuffet. Jeg havde i forvejen sat to Philips' Hue Play Light bars på bagsiden af mit Samsung 6-serie QLED-tv, så jeg fik faux-Ambilight når jeg fik signalet til tv'et 'udefra'; dvs. fra en afspiller/Apple TV og lignende. Det fungerede rigtig fint. Nu har jeg Ambilight på alle fire sider af tv'et og jeg kan sgu godt li' den gimmick som lyset er.
    Jeg synes at billedekvaliteten er den bedste jeg har oplevet hjemme hos mig selv. (Første gang med oled). Sort er eddermame godt nok sort, farverne klare og alt det der.
    Den medfølgende soundbar er af mærket Burmeister & Wain™(!!1) og ganske frækt har de som på deres højtalere fra den højere ende og op, diskanten placeret fremtrædende på toppen af højtaleren. Jeg har i forvejen et par ANC-hørebøffer fra bemeldte mærke og de kan altså noget med lyd:
    Soundbarens lyd er bedre end min Sonos Beam som soundbaren følgelig erstatter, og Sonos'en var i forvejen allerede en kæmpe opgradering fra de indbyggede pap-højtalere som normalt findes i gængse fladskærme. Især dialog er nu klar og tydelig. Vil man have mere 'umpf!' kan man naturligvis koble en subwoofer til.
    Der er to standere med i pakken; en bordstander og en anden hvis man vil hænge tv'et op på væggen.
    Det er det største tv jeg har ejet og jeg skal ikke højere op ift. den ret lille stue jeg har lige nu.
    Jeg bruger primært DVB-T, samt Apple's nye 4K Apple TV* og en 4K Blu-Ray som kilder.

    * Holy fuck! Den nye fjernbetjening er oceaner bedre end den forrige generations ditto. Jeg er fan! Den er lidt længere, fylder en smule mere, og nu er der click-wheel-agtig betjening som på en iPod før iPod Touch, rigtig mute-knap og en tænd/sluk knap så man tænder/slukker både Apple TV og fladskærmen uden først at skulle ind i en menu og vælge 'gå på vågeblus', som så gjorde det samme som bemeldte nye knap. Jeg synes især om størrelsen på den nye fjernbetjening; den kan sgu ikke forsvinde lige så let som den gamle fjernbetjening i sofa-dybet, og så var den gamle fjernbetjening også alt for flimpsy.
    Sidst redigeret af Caligula76 : 27.08.21 kl. 02:51

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #403
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    271

    Re: Gadgets galore

    Jeg er ved at være træt af min Nespresso. Både af kaffen, og at jeg støtter Nestlé hver gang jeg køber kapsler.

    Er der nogen der kan anbefale en god espressomaskine, gerne med indbygget kværn og damp - den må gerne være manuel.
    Jeg synes det er en jungle, og de fås jo i alle prisklasser. Er det pengene værd?

    - Ask

  24. #404
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Gadgets galore

    Citat Oprindeligt indsendt af Craz_ Se meddelelser
    Jeg er ved at være træt af min Nespresso. Både af kaffen, og at jeg støtter Nestlé hver gang jeg køber kapsler.

    Er der nogen der kan anbefale en god espressomaskine, gerne med indbygget kværn og damp - den må gerne være manuel.
    Jeg synes det er en jungle, og de fås jo i alle prisklasser. Er det pengene værd?

    - Ask
    Et klasse medlem herinde (kan ikke huske hvem), anbefalede Sage Barista Express og det køb har jeg ikke fortrudt. Virkelige fantastisk maskine.

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #405
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    129

    Re: Gadgets galore

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Et klasse medlem herinde (kan ikke huske hvem), anbefalede Sage Barista Express og det køb har jeg ikke fortrudt. Virkelige fantastisk maskine.
    Er ude i samme ærinde som OP. Tak for tippet.

    Jeg har selv kigget på denne til et lidt lavere budget (og mindre køkkenbord). Den har fået lutter gode anmeldelser: https://www.skousen.dk/koekkenudstyr...ecam-21-117-b/
    Sidst redigeret af RAIUno : 03.11.21 kl. 17:22 Årsag: Fjernet link

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 22.03.23, 13:27
  2. Hvilken spilletrøje har du senest købt?
    By Don J. in forum De lange linier
    Svar: 152
    Sidste Meddelelse: 19.06.10, 10:22
  3. Solbriller: Hvilket par har du senest købt?
    By GatoConBotas in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 04.06.09, 09:58
  4. Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 29.03.04, 19:48
  5. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 29.03.04, 07:46

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •