Side 29 af 30 FørsteFørste ... 192627282930 SidsteSidste
Viser resultater 421 til 435 af 450

Emner: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

  1. #421
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Gadgets galore

    Skrev "Enig" med ougars fine indlæg, men vil dog alligevel supplere:

    Hele mit HUE eventyr startede med at jeg skulle bruge lys i mit nyrenoverede køkken, og jeg ville gerne have at lyset tændte automatisk, da man ofte kommer derud med noget i begge hænder + at ovnen står lige indenfor døråbningen, så man risikerer at falde over lågen, hvis den står åben. Så jeg startede med HUE pære, en lys- og bevægelsessensor, 2 lysstrips og en HUE bridge. Siden udvidede jeg gradvist HUE delen med stuen og supplerede med en strømskinne, derefter soveværelset med HUE lys og et rullegardin og mangler på den led kun entreen og spisestuen. Det hele suppleret med 3 google Nest enheder til stemmestyring i hvert sit lokale

    Jeg har ingen ambitioner (Læs; lyst at bruge tid til) om at få mit musikanlæg og mit tv til at fungere i en integreret smarthomeløsning, da en del er forældet i den sammenhæng uden at jeg dog har lyst til at udskifte det (Hej, hej, Vinyl). Men Kommandoer som "Ok google; Tænd lyset i stuen", "Ok, Google: Sluk lyset i Stuen", "Ok, Google: Tænd TV lys", "Ok, Google: Sluk alt", Samt "Ok, Google: Aktiver sovetid" (Ruller gardinet ned i soveværelset) - kræver kun lidt opsætning og ingen programmering og kommer mig til nytte hver dag.

    Holdt på det niveau kan du sagtens få glæde af det uden de store sværdslag, men kan sagtens sætte mig ind i ougars ambitionsniveau.
    Sidst redigeret af ErikB : 29.12.21 kl. 08:51
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #422
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    391

    Re: Gadgets galore

    Mit HUE-ambitionsniveau matcher med ErikB. Jeg begyndte for 7-8 år siden at købe HUE, men det greb for alvor om sig da vi flyttede og alligevel skulle renovere.

    I dag omfatter det omtrent 40-50 pærer fordel på normale lyskilder, udendørs lys og LED/spot, samt et par bevægelsessensorer. Der har ikke været det store behov for avancerede rutiner og stemmekommandoer, men jeg har over en årrække fået tilpasset lyset så det følger vores hverdag herhjemme ift. at forlade hjemmet, tænd/sluk i hverdage og weekend, solop- og nedgang og lignende.

    Det er en bekvem løsning som gør, at vi stort set aldrig tænder og slukker lyset på kontakter længere.
    Fc Ålene

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #423
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    271

    Re: Gadgets galore

    Citat Oprindeligt indsendt af orhhh Se meddelelser
    Ikke det seneste køb, men mere et køb der er pending. Jeg håber dog der er nogle her i tråden der kan enten dele gode råd eller guide mig til en tråd med det rette indhold.

    I et forsøg på at hoppe med på Smart Home-bølgen har jeg fået for nogen tid siden købt nogle Danfoss-termostater og en central styreenhed til mine radiatorer. Det viser sig nu, at teknologien er forældet og Danfoss selv bare har forladt projektet med et skuldertræk. Jeg kan ikke lure om deres nyere generationer er bedre, så kort og godt:
    Har i nogle erfaringer med digitale termostater til en smart home-integration?

    Og mere ned ad samme sti, smart home lyspærer, er det Philips Hue der er the way to go?
    Jeg vil lige smide tado smarttermostater i mixet. Jeg har dem på alle mine radiatorer, og de fungerer upåklageligt. De har en central styreenhed, de kan detektere åbne vinduer, understøtter geofencing og skemalagt temperaturstyrring. Min eneste anke er, at det kræver abonnement at få alle deres funktioner (husker ikke hvilke), men 189 om året er OK, hvis det kan hjælpe til med at holde produktet kørende - til gengæld kan varmen styres uden for WIFI så jeg kan skrue godt op på vej hjem fra sommerhuset.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #424
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    2,309

    Re: Gadgets galore

    Hvis ikke I allerede kender til det, så kan jeg stærkt anbefale Innr pærer til jeres Hue setup. De er meget billigere end Hue pærer og fungerer upåklageligt med en Hue bridge.

  8. #425
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Gadgets galore

    philips-77-oled806-4k-oled-2021--pdp_zoom-3000.jpg

    Ny lejlighed - nyt TV...

    77" Philips OLED806

    Det er nu mit 4. Philips TV. Når man først har haft Ambilight synes jeg det er virkelig svært at undvære. Og WOW hvor bliver der bare sat nye standarder i forhold til mit gamle 55" 8500 serie, som nu bliver degraderet til soveværelse TV. :)

    EDIT:
    Nå ja og så havde jeg købt nyt TV møbel, som min good ol' faithful Paradigm CC-350 centerhøjtaler ikke passede ind i, da den er for bred, så jeg måtte ud og investere i en ny, da det ikke gav mening at hænge 77" så højt op, at den kunne stå oven på møblet, som det tidligere har gjort med min 55".
    Valget faldt så på en DALI Opticon Vokal, da den også en har 6,5" bas enhed ligesom min 350'er (som har 2 stk). Jeg må sige at den bare har en fantastisk lyd i stemmer især. Men det giver jo også god mening med dens navn. :)
    Dermed er det eneste Paradigm, jeg har tilbage fra 90'erne mine Titan og Micro efter mine Monitor 9 måtte pensioneres for et par år siden. :(

    https://www.dali-speakers.com/produc...con-vokal-mk2/
    Sidst redigeret af DaneX : 31.12.21 kl. 16:55

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #426
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Gadgets galore

    https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/ph...556/p-1173894/

    Vores gamle LG TV skal pensioneres og sendes på børneværelset.
    Jeg vil have et ambilight men vil ikke betale +10.000 for det.

    Er der en venlig sjæl der kan svare på om ovenstående er et ok TV?

  11. #427
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Gadgets galore

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/ph...556/p-1173894/

    Er der en venlig sjæl der kan svare på om ovenstående er et ok TV?
    Nu er mit gamle TV som netop er blevet nedgraderet til soveværelse TV som nævnt ovenfor jo en 8500 serie og det havde et rigtig godt billede. Lyden var jeg ikke imponeret over. Faktisk er det decideret elendigt, men jeg har altid kørt med eksternt lydsystem, så det har ikke været en faktor overhoved for mig.
    Nu er dit TV så også en væsentlig nyere generation end mit - med 4k, Dolby Atmos og Vision, så det er jo næppe blevet ringere og jeg synes altid at Phillips har lagt vægt på et godt billede. Jeg er også stadig blæst bagover billedet på mit nye TV. :)

    Som jeg også nævnte i mit indlæg, så er jeg nu på mit 4. Philips TV (faktisk havde jeg et 5. tilbage i billedrørsdagene) og jeg kan tilføje, at jeg aldrig har haft nogen problemer med nogen af dem. På intet tidspunkt har nogen af dem haft brug for at blive repareret. Dermed ikke sagt at der findes mandags-modeller, som man kan være uheldige med.

    EDIT:
    Jeg kan se, at dit TV også har HDR10+ ud over Dolby Vision, så du er dækket godt ind uanset, hvilket format dine streaming tjenester benytter sig af. Ved nærmere eftersyn så har det rigtig mange af de specifikationer som mit OLED TV også har. Men forvent stadig ikke nogen stor oplevelse fra lyden, hvis du kører det fra TV'et. En bekostning af disse meget tynde skærme.
    Sidst redigeret af DaneX : 18.01.22 kl. 10:00

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #428
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Gadgets galore

    Jeg kan se, at dit TV også har HDR10+ ud over Dolby Vision, så du er dækket godt ind uanset, hvilket format dine streaming tjenester benytter sig af. Ved nærmere eftersyn så har det rigtig mange af de specifikationer som mit OLED TV også har. Men forvent stadig ikke nogen stor oplevelse fra lyden, hvis du kører det fra TV'et. En bekostning af disse meget tynde skærme.
    Det ligner et udmærket køb, man ikke går galt i byen med. Med mindre man er helt afsindigt ligeglad med lyd, så køb altid en soundbar til et nyt tv (hvis man ikke har i forvejen), det bør være en del af budgettet at smide et par tusinde på. Det handler ikke specielt om at spille højt, men om naturlig, god lyd.
    Mvh,
    Bopa

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #429
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Gadgets galore

    games_gear_ps5-disc.jpeg

    PS5 i disk-udgaven, så har jeg en 4K Blu-ray afspiller for få hundrede kr. ekstra ift. digital-udgaven.
    Så lever jeg med at den ikke er helt så strømlinet som sidstnævnte.
    Èn af de lokale elektronik-forhandlere heroppe nordpå fik fat i et par håndfulde af dem,
    og eftersom jeg har ventet forever for at få fingrene i én, slog jeg til før de ganske hurtigt blev udsolgt igen.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #430
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    426

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    God idé med denne tråd, hvem går også i gummisko anyway?! :)

    Nå, men efter mit elskede Forerunner 305 afgik ved døden har jeg netop investeret i den nyere (og dyrere) model 310XT. Jeg skal vænne mig til den noget anderledes rem, men ellers er det lækkert med længere batteritid, mere præcis GPS og nå ja, så er der fancy BLÅT lys istedet for det håbløst forældede GRØNNE lys i displayet når det er mørkt.



    Garmin Forerunner 310XT
    Købt: 5/1-11 for 2 395,- hos pulsure.dk
    Der er sket lidt siden 2011. 310eren viste sig at vokse til en løbeurs-klassiker. Jeg var selv overlykkelig for min model.

    Fenix 7 er lige udkommet, men mere spændende er Garmin Epix2 med lækker brun læderrem, der udkommer ultimo februar. Epix2 har næsten samme indmad som Fenix7, men har mere lagerplads og ikke mindst lækker skærm. Det er bestilt, og jeg glæder mig :)

    https://www.garmin.com/da-DK/p/760778/pn/010-02582-30
    Thomas L

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #431
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: Gadgets galore

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/ph...556/p-1173894/

    Vores gamle LG TV skal pensioneres og sendes på børneværelset.
    Jeg vil have et ambilight men vil ikke betale +10.000 for det.

    Er der en venlig sjæl der kan svare på om ovenstående er et ok TV?
    Jeg er lidt nysgerrig, fik du købt det TV og er du tilfreds?

    Jeg lurer lidt på "lillebroren" samme modelserie bare mindre skærm https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/ph...556/p-1173893/

    Jeg har før haft et lille Phillips for en håndful år siden og var bestemt ikke imponeret, super langsomt ved kanalskift og meget bøvlet at sorterer kanaler, men som sagt er det nogle år siden og de er sikkert blevet bedre.

    Hvis du har købt det hvordan oplever du hastigheden og komforten hvis du f.eks. skal søge på Youtube eller lign. ? Er fjernbetjeningen med QWERTY tastatur en fordel og fungere den efter hensigten?

    Mvh.

    rsj

  20. #432
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Epix2'eren ser afsindigt lækker ud - er selv fristet - kan især godt lide batteritiden. Der er bare et lille men; hvis du skal løbe med det er læderemmen ikke så praktisk, pga. sved [Edit;] Ok, jeg kan ved nærmere eftersyn se, at remmen består af 2 lag, så det kan være at alt er fjong - JEG SKA' DA HA'
    Sidst redigeret af ErikB : 28.01.22 kl. 09:22
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #433
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    426

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Citat Oprindeligt indsendt af ErikB Se meddelelser
    Epix2'eren ser afsindigt lækker ud - er selv fristet - kan især også lide batteritiden. Der er bare et lille men; hvis du skal løbe med det er læderemmen ikke så praktisk, pga. sved
    Der følger en ekstra "alm." rem med, når du køber læderudgaven. Men da den er sort, så har jeg købt yderligere end ekstra rem i en lidt smartere farve :) For du har da helt ret i, at læderremmen ikke egner sig til motion. Og ret let at klikke remmen af og på.
    Thomas L

  23. #434
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Gadgets galore

    Citat Oprindeligt indsendt af Caligula76 Se meddelelser
    PS5 i disk-udgaven, så har jeg en 4K Blu-ray afspiller for få hundrede kr. ekstra ift. digital-udgaven.
    Så lever jeg med at den ikke er helt så strømlinet som sidstnævnte.
    Èn af de lokale elektronik-forhandlere heroppe nordpå fik fat i et par håndfulde af dem,
    og eftersom jeg har ventet forever for at få fingrene i én, slog jeg til før de ganske hurtigt blev udsolgt igen.
    Jeg vidste jo godt før jeg købte konsollen at den interne hdd ikke er den største, så jeg har købt en udvidelse da denne var sat mere end en ⅓ ned i pris.
    Jeg synes godt at PS5'eren kunne få udvidet lagerkapaciteten, uagtet at jeg har købt disk-udgaven da jeg skal have konsollen med på arbejdsperioder i den bygd jeg hvor jeg arbejder (jeg arbejder ca. tre uger og har ca. tre ugers fri).
    Der vil det være for bøvlet at have flere disks med frem og tilbage.

    Anyhoo, det blev en WD, efter en del research med for og imod, størrelse osv. osv.:

    WD_HDD.png

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #435
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Gadgets galore

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Det ligner et udmærket køb, man ikke går galt i byen med. Med mindre man er helt afsindigt ligeglad med lyd, så køb altid en soundbar til et nyt tv (hvis man ikke har i forvejen), det bør være en del af budgettet at smide et par tusinde på. Det handler ikke specielt om at spille højt, men om naturlig, god lyd.
    Meget enig - Det er mange år siden at jeg gik fra tv lyd til soundbar+sub. De par tusinde kroner er rigtig godt givet ud.

    Tak til Bopa og DaneX for indspark - Jeg har købt TV'et og haft det en måneds tid. Jeg er meget glad for det.
    Ambilight er helt vildt fedt når man ser tv - Det giver et helt andet liv i hele rummet.

  26. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 22.03.23, 13:27
  2. Hvilken spilletrøje har du senest købt?
    By Don J. in forum De lange linier
    Svar: 152
    Sidste Meddelelse: 19.06.10, 10:22
  3. Solbriller: Hvilket par har du senest købt?
    By GatoConBotas in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 04.06.09, 09:58
  4. Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 29.03.04, 19:48
  5. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 29.03.04, 07:46

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •