Side 11 af 30 FørsteFørste ... 89101112131421 ... SidsteSidste
Viser resultater 151 til 165 af 450

Emner: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

  1. #151
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

    Har for nyligt fået min arbejdsgiver til at give mig sådan en fætter her, efter at have lidt under en dårlig beslutning om at prøve det dersens iPhone 4 af i halvandet år:



    En AT&T Samsung Galaxy S2 Skyrocket. I forhold til andre udgaver af Galaxy S2 har den lidt større skærm, lidt hurtigere processor og kører 4G LTE, hvor det nu dækker. Har opnået hastigheder på 22/9 mbps på LTE netværket, som desværre er mildest talt hullet på mine breddegrader.

    Fik den i hvid som en måde at starte samtaler på - det er altid sjovt at skulle forsvare sin mandighed, når folk finder ud af, man har en hvid telefon.

  2. #152
    MaQ er offline - Representin' N'Bronx -
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    642

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Meller Se meddelelser


    Nu går jeg med tanker om, at investere i en TimeCapsule samt et Apple TV. Nogle der har et indblik i hvor nemt det spiller sammen? Mht. streaming fra iPad/iPhone og direkte afspilning af lagrede film - på alle devices - på TimeCapsulens harddisk?
    Jeg hører også meget gerne nærmere folks erfaringer med dette, da jeg selv står på nippet til at investere i NAS og Apple-TV. Hører også gerne fra Jannemaan, særligt om fjernsynet, der selv finder NAS - hvordan lader dette sig gøre?

  3. Den følgende bruger er enig i dette:

  4. #153
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

    En Asus Transformer Prime Tablet/Netbook hybrid. For satan den var svær at få fat i, men det hele værd.

    http://www.asus.com/Eee/Eee_Pad/Eee_...r_Prime_TF201/
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder

  5. #154
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

    Citat Oprindeligt indsendt af MaQ Se meddelelser
    Jeg hører også meget gerne nærmere folks erfaringer med dette, da jeg selv står på nippet til at investere i NAS og Apple-TV. Hører også gerne fra Jannemaan, særligt om fjernsynet, der selv finder NAS - hvordan lader dette sig gøre?
    Hvis dit fjernsyn kan snakke DLNA, kan det afspille direkte fra DLNA-kilder. Computere med et moderne operativsystem (såsom Windows, Linux eller OS X) samt de fleste NAS-bokse kan fungere som DLNA-kilder.

    Jeg har selv kombinationen af et Panasonic TC-P50GT30 og en Synology NAS, hvilket fungerer udmærket. Jeg er dog af og til nødt til at bruge min Google TV-boks som afspiller, da den kan afspille flere af de tvivlsomme formater, jeg har liggende på min NAS.

    Apple's Time Capsule er IKKE en NAS-disk, og har ikke nogen egentlig intelligens indbygget, der muliggør DLNA. Så vidt jeg kan regne ud, kan du mounte Time Capsulen som et eksternt drev på en computer, der understøtter DLNA, og på den måde afspille film fra Time Capsulen, men det vil ikke være en særlig praktisk eller strøm-besparende metode.

    Faktisk er der flere NAS-løsninger, herunder Synology's, der giver præcis de samme muligheder for Time Machine-backup som Time Capsule gør. Så hvis man har mod på selv at rode lidt med opsætningen, vil jeg klart anbefale en NAS fremfor en Time Capsule. Det giver en mere fremtidssikret, mere fleksibel og billigere løsning, der så til gengæld ikke er lige så pæn som en Time Capsule.

  6. #155
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    631

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

    Mange tak!

    Jeg havde forstået det sådan, at man ville kunne uploade film direkte fra ens computer til en TimeCapsule, som så derefter ville kunne afspilles (streames?) på et Apple TV, og evt. også iPad og iPhone. Men det er altså ikke muligt? Ja, undskyld, men mht. teknik skal jeg virkelig have tingene skåret ud i pap.
    Tænk sig, at man kunne have været skuffet over, at F.C. København ikke havde været i 1/8-finalen i Champions League...

  7. #156
    MaQ er offline - Representin' N'Bronx -
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    642

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

    Tak for input, martinpagh.

    Jeg ville om muligt gerne have PLEX eller et andet program ind over, da det ser virkelig lækkert ud på iMac'en. Det ville jeg vel kunne klare med en NAS og en (jailbroken) Apple-TV, ikke?

  8. #157
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Meller Se meddelelser
    Mange tak!

    Jeg havde forstået det sådan, at man ville kunne uploade film direkte fra ens computer til en TimeCapsule, som så derefter ville kunne afspilles (streames?) på et Apple TV, og evt. også iPad og iPhone. Men det er altså ikke muligt? Ja, undskyld, men mht. teknik skal jeg virkelig have tingene skåret ud i pap.
    Nej, det er ikke umiddelbart muligt, med mindre du har en computer stående tændt, som du kan bruge til at streame dine film til din Apple TV. Det fremgår i øvrigt også af de tekniske specifikationer inde på Apple's site. http://store.apple.com/us/browse/hom...amily/apple_tv.

  9. #158
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

    Citat Oprindeligt indsendt af MaQ Se meddelelser
    Tak for input, martinpagh.

    Jeg ville om muligt gerne have PLEX eller et andet program ind over, da det ser virkelig lækkert ud på iMac'en. Det ville jeg vel kunne klare med en NAS og en (jailbroken) Apple-TV, ikke?
    Jeg ved ikke, præcis hvad du mener at kunne opnå ved at jailbreake Apple-TV boksen. Som udgangspunkt understøtter den ikke DLNA, fordi det ikke er en standard, Apple tror på, så med mindre du kan jailbreake dig frem til DET resultat, tror jeg ikke, det kan lade sig gøre - men det kan selvfølgelig være, du ved noget, jeg ikke ved :)

    Men hvis du godt kan lide Plex, skulle du da overveje en Roku player eller måske en Google TV box. Det eneste, Apple TV kan, som de ikke kan, er at afspille DRM-beskyttet indhold, du har købt gennem iTunes, men til gengæld kan de mange andre ting. Jeg er ikke helt klar over, hvordan det ser ud med tilgængelighed og anvendelighed af Google TV hjemme i DK, men jeg er i hvert fald ret glad for min. Roku har jeg ikke prøvet, men den er sateme billig, og det ser ud til, den er RET nem at sætte op.

    Der er i øvrigt masser af alternativer - WD Live har jeg selv overvejet, før jeg fik min Google TV box foræret. Hvis du har en PS3 eller en XBox 360 kan de også afspille medier fra DLNA-kilder, men de dedikerede bokse kan typisk håndtere flere formater.

    Apple TV er et fint produkt, hvis du vil ha' noget, der er no-nonsense og/eller er meget glad for Apple's infrastruktur - der er jo også spændende nye muligheder på vej med OS X Mountain Lion - men man må altså leve med Apple's specielle måde at gøre tingene på, som for nogen vil opleves som en begrænsning.

  10. #159
    MaQ er offline - Representin' N'Bronx -
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    642

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

    Jeg har forstået det således, at det er nødvendigt at jailbrake en Apple-TV for at få PLEX på en den, lige som det nævnes i denne video. Jeg ville jo om muligt gerne have, at jeg dels fik det lækre udseende fra PLEX samt at jeg kunne afspille (stort set) alle formater. Derudover har både kæresten og jeg begge iPhones, så Airplay og skærmspejling etc. er tillige en grund til, at jeg har kigget på Apple-TV frem for de andre muligheder, du nævner.

  11. #160
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

    Citat Oprindeligt indsendt af MaQ Se meddelelser
    Jeg har forstået det således, at det er nødvendigt at jailbrake en Apple-TV for at få PLEX på en den, lige som det nævnes i denne video. Jeg ville jo om muligt gerne have, at jeg dels fik det lækre udseende fra PLEX samt at jeg kunne afspille (stort set) alle formater. Derudover har både kæresten og jeg begge iPhones, så Airplay og skærmspejling etc. er tillige en grund til, at jeg har kigget på Apple-TV frem for de andre muligheder, du nævner.
    Ja, det kan jeg da godt se - men det vil selvfølgelig stadig kræve, at du har Plex Server kørende enten på en Linux box (som godt kan være en NAS) eller på en Mac et sted på netværket. Jeg er dog lidt modstander af at have en hel computer stående tændt for at se film, for det bruger en farlig masse strøm.

    Nu er Airplay og det at bruge sin smartphone som fjernbetjening ikke just eksklusivt for Apple - Der er skam apps til det hele på kryds og tværs af platforme. Men skærmspejlingen må jeg savlende tilstå er lidt af en killer feature for Mountain Lion. Ikke nok til at få mig til købe en Apple TV box eller opgradere nogle af min Mac-computere til Mountain Lion, men stadig rigtig spændende.

    Kæreste-argumentet er til gengæld meget, meget svært at komme uden om. Jeg har skam installeret de nødvendige apps på min kones iPhone til at styre hele butikken, men hun bruger det sgu' ikke rigtig, fordi det stadig er lidt langhåret. Til gengæld er jeg fuldt bevidst om, at hvis jeg havde Apple TV, ville hun bruge det lige så ubesværet, som hun bruger Apples øvrige økosystem. Men så ville jeg til gengæld selv være udelukket fra legen, eftersom jeg lige har skiftet min iPhone 4 ud med en slankere og højere model fra Samsung, og Apple er jo ikke særlig flinke til at lukke andre spillere ind i deres økosystem.

    Jeg er sikker på, at du nok skal blive glad for Apple TV-løsningen. Jeg har aldrig mødt nogen, der har været andet end rigtig godt tilfredse med det. Det er bare ikke lige mig :)

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #161
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

    Har netop anskaffet mig en ny træningsgadget, nemlig en Gymboss Trainer. Den er meget simpel, det er en interval træner hvor jeg kan angive antal intervaller, den aktive tid og restitutionstiden. F.eks. er det meget nemt at lave et Tabata pas som er 8 intervaller af 20 sekunder aktiv og 10 sekunder restitution (ligeseom den viste er programmeret). Gadgeten bipper/vibrerer ved skift, og jeg kan koncentrere mig om at give den gas/slappe af istedet for at kigge på et ur. Den er meget hurtigt blevet en rigtig go' investering, og så kostede den kun ca. 140 kr.

    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  14. #162
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    517

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

    Jeg har netop erhvervet mig denne igennem mit arbejde.

    Nokia Lumia 800

    Fornuftig telefon, og ganske konkurrencedygtig i forhold til min iPhone 4S. Men jeg vil nu stadigvæk mene at iPhonen er et par mulehår foran Nokiaen.


  15. #163
    Tilmeldingsdato
    Feb 2010
    Indlæg
    373

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

    Citat Oprindeligt indsendt af rmjdk Se meddelelser
    Har netop anskaffet mig en ny træningsgadget, nemlig en Gymboss Trainer. Den er meget simpel, det er en interval træner hvor jeg kan angive antal intervaller, den aktive tid og restitutionstiden. F.eks. er det meget nemt at lave et Tabata pas som er 8 intervaller af 20 sekunder aktiv og 10 sekunder restitution (ligeseom den viste er programmeret). Gadgeten bipper/vibrerer ved skift, og jeg kan koncentrere mig om at give den gas/slappe af istedet for at kigge på et ur. Den er meget hurtigt blevet en rigtig go' investering, og så kostede den kun ca. 140 kr.

    Det lyder spændende. Jeg har selv gode (hvis man kan kalde dem det) erfaringer med tabataer... Især burpee tabataer gør nas. Eller forkæl dig selv med 4 forskellige i træk. Godt tip. Den skal jeg have!
    - Joppe
    __________________________
    http://xkcd.com/386/

  16. #164
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    647

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

    Citat Oprindeligt indsendt af Joppe Se meddelelser
    Det lyder spændende. Jeg har selv gode (hvis man kan kalde dem det) erfaringer med tabataer... Især burpee tabataer gør nas. Eller forkæl dig selv med 4 forskellige i træk. Godt tip. Den skal jeg have!
    4 forskellige er den eneste måde at gøre det på. Alt andet er for tøsedrenge. Og apropos burpees... kvalifikationen til Crossfit games har en øvelse hvor du skal tage så mange som muligt på 7 minutter. De bedste er pt på omkring 130! :-o

    Oh... dette tæller vel for en gadget. Fik den i fødselsdagsgave for nyligt.



    Så kan man jo hygge sig lidt med den herhjemme.
    The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.
    -Douglas Adams
    Hicks's Avatar

  17. #165
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

    Jeg har nu bestilt sådan en lille sag, som afløser for min mursten af et spejlrefleks:

    E-M5_solo_grip_grip2.jpg

    (Dog kun i et enkelt eksemplar)

Side 11 af 30 FørsteFørste ... 89101112131421 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 22.03.23, 13:27
  2. Hvilken spilletrøje har du senest købt?
    By Don J. in forum De lange linier
    Svar: 152
    Sidste Meddelelse: 19.06.10, 10:22
  3. Solbriller: Hvilket par har du senest købt?
    By GatoConBotas in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 04.06.09, 09:58
  4. Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 29.03.04, 19:48
  5. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 29.03.04, 07:46

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •