Side 17 af 30 FørsteFørste ... 71415161718192027 ... SidsteSidste
Viser resultater 241 til 255 af 450

Emner: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

  1. #241
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    517

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

    Et par sorte H6 fra B&O.

    De sidder perfekt, ser elegante ud og har en lækker ren lyd, perfekt til min kommende iPhone 5s. :)


  2. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  3. #242
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    730

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

    Ipad Air - Wifi + 4G - 64 GB i Hvid.

    Yo Mac!

  4. #243
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Bose_QuietComfort15-Slate-Main.jpg

    Bose QuietComfort 15 hovedtelefoner som jeg fandt på tilbud i Elgiganten til 1.499 kr. Endda for Limited Edition udgangen med brunt læder som på billedet. Et sandt røverkøb. Og wow for de virker! Nu kan kæresten få lov til at larme ligeså tosset, hun vil... Jeg får min musik i fred. Jeg kan sågar bruge dem om natten og lukke hendes snorken ude og nyde stilheden! haha

    Eneste negative ting jeg har fundet er, at man ikke kan bruge dem passivt. Dvs man kan ikke høre musik uden at slå Noice Cancellation til.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #244
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    1,274

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Jeg har godt nok ikke købt det hele på én gang, men hele anlægget er opgraderet inden for ret kort tid, så jeg slår det sammen i ét indlæg.

    Højtalerne har jeg ikke billed af. De sidder i et ganske flot trækabinet fra en ukendt producent, der hed ACT. Højtalerenhederne har jeg heller ikke så mange informationer om udover, at det er en 11 tommer bas og alle højtalerenhederne er fra det glimrende danske firma, Dynaudio. Da informationerne altså er meget sparsomme om disse højtalere, havde jeg heldigvis rig mulighed for at høre dem med en stor del af det setup, jeg har herhjemme nu. Jeg havde mulighed for at sammenligne dem med et par Cerwin Vega D9 højtalere, og selvom D9'eren efter min mening er noget bedre end de nyere produktioner jeg har hørt fra Cerwin Vega, vandt mine Dynaudioer testen. Jeg havde forventet at Cerwin Vega ville vinde i bassen, men det var faktisk ikke tilfældet. Da Dynaudioen - som ventet - vandt på mellemtonen, stod valget klart for mig.

    De seneste 3-4 år har jeg været meget glad for min Yaqin MC10L forstærker. Kineserne er ikke just kendt for at lave rørforstærkere af højeste kvalitet, men de er kommet på banen med nogle mærker, hvor man får utrolig meget for pengene. Yaqin er et af de mærker. Jeg vil dog klart anbefale at skifte de medfølgende rør ud med nogle gode europæiske/amerikanske rør. Derfor slog jeg til da jeg fik mulighed for at opgradere min Yaqin MC10L forstærker til mærkets topmodel, Yaqin MC100B.

    Yaqin MC100b.jpg

    De små rør er skiftet ud med disse Electro Harmonix 6SN7EH NOS rør.

    6SN7EH.jpg

    Det koster ikke mere end ca. 700 kroner at udskifte de små rør, men det gør en ret så stor forskel i forhold til at få en langt mere "varm" og ren lyd end med de kinesiske rør. Det var min far der havde forstærkeren før, så det er sådan set ham der udskiftede de små rør. Jeg har imidlertid valgt at lave en opgradering yderligere ved, at skifte de store rør ud med disse Genalex Gold Lion KT88.

    Gold Lion.jpg

    Jeg har prøvet lidt 3 forskellige rør til min gamle forstærker, og Gold Lion er det bedste jeg har prøvet indtil videre. De har egentlig ikke ry for at have så aggressiv en lyd, så de er ikke de mest oplagte til at få en kraftfuld lyd til alt den metal jeg hører. Til gengæld har de, ligesom mine højtalere, sin største styrke i at fange de små detaljer som fingrene der glider op af guitar-strengen, eller gengive de hurtige slag med dobbeltpedalen, uden lyden drukner. Nå, nok om forstærkeren. Nu er det videre til den nye rør RIAA. En Unison Research Phono One.

    Unison Research.jpg

    Indtil videre slipper i for at høre om nye rør til den. Det er altid sjovt at justere sit anlæg lidt ved, at skifte kabler eller rør ud, men jeg kan ikke klage over de rør der sidder i denne fra starten. Der kan man godt høre forskel på kinesisk og italiensk HIFI. Der er lidt klasseforskel på de komponenter der bliver brugt - også hvad angår rørene. En af de helt store fordelene ved Unison Research er, at strømforsygningen sidder seperat ved siden af i stedet for at være indbygget, som det er tilfældet på rigtig mange rør RIAA'er. Det betyder at der ikke kommer nogen støj fra selve forsyningen, så det hverken generer musikken eller giver en uønsket baggrundsstøj når man har tændt for sit anlæg. Unison Researchen har desuden nogle knapper indbygget til at justere impedansen til pickuppen. Jeg hørte oprindeligt Unison Researchen med en Moving Magnet pickup inden køb, så da jeg købte en Ortofon MC30 Supreme pickup til pladespilleren var det egentlig min mening også at købe en Moving Coil step up. Det er der ingen grund til, for Unison Researchen klarer tilsyneladende selv en lav output MC pickup som MC30eren. Kort sagt om det lydmæssige resultat af min Unison Research, så er den en væsentlig grund til en beslutning om at stoppe med at købe CD'er. Jeg køber kun vinyl fra nu af. Det fører mig så til det sidste og seneste indkøb:

    garrard_401.jpg

    En Garrard 401 med en SME 3012 arm og som nævnt en Ortofon MC30 Supreme pickup. Garrard 401 er et gammelt værk der blev produceret imellem 1965 og 1977. Den er mellemhjulsdrevet hvilket HIFI-entusister rundt omkring er meget splittet om deres holdning til, men der er til gengæld stor enighed om at det her er blandt de absolut bedste mellemhjulsdrevne klassikere. Faktisk er de stadig så eftertragtede at et firma, Loricraft, stadig sælger alle reservedele til den ligesom de også både laver nye udgaver af Garrard'en og reparerer de gamle. Det er der en god grund til, for det er en fantastisk vellydende og hastighedsstabil pladespiller (med 33, 45 og 78 indstilling i øvrigt). Eneste minus ved Garrard 401 er at den med alderen har ry for at komme til at larme fra værket, hvis ikke plinten skiftes ud. Det er bare ikke noget problem endnu med den pladespiller der står hjemme ved mig, og på den positive side laves der også et hav af super flotte og gode plinte, der sådan set bare kan gøre min opstilling smukkere når jeg engang vælger at skifte den originale plint ud. SME 3012 armen fik man ikke med når man købte Garrard 401 i sin tid, men den betragtes generelt som det bedste match til værket og er en ret generel opgradering af pladespilleren. Da vi med stor succes har haft en SME 3009 arm i familien i en del år, gjorde det mig absolut heller ikke noget, at det var SME 3012 armen jeg fik lov at købe med til pladespilleren.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #245
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    295

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Ny Airport Express.


    Nye computerhøjtalere.


    Og nye headphones.

  9. #246
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    594

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Et hurtigt spørgsmål angående et kommende køb af elektronik.

    Mit TV har ikke Bluetooth, men jeg vil meget gerne streame lyden fra det over på højtaler og/eller headphones. Er der nogen der har erfaring med en transmitter, som bare spiller?

    Jeg har kig på denne, men hvis nogen har gode råd at dele ud af, så lytter jeg gerne :-)

    http://www.computermester.dk/shop/bl...h+audio+sender

    Edit: Og det er så blevet til det seneste køb. Kan klart anbefales til alle, der måtte lidt af samme udfordring som jeg.
    Sidst redigeret af Lundberg_aus_Lolland : 16.01.14 kl. 20:20
    Latteren forstummer minut for minut,
    lyset er gået kemien er brudt,
    færdsel på græsset er strengt forbudt,
    for vi nærmer os endnu en vinter.
    Lundberg_aus_Lolland's Avatar

  10. #247
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    206

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Denne:



    ... den er sååå fed :-) *dåner*

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #248
    Tilmeldingsdato
    May 2009
    Indlæg
    59

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Ikke den største investering, men har lige købt en Chromecast i UK.



    Og en Ipad Air.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #249
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Sony Cyber-Shot DSC-RX100


    Købt i går og jeg elsker det allerede.....



    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #250
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Som et add-on til mit kamera, har jeg købt et CPL filter.

    "A circular polarizer filter (CPL) is generally a filter that removes unwanted reflections from non-metallic surfaces such as water and glass. They also enable colours to become more saturated and appear clearer, and with better contrast."





    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  17. #251
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    423

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Var lige et smut i NYC og kom til at købe disse P7 hørebøffer fra Bowers & Wilkins

    BowersWilkinsP7.jpg

    Lyden er god, jeg synes de er pæne, og så er det ikke de samme Beats som alle andre går rundt med.


  18. #252
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

    Whooop!
    Jeg modtog nedenstående sammen med den uundværlige trackpad for en lille uge siden.

    Skærmbillede 2014-03-08 kl. 03.19.18.jpg

    :o)

    Nå, ja. Og så den nye(ere) udgave af Airport Express, her for ca. halvanden måned siden.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #253
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Skægt - skal selv købe dem i Boston snart - nøjes med P3'erne indtil dag
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  21. #254
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Jeg nørder videre :)

    Et plug-in til mit arbejdsprogram Pro Tools 11.
    Cedar blev grundlagt af 3 nørder fra Oxford, som blev bedt om at udvikle et softwareprogram til optagelse og restaurering af klassisk musik på vinylplader.
    De udviklede så hvad der er forgængeren til nutidens støjreduktion i bl. a. Pro Tools,- nemlig en mulighed for at editere i realtime via software, hvilket var noget af en bedrift tilbage i 80'erne.

    Det plug-in jeg har købt, kan fjerne støj fra optagelser, som fx trafikstøj, brum, ja og sågar rumklang fra scener der er optaget i fx et badeværelse.
    Cedar er kongen af software støjreduktion - det ved de godt, og prisen er også sat derefter :( men hvor er det effektivt :)



    Sidst redigeret af jak : 19.03.14 kl. 10:05
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #255
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Har netop købt en Fenix PD 35 LED Tactical flashlight med 850 lumen output. Måtte slippe ca 550 dkk på amazon.

    http://www.fenixlight.com/ProductMore.aspx?id=90

    Sådan en laban
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 22.03.23, 13:27
  2. Hvilken spilletrøje har du senest købt?
    By Don J. in forum De lange linier
    Svar: 152
    Sidste Meddelelse: 19.06.10, 10:22
  3. Solbriller: Hvilket par har du senest købt?
    By GatoConBotas in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 04.06.09, 09:58
  4. Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 29.03.04, 19:48
  5. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 29.03.04, 07:46

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •