Side 18 af 30 FørsteFørste ... 81516171819202128 ... SidsteSidste
Viser resultater 256 til 270 af 450

Emner: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

  1. #256
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Da vi har indkøbt en PS3, røg det sidste behov for at have et mediecenter med optisk drev, så derfor skal den her være nyt mediecenter ;-)

    Intel NUC i5, dejlig lille størrelse med massere af kræfter ;-)


    /Jesper
    cossie's Avatar

  2. #257
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    811

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Nu er det ikke mig der har købt men har fået ny firmamobil.

    Vi må af uransagelige årsager ikke få iPhones mere, så jeg har prøvet en Lumia 925, mage til lort skal man lede længe efter!

    Så nu måtte jeg prøve en Android mobil

    Valget faldt på HTC One (M8)



    Jeg har haft den 2 dage nu, og er sikker på den skal jeg nok blive glad for, måske endda ligeså glad som jeg var for min sektphone.

    Også venter jeg bare på det her cover kommer på lager igen, det ser vildt fedt ud.

    www.youtube.com/embed/obQZg1ATJGA
    Sidst redigeret af cossie : 18.04.14 kl. 20:38 Årsag: Forkert billede

    /Jesper
    cossie's Avatar

  3. #258
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    295

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Det er en M7er du har linket til. Jeg også selv investeret i en HTC One M8. Den gamle iPhone 4 trængte til at blive skiftet ud.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #259
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Ny golfvogn.

    Efter at have spillet 1 runde golf 2 dage i træk, var jeg fuldstændig smadret i ryggen af at skubbe min gamle 2 hjuls vogn rundt på hjemmebanen, som er lidt rigelig kuperet. Jeg måtte have en 3 hjuls vogn, og valget faldt på denne her:

    Har nu været ude og spille golf 2 dage i træk- uden at få ondt i ryggen :)
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #260
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Citat Oprindeligt indsendt af SALT Se meddelelser
    Det er en M7er du har linket til. Jeg også selv investeret i en HTC One M8. Den gamle iPhone 4 trængte til at blive skiftet ud.
    Jeg hører gerne om folks meninger om M8'eren, når de har fået brugt den noget tid.

    Jeg står selv og kan få omtrent en gratis mobil ved forlængelse af mit erhvervsabonnement og valget ligger og svinger lidt mellem en S5 og M8. Pt. har jeg en Note 3, men hvem siger nej til en gratis mobil, når man nu er glad for at være hos sit selskab og derfor gerne forlænger.

  8. #261
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Jeg hører gerne om folks meninger om M8'eren, når de har fået brugt den noget tid.

    Jeg står selv og kan få omtrent en gratis mobil ved forlængelse af mit erhvervsabonnement og valget ligger og svinger lidt mellem en S5 og M8. Pt. har jeg en Note 3, men hvem siger nej til en gratis mobil, når man nu er glad for at være hos sit selskab og derfor gerne forlænger.
    Kunne ikke forstille mig at den skulle være ekstra ordinær - specielt ikke i forhold til S5 (som skulle være en gevaldig forøgelse af touchwizz, ikke have så meget fokus på underlige apps som de tidligere versioner er blevet kritiseret for). Kameraet i HTC One (M8) er på samme måde som den sidste model, fuldstændig lort (ultra pixel) i forhold til konkurrenterne - af den grund alene ville jeg gå efter S5 (el. Sony Z2, sågar Iphone...).

    En kamera-kvalitetssammenligning (grunden til størrelses forskellen er self. opløsningen er så meget lavere på HTC (pga. ultrapixel))


  9. #262
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    295

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Jeg forstår godt til dels kritikken af M8 kameraet, men... Hvor mange bruger reelt deres kamera til andet end snaps, facebook, instagram og andre sociale medier? I langt langt de fleste tilfælde er ultrapixel-kameraet helt og aldeles rigeligt. Fotografientusiasten vil alligevel have et lommekamera eller et spejlrefleks med på sig.
    Sidst redigeret af SALT : 20.04.14 kl. 13:08

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #263
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,482

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Det gør jeg i hvert fald. Jeg har et Canon "Jeg er en 40 årig jomfru" spejlreflekskamera med et utal af objektiver og blitz, men det gider jeg sjældent at slæbe rundt på. Efter mit gamle Canon lommekamera opgav ævred bruger jeg nu mobilkameraet (S4) til de fleste snapshots af familien i Tivoli etc. Og det funker sgu fint.
    Sidst redigeret af Dingo : 21.04.14 kl. 11:16
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #264
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Nu har jeg som sagt i forvejen Note 3 og den er begyndt at skuffe mig for meget efterhånden. Kameraet har jeg altid synes var nærmest horibelt dårligt. Der skal være absolut perfekte lysforhold, før man får halv-anstændige billeder ud af det. Så snart lyset falder bare en lille smule, så kan man glemme alt om at få noget brugbart ud af det. Selv bare som hyggebilleder til sociale medier. Når man ser billedet på skærmen, når man tager billedet, ser det fint ud. Men så snart billedet er blevet taget og kørt i gennem processorerne, så ender det med at blive formørket voldsomt og bliver grimt. Jeg har checket indstillinger og jeg kan ikke se noget, der skulle være årsag til det.

    Men efter KitKat opdateringen er den blevet sløv og hakker i små simple 3D spil og det skal en mobil med en voldsom quad-core processor og 3GB arbejdshukommelse sgu ikke gøre. Det er selvfølgelig pga en dårlig software opdatering, men det sætter for mig et stort fedt minus ved alt, der hedder Samsung. Selvom jeg endda har et Gear ur, hvilket burde gøre valget logisk i form af en S5'er. Men jeg er ikke overbevist om at der skal stå Samsung på den næste mobil.

    Jeg vil meget gerne have et godt kamera i min kommende mobil. Så godt som det nu kan blive. Dog er jeg ikke interesseret i Windows Phone - ellers var valget jo nemt nok. Men det virker ikke som om, at der er nogen telefon, der stikker særligt ud, når det kommer til Android mobiler.

    Det er rigtigt nok, at M7/M8 ikke har ret mange pixels. Men meningen var jo, at det skulle være en bedre kvalitet, man fik ud af sine pixels. Der er jo alligevel ingen, der laver A3 print fra et mobilbillede, så hvad skal man med mere end 4MP i lommen, hvis der ikke er bedre kvalitet i de ekstra MP?

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #265
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Jeg er helt enig med jer alle samme, Fotografientusiasten har et spejlrefleks kamera med. 4MP (som jo så er UP) er vel nok?

    Hvis du køber en telefon for at ringe, så hold dig fra smartphones. Hvis du køber en ny telefon med henblik på at få det bedste så gå dog efter det bedste hard- og software. Så alt imens jeg godt ser at et spejlreflekskamera er langt bedre end hvad nogen mobil kan komme op med, så bærer de færreste af os et sådan kamera rundt i dagligdagen (hvis vi går i detaljen så er det spontane billede af noget "her og nu" det der er fedt og unikt ved et billed, ikke opstillet). Altså kan en smartphone med et godt kamera være en PERFEKT løsning - og JO opløsning betyder meget!

    Hvis du ikke ønsker en Windows telefon så har du 3 muligheder som jeg ser det.
    1. Sony Z2, Z1 var genial bortset fra skærmen havde et plastikflade hen over (som kunne fjernes mod brud på garanti) der gav telefonen en over ridset overflade på ca. 2 uger. Men pakker du den godt ind og holder af din telefon er der 4k video på 30 fps - og zoom mens du ser lige i hånden! :D
    2. SG S5, måske ikke det bedste kamera (mod windows, apple, Sony) men betydelig bedre end HTC... - Yderligere så er din klage om software på SG note 3 rettet mod Touchwiz (samsungs overflade/ui på android) som ifølge reviews er skåret lidt mere ind til benet på SG S5 og som tidligere nævnt skulle telefonen have mindre samsung (lort) produkter/underlige "gadgets".
    3. Apple, livet bliver besværligt medmindre du acceptere at der skal æble på alt - men ikke desto mindre gode produkter (hvis du kan leve med pris/besværlighed og æblet).

  16. #266
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Personligt vægter jeg ikke kameraet i en telefon særlig højt, da jeg sjældent tager billeder og dem jeg endelig tager er ikke billeder hvor en høj opløsning er nødvendig. Jeg har således aldrig taget et billede som jeg efterfølgende har fået printet ud eller på anden måde gemt - det har kun været diverse feriebilleder.
    Derfor faldt mit valg af telefon netop på den nye HTC, da jeg synes designet er det bedste på hele markedet. Førhen havde jeg en Galaxy s4 som jeg også var rigtig glad for og imellem de to telefoner er der ikke den store forskel udover at HTC'en har et bedre design og bedre lydkvalitet fra højtalerne. Alle de der apps fra Samsung og HTC har jeg aldrig brugt og interfacet bruger jeg heller ikke, da jeg bruger Nova Launcher (selvom jeg ville foretrække TouchWiz over HTC's Blinkfeed).
    Jeg synes også at batteriet holder til mere på den nye HTC kontra S4 (til trods for samme kapacitet), men det kan skyldes at strømspare funktionen er mere effektiv.
    Desuden så har HTC (samt de nyere LG) også den feature at man kan "vække" telefonen uden af skulle bruge tænd/sluk-knappen eller homeknappen, ved at den registrerer tryk på skærmen selvom denne er slukket. HTC har også to kameraet hvor det ene tager billedet og det andet registrerer dybden, så man kan lave nogle effekter efter billedet er taget, men dette synes jeg ikke skal være et grundlag for at vælge telefonen, da det ikke virker perfekt men elementer der har nogenlunde samme dybde bliver registreret ens og det er egentligt bare en feature der mest skal ses som "legetøj".

    Personligt mener jeg ikke man skal købe iPhone, medmindre man ikke gider at "rode" for meget med telefonen. Det fede ved en Android telefon er alle de forskellige ting man kan ændre og "customize".

  17. #267
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    295

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Disse billeder er taget med HTC One M8. http://imgur.com/a/tIe4T

    Det er altså ikke et dårligt kamera der sidder i den telefon. Folk er simpelthen blevet forblændet af megapixel ræset.

  18. #268
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    :(

    Tag dog den diskussion i en anden tråd?
    Denne tråd har været en estetisk nydelse- med lækre billeder- lad dog tråden blive ved med at være netop det?

    P.S. Junta, når I nu har nuket de lange indlæg om mobiltelefonkamerakvalitet - så nuke også dette indlæg.
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #269
    Tilmeldingsdato
    Aug 2005
    Indlæg
    1,010

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Citat Oprindeligt indsendt af SALT Se meddelelser
    Disse billeder er taget med HTC One M8. http://imgur.com/a/tIe4T

    Det er altså ikke et dårligt kamera der sidder i den telefon. Folk er simpelthen blevet forblændet af megapixel ræset.
    En ting som HTC One kameraerne gør virkelig godt er at tage billeder i situationer hvor der er mørkt eller lidt lys. Der er den foran de fleste andre mobilkameraer.

  21. #270
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    1,482

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Citat Oprindeligt indsendt af SALT Se meddelelser
    Disse billeder er taget med HTC One M8. http://imgur.com/a/tIe4T

    Det er altså ikke et dårligt kamera der sidder i den telefon. Folk er simpelthen blevet forblændet af megapixel ræset.
    Jeg siger ikke at kameraet er lort, blot at det ikke er på linje med andre nyere telefoner (i lys) - test vs S5

    I lavt-lys har det dog en fordel da ultra pixel optager mere lys - det er jeg enig i, og du skal nok skifte til Nokia for at få en decideret opgradering.
    sammenligning med andre android telefoner

    - Forsætter ikke diskussionen herefter. Undskylder Jak :)
    Sidst redigeret af Wonderboy : 03.06.14 kl. 23:59

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 22.03.23, 13:27
  2. Hvilken spilletrøje har du senest købt?
    By Don J. in forum De lange linier
    Svar: 152
    Sidste Meddelelse: 19.06.10, 10:22
  3. Solbriller: Hvilket par har du senest købt?
    By GatoConBotas in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 04.06.09, 09:58
  4. Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 29.03.04, 19:48
  5. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 29.03.04, 07:46

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •