Side 22 af 30 FørsteFørste ... 1219202122232425 ... SidsteSidste
Viser resultater 316 til 330 af 450

Emner: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

  1. #316
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Lydnørder videre.....


    Jeg har investeret i en RX 5 Advanced Audio Editor fra iZotope



    Det er et stykke software, der kan rense stort set alle lydproblemmer for dig - fx en lastbil der bakker i dit lydbillede, som her:



    Det er en lydschweizerkniv, hvis man kan sige det?
    Den kan forvandle ubrugelige lydfiler, til noget man rent faktisk kan broadcaste - nå ja, og så har den en masse andre funktioner, som fx at matche EQ, fjerne clicks, pops, nivellere, trække ambiance ud af lydfiler og 1000 andre ting
    https://www.izotope.com/en/products/...r/rx/features/

    ...og så er det hurtigt som ingen andre programmer.....
    5 ud af 5 stjerner herfra....
    Sidst redigeret af jak : 06.01.16 kl. 20:31
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #317
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    2016-04-14 12.24.46-2.jpg

    Ny 'kanon' til kameraet - og den 6. af slagsen. Det er sgu en dyr hobby.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #318
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Jeg elsker mit Sonos-system, som jeg desværre ikke lige kan medbringe på rejser. Da jeg har 70-80 rejsedage om året med jobbet, har jeg måttet finde et let og transportabelt alternativ, der har en anelse bedre lyd end en øldåse med en flue i. Det har jeg fundet nu i Sonys Bluetooth-højtaler, SRS-X33, som har overraskende god lyd ved ret høj dB - man skal bare ikke skrue helt op, så bliver lydbilledet udfordret. Til under 1.000 kr. er den et glimrende køb, som jeg regner med at få stor glæde af i fremtiden.

    Hejsa
    Elver's Avatar

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #319
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Galaxy 7 Edge
    Galaxy7edge.jpg
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #320
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #321
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Jeg har ingen selvkontrol, når jeg skal arbejde, så nu kan jeg låse min telefon inde.
    Safe.jpg
    http://www.thekitchensafe.com/
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #322
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    227

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?



    Garmin Fenix HR

    Må sige at tiltrods for at det er et sportsur, så er det det bedste Smart Watch på markedet. Er stor Apple fan, men det her er bare så meget mere gennemført og brugbart. Det kan ikke de samme ting, men det hele spiller bare.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #323
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    sennheiser_momentum_side.jpg

    Sennheiser Momentum 2 wireless (over ear) i sort.
    Jeg er klar over at Bose lige har lanceret QuietComfort 35 som (ligeledes) er wireless.
    Men er de som QuietComfort 25, så er det ikke umiddelbart et par jeg gider at eje; jovist er sidstnævnte helt vilde udi støjdæmpning, men jeg synes de giver en sær trykken for ørerne og det er ikke en stilhed der føles "naturlig".
    Det er sgu lidt svært at forklare.
    Anyhoo, så har jeg i forvejen Bose Soundlink Mini (Mk I), og QuietComfort 20i in-ear earbuds (som jeg er meget tilfreds med, udover at den batteri-dims de har, irriterer mig). Så jeg ville prøve noget andet end lige dét mærke og måske noget der endda lydmæssigt er bedre til alle lossless-filerne.
    Jeg gav 2745.- for bemeldte Sennheisers med fragt og uden told/moms som jeg jo er heldig at slippe for her. Det er sgu en del, men indtil videre er jeg ovenud tilfreds med dem.
    Det kunne dog godt være et i-landsproblem at den stemme der fortæller om batteritid etc., lige er ehm, engelsk nok.
    På plussiden synes jeg at de ser godt ud, og jeg synes at kontrastsyningerne er en fed detalje. Endvidere er bærekomforten ganske udmærket. Ingen trykken hvor de hviler på hovedet, eller anden ubehag ved selv længere tids brug.
    Der medfølger opladningskabel til batteriet, kabel med mini-jacks, fly-adapter, en pose, samt en æske at ha' dem i når de er i f.eks. tasken eller rygsækken.
    De kan foldes og fylder derefter ikke voldsomt meget.
    Skulle man have den besynderlige trang til at snakke i tlf med dem, så er mikrofonen indbygget i den ene 'kop'.


    Mvh
    Kasper

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #324
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    433

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Købte en Huawei P9 for nogle uger siden, men fik den stjålet efter 1 uge på vej hjem i en brandert.
    Så blev det til lillebror Huawei P9 Lite som også er fantastisk, specielt til prisen.

    Og så er der blevet investeret i nyt keyboard og headset fra Steelseries. Apex 300 og Siberia 200

  18. #325
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Citat Oprindeligt indsendt af Caligula76 Se meddelelser
    sennheiser_momentum_side.jpg

    Sennheiser Momentum 2 wireless (over ear) i sort.
    Er det muligt at høre musik trådløst(!) uden støjreduktionen?
    Noget jeg er lidt træt af, at jeg ikke kan i mine - nu ældre, men stadig elskede - Bose QuietComfort 15 (LE).

  19. #326
    Caligula76 er offline 279km NØ for Dutch Harbor
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    2,224

    Re: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt ?

    Citat Oprindeligt indsendt af DaneX Se meddelelser
    Er det muligt at høre musik trådløst(!) uden støjreduktionen?
    Noget jeg er lidt træt af, at jeg ikke kan i mine - nu ældre, men stadig elskede - Bose QuietComfort 15 (LE).
    Nope. Kun via kabel kan man det du spørger om.
    Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke bruger min tlf til podcasts eller musik, men en iPod Nano. Så jeg skal ikke kunne sige om man kan styre lige dét via en app på telefonen.
    I forbindelse med arbejde flyver jeg +150 timer/årligt, så det var mest for støjdæmpningen jeg købte dem. Og dernæst for muligheden for at være fri for kabel når jeg lytter til noget med dem.


    Mvh
    Kasper

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #327
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,482

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Der er gået lidt over et år siden jeg skrev dette indlæg som beskrev mine spæde skridt ind i det intelligente hjem. Meget kan ske på et år og jeg vil derfor dele lidt af mine (lidt dyrekøbte) erfaringer hvis andre overvejer at kaste sig ud i lignende eksperimenter.

    Først og fremmest anbefaler jeg primært, at man lægger sig fast på hvilket økosystem man vil bruge til at styre sine smarte devices. Selvom det på papiret ikke lyder som et problem at skulle styre diverse dimser gennem deres egne apps, bliver man hurtigt træt af, at skulle bruge tid på at navigere rundt på sin tablet for at komme fra lys til fjernsyn osv. Hvis man ønsker at købe mange forskellige typer af smarte enheder, anbefaler jeg derfor at man vælger at satse på nogle af de større spilleres smart home-platforme, der samler alle enhederne i en hub. Pt. er dette Apples HomeKit, Google Home (og Nest), Amazon Echo (de sidste to er dog ikke rigtigt tilgængelige i DK dog) og så en række forskellige mindre aktører såsom Smartthings, Logitech Harmony m.fl. Udfordringen er at ikke alle hjemmeautomatiseringsenheder er kompatible med samtlige økosystemer. Konsekvensen ved at vælge at satse på HomeKit blev eksempelvis for mig, at mine Belkon Wemo dimser ligger og samler støv i et skab, eftersom de netop ikke kan tale Apple'sk.

    Til gengæld får man integreret alle sine enheder og deres dertilhørende funktioner med den åbenlyse fordel at man kan styre dem alle ud fra en enhed/app. Så man eks. knytte en række funktioner til en scene som man aktiverer ved at sige "Hej Siri, jeg vil se netflix", hvorved 1) dine gardiner ruller ned 2) fjernsynet og 3) AppleTV tænder på Netflix og 4) lyset dæmpes. Men det forudsætter at dine enheder rent faktisk kan tale med - i dette tilfælde - Apples protocol. Og der må jeg erkende at (det danske) marked ikke helt er endnu. Der er brugbare smarte enheder på markedet, men det er primært forskellige typer LED-pærer og så en række produkter der mest af alt virker som gimmicks uden reel brugsværdi.

    Visionen lever altså stadig hos mig, men indtil der kommer nogle homekit-enabled gardiner/persienner, dørlåse og termostater (som fungerer på varmtvandsradiatorer), køber jeg kun de produkter som rent faktisk spiller. Og det er lyset, nærmere specifik Philips Hue.
    Jeg er flyttet siden første indlæg, og stod med den udfordring at vi skulle købe en masse nye lamper da vores gamle hus næsten udelukket havde indbyggede spots. På den positive side betød det at jeg målrettet kunne købe lamper som kun havde store E27-fatninger, så jeg kunne outfitte hele huset med huepærer. Så det har jeg nu gjort, således at mine indledende tre pærer er vokset til et setup med 32 Hue pærer/lyskæder.

    Et af de helt store problemer med Hue viste sig at være at min kone og unger ikke helt kunne se ideen i at skulle fiske en telefon op af lommen når de skulle ud på toilettet, hvorfor de tændte og slukkede lamperne via de traditionelle lysafbryderere Det ødelagde hele ideen med Hues always-on-princip, så derfor har jeg yderligere investeret i 8 hue tap-kontakter og 7 hue dimmer-kontakter (og afventer levering af 3 bevægelsessensorer som bliver frigivet mandag), samt blændet de gamle lysafbrydere af.

    Sidst men ikke mindst har jeg investeret i en Logitech Harmony Remote til at styre fjernsyn, hue-lys og Sonos lyd (Sub, playbar og 2xPlay1 baghøjtalere) i tvstuen. I det hele taget har fysiske knapper vist sig at være uvurderlige iforhold til at få familien til at omfavne ideen.

    Prismæssigt har det været en pæn stor udskrivning, men det druknede heldigvis lidt i det større flyttebudget.


    Og nej; jeg får ikke særligt meget fisse.
    Sidst redigeret af Dingo : 02.10.16 kl. 08:37
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar

  22. De følgende 17 brugere er enige:

  23. #328
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    413

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Jeg købte dette her forleden

    Garmin Forerunner 235, det er jeg sgu blevet pænt glad for


  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #329
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    445

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Et Pokemon Go Plus Bluetooth "ur": https://www.foetex.dk/elektronik-spi...07000000000000

    Fordi jeg mentalt er 11 år gammel!
    Mvh Anders
    -----------------------------------------------
    Pessimist for life

  26. De følgende 5 brugere er enige:

  27. #330
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,873

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Citat Oprindeligt indsendt af Anders Se meddelelser
    Et Pokemon Go Plus Bluetooth "ur": https://www.foetex.dk/elektronik-spi...07000000000000

    Fordi jeg mentalt er 11 år gammel!
    Kan det ruge æg? Det kan jeg simpelthen ikke google mig frem til
    Tiramisultras - måske med ske?
    Måske bananer, måske fasaner?
    Men det smager bedst med pizzarest! (...og kulørte lamper)
    Jobbeelg's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 22.03.23, 13:27
  2. Hvilken spilletrøje har du senest købt?
    By Don J. in forum De lange linier
    Svar: 152
    Sidste Meddelelse: 19.06.10, 10:22
  3. Solbriller: Hvilket par har du senest købt?
    By GatoConBotas in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 04.06.09, 09:58
  4. Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 29.03.04, 19:48
  5. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 29.03.04, 07:46

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •