Side 23 af 30 FørsteFørste ... 1320212223242526 ... SidsteSidste
Viser resultater 331 til 345 af 450

Emner: Gadgets/Gear/Elektronik: Hvad har du senest købt?

  1. #331
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    445

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Yes. De Kilometer du går registreres i uret. Hvis bluetooth forbindelsen ryger, opdaterers km automatisk når du connecter igen.

    Den helt store fordel er at du ikke behøver at have Pokemon Go kørende i forgrunden på din telefon. Det betyder at batteriet i telefonen holder i mere end 1 time :-)
    Desuden kommer du ikke til at mangle bolde, da du får taget langt flere stops (har lige måtte smide 100 alm røde bolde ud, da jeg kun har plads til 800 items i min bag ;-)).
    Når du prøver at fange en pokemon kastes der kun een rød bold - dvs flere slipper væk. Men på cykel eller i bil får jeg fanget lang flere end før, da det nu bare er et tryk på knappen, hvor jeg før bare var kørt forbi :-)
    Mvh Anders
    -----------------------------------------------
    Pessimist for life

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #332
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Når nu vi er ved home automation:

    1 stk Amazon Echo Dot:
    Biscuit-hero_image._CB279631540_.png

    (en såkaldt Virtual Assistant (selvom nogle kalder den AI, men det er den sgu langt fra).

    Den er meget sød, men bruger den mest til "simple" ting såsom at skrue op og ned for mine Hue pærer, hvilket den gør helt sublimt (hej Dingo). De fleste andre features er pænt gimmicky.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #333
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Citat Oprindeligt indsendt af MZ Se meddelelser
    Når nu vi er ved home automation:

    1 stk Amazon Echo Dot:
    Biscuit-hero_image._CB279631540_.png

    (en såkaldt Virtual Assistant (selvom nogle kalder den AI, men det er den sgu langt fra).

    Den er meget sød, men bruger den mest til "simple" ting såsom at skrue op og ned for mine Hue pærer, hvilket den gør helt sublimt (hej Dingo). De fleste andre features er pænt gimmicky.
    Også godt og lærerigt til børn. :-)

    https://m.facebook.com/story.php?sto...63765800431935

  6. Den følgende bruger er enig i dette:
    MZ

  7. #334
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    374

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Fik sådan en bandit ind af døren igår - konge telefon!


  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #335
    Tilmeldingsdato
    Feb 2006
    Indlæg
    730

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Tid til udskiftning af min 3 år gamle Ipad Air.

    Ipad Pro 128GB -WIFI+4G



    Yo Mac!

  10. #336
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Nu fik jeg endelig min Google Home



    En såkaldt "personlig assistent" lidt a la Siri eller meget a la Amazons Echo. Den kan stadig kun købes i USA, så jeg fik en ven til at slæbe den med hjem. Den koster 140$ eller ca. 1000 kroner.

    Pointen er at man kan sige "OK Google, og så (på formfulendt engelsk) bede om et eller andet, og den svarer så, og kan udføre forskellige opgaver. Det fleste af eksemplerne fra Google er decideret tåbelige. Hvem fanden står lige pludselig og skal vide hvordan man siger "kylling" på spansk. Men andre ting giver mere mening, f.eks. virker den ud af boksen med Phillips Hue, så jeg nu ikke behøver at hive mobilen frem eller rejse mig op for at styre lyset - nu kan jeg bede Google om at ændre farven eller lysstyrken på de enkelte lamper.

    Jeg har kun haft den sluttet til en times tid, så hvad der ellers er voldsomt smart, det ved jeg ikke endnu. Umiddelbart tænker jeg, at jeg vil forsøge at få den til at spille sammen med min Harmony remote, så jeg kan styre fjernsynet. Senere skal vi til at lege med Raspberry Pi's og Lego-robotter :-)

    Den kan som sagt kun købes i USA, og jeg fik spærret mit Dankort, da jeg forsøgte at købe den over nettet hos Wallmart og få den sendt til min vens adresse i New York. VISA synes åbenbart at den transaktion så skummel ud :-) Google Home kan derfor også kun tale engelsk, og jeg var derudover tvunget til at sætte min iPhone op til Engelsk og lokationen til US for overhovedet at få lov til at konfigurere den. Og det lyder lidt tåbeligt, når den meddeler, at "sure, turning the spisebord off". Jeg forventer at løbe mod mange begrænsninger, men med IFTTT kan den spille sammen med en lang række dimser, så der skal nok også blive nogle sjove ting. Jeg er sikker på, at jeg med få hundrede timers indsats, nemt kan komme til at spare flere minutter hver dag.

    edit: Efter nogle flere timers fri leg, så må jeg nok modificere mit "få hundrede timer". Der kan VIRKELIG bruges meget tid på det her :-) Nuij, man kan få lov til at nørde igennem her, hvis man har lyst...

    Og så skal man nok SLET ikke tænke over hvor nemt man gør det for Google at snage endnu mere i ens privatliv... Men der har jeg givet op for længst, og lagt mit liv i Googles hænder.
    Sidst redigeret af ougar : 22.02.17 kl. 10:43
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  11. De følgende 9 brugere er enige:

  12. #337
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,482

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Jeg er netop hjemvendt fra Florida og sørme om ikke også jeg dér fik kastet mig ud i indkøb af en personlig assistent, nemlig Amazon's Alexa. Jeg havde forinden overvejet en del frem og tilbage hvilken model jeg skulle købe, men eftersom:

    1) Jeg regner med at dette - for mig - bliver en midlertidig løsning indtil Apple introducerer lignende hardware (og jeg derfor ikke ønsker at have en stor sunk cost i mellemløsningen).
    2) Jeg kun har læst lunkne anmeldelser af den indbyggede højtaler i de dyrere modeller.

    ; endte jeg med - i lighed med Mikkelz - at købe den mindre model: Amazon Echo (og så en ekstra Play:1 til soveværelset, men det er en anden historie). Jeg har nu kablet den direkte ind i min Play:5 i stuen, så den forstærker Alexas stemme som ellers i udgangspunktet er ret lav. Førstehåndsindtrykket er meget lig ougars oplevelser. Det er bøvlet, fordi systemet ikke er frigivet i Danmark endnu. Det betyder at jeg taler engelsk med Alexa og at jeg også måtte til at rode rundt på den amerikanske app store. En lidt spøjs begrænsning er også at man er bundet til den (i mit tilfælde falske amerikanske) adresse som man registrerede sig med, hvorfor Alexa adspurgt om vejret KUN vil oplyse mig om vejrudsigten for Denver :-/
    Men altså ikke så bøvlet at det nok skal blive sjovt at sidde og nørde med, når jeg engang er kommet mig over en omgang jetlag.
    Sidst redigeret af Dingo : 23.02.17 kl. 06:58
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #338
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Citat Oprindeligt indsendt af Dingo Se meddelelser
    En lidt spøjs begrænsning er også at man er bundet til den (i mit tilfælde falske amerikanske) adresse som man registrerede sig med, hvorfor Alexa adspurgt om vejret, KUN vil oplyse mig om vejrudsigten for Denver :-/
    "Alexa, how is the weather in Copenhagen?" ;)

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #339
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Min gamle iPhone 5 er ved at synge på sidste vers og jeg har derfor brug for en ny telefon. Jeg besluttede mig for lang tid siden for ikke at ville købe flere Apple-produkter. Jeg har en Samsung Galaxy Tablet som jeg er glad ved så jeg er bekendt med Android og tænker at det nok skal være det OS.

    Men selve enheden er jeg i tvivl om. Jeg bruger aldrig min telefon til at se video eller film på, men meget til musik og podcasts. Den skal derfor helst ikke være alt for stor men passe i en lomme. Helst ikke for plastikagtig i konstruktionen.

    Er der nogen af jer der kan anbefale mig en telefon?

  17. #340
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    433

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Skal i gang med at bygge ny pc , da den gamle er ca 8 år.

    Har lige købt Bundkort & kabinet.
    https://www.power.dk/pc-og-tilbehor/...oard/p-505706/
    https://www.komplett.dk/product/9017...-window-black#

    Og så skal jeg bare finde ud af hvad graikkort og processor som der skal købes :)

  18. #341
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    295

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Citat Oprindeligt indsendt af Kaff Se meddelelser
    Min gamle iPhone 5 er ved at synge på sidste vers og jeg har derfor brug for en ny telefon. Jeg besluttede mig for lang tid siden for ikke at ville købe flere Apple-produkter. Jeg har en Samsung Galaxy Tablet som jeg er glad ved så jeg er bekendt med Android og tænker at det nok skal være det OS.

    Men selve enheden er jeg i tvivl om. Jeg bruger aldrig min telefon til at se video eller film på, men meget til musik og podcasts. Den skal derfor helst ikke være alt for stor men passe i en lomme. Helst ikke for plastikagtig i konstruktionen.

    Er der nogen af jer der kan anbefale mig en telefon?
    Kan du finde en HTC 10 til en fin pris, så kunne det være et bud. Det er en telefon i meget lækker byggekvalitet og med en af de bedste DAC's på markedet. På HTC's side kan jeg finde den til 4050 kr., men jeg ved at de indimellem kører rabatter.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #342
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Citat Oprindeligt indsendt af SALT Se meddelelser
    Kan du finde en HTC 10 til en fin pris, så kunne det være et bud. Det er en telefon i meget lækker byggekvalitet og med en af de bedste DAC's på markedet. På HTC's side kan jeg finde den til 4050 kr., men jeg ved at de indimellem kører rabatter.
    Tak SALT!

    Den vil jeg lige kigge på.

  21. #343
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    3,104

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Uden at jeg ved det helt store om mobilmarkedet pt så ved jeg dog at hvis musik er vigtigt for dig, så er det HTC'en du skal kigge efter, som der bliver foreslået. Både med DAC'en men også hvis du ind i mellem bruger telefonens højttalere til at lytte med.

    Ellers er en populær all round mobil pt Huawei Mate 9 Pro,som især imponerer på batteri kapaciteten ud over den øvrige indmad. Den har fået stor anerkendelse i test.

  22. #344
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Evt Oneplus 3(T). Det er bedst value for money for tiden.

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #345
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    129

    Re: Diverse hjemme automation-dimser

    Citat Oprindeligt indsendt af MZ Se meddelelser
    Evt Oneplus 3(T). Det er bedst value for money for tiden.
    Ja, OnePlus telefonerne er rigtigt gode, især når man kigger på prisen. Jeg synes dog min OnePlus 3 er lidt for stor (men det er nok det samme for de fleste telefoner med tilsvarende specifikationer)

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 22.03.23, 13:27
  2. Hvilken spilletrøje har du senest købt?
    By Don J. in forum De lange linier
    Svar: 152
    Sidste Meddelelse: 19.06.10, 10:22
  3. Solbriller: Hvilket par har du senest købt?
    By GatoConBotas in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 04.06.09, 09:58
  4. Svar: 23
    Sidste Meddelelse: 29.03.04, 19:48
  5. Svar: 3
    Sidste Meddelelse: 29.03.04, 07:46

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •