Se afstemningsresultater: Hvad synes du om FCKs logo?

Stemmeafgivere
454. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Meget grimt

    21 4.63%
  • Grimt

    54 11.89%
  • Hverken pænt eller grimt

    126 27.75%
  • Pænt

    151 33.26%
  • Meget pænt

    102 22.47%
Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456
Viser resultater 76 til 87 af 87

Emner: FC Københavns logo - Hvad synes I?

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    80

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Du læser ikke hvad jeg skriver :-)

    Netop det, at der menes den sportslige baggrund, ser ud til at være det afgørende – fordi henvisningen i afslaget peger på, at det er 'foreninger og institutioner', der kan tilgodeses. Hvorimod Parken ikke er foreningsliv, men et firma.

    Så det er udelukkende et forsøg på at forklare bevæggrundene ud fra kommunens synspunkt inden folk kom brølende og snakkede om 'rødstrømper' ;-) Du behøver overhovedet ikke argumentere mod det. Jeg tror såmænd ikke vi er uenige.
    Jeg læste, forstod og er helt enig. Og derfor var min bredside mod argumentet om hjemsted ikke rettet mod dig eller dit indlæg, men kommunens argumentation som den fremstod i artiklen. Hvorefter jeg forsøgte at perspektivere til de begivenheder, hvor man ikke har haft samme interesse fra kommunens side i at skelne mellem den del af klubben, der kan kaldes foreningen, der spiller bold og får græs på knæene og selve forretningen. Jeg synes grundlæggende opdelingen er lidt søgt - og det tror jeg er det, som man fra klubbens side forsøger at forklare kommunen nu.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Apr 2006
    Indlæg
    647

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    Well, vindere har man ikke noget problem med i Københavns Kommune.

    Det er sku lidt gakkelak at man så parkere klubben på Frederiksberg, når der ikke er profilering i det for Overborgmesteren selv.

    http://dinby.dk/koebenhavn-oe/frank-...sit-fck-loefte
    The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.
    -Douglas Adams
    Hicks's Avatar

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    Citat Oprindeligt indsendt af Hicks Se meddelelser
    Well, vindere har man ikke noget problem med i Københavns Kommune.

    Det er sku lidt gakkelak at man så parkere klubben på Frederiksberg, når der ikke er profilering i det for Overborgmesteren selv.
    Nå ja, 'parkere' er måske så meget sagt. Ingen har jo tvunget klubben til at bygge sit anlæg på Frederiksberg, hvor KB også har haft hjemme i over hundrede år.

    Det der gør det hele så åndssvagt er, at der jo bare burde være et samarbejde mellem klubben og begge kommuner på én gang. At der er forskellige administrative enheder inde over de forskellige bydele ændrer jo ikke på, at det er den samme fåking by. Man skal være fra Egnen for bare semi-seriøst at påstå at andet er tilfældet. Stik dog hovederne sammen.


  5. #79
    Cbas er offline Har de rigtige meninger
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    138

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    "Jeg synes selv, det er et fremragende initiativ. Alt hvad der er med til at vise københavnsk identitet er velkomment her."

    Jeg eniger -Smølle her og synes og det er et fremragende initiativ.

    Da der allerede er blvet debateret op og ned om de forskellige grunde til kommunens manglende vilje, vil jeg ikke komme ind på dét, men i stedet kigge lidt på bevæggrunden for at prøve at skabe en større samhørighed mellem kommune og klub. Interessant er det at man sandsynligvis gør det for at styrke den visuelle identitet, et område som man har forsømt ud over rimelighedens grænser, når man isoleret set ser på klubbens tre trøjer for i år - den 18 måneder lange "design"-periode for en hvid og sølvmedaljefarvet hjemmebanetrøje, den orange trafikvest og den øjenbæ'ske sorte, fuchsia og hvide udebanetrøje (jeg ved godt vi ikke alle tænker sådan). Måske er det netop et skridt tilbage mod et stærkere tilhørsforhold, hvor fans identificerer sig i større grad med klub, farver, trøje og logo, og dermed et skridt væk fra at prøve at skabe en farverevolutionerende trøje hver sjette måned. Måske sidder der ledende kræfter i klubben og tænker, at med tårne og bølger på ærmerne, kan vi alle være "en del af noget større" ...

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #80
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    Det blev så ikke aktuelt alligevel: http://www.mx.dk/nyheder/kobenhavn/story/14023687

  8. #81
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    Citat Oprindeligt indsendt af Christian Se meddelelser
    Det blev så ikke aktuelt alligevel: http://www.mx.dk/nyheder/kobenhavn/story/14023687
    Her fremstilles sagen lidt sært:
    Københavns løver kan skyde en hvid pind efter deres ønske om at få nyt logo på fodboldtrøjerne.

    og
    I december sidste år forklarede klubsekretær Daniel Rommedahl til BT, hvorfor FCK ønsker et nyt logo ...


    Det er ganske interessant. Jeg havde ikke forstået det som at man ville afløse det nuværende løvelogo med Københavns byvåben, kun at det skulle bruges på trøjen i anden sammenhæng. Er der nogen, der har en lidt klarere opfattelse af hvad formålet var?

    Som en, der som nævnt ovenfor synes logoet trænger til en kæmpe overhaling, og i øvrigt tit har syntes den københavnske identitet har været for lidt anvendt, lyder det som en meget fristende (omend åbenbart umulig) tanke. Men det kan jo også være at MX bare har overfortolket.

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #82
    Tilmeldingsdato
    Jun 2008
    Indlæg
    290

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Her fremstilles sagen lidt sært:

    og
    [/COLOR]

    Det er ganske interessant. Jeg havde ikke forstået det som at man ville afløse det nuværende løvelogo med Københavns byvåben, kun at det skulle bruges på trøjen i anden sammenhæng. Er der nogen, der har en lidt klarere opfattelse af hvad formålet var?

    Som en, der som nævnt ovenfor synes logoet trænger til en kæmpe overhaling, og i øvrigt tit har syntes den københavnske identitet har været for lidt anvendt, lyder det som en meget fristende (omend åbenbart umulig) tanke. Men det kan jo også være at MX bare har overfortolket.[/COLOR][/COLOR]
    Uden at vide det med absolut sikkerhed så føler jeg mig overbevist om at det aldrig har været tanken at erstatte vores logo. Tanken skulle såvidt jeg ved være at måtte indrage logoet på trøjen som detalje, ligesom vi fans f.eks ofte bruger logoet i tifoer etc. for at illustrere tilhørsforholdet til København. Noget vi vil blive ved, på trods af risikoen for ophavsretligt relaterede klager fra kommunen;)

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #83
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    56

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    Har altid været utrolig glad for og stolt af vores logo som jeg synes er dejlig simpelt. Jeg på den anden side ikke særlig stor fan af Københavns våbenskjold som jeg finder kedeligt og intetsigende. så Håber inderligt ikke at der bliver lavet om på vores flotte logo og slet ikke hvis alternativet er så grimt!

  13. #84
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    277

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    Jeg synes egentlig vores logo fungerer fint. Men jeg tror også lidt, at man ser sig blind på det i forhold til tidsånden.

    Jeg synes til gengæld også, at det er for tidligt at ændre markant i logoet. Derfor synes jeg at en lille visuel opdatering kunne være på sin plads. Jeg synes det fungerer ret godt, når logoet får lidt dimensioner og skygge. Noget i denne stil:


  14. #85
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    Jeg er rimelig neutral omkring vores logo, men det kunne være interessant at se hvordan det ville se ud, hvis man fjernede flaget og rykkede navnet op over logoet - dog uden at der går midtjylland i den. Alternativt hvis man skrev Football Club i en bue øverst, og København i en bue nederst.

    Hvis logoet derimod skulle ændres markant, ville jeg foretrække en arrogant løve à la http://www.redbubble.com/people/ninj...on-oakmont-inc

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #86
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    Citat Oprindeligt indsendt af Christian Se meddelelser
    Hvis logoet derimod skulle ændres markant, ville jeg foretrække en arrogant løve à la
    God ide til et nyt logo! Jeg synes samtidigt det er fint, hvis vi kipper lidt med flaget for tidligere FCK-motorer som Steen Vela, Hans Henrik Palm, Aldo Petersen, Flemming Østergaard og Peter Norvig, ved atsøge visuel inspiration hos firmaer som Stratton Oakmont :-)
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #87
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,272

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    Men når man så gør som her, tager det fuldstændig overhånd, og det er ikke til det bedre:



    Den røde og den blå er jo anderledes end tidligere - og ikke nok med det så gør slagskyggen teksten fuldstændig ulæselig. Det hjalp ikke, at det også var på skærmene i går.
    KAUF’ ODER STERBE!!!
    jeske's Avatar

  19. De følgende 10 brugere er enige:

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvad synes du om afstemninger?
    By PeterMT in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 15.01.04, 16:32
  2. Hvad er FCKs spiller værd på det fri marked
    By ruan02ab in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 06.12.03, 17:05
  3. hvad synes du ?!
    By theblacklion in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 26.10.03, 13:25
  4. Hvad hedder FCKs intromelodi?
    By thundersen in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 19.11.02, 15:25

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •