Se afstemningsresultater: Hvad synes du om FCKs logo?

Stemmeafgivere
454. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Meget grimt

    21 4.63%
  • Grimt

    54 11.89%
  • Hverken pænt eller grimt

    126 27.75%
  • Pænt

    151 33.26%
  • Meget pænt

    102 22.47%
Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 87

Emner: FC Københavns logo - Hvad synes I?

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    5,315

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    ›Som passer med skandinavisk design.

    ›Det er enkelt, stilrent - roligt

    Den beskrivelse passer vel på rigtig mange danske fodboldklubbers logoer, uden at man af den grund ville kæde dem sammen med egenskaberne ved en eksportsucces som skandinavisk design.

    At logoet er enkelt og stilrent (og det sidste vil jeg ikke kalde det) ændrer jo ikke på at løven ligner noget clip-art fra en 90'er-udgave af Word, at flaget virker maplaceret og at fonten er særdeles steril. Jeg har meget svært ved at se det minimalistiske særpræg og den underspillede elegance, som man vel normalt vil forbinde med "skandinavisk design".

    Når det er sagt, så er jeg ift. trådens generelle emne enig med de folk der mener, at det ville være for meget af det gode at tegne et nyt logo op helt fra bunden. Løven er en del af historien, og den skal ikke laves fuldstændig om. "FC København" i blåt bør efter min mening også bestå, men flaget kan diskuteres. Jeg synes ikke det giver mening at inddrage Københavns byvåben, bl.a. fordi det er pissegrimt og stinker af kommunal kønsløshed i sin moderne udgave.

    Jeg sad faktisk lige + fik en sjov idé. Der findes et site ved navn http://www.48hourslogo.com/, hvor man for en rimelig beskeden fee kan udskrive en logo-konkurrence og så lade unge, håbefulde grafikere med talent eller folk som Dingo og jeske byde ind på opgaven. Hvis man vil have et af deres designs (som bliver publiceret på siden), skal man så udbetale en præmie. Jeg ved dog ikke om det vil være et ophavsretligt problem at henvise til fck.dk for inspiration til udgangspunktet. Hvis det ikke kan lade sig gøre, går idéen lidt i vasken.

    /Simon
    Hader stadig bøf som var det 1998
    /Simon's Avatar

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Feb 2010
    Indlæg
    373

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    Først og fremmest så vil jeg lige fremhæve at formålet med denne tråd var at undersøge hvad folk synes om FCK logoet. Jeg har over længere tid syntes at vores logo virkede "uprofessionelt" og æstetisk uinteressant. Derfor var jeg interesseret i at undersøge om jeg var helt alene med den holdning.

    Hvorvidt vi skal have et nyt logo, om det skal være en revision eller om Løven og dannebrog er "helligt" er svært at opnå enighed om i en tråd. Derfor kunne det være sjovt at se nogle eksempler som /Simon foreslår og spørge FCK fansne til råds sidenhen - uden at det forpligtiger naturligvis.

    Når det så er sagt vil jeg da gerne komme med den løsning jeg synes er ideel:

    Jeg er selv af den holdning at man bør opdatere det nuværende logo. Løven kunne godt være mindre "tegneserie" og mere klassisk. Fonten på F.C. København skriften kunne godt være mindre "Wordperfekt 1992" og mere nutidigt.

    Dertil synes jeg vi skal droppe Dannebroet. Vi er jo ikke fælles om at være danske men vi er fælles om at være fra København. Så skift gerne Dannebroet ud med noget 1992 skrift (evt romerske tal).

    Jeg mener at løven er det symbol vi (eller Don Ø) har valgt skal repræsentere klubben og derfor skal den naturligvis fortsat være hovedelementet i logoet.

    Slutteligt så synes jeg der mangler noget til at afgrænse logoet. Hvornår stopper logoets kant og hvornår starter den hvide baggrund? Det er allerede gjort på FCK.dk (home logoet i øverste venstre hjørne) og noget lignende synes jeg skal indarbejdes i standardlogoet.

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    ›Jeg mener at løven er det symbol vi (eller Don Ø) har valgt skal
    ›repræsentere klubben og derfor skal den naturligvis fortsat være
    ›hovedelementet i logoet.


    Meget kan man beskylde Don Ø for, men han kom til i 1997 og logoet blev præsenteret i 1992.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    631

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    Nu skal vi jo også passe på med, at det der indgår i logoet simpelthen SKAL have en klokkeklar reference, der indiskutabelt får enhver til at tænke på København med det samme!

    Ellers ender vi jo op med Den Lille Havfrue på en cykel...
    Tænk sig, at man kunne have været skuffet over, at F.C. København ikke havde været i 1/8-finalen i Champions League...

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Indlæg
    293

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    Kære Marwol

    Det lyder meget spændende, men for mig er linket dødt. Kan du monstro hjælpe?

    vh/LM
    HØJERE. LÆNGERE. HÅRDERE.
    Brede Phanaticos 4Ever
    Medlem #3

  9. #51
    Tilmeldingsdato
    May 2006
    Indlæg
    376

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    ›Kære Marwol

    ›Det lyder meget spændende, men for mig er linket dødt. Kan du monstro hjælpe?

    ›vh/LM

    følg linket og tryk så f5 efter du har åbnet det. det virkede for mig.
    Der var engang to vise mænd. Så gik den ene på pension.

  10. #52
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,398

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    ›Hvem har tegnet logoet? Jeg har tidligere hørt, at det skulle
    ›være Mik Schack, men det kan kan jeg nu ikke få bekræftet nogen
    ›steder.

    ...

    ›Som biolog skulle jeg måske lige indskyde den bonusinfo, at det
    ›hos løverne er hunnen, der jager, mens hanløven ligger og sover
    ›det meste af dagen. Så kan man jo tænke lidt over den, når man
    ›ser den store hanløve på vores logo.

    Som biolog, og ikke som Mik Schack? Det er i alle fald hans kæphest, ivrigt gentaget de sidste par årtier, når han er blevet bedt om at brokke sig over Kbh ;-)

    Egentlig synes jeg symbolikken er ganske god. Hanløver er aktive 3-4 timer hver dag, og parrer sig med et udvalg af hunner. Kunne noget være mere rammende for professionelle fodboldspillere? ;-)

    mvh,
    -smølle

  11. De følgende 9 brugere er enige:

  12. #53
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    2,550

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    ››Som passer med skandinavisk design.
    ››
    ››Det er enkelt, stilrent - roligt

    ›Den beskrivelse passer vel på rigtig mange danske fodboldklubbers
    ›logoer, uden at man af den grund ville kæde dem sammen med
    ›egenskaberne ved en eksportsucces som skandinavisk design.

    ›At logoet er enkelt og stilrent (og det sidste vil jeg ikke kalde
    ›det) ændrer jo ikke på at løven ligner noget clip-art fra en
    ›90'er-udgave af Word, at flaget virker maplaceret og at fonten er
    ›særdeles steril. Jeg har meget svært ved at se det minimalistiske
    ›særpræg og den underspillede elegance, som man vel normalt vil
    ›forbinde med "skandinavisk design".

    ›Når det er sagt, så er jeg ift. trådens generelle emne enig med
    ›de folk der mener, at det ville være for meget af det gode at
    ›tegne et nyt logo op helt fra bunden. Løven er en del af
    ›historien, og den skal ikke laves fuldstændig om. "FC
    ›København" i blåt bør efter min mening også bestå, men
    ›flaget kan diskuteres. Jeg synes ikke det giver mening at
    ›inddrage Københavns byvåben, bl.a. fordi det er pissegrimt og
    ›stinker af kommunal kønsløshed i sin moderne udgave.

    ›Jeg sad faktisk lige + fik en sjov idé. Der findes et site ved
    http://www.48hoursl
    ›navn ogo.com/
    , hvor man for en rimelig beskeden fee kan
    ›udskrive en logo-konkurrence og så lade unge, håbefulde grafikere
    ›med talent eller folk som Dingo og jeske byde ind på opgaven.
    ›Hvis man vil have et af deres designs (som bliver publiceret på
    ›siden), skal man så udbetale en præmie. Jeg ved dog ikke om det
    ›vil være et ophavsretligt problem at henvise til fck.dk for
    ›inspiration til udgangspunktet. Hvis det ikke kan lade sig gøre,
    ›går idéen lidt i vasken.

    ›/Simon

    Jeg har fint med, at vores logo er enkelt. Og ja det kunne være en god idé, at opfriske eller gentegne vores logo.

    Ønsker dog ikke tilføjet en masse detaljer og krummelurer, men at det fortsat skal være nemt at aflæse.

    Og kan man ramme tonen for skandinavisk design, så vil vores logo blive mere tidløst.
    Mvh
    Henrik

    2. Flemsebog kap.9 s.152 linie 13

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #54
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    546

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?


    ›Som biolog skulle jeg måske lige indskyde den bonusinfo, at det
    ›hos løverne er hunnen, der jager, mens hanløven ligger og sover
    ›det meste af dagen. Så kan man jo tænke lidt over den, når man
    ›ser den store hanløve på vores logo.

    Uden at gå ind i en nærmere diskussion af løven som symbol er det en lidt foruroligende ny viden fra biologiens verden, som her bliver bragt frem om den mest sociale katteart. :-)

    For det er ret dårligt nyt for alle de unge hanløver, der render rundt nede på savannen, efter de er blevet tvunget ud af deres flok i puberteten, og som endnu ikke har styrken til at overtage deres egen flok.

    Men måske er det den samme skole indenfor biologien, som den, der påviste, at humlebier ikke kan flyve? I hvert fald falder 10 sekunders ekstensivt research på youtube indenfor en lidt anden forskningstradition; den, hvor hanløvens jagt blot er hæmmet i forhold til hunnens af dens manke, når den skal stalke bytte, hvilket især gør sig gældende mod slutningen af tørkeperioder, når græsset er lavt. Og som tager højde for alle de variationer, fra lang til ikke-eksisterende, der er, af fuldvoksne hanløvers manke.


    http://uk.youtube.com/v/Tkwn7YoReMc
    Sidst redigeret af feilberg : 07.02.11 kl. 21:03
    and oh how we danced

  15. #55
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    "Copenhagen Sailors, Ostemadder"

    Stil lige bongen væk, før der logges ind på sidelinien.

    Men i ovenstående ånd foreslår jeg følgende to muligheder i den "ægte" københavnske ånd:

    1. Vi skifter logo til en skrubtudse og internationalt bliver vi kendt som Copenhagen Toads.
    - Der er jo masser af tudser i Utterslev mose (frygter voldsomt at blive rettet af tilstedeværende biologer)

    2. Vores logo skiftes ud med et billede af Københavns moder gennem en årrække Ritt Bjerregaard. Det vil så betyde, at vi bliver udelukket fra CL, fordi ingen tør spille mod os.
    Sidst redigeret af Tommo : 07.02.11 kl. 22:44
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  16. #56
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,754

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    Jeg er helt enig i Clipart/Wordperfect henvisningen til vores logo, og synes også det er på tide med et mere moderne logo.

    Der er mange delte meninger om det, men jeg synes eksempelvis Juventus er slippet utrolig godt afsted med deres ændring fra dette:



    Til dette:



    Det er stadig simpelt, men LANGT mere stilistisk og moderne. Noget tilsvarende med FCK's burde kunne lade sig gøre.


  17. #57
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,225

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    ›Jeg har det bare sådan, er jeg føler det kikset at sammenligne
    ›sig selv med en løve endda på et fejlagtigt grundlag som at
    ›"den indgår i Københavns våbenskjold".

    ›Har vi i København virkelig intet at være stolte af eller noget
    ›der kendetegner os siden vi bliver nødt til at vælge et dyr, der
    ›lever 10.000 km væk som vores identitet?

    København har skam mange løver foruden dem i våbenskjoldet, hvilket man kan overbevise sig om ved at tage på denne virtuelle bytur:Det er med andre ord ikke et komplet tilfældigt valgt dyr, der i sin tid blev smækket på vores klublogo, og selvom udbredelsen af løver numerisk set er en del mindre end antallet af kloakrotter, duer eller husstøvmider i vores by, så er jeg egentlig glad nok for, at klubben i sin tid valgte løven som vartegn.

    Man kan naturligvis med rette påpege, at den blå løve på vores logo absolut ikke fremstår som noget, der er malet af da Vinci eller Rembrandt, men til gengæld er den ekstremt nem at genkende, og det er jo en kvalitet i sig selv.

    Hvis altså bare folk husker at sætte logoet lige... ;o)
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  18. De følgende 9 brugere er enige:

  19. #58
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    Dette er jo til dels en smagssag, enten fordi vi har forskellige foruddannede meninger om hvordan en fodboldklubs logo skal se ud, eller måske på baggrund af hvilken fodboldklub vi er tilhænger af, for på trods af denne tråd, vil jeg gætte på at tilhængere af andre klubber i gennemsnit vurderer logoet til at være dårligere end vi gør. Alligevel er der jo nogle kvaliteter ved logoet, som alle kan blive enig om. Logoet er let genkendeligt, enkelt at reproducere, selv i små størrelser, og sidst men ikke mindst er det særpræget. Det sidste kan jo være både godt og skidt.

    Dermed skriver jeg ikke, at der ikke er plads til forbedringer, men uanset om man synes logoet er grimt eller ej, så er udgangspunktet altså ikke katastrofalt.

    Personligt vil jeg nu gerne se en let revidering af logoet. Det mangler i mine øjne en ramme. Jeg selv foretrækker en enkel cirkel eller ellipse. Selve løvehovedet er enkelt og ensfarvet, og det kan være godt, men det ligner nu alligevel et kartoffeltryk lidt vel rigeligt, så man kunne lave nogle skygger og highlights uden at gøre det alt for gnidret. Personligt bryder jeg mig ikke om de pupilløse øjne, og profilen kunne være lidt skarpere.

    Et andet kunstgreb er at arbejde lidt med baggrunden. Man kunne lade baggrunden være en fodbold, byvåben, eller måske moderklubbernes striber.

    Jeg indsætter et par eksempler, når jeg har en chance for at lege med computeren.

    Mvh
    Martin CX

    Edit: Work in progress...

    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder


  20. #59
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    Jeg tilhører koret, som godt kan lide vores logo - men vel mest fordi, det repræsenterer FCK. Jeg ser ingen grund til at skrotte løven, eller at tilføre en masse elementer. Men, jeg er enig i at en ramme ville pynte, og så måske en revurdering af teksten "F.C.KØBENHAVN" som halvdelen af en cirkel, sammen med løven.

    Jeg tænker noget i stilen herunder, hvor det stadig er meget simpelt, men måske lidt mere 2000-venligt.



    Det er så kun en spontan skitse af hvordan et nyt logo kunne være. Jeg har ikke overvejet fonts så meget, og rammen er tyvstjålet.

    Forresten: Kom gerne med forslag til, hvordan man kunne ønske sig, at et revurderet logo kunne se ud. Det kommer nok næppe til at rykke ved meget, men det er såmænd meget sjovt at lege med.


  21. #60
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    631

    Re: FC Københavns logo - Hvad synes I?

    Jeg har altid været meget irriteret over vores logo, da det ikke klæder andet merchandise end kamptrøjen. Det tror jeg primært er pga. den kuglerunde cirkel.

    Jeg tænkte på noget a la det her:

    http://img140.imageshack.us/i/unavngivethh.png/

    Det er selvfølgelig bare mikset sammen i paint på 2 minutter...

    EDIT: Nu gider den så ikke lige smide billede på ind, men linket skulle virke.
    Tænk sig, at man kunne have været skuffet over, at F.C. København ikke havde været i 1/8-finalen i Champions League...

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Hvad synes du om afstemninger?
    By PeterMT in forum Diverse
    Svar: 7
    Sidste Meddelelse: 15.01.04, 16:32
  2. Hvad er FCKs spiller værd på det fri marked
    By ruan02ab in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 06.12.03, 17:05
  3. hvad synes du ?!
    By theblacklion in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 26.10.03, 13:25
  4. Hvad hedder FCKs intromelodi?
    By thundersen in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 19.11.02, 15:25

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •