Viser resultater 1 til 7 af 7

Emner: Hvordan kommer 'vi' i gang igen?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    588

    Hvordan kommer 'vi' i gang igen?

    Nå… Det kunne godt se ud til, at der et eller andet sted er vis form for enighed om, at spillet ikke kører helt som det skal (og kan) for FCK, men hvad er det så, der mangler!?

    Jeg mener, at hovedproblemet må være motivation! Motivationen er for ofte i bund. Dette forstår jeg ikke. Spillerne spiller i en rigtig god klub, på et fedt stadion og til en ret fed løn – og hvis de virkelig ville kæmpe for det kunne de gå ud og slå hvem som helst fra den hjemlige liga – hver weekend (næsten:-)! Hvorfor lyser dette ikke ud af dem? Hvorfor er det kun mod Brøndby, AGF og til uefa-kampe spilleglæden for alvor bliver fundet frem? Hvorfra stammer modløsheden og det fumlende opspil? Hvis problemet omkring motivationen blev løst, og spillerne spillede med samme iver som f.eks. Mattias Jonson og S. Frederiksen, så ville vi stort set aldrig sætte point til mod mellem- og bundhold! LØS DET BACKE!

    Et andet problem (som jeg ser det) er mangel på konsekvent fløjspil. Vi har to ret gode angribere, som burde løbe rundt i boksen, når bolden er på de breddegrader, men mindst den ene af dem er ofte nødt til at hente bolden uden for feltet, i stedet for at få den smidt ind til panden. Hvor er fløjspillet? Thomas Røll går fuldstændig ned, men der er ikke en afløser = ingen fløj i venstre side. Mykland har ikke de store talenter som fløjspiller, hvilket derfor overtages af Ole T., der i forvejen er lettere kritiseret for sit tempo og naturligvis ikke kommer op og leger fløjspiller hver gang = tynd fløj i højre side! Vi savner Niclas og Rytter, men Bisgaard har vi da endnu – kunne han ikke prøves et par kampe? Skal Zuma prøves lidt mere på fløjen (med Alvaro og Todi i boksen)? Skal Røll tilbage til højre side? Er det evt. på denne plads (fløjene) FCK burde investere lidt af kassen på en mand, der kan tørre et forvar og lægge en god aflevering til en af vore mange boksspillere?

    Og… hvilken fløjspiller skal ’vi’ købe – hvis Røll eller Bisgaard skal spille i højre side skal han vel næsten være en venstrekantsspiller?

    Jeg mener, dette er vor to eneste rigtige problemer. Forsvaret står godt nok, midtbanen er kompakt og spilstyrende og Robotten virker også som om han er kommet stærkt i gang igen, men angrebet… de får ikke meget at arbejde med!

    Hvad siger I?

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    529
    Motivationen er primære, og det er desværre menneskeligt. Den ene dag står de med et ben i CL og er på vej til Madrid og Milano med spillere, som de normalt kun ser på tv. Det gik ikke, og nu spiller de mod Herfølge på en skide lørdag eftermiddag. Der kan det være svært at finde motivationen frem. OB gik jo helt i sort efter deres Europacup succes i 90'erne.

    Løsningen må være nogle udskiftninger, så motivationen klares ved reserverne, som skal presse de etablerede. Giv 32 chancen fra start! og få et par nye folk ind i truppen for at presse de etablerede - Bisgaard, Sværd, Traore, Pettersson. Så må vi håbe de kommer på mærkerne.

    Mht. fløjspillet, så er det smag og behag. Jeg er ikke sikker på, at FCKs spil bliver bedre ved at spille mere over fløjene end nu.

    Og til sidst træneren. Han er en gave til FCK, i hvert fald for en som mig, som har set trænere komme og gå, med de resultater det har givet. Konceptet er klart - heldigvis. Der er noget at falde tilbage på, når spillerne ikke kan ramme en ladeport (for fanden Todi!), eller der laves uhyrligt mange uprovokerede opspilsfejl, som bunder i manglende koncentration. For 4 år siden havde FCK tabt alle kampe i denne uge.

    Og nej - lige nu har FCK bestemt ikke Danmarks suverænt bedste spillertrup. Se på stillingen hvis I er i tvivl!


    /And

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    May 2003
    Indlæg
    169
    ›Motivationen er primære, og det er desværre menneskeligt. Den ene
    ›dag står de med et ben i CL og er på vej til Madrid og Milano med
    ›spillere, som de normalt kun ser på tv. Det gik ikke, og nu
    ›spiller de mod Herfølge på en skide lørdag eftermiddag. Der kan
    ›det være svært at finde motivationen frem. OB gik jo helt i sort
    ›efter deres Europacup succes i 90'erne.



    Som jeg ser det er vi klart mest motiverede når der står en skarp og dygtig modstander på den anden side af midterlinien, Rangers, Brøndby (forhåbentlig Ferencvaros) m.fl.

    Derimod kniber det alvorligt når modstanderen hedder Viborg, Herfølge eller lignene. Her kommer så mit forslag: Vi burde ansætte Søren Kusk som assistenttræner fra nytår. Jeg ved godt at han vil være den største bonderøv, der har betrådt PARKENs græs siden Heine, men alle i Viborg og AaB siger at han er helt fantastisk til at motivere sine spillere. Så hvad med at lade ham stå for den del når modstanderen ikke umiddelbart er stor nok til at hæve spillernes adrenalinniveau.

    Jeg ved godt at jeg sikkert bliver haglet ned på sådan et forslag, men med Backes struktur og Kusks tilsyneladende motivation kunne det måske faktisk blive helt godt. Jeg ville da ihvertfald ikke brokke mig, hvis vi kunne begynde at tage sejre over Viborg; AB, Herfølge mv. for givet fordi spillerne vil det lige så meget som deres modstandere og så kan udnytte deres overlegne spillemæssige kvaliteter.

    Just my 2 cents

    Michele

  4. #4
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,477
    <snip snip en hel masse som jeg er enig i>

    Desuden virker det som om spillerne har meget svært ved at komme igang efter en pause. Det gælder uanset om det er en sommerpause, en vinterpause eller en landsholdspause. Holdets spil har netop IKKE stunket her i efteråret. Der blev startet lidt mat, for så at kulminere ved Rangers-kampene og den fine oprejsningskamp mod AGF. Men nu ser det ud som om vi starter forfra igen. Jeg ved ikke om der er opstået en slags kultur hvor spillerne accepterer at den første kamp efter en pause ikke rigtig tæller, "fordi man først lige skal finde sine ben". Sådan en holdning er farlig, fordi den har det med at brede sig ind over de næste kampe.

    VH
    General Belgrano

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    588
    ›<snip snip en hel masse som jeg er enig i>

    ›Desuden virker det som om spillerne har meget svært ved at komme
    ›igang efter en pause. Det gælder uanset om det er en sommerpause,
    ›en vinterpause eller en landsholdspause. Holdets spil har netop
    ›IKKE stunket her i efteråret. Der blev startet lidt mat, for så
    ›at kulminere ved Rangers-kampene og den fine oprejsningskamp mod
    ›AGF. Men nu ser det ud som om vi starter forfra igen. Jeg ved
    ›ikke om der er opstået en slags kultur hvor spillerne accepterer
    ›at den første kamp efter en pause ikke rigtig tæller, "fordi
    ›man først lige skal finde sine ben". Sådan en holdning er
    ›farlig, fordi den har det med at brede sig ind over de næste
    ›kampe.


    ›VH
    ›General Belgrano

    Hmmm. Meget kunne tyde på, at du har ret i den antagelse, men selv efter en pause burde FCKs trup vel kunne slå FCM og Herfølge i Parken? Så det løser jo ingenting, at der er identificeret endnu et motivationsproblem!

  6. #6
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432
    ›Som jeg ser det er vi klart mest motiverede når der står en skarp
    ›og dygtig modstander på den anden side af midterlinien, Rangers,
    ›Brøndby (forhåbentlig Ferencvaros) m.fl.


    ›Derimod kniber det alvorligt når modstanderen hedder Viborg,
    ›Herfølge eller lignene. Her kommer så mit forslag: Vi burde
    ›ansætte Søren Kusk som assistenttræner fra nytår. Jeg ved godt at
    ›han vil være den største bonderøv, der har betrådt PARKENs græs
    ›siden Heine, men alle i Viborg og AaB siger at han er helt
    ›fantastisk til at motivere sine spillere. Så hvad med at lade ham
    ›stå for den del når modstanderen ikke umiddelbart er stor nok til
    ›at hæve spillernes adrenalinniveau.


    ›Jeg ved godt at jeg sikkert bliver haglet ned på sådan et
    ›forslag, men med Backes struktur og Kusks tilsyneladende
    ›motivation kunne det måske faktisk blive helt godt. Jeg ville da
    ›ihvertfald ikke brokke mig, hvis vi kunne begynde at tage sejre
    ›over Viborg; AB, Herfølge mv. for givet fordi spillerne vil det
    ›lige så meget som deres modstandere og så kan udnytte deres
    ›overlegne spillemæssige kvaliteter.


    ›Just my 2 cents

    ›Michele

    jeg tror, det er ret forskellige midler der skal til for at motivere underhunde og overhunde. det blev smukt demonstreret dengang vi forsøgte os med øldepotbestyreren. i mine øje drejer det sig nok så meget om at genfinde spilleglæden. vi andre ved jo godt, at uden en vis selvstændighed i jobbet kører man sur i det. mon dog ikke det osse gælder fodboldspillere?

    som en anden herværende skribent påpeger, passer backes metoder nok udmærket til et forholdsvis homogent hold uden de store individualister. problemet er naturligvis, at vores rimeligt profilerede spillere ved, at de ville kunne udfolde sig langt bedre under mindre stramme tøjler, med mindre stramme løbemønstre osv. det er i længden frustrerende, uanset om man vinder dm een eller flere gange. sådan sat lidt på spidsen:

    "der går i gennem verden et skrig fra kunstneren: giv mig lov til een gang at yde mit ypperste"

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    2,679

    Røll: Jeg er træt i hovedet

    Ekstra Bladet, 13:00 - 24. sep. 2003: Træt i hovedet

    Hvilke ventiler benytter du dig af?

    - For mit vedkommende handler det bare om at komme hjem og passe familien. Det føler jeg også, jeg skylder, når jeg er så meget væk. Det er sgu hårdt for min kæreste at være alene med to børn på halvandet og tre et halvt år.

    Også ude på banen kan det være hårdt at være med på et tophold, især når tingene ikke kører, og omverdenen konstant beder om forklaringer.

    - Nu får vi da en hurtig chance for at rejse os -og så endda i en UEFA Cup-kamp. Du kan sige, at man altid burde være professionel nok til at sætte sig 100 procent op til alle kampe. Men der vil altid være nogle, hvor du er lidt ekstra oppe. Som da vi spillede mod Rangers. Sådan er det.

    Image er en skræddersyet spændetrøje
    Ståle Raus #39
    footracle @ Twitter
    Bingohanz's Avatar

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Gang i nordisk liga-diskussionen igen
    By Perec in forum De lange linier
    Svar: 117
    Sidste Meddelelse: 10.01.11, 10:20
  2. K - B - H Sangen. Hvordan får vi gang i den.?
    By Leander in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 07.05.05, 00:16
  3. Så er de usympatiske på Vestegnen i gang igen
    By shs in forum De korte linier
    Svar: 119
    Sidste Meddelelse: 26.11.04, 18:45

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •