Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 30

Emner: Den store "hvad lavede du da strømmen gik"-tråd, for at få tiden til at gå...........

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,256

    Den store "hvad lavede du da strømmen gik"-tråd, for at få tiden til at gå...........

    ...selv sad jeg med en kollega og gloede på skærmen på et programmeringsproblem vi ikke kunne løse, da det sagde PLOK! -- hvorefter vi nappede et par plåks ;o)

    mvh
    Karsten

  2. #2
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    2,352
    Sad og så "7 år i Tibet" på DVD - da den sagde PLOK! - ja, og computeren var sq også nede, så jeg sov ;) - indtil ved en 18 tiden ;)
    Forza FCK

    1993, 2001, 2003, 2004, 2006, 2007, 2009, 2010, 2011, 2013, 2016, 2017, 2019 - Fucking miles away! Bye bye BIF

  3. #3
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    1,010
    Jeg skrev videre på den bærbare :-(
    Inden for samme minut som den løb tør for batteri, kom strømmen tilbage :-((

  4. #4
    Pete er offline BIF var bare en bobel :-(
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    263
    Sad på mit arbejde i Falck-huset på Polititorvet. Her blev travlt (:

  5. #5
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    22
    Arbejder i industribyen i Birkerød. Vi er i øjeblikket ved at udforme et stort tilbud til vores største kunde i Jylland.

    Vi er 4 mand på sagen, og alle sider med alverdens lort på hvert sit kontor. Vi er bagud og skal være færdige på fredag´.... jeg gad vide hvad der ligger gemt i systemet når jeg kommer tilbage på pinden i morgen.... christ !!!

  6. #6
    Fahlsten er offline She turned me into a newt
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    413
    Havde lige overstået et møde og havde lige tændt min computer for at arbejde og vupti...ingen strøm. Derefter var det bare at tage hjem, hvor jeg i de første minutter gik lidt hvileløst rundt :-) Derefter gik jeg i gang med at læse en bog. Utroligt så afhængig man bliver af strøm! Kan være man skulle købe en gammel generator til næste gang ;-)

  7. #7
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    473
    Jeg var på vej hjem, da strømmen forsvandt, og opdagede først noget, da jeg kom ind i min lejlighed 2 minutter efter nedbruddet. Gik i panik og ledte papirer igennem for en ubetalt elregning... 10 minutter med bankende hjerte indtil jeg fandt ud af, at lyset i opgangen heller ikke virkede!

    DOH!

  8. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,256
    Det er fandme en BITCH, at der var tilbud på en nødstrømsgenerator i Metro til under en tusse, og man så tænkte "spild af penge, mand, strømmen går sgu kun i bananrepublikkerne", og que pasa: Strømmen går! Merde superior!

    mvh
    Karsten

  9. #9
    PEdedrengen Slettet
    Ærgede mig over ikke at have nået Metroen...

    hehehehe

  10. #10
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    407

    da solen stadigvæk.............

    skinnede, lugede jeg bare videre i min have ;-)

    /hp
    #1) Havnefronten tilbage til københavnerne!
    #2) Kun ægte græs i Parken - tak!
    #3) Jeg savner Lars Højer til vores frispark

  11. #11
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,256
    He! Vi stod også på arbejdet og muntrede os over at Metro-passagererne sikkert fik et føl over at det lort nu IGEN ikke kørte ;o)

    mvh
    Karsten

  12. #12
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    2,293
    Stod og spillede boldfodbold efter frokosten. Pludselig forsvandt lyset. Who cares, der var masser lys hvor vi stod. Vi jokede lidt med hvilken idiot det nu var som havde slukket for den store hovedafbryder til lyset (sådan en har vi nemlig på etagen. Den sidder lige ved udtrykket til døren, så det sker rimelig tit at en idiot trykker på den ved et uheld).

    Men det kom jo ikke igen, så jeg åbnede indtil eltavlen, og konstaterede at det vist ikke var et lokalt problem. Nogenlunde samtidigt begyndte folk at ævle om at det var hele København. Tjah.

    Så gik jeg op til mit serverrum og åbnede døren til et infernalsk BEEEEEEEEEEEEEEP fra UPS'en, som tydeligvis var ret ked af noget. Det noget vidste jeg jo godt hvad var. Så kunne vi ellers gå igang med at slukke hele lortet pænt ned (der røg den 250+ dages oppetid :(

    Det blev vi så færdige med ca. 45 sekunder inden UPS'en sagde BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEP (noget højere end ellers), og dernæst sagde *klonk* og slukkede. Det er sjældent så mange computere på et sted er så stille. En rar oplevelse.

    Men UPS'en holdt sig da i en time. Fint nok. Så var det jo bare at vente på at strømmen kom tilbage. Og vente. Og vente. Imens kunne jeg jo så ærgre mig over at have sparet nødstrømsforsyning fra bygningens generator væk (med begrundelsen; det sker jo aldrig i DK!). Nabofirmaet fik brændt noget diesel af, og arbejdede lystigt videre. Hvad de lavede ved jeg ikke, de lever vist af at tale i telefon med folk.

    Men man føler sig lidt dum, når man ved der står et 650kV nødstrømsanlæg og dunker 50 meter væk. Ja, tilmed kan se røgen fra skorstenen...

    Til gengæld har jeg så fornøjelsen af at være på arbejde nu (kl. 22). Det er jo altid sjovt. Eller noget.

    -Henrik
    1993 - - - - - - - 2001 - 2003, 2004 - 2006(*), 2007 - 2009, 2010(*), 2011 - 2013(*) - - 2016(*), 2017 - 2019 - - 2022(*), 2023
    1995, 1997, 2004, 2009, 2012, 2015, 2016, 2017, 2023
    HM's Avatar

  13. #13
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    55
    Sad i toget på vje mod Borup hvor jeg skulle hjem og skifte tøj efter lidt hårdt arbejde. Holdt stille i 1½ time på Viby Sj station, hvor vi blev forplejet i hoved og bagdel af tog-kontrolløren der købt sodavand og alt muligt andet på DBS's regning og til sidst satte os i en taxa på vej hvor vi nu skulle hen.

  14. #14
    Tilmeldingsdato
    Sep 2003
    Indlæg
    2,352
    Har da heldigvis også en bærbar - med et ekstra batteri ;)) - så jeg kunne bare se min film færdig ;)
    Forza FCK

    1993, 2001, 2003, 2004, 2006, 2007, 2009, 2010, 2011, 2013, 2016, 2017, 2019 - Fucking miles away! Bye bye BIF

  15. #15
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    173
    Jeg sad på "centralen" i Greve og jeg skulle edderdælme dirregere rundt blandt alle vores vagter. Der var en telefon der ringede hele tiden, fordi nogle alarmsystemer i nogle butikker var gået totalt ned. Det endte sgu med et indbrud i en by (kan ikke huske hvad den hedder) hvor vi måtte ringe efter politiet osv.

    Da jeg klokken 2 hørte meldingen om at strømmen (i mit område) var forventet klar ved 7-tiden tænkte jeg FUCK! Det kan de ikke mene, mand! Heldigvis var der ikke så travlt resten af dagen, men det kunne havde gået meget værre da vi ikke kunne klare alle ting på 10 minutter. Hvis nu der var en der havde tænkt på at røve en butik med en alarm der var gået ned og den lå lidt afsides, jaaa... så skulle det nok lykkedes.

    Kom hjem ved 5.30 tiden og skulle nyde at fra nu af og de næste 3 uger har jeg fri (og hvilken dag at starte en ferie på) Får en bonus på et ukendt beløb sat ind på min konto for mit ekstraarbejde idag :D
    Er der virkelig kun eén 32?

Side 1 af 2 12 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 11.12.07, 18:00
  2. Den store "Hvad har du på i dag?"-tråd
    By Dingo in forum Diverse
    Svar: 18
    Sidste Meddelelse: 16.01.07, 13:07
  3. Svar: 33
    Sidste Meddelelse: 27.07.05, 10:59
  4. Den store "hvad skal du lave i sommerferien" tråd
    By Hjaltefanden in forum Diverse
    Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 29.06.05, 09:30
  5. Svar: 11
    Sidste Meddelelse: 30.09.03, 16:40

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •