Side 1 af 4 1234 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 51

Emner: Kan/bør vinterpausen forkortes aht. europæisk fodbold efter jul?

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    244

    Kan/bør vinterpausen forkortes aht. europæisk fodbold efter jul?

    ›Jeg synes faktisk, at FCK bliver udstillet i dag - også mere end
    ›hvad manglende kampform kan bruges som undskyldning for.

    Der er jeg rørende uenig. Jeg synes vi bliver udstillet, men jeg synes at det har alt at gøre med kampformen. Det spil som der spilles for tiden afhænger i høj grad af at spillerne kan ramme hinanden hårdt og præcist og at modtageren kan tæmme den. Det kan man godt træne sig op til, men man kan ikke træne sig op til at gøre det med en mand i haserne, uden at have føromtalte mand i haserne. Afleveringer, tæmninger og løbemønstre (visheden om andres) sidder der bare ikke i den første kamp i 77 dage.

    I mine øjne er en stor del af ansvaret Ståles. Kamptræningen var der ikke til at spille som i efteråret og derfor skulle de have gået til værks med simplere midler. De smed alt for mange bolde væk, så de mange boldberøringer blev en hæmsko. Jeg er sikker på, at FCK holdet i 06/07 havde klaret det bedre i går, og jeg savner lidt hos Ståle afvekslingen mellem de to taktikker. Han har Morten Olsen - style stirret sig blind på en spilmåde, og både i udekampen mod Rubin Kazan og i går kunne vi godt have brugt et snert gammelStåle (jeg kræver hverken Ståles hoved på et fad, eller ønsker 06/07 tilstande igen, men det er nu engang lettere at spille simpelt når man ikke er rigtig sammenspillet, det synes jeg kampen i går viste med al tydelighed).

    Først og fremmest synes jeg at DBU for alvor skal til at overveje om de vil blive ved med at kaste stadiondispensationer til højre og venstre, eller om februar snart skulle til at blive en superliga måned. Vejrmæssigt skal vi jo alligevel først ind i april, før vi kan være sikre på fodboldvejr. Og selvom det var koldt i går, så er det ikke temperaturen eller forholdene, som jeg hæfter mig ved når jeg reflekterer over den (middelmådige) kamp.
    Tryk er ikke en vektor!

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    75

    Re: Kamp- og optaktstråd: FC København - Chelsea FC i CL 1/8-finalen 22/2-11

    Den åndsvage vinterpause tager livet af Dansk international fodbold deltagelse.
    Jeg syntes ikke engang Chelski spillede særligt godt, og det behøvede de heller ikke med de utal af fejl vi lavede, der gjorde Chelsea kunne sætte angreb igang.

    Det var så tydeligt at dampen bare ikke kan holdes oppe på Mallorca og i træningskamp mod Rosenborg.

    Jeg må sige jeg er skuffet over resultatet, for det drengene leverede på banen svarer ikke til hvordan de kan spille når de er oppe i gear. Jeg kan sagtens leve med et nederlag mod så stort et hold som Chelsea hvis nederlaget var kommet med en stor indsats mod dem, á la mod Barca på Camp Nou. Men det jeg så igår var bare ikke det som jeg havde håbet på.
    ^_0

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Kamp- og optaktstråd: FC København - Chelsea FC i CL 1/8-finalen 22/2-11

    Det var så tydeligt at dampen bare ikke kan holdes oppe på Mallorca og i træningskamp mod Rosenborg.
    Det glippede så tilsyneladende, at skaffe bedre modstand, og mon ikke det vil være et tilbagevendende problem?

    Ståle udtaler: - Vi har virkelig prøvet i år. Vi ville møde engelske hold, men Sunderland, som vi troede, vi havde en aftale med, sprang i målet. Vi troede, vi kunne møde Krakow, men de kom med et c-hold til La Manga, vi betalte billetter og hotel for Rosenborg, så vi har brugt penge og tid og energi på gode forberedelser. Men vi må bare sige, at vi ikke nåede op på det niveau, vi ville være på.
    http://www.sporten.dk/fodbold/staale...udemir-svigter

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    75

    Re: Kamp- og optaktstråd: FC København - Chelsea FC i CL 1/8-finalen 22/2-11

    ›Det glippede så tilsyneladende, at skaffe bedre modstand, og mon
    ›ikke det vil være et tilbagevendende problem?

    ›Ståle udtaler: - Vi har virkelig prøvet i år. Vi ville møde
    ›engelske hold, men Sunderland, som vi troede, vi havde en aftale
    ›med, sprang i målet. Vi troede, vi kunne møde Krakow, men de kom
    ›med et c-hold til La Manga, vi betalte billetter og hotel for
    ›Rosenborg, så vi har brugt penge og tid og energi på gode
    ›forberedelser. Men vi må bare sige, at vi ikke nåede op på det
    ›niveau, vi ville være på.

    http://www.sporten.dk/fodbold/staale...udemir-svigter


    Jo helt klart vil det være et problem. Jeg ville ønske at vi snart droppede det meste af den vinterpause. Hvis Danmark skal lege med som en liga der vil noget på den internationale scene, så må vi sgu også af med de fine fornemmelser.
    ^_0

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,639

    Re: Kamp- og optaktstråd: FC København - Chelsea FC i CL 1/8-finalen 22/2-11

    Det er ganske simpelt. Så længe der er vinterpause på tre måneder kan vi ligeså godt lade være med at spille de kampe, vi får i foråret i Europa. Ikke at det nødvendigvis havde betydet noget i går, men det er jo tydeligt over årene, at det ikke dur. Marseille og ikke mindst City er jo gode eksempler. City mener jeg seriøst vi havde slået ud, hvis vi ikke havde været mere rustne end min cykel.
    Heste spiller ikke golf.
    - tommo - Rolle Raus medlem nr. 00001.

  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    21

    Re: Kamp- og optaktstråd: FC København - Chelsea FC i CL 1/8-finalen 22/2-11

    Nedenstående resultater viser vel meget godt at det er muligt at præstere uden at være i "kampform":

    Roma - Shakhtar Donetsk 2-3
    Besiktas - Dynamo Kiev 1-4

    Uanset hvornår FCK møder Chelsea, vil sandsynligheden for et sejer være minimal!
    Sidst redigeret af LB1921 : 23.02.11 kl. 14:34


  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Kamp- og optaktstråd: FC København - Chelsea FC i CL 1/8-finalen 22/2-11

    ›Nedenstående resultater viser vel meget godt at det er muligt at
    ›præstere uden at være "kampform":

    ›Roma - Shakhtar Donetsk 2-3
    ›Besiktas - Dynamo Kiev 1-4
    Fælles for de to kampe må være, at begge hold, der har holdt pause, er bedre end København, og at de begge mødte dårligere hold end Chelsea.

    ›Uanset hvornår FCK vil møde Chelsea vil snadsynligheden for et
    ›sejer være minimal!
    Det er rigtigt, men muligheden kan sagtens optimeres. Jeg tror bare ikke på, at det kan ske via træningskampe, for uanset hvor gode modstandere man finder, kan man ikke skjule at det netop er træningskampe. Ingen giver sig fuldt ud i de kampe, hvis de ikke har en rigtig god grund til det.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Kamp- og optaktstråd: FC København - Chelsea FC i CL 1/8-finalen 22/2-11

    Tror at
    ›tilskuergennemsnittet i suppen vil falde drastisk hvis man
    ›begynder at spille henover vinteren.

    Hvis man ligger 3-4 kampe fra starten af februar i stedet for at starte op de sidste 2 uger af juli og første uge af august, så tvivler jeg på det vil have afgørende negativ betydning for tilskuertallet.

    Kort sagt DBU skal se at få fingeren ud deres røv og få afkortet den vinterpause, hvis man altså har intentioner om at udnytte, at det ikke længere er udsædvanligt, at danske hold er med i Europa efter gruppespillene.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Kamp- og optaktstråd: FC København - Chelsea FC i CL 1/8-finalen 22/2-11

    Det vil være helt håbløst at fjerne de bedste måneder for fodbold i Danmark - Juli og August, for at placere nogle kampe i februar måned. Tror ikke ligefrem at plænen i Silkeborg er særlig fed at spille på i Februar måned.

    Selvom det vil være en klar fordel for en evt. dansk deltager i europæiske turneringer efter vinterpausen, så tvivler jeg meget på det nogen vil blive til noget.

  15. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    244

    Re: Kamp- og optaktstråd: FC København - Chelsea FC i CL 1/8-finalen 22/2-11

    ›Det vil være helt håbløst at fjerne de bedste måneder for fodbold
    ›i Danmark - Juli og August, for at placere nogle kampe i februar
    ›måned. Tror ikke ligefrem at plænen i Silkeborg er særlig fed at
    ›spille på i Februar måned.

    Nej det ville det ikke. Industriferien er ikke den bedste tid for professionel fodbold.
    Banerne kan være ligeså dårlige i årets øvrige måneder som parken var i går.
    Tryk er ikke en vektor!

  16. #11
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Kamp- og optaktstråd: FC København - Chelsea FC i CL 1/8-finalen 22/2-11

    Tja, de første runder i superligaen plejer også at være dårligt besøgt pga ferietid!!! Vi har bare startet ude de seneste år;@)....

    Men hvis DK nogensinde vil rykke sig er det på tide at gøre op med nogle ting og stille nogle krav til klubberne/ledelsen af dem. Vi er ude i en situation hvor danske hold er ligeså handicappet efter en vinterpause som vi var da vi skulle slå Lazio/ Benfica ud indenen chl deltagelse . Altså max 1/10 gange...

    Så lad i det mindste debatten køre på landsplan , så vi måske kunne finde en løsning der tilgodeser alle, hvis det er muligt

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,016

    Re: Kamp- og optaktstråd: FC København - Chelsea FC i CL 1/8-finalen 22/2-11

    ››Det vil være helt håbløst at fjerne de bedste måneder for fodbold
    ››i Danmark - Juli og August, for at placere nogle kampe i februar
    ››måned. Tror ikke ligefrem at plænen i Silkeborg er særlig fed at
    ››spille på i Februar måned.

    ›Nej det ville det ikke. Industriferien er ikke den bedste tid for
    ›professionel fodbold.
    ›Banerne kan være ligeså dårlige i årets øvrige måneder som parken var i går.

    Nu må du simpelthen holde op - taler vi rent tilskuermæssigt, så er det selvfølgelig ikke optimalt at spille i industriferien, men du skal ikke bilde mig ind at baner ikke - alt andet lige - er bedre i Juli end Februar.

    Der findes til klubber i den bedste danske række, som ikke har varme i banen, og dermed ikke garantere en frostfri bane, og derved er aflysninger overhængende i Februar.

  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Kamp- og optaktstråd: FC København - Chelsea FC i CL 1/8-finalen 22/2-11

    ›Det er ganske simpelt. Så længe der er vinterpause på tre måneder
    ›kan vi ligeså godt lade være med at spille de kampe, vi får i
    ›foråret i Europa.

    Fortæl det til Shaktar Donetsk der scorede tre gange på Stadio Olimpico i sidste uge, eller AaB der scorede seks mål mod Deportivo for to år siden!

    Selvfølgelig har det en kæmpe betydning, at man ikke er i kampform, men jeg mener stadig at kampen i går mere var et udtryk for Chelseas individuelle kvaliteter (da jeg egentlig heller ikke synes at de spille prangende) i forhold til FCK's, end den lange pause.

    EDIT: Nå, jeg kan se, at LB1921 har præcis de samme betragtninger som mig på foregående side, så det er ikke så banebrydende det jeg kommer frem med i ovenstående :-)
    Sidst redigeret af Elver : 23.02.11 kl. 21:11
    Hejsa
    Elver's Avatar

  19. #14
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    244

    Re: Kamp- og optaktstråd: FC København - Chelsea FC i CL 1/8-finalen 22/2-11

    ›Nu må du simpelthen holde op - taler vi rent tilskuermæssigt, så
    ›er det selvfølgelig ikke optimalt at spille i industriferien, men
    ›du skal ikke bilde mig ind at baner ikke - alt andet lige - er
    ›bedre i Juli end Februar.

    Nej jeg vil ikke. Ja baner har bedre vilkår om sommeren end om vinteren, men jeg var vidne til en glimrende bane da Danmark mødte England den 4. februar, så det kan åbenbart lade sig gøre. Desforuden kan baner godt være dårlige i November og December, men derfor bliver der stadig spillet fodbold.

    De præsterer at spille fodbold i Februar i Hamborg og i England spiller de hele vinteren. Danmarks februarvejr er altså ikke prohibitivt for fodbold. Det kan godt være, at der skal postes nogle penge i varme i banerne med videre, men det er måske også på tide.
    Jeg mener at have fået fortalt, at der bliver spillet ishockey i Danmark, selvom der ikke er is på vores søer.

    ›Der findes til klubber i den bedste danske række, som ikke har
    ›varme i banen, og dermed ikke garantere en frostfri bane, og
    ›derved er aflysninger overhængende i Februar.

    Det er da også for dårligt. De skulle ikke have lov til at skrive kontrakter med nye spillere før de fik bragt den detalje i orden.
    Tryk er ikke en vektor!

  20. #15
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,413

    Re: Kamp- og optaktstråd: FC København - Chelsea FC i CL 1/8-finalen 22/2-11

    ›Hvis man ligger 3-4 kampe fra starten af februar i stedet for at
    ›starte op de sidste 2 uger af juli og første uge af august

    Så vi i stedet for at være rustne til den første kamp efter vinterpausen, i stedet går rustne ind til kvalifikationskampene? Det giver jo overhovedet ingen mening!

    Med din 'idé' vil turneringsomlægningen betyde at ikke bare FCK, men samtlige danske hold møder op uden kampform til de kvalifikationsrunder der i forvejen ikke er skide prangende for danske holds vedkommende...og hvor er vi så henne?

    Et glimrende eksempel er seneste sommerpause, hvor holdet gik på sommerferie den 16. maj og det endda efter nogle lav-intense sidste par runder grundet det 'tidlige' Danmarksmesterskab. Her ville vi så efter din plan skulle spille første betydende kamp mod BATE Borisov d. 24. juli eller knap 2½ måned efter seneste betydende kamp og returkampen ville stadig skulle spilles uden Superligakampe i benene.

    Må jeg lige minde dig om, at det kun var med det yderste af neglene, at det overhovedet blev til avancement?

    Nå, men skulle det gå godt, og BATE var blevet ekspederet ud, så ville næste modstander være Rosenborg. Her ville vi så have nået at få én Superligakamp i benene, mod et norsk mesterhold som var midt i deres turnering (20 afviklede runder ud af 30) og have spillet seks Tippeliga-kampe siden deres én måned lange sommerpause i juni måned.

    Må jeg også her lige minde dig om, at det kun var med det yderste af neglene, at det overhovedet blev til avancement?

    Ganske kort kan det siges, at FCK med stor sandsynlighed aldrig var kommet i CL med den turneringsform du foreslår.
    Hejsa
    Elver's Avatar

  21. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 4 1234 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. EU-rapporten om reform af europæisk fodbold
    By Perec in forum De lange linier
    Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 18.05.07, 15:06
  2. EU-parlamentet kræver reformer i europæisk fodbold
    By drix in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 10.03.07, 15:41
  3. FCK's chancer i europæisk fodbold (red.)
    By Hårdkogt Fan in forum De korte linier
    Svar: 39
    Sidste Meddelelse: 19.05.06, 14:46
  4. Talent udvikling i dansk fodbold kontra europæisk succes.
    By Thomas Færch in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 30.08.04, 08:38
  5. Priser for europæisk fodbold
    By Butch in forum De korte linier
    Svar: 2
    Sidste Meddelelse: 31.07.03, 13:53

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •