Side 1 af 30 123411 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 441

Emner: Til- og afgange 8: sommer 2011

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,558

    Til- og afgange 8: sommer 2011

    Da København ikke længere er på markedet og alle fremtidige handler først vil ske til sommer, så er det måske på tide at skifte den gamle tråd ud med en ny. Specielt med tanke på den pseudo-diskussion den efterhånden udviklede sig til.

    For vores vedkommende ligger tre spilleres afgang fast:

    Zdenek Pospech skal til Mainz i den tyske Bundesliga.

    Oscar Wendt skal til enten England, Spanien, Italien, Tyskland eller Frankrig, men hvor vides endnu ikke.

    Danni Jensen får med 99% sikkerhed ikke forlænget kontrakten.

    Yderligere tre spillers fremtid er stadig usikker:

    Mikael Antonssons kontrakt er ikke forlænget, men det bliver sandsynligvis.

    Jesper Grønkjærs fremtid er stadig uafklaret.

    Jos Hooiveld er lejet foråret ud. Om han fortsætter i København er stadigt et åbent spørgsmål.
    Flere spillere kan være på vej væk, da udenlandske klubber åbenbart har set vores kampe i Europa:

    Mathias Zanka Jørgensen er ønsket i tyske Leverkusen.

    Cesar Santin er er varmt navn i Tyrkiet.

    Og hvor længe vi kan holde på følgende spillere er et godt spørgsmål:

    William Kvist, der har spistforvandlingskugler og skal snart sælges hvis der skal penge i kassen, da han har kontraktudløb til sommer 2012.

    Dame N'Doye, der trods Informations analyse, er for god til Superligaen.

    Johan Wiland må snart være interessant for de store klubber.

    Claudemir har har først kontraktudløb i 2015, men kan nemt være tabt for klubben, hvis han fortsætter som hidtil.

    Martin Vingaard kan ikke blive ved med at score mange mål og være inde omkring landsholdet før end han lokkes af udlandet.

    Med andre ord er et helt hold til diskussion. Så hvor står vi til sommer? Hvem skal ind? Og hvem forsvinder?

    Personligt tror jeg, at Zanka, Kvist og Santin forsvinder og Grønkjær stopper, hvilket kræver erstatning for Kvist, da vi ellers har hentet erstatninger for Zanka (Hooiveld, hvis kontrakten bliver permanent og Ottesen er tilbage efter operation), Santin (Zohore bliver bedre og bedre, Nordstrand kommer tilbage i kampform og Søren Frederiksen vil være gardering på yderste mandat, hvis han nogen sinde kommer tilbage) og Grønkjær (Absalonsen).

    Der mangler desuden en spiller mere til højreback og her er spørgsmålet om det skal være en udviklingsspiller, som fx Christian Sivebæk, eller en etableret spiller, som fx Espen Ruud, for nu at nævne et par fra Superligaen, men vi skal nok udenlands.

    Kvists afløser kan enten blive en satsning på Bergvold eller Delaney, men jeg tror det bliver én udefra. Af danskere er feltet lidt tyndt, men Niki Zimling er gammel KB'er og er i en uafklaret situation i Udinese til sommer, samt Daniel Jensen er færdig i Werder, men jeg tvivler på sidstnævnte, da CVs stil mere er til spillere der er i karrierens forår og ikke efterår.

    Måske er en af nigerianerne på Midtjyllands midtbane ved at være klar, men igen vi skal nok forvente en udlænding hentet i udlandet.
    Sidst redigeret af hz : 01.03.11 kl. 12:07
    De Små Blå Mejser
    Let's kick racism out of football
    hz's Avatar

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,199

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011

    ›Da København ikke længere er på markedet og alle fremtidige
    ›handler først vil ske til sommer, så er det måske på tide at
    ›skifte den gamle tråd ud med en ny. Specielt med tanke på den
    ›pseudo-diskussion den efterhånden udviklede sig til.

    ›For vores vedkommende ligger tre spilleres afgang fast:

    Mainz
    ›i den tyske Bundesliga
    .

    Ham kommer jeg til at savne helt vildt, øv øv øv.

    England,
    ›Spanien, Italien, Tyskland eller Frankrig
    , men hvor vides
    ›endnu ikke.

    Kan godt lide Oscar, men synes ikke han er stabil mere og derfor er det på tide for ham, tror Pierre er en fuld ud god erstatning.

    sandsynligvis.

    Jesper Grønkjærs fremtid er stadig uafklaret.

    Jos Hooiveld er lejet foråret ud. Om han fortsætter i
    ›København er stadigt et åbent spørgsmål.
    ›Flere spillere kan være på vej væk, da udenlandske klubber
    ݌benbart har set vores kampe i Europa:

    Leverkusen.

    Tyrkiet.

    ›Og hvor længe vi kan holde på følgende spillere er et godt spørgsmål:

    William Kvist, der har spistforvandlingskugler og skal
    ›snart sælges hvis der skal penge i kassen, da han har
    ›kontraktudløb til sommer 2012.

    Tror han desværre ryger til sommer.


    Dame N'Doye, der trods
    Informations
    ›analyse
    , er for god til Superligaen.

    Han virker glad for at være i FCK, vel også hans største succes, så tror han mindst er her til 2012.

    Johan Wiland må snart være interessant for de store klubber.

    Han skal bare bliver, forstå det CV!!!

    Claudemir har har først kontraktudløb i 2015, men kan nemt
    ›være tabt for klubben, hvis han fortsætter som hidtil.

    Tror på ham mindst i to år endnu.

    Martin Vingaard kan ikke blive ved med at score mange mål
    ›og være inde omkring landsholdet før end han lokkes af udlandet.

    Ved ikke om han er så interessant for udlandet endnu, men det kommer jo nok.

    ›Med andre ord er et helt hold til diskussion. Så hvor står vi til
    ›sommer? Hvem skal ind? Og hvem forsvinder?

    ›Personligt tror jeg, at Zanka, Kvist og
    Santin forsvinder og Grønkjær stopper, hvilket
    ›kræver erstatning for Kvist, da vi ellers har hentet erstatninger
    ›for Zanka (Hooiveld, hvis kontrakten bliver permanent og
    Ottesen er tilbage efter operation), Santin (Zohore
    ›bliver bedre og bedre, Nordstrand kommer tilbage i
    ›kampform og Søren Frederiksen vil være gardering på
    ›yderste mandat, hvis han nogen sinde kommer tilbage) og Grønkjær
    ›(Absalonsen).

    ›Der mangler desuden en spiller mere til højreback og her er
    ›spørgsmålet om det skal være en udviklingsspiller, som fx
    ›Christian Sivebæk, eller en etableret spiller, som fx Espen Ruud,
    ›for nu at nævne et par fra Superligaen, men vi skal nok
    ›udenlands.

    ›Kvists afløser kan enten blive en satsning på Bergvold
    ›eller Delaney, men jeg tror det bliver én udefra. Af
    ›danskere er feltet lidt tyndt, men Niki Zimling er gammel
    ›KB'er og er i en uafklaret situation i Udinese til sommer, samt
    Daniel Jensen er færdig i Werder, men jeg tvivler på
    ›sidstnævnte, da CVs stil mere er til spillere der er i karrierens
    ›forår og ikke efterår.

    ›Måske er en af nigerianerne på Midtjyllands midtbane ved at være
    ›klar, men igen vi skal nok forvente en udlænding hentet i
    ›udlandet.

    CV går en travl tid i møde, men so far har han løftet opgaven til UG kryds og slange, så vi kan håbe det fortsætter, måske har han endda fået flere muskler at spille med efter CL gruppe spil er sikkert til DK fra 2012, man kan jo håbe.
    Forza FCK
    Bazooka

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    9

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011

    Puha, frygter virklig for næste sæson! :(

    Ny træner, mister nok 4 spillere ca, nye spillere ind på holdet som skal spilles ind osv ..

    Typisk hvis vi ikke vinder ligaen nu hvor superligaen ENDELIG har fået direkte kvalifikation til CL gruppespillet! :S

    Vil virklig græde mig ihjel hvis vi ikke vinder mesterskabet næste sæson

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011

    Jeg vil lige følge op på et par ting, og i øvrigt smede lidt mulige rygter.

    Her bekræfter Barcelona, at de har kig på Wendt.

    Her bekræfter Leverkusen, at de holder øje med Zanka.

    Her fortælles det, at Helsingborg leder efter en ny angriber. Det ser jeg som lidt interessant, eftersom vi med stor sandsynlighed gerne vil have en ny angriber, og Helsingborg har lige nu en af Allsvenskans mest spændende spillere i Alexander Gerndt.

    Til sidst skal det lige nævnes, at Rosenborg har budt på Tromsøs midtbanespiller Kara Mbodj, hvilket jo ifølge Nils Arne Eggen betyder, at vi også vil have ham.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011

    Harmeet Singh fra norske Vålerenga ligner en oplagt afløser, hvis Kvist skulle vælge at forlade klubben til sommer. Ståle har bekræftet, at han er en interessant spiller, som man følger, og Singh selv virker meget interesseret i at trække F.C. Københavns trøje over hovedet, jf. nedenstående artikel:

    http://www.bold.dk/nyt/Harmeet-Singh...spille-for-FCK

    Hvad angår de mere generelle betragtninger forud for sommerens transfervindue, så er jeg ikke én af dem, der tror på, at vi ser den store åreladning. Der er ganske vist mange penge at hente på diverse profiler, men som vi har set tidligere, så er CV ikke bange for at lade spillernes kontrakter løbe ud, og jeg tror ganske enkelt, at man i flere af spillernes tilfælde vurderer, at gevinsten ved at beholde dem og lade dem hjælpe os til endnu en CL-kvalifikation vil være større end gevinsten ved at sælge. Dog kan Zanka være undtagelsen, mest ud fra den betragtning, at han - jf. diverse udtalelser fra både ham selv og agenter - virker som den spiller i truppen, der er mest forhippet på at komme videre og prøve noget nyt - og kan man få Leverkusen til at smide 25-30 millioner, så kan det blive svært at sige nej.

    Jeg er dog forholdsvis sikker på, at vi beholder William Kvist, og derudover så mener jeg, at meget tyder på, at Grønkjær forlænger sin kontrakt med et (sidste) år. Han har tidligere udtalt, at han gerne vil spille videre, hvis kroppen tillader det, og han ser i dén grad ud til at være blevet sine skader kvit. Så længe han bruges rigtigt (læs: spares rigtigt), kan jeg ikke se nogen grund til, at han ikke skulle holde en sæson mere, og jeg er også overbevist om, at spillelysten stadig er intakt - noget Grønkjær også har nævnt, så vidt jeg husker.

    Cesar Santin skal til gengæld afsted til sommer, hvis han skal prøve kræfter med en større liga, og hvis vi skal tjene penge. Jeg ser egentlig helst at man tager imod disse penge og sender ham til f.eks. Tyrkiet. Det er ikke fordi, jeg mener, at Santin er dårlig, men han er - trods sine mange mål i Superligaen denne sæson - ganske enkelt ikke god nok, når der er Champions League på menuen. Han kan ikke gøre den samme forskel som i Superligaen, og derfor kan vi i mine øjne godt undvære ham og eventuelt erstatte ham med en yngre angriber, der på sigt kan nå et niveau, der er højere end hans. Dette kunne være Erik Huseklepp, der blev rygtet hertil i januar, og som mildest talt ikke er inde i varmen i italienske Bari. Det ligner et sommerskifte - måske til København:

    http://www.bold.dk/nyt/Huseklepp-paa...efter-tre-uger
    Mvh.
    Dane


  9. #6
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    2,326

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011

    Peter Larsson ønsker ikke nødvendigvis at vende tilbage.

    Man kan mene meget om ham, men det er trods alt et sandsynligt salg mere. Jeg tror ikke det bliver et problem overhovedet, men alt andet lige kan der hurtigt blive tale om en stor udskiftning til sommer.

    Forhåbentlig kan Hooiveld tage over direkte.
    Jeg har været anfører som 2. års gennem alle ungdomsrækker og mener også, at jeg er berettiget til at blive det på førsteholdet en dag, når jeg har fået erfaringen - Thomas Delaney, 2010.
    Gandhi's Avatar

  10. #7
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011

    ønsker ikke nødvendigvis
    ›at vende tilbage.

    ›Man kan mene meget om ham, men det er trods alt et sandsynligt
    ›salg mere. Jeg tror ikke det bliver et problem overhovedet, men
    ›alt andet lige kan der hurtigt blive tale om en stor udskiftning
    ›til sommer.

    ›Forhåbentlig kan Hooiveld tage over direkte.

    Jeg savner lidt mere målfarlige midtstoppere, Hangeland/Gravgaard lavede trods alt nogle kasser ind imellem. Jeg tror Jos kunne blive sådan en type og jeg håber han får et par kampe i træk i foråret hvis man ved at Zanka er væk til sommer.
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  11. #8
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    88

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011

    Tilgang: Nordstrand (retur fra lejemål) Ovedio (retur fra lejemål) Larsson (retur fra lejemål) Johnny Thomsen (retur fra lejemål)
    Afgang: Pospech (Mainz05) Wendt (?) Danni Jensen

    Forventet afgang Santin, Zanka og Kvist
    Måske afgang Antonsen, Grønkjær, Vingaard, Wiland, Claudemir, N'Doye
    Hoiveldt

    Vi mangler en højre back kandidat udover Johnny Thomsen, som det emst oplagte. Ryger Kvist skal der en 2 vejsspiller ind. Mikkel Thygesen har kontraktsudløb i FCM og Silberbauer har kontraktsudløb i Holland, men kan endnu ikke komme hjem på forskerordning. Den ville ellers være fræk. Højre back kunne være en Lars Jacobsen, han virker bare meget over hill, at jeg hellere så Johansson fra IFK Göteborg

  12. #9
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011

    ›Vi mangler en højre back kandidat udover Johnny Thomsen, som det
    ›emst oplagte. Ryger Kvist skal der en 2 vejsspiller ind. Mikkel
    ›Thygesen har kontraktsudløb i FCM og Silberbauer har
    ›kontraktsudløb i Holland, men kan endnu ikke komme hjem på
    ›forskerordning. Den ville ellers være fræk. Højre back kunne være
    ›en Lars Jacobsen, han virker bare meget over hill, at jeg hellere
    ›så Johansson fra IFK Göteborg

    Er man "over the hill", når man får fast spilletid i West Ham i Premier League? For så tror jeg, at jeg har misforstået begrebet en smule.
    Mvh.
    Dane

  13. De følgende 8 brugere er enige:

  14. #10
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011

    ›Tilgang: Nordstrand (retur fra lejemål) Ovedio (retur fra
    ›lejemål) Larsson (retur fra lejemål) Johnny Thomsen (retur fra
    ›lejemål)

    Du mangler Søren Frederiksen som jo også kommer tilbage fra lejemål i SønderjyskE ! Derudover er det ikke særligt sandsynligt at Peter Larsson kommer tilbage http://www.bold.dk/nyt/Larsson-vil-ikke-tilbage-til-FCK
    Dansk mester 92/93 - 00/01 - 02/03 - 03/04 - 05/06 - 06/07 - 08/09 - 09/10 - 10/11 - 12/13 - 15/16
    Pokalvindere 94/95 - 96/97 - 03/04 - 08/09 - 11/12 - 14/15 - 15/16
    Skandinaviske mestre 04/05 - 05/06
    Mighty Lions's Avatar

  15. #11
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    542

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011

    ›Tilgang: Nordstrand (retur fra lejemål) Ovedio (retur fra
    ›lejemål) Larsson (retur fra lejemål) Johnny Thomsen (retur fra
    ›lejemål)
    ›Afgang: Pospech (Mainz05) Wendt (?) Danni Jensen

    ›Forventet afgang Santin, Zanka og Kvist
    ›Måske afgang Antonsen, Grønkjær, Vingaard, Wiland, Claudemir, N'Doye
    ›Hoiveldt

    Du forventer simpelthen at Santin, Zanka og Kvist forsvinder, men kun måske at Antonsson, Grønkjær og Hoiveldt smutter??
    Du er klar over at det er de tre sidste der har kontrakt udløb til sommer ik???

    Jeg forventer at Pospech, Wendt og Jensen forlader klubben, derudover håber jeg på at Santin og TK søger videre, måske stopper Anton og gronk hvis de ikke kan blive enige om en kontraktforlængelse, og købsklausulen med Hoivelt bliver måske ikke indfriet.
    Derudover er jeg overbevist om at hvis Zanka og Kvist forlader klubben, vil det være fordi at klubben har fået "et bud de ikke kunne afslå", for tror simpelthen ikke klubben vil accepterer at over halvdelen af start 11eren bliver skiftet ud henover en sommerferie, så lader de hellere kontrakterne rende ud.
    Mit hjerte banker kun for FCK!!!

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #12
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    174

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011

    Jeg vil mene at den bedste og sjoveste løsning på højreback positionen, er Daniel Wass.

    Ikke nok med at han virker til at have kvaliteten til at være fast starter hos os, så er han gratis, og det ville være den ultimative "finger" til BIF.

    EDIT: Ikke gratis, men på fri-transfer...
    "Copenhagen have one of the best homefans in europe, and there hooligans was crazy when we were in copenhagen. When they got a throw in, the fans got mental, when they won a tackle it sound like a goal was scored, great team great fans."
    - En imponeret fan fra Grækenland.
    Fissan's Avatar


  18. #13
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011

    Her er nogle spillere som jeg synes kunne være interessante for os:

    Alexander Gerndt, 24 år, angriber, Helsingborgs IF.
    I min verden, en perfekt afløser for Santin.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_Gerndt

    http://www.youtube.com/watch?v=CHIKY1Ll-yU

    Izunna Uzochukwu, 20 år, defensiv midtbanespiller, FC Midtjylland.
    En spiller der bare vokser og vokser. Og jeg tror det er ved at være tid for at vi slår kløerne i ham, inden det store udland gør. Han ville være en perfekt afløser for Kvist. Selvom at han er defensiv, så kan han også bidrage med nogle rigtig fine ting offensivt.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Izunna_Uzochukwu

    Vegard Forren, 23 år, midtstopper, Molde FK.
    En spiller som vi tidligere har vist interesse for, og som storklubberne rundt omkring også har et godt øje til. Og så er han venstrebenet. Jeg har set ham spille flere gange. Og han spiller med stor autoritet. Han har ikke opfundet den dybe tallerken, hvilket heller ikke er nødvendigt for en spiller på hans plads. Men en af hans, i mine øjne største forcer. Er evnen til at læse spillet. Ville være perfekt som afløser for Zanka.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Vegard_Forren

    http://www.tv2sporten.no/fotball/tip...d-3002876.html

    Cornel Râpă, 21 år, højre back, FC Oţelul Galaţi.
    En spiller der har fået debut på det rumænske A-landshold (2010 imod Italien). Og som spiller på det hold, der ligger til at hjemfører det rumænske mesterskab. Når man samtidig kigger på det økonomiske kaos der regere i rumænsk fodbold. Så kunne han være en interessant tilføjelse. Også med tanke på at Pospech snart er væk. Men andre klubber lure også. Så CV skal nok snart til at reagere.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Cornel_R%C3%A2p%C4%83

    Og til sidst. Så følger så min egen lille drøm for en Grønkjær afløser.

    Ben Sahar, 21 år, kant/angriber, Hapoel Tel Aviv (udlejet fra Espanyol).
    En spiller der allerede har prøvet meget, til trods for sin unge alder. Har et kæmpe potentiale, der endnu ikke er indfriet i de europæiske klubber han har været i. Er lige nu hjemme i Israel for at kickstarte karrieren, hvilket også går meget godt. Han er en spiller, jeg vurdere kunne være realistisk for os.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ben_Sahar

    http://www.youtube.com/watch?v=8SAyoyIRApQ

    Mvh. Dennis Jørgensen

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #14
    Tilmeldingsdato
    Feb 2010
    Indlæg
    373

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011

    Her er nogle spillere som jeg synes kunne være interessante for os:
    ...
    Det er godt gravet frem. Det ser spændende ud, men jeg synes det virker tvivlsomt at vi kan hente ham fra Midtjylland, da de sikkert selv har set hans potentiale og ikke slipper ham helt billigt -især til deres største guld konkurrent.
    - Joppe
    __________________________
    http://xkcd.com/386/

  21. #15
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange 8: sommer 2011

    ›Det er godt gravet frem. Det ser spændende ud, men jeg synes det
    ›virker tvivlsomt at vi kan hente ham fra Midtjylland, da de
    ›sikkert selv har set hans potentiale og ikke slipper ham helt
    ›billigt -især til deres største guld konkurrent.

    Midtjylland har en meget skrøbelig økonomi. Så en pris på 10-15 mil. kr. i det her marked virker ikke urealistisk. Og bonussen ville jo være at pengene ville blive i dansk fodbold. Så har Midtjylland også lavet en god handel.

    Mvh. Dennis Jørgensen

Side 1 af 30 123411 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til og Afgange 7: Vinter 2011
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 267
    Sidste Meddelelse: 21.03.11, 09:04
  2. Til- og afgange 6: Oktober 2010
    By ougar in forum Transferforum
    Svar: 450
    Sidste Meddelelse: 18.01.11, 21:15
  3. Til- og afgange 3: Vinter Vengeance
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 426
    Sidste Meddelelse: 28.04.10, 08:21
  4. Til- og afgange 2: Afgang harder
    By David_T in forum Transferforum
    Svar: 460
    Sidste Meddelelse: 17.12.09, 23:01
  5. Til- og afgange?
    By MSO in forum Transferforum
    Svar: 380
    Sidste Meddelelse: 20.06.09, 21:30

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •