Side 126 af 158 FørsteFørste ... 2676116123124125126127128129136 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,876 til 1,890 af 2366

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #1876
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,217

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    At næsten alle mine feriepenge er gået til reparation af min bil ØVS !!! :/
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #1877
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Danske Bank

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #1878
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Danske Bank
    Tja og i den henseende pissede det mig af at samtlige andre banker jeg prøvede manglede professionalisme i forhold til hvor hurtigt der svares på henvendelser fra sine kunder, og hvor god til matematik man kan forvente at ens bankrådgiver er.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #1879
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samf...roeler/8344122

    DPMA at Ekstra Bladet skal køre den gule breaking historie fordi at Søren Brostrøm et par gange har glemt at spritte udstyret af i fitness centeret.

    Vi er alle mennesker og begår fejl - Uanset om man er almen dansker eller en offentlig kendt person....


  8. #1880
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    DPMA at regeringen har tilladt at pædagoger i vuggestuer kan bære visir.

    Mest af alt, fordi jeg simpelthen ikke kan se hvordan det vil hjælpe på en eventuel smittespredning, når pædagogerne alligvel skal skifte bleer og trøste barnet ved at tage barnet op på armen. Og derfor synes jeg det er synd for de små poder hvis de kun skal se pædagoger med masker hele dagen.

    Hvis der er et klogt hoved der kan forklare mig sammenhængen, så plz.

    Kunne være smidt i det undre mig eller dumme spørgsmål tråden også.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #1881
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Hvis der er et klogt hoved der kan forklare mig sammenhængen, så plz.
    Visir gør hverken fra eller til der stillet overfor det totale smittebillede i en institution. Generelt har vi valgt at smide pædagoger og lærere ud foran bussen. Nu kan man sige at eftersom fruen er pædagog og blev smittet på sin arbejdsplads (Hellerup Skole), så er jeg måske en smule forudindtaget.

    Men som børn nu engang fungerer og så smitsomt som Covid nu engang er, så er det - i løbet af en almindelig arbejdsdag - meget svært at undgå at blive udsat for smitte. Med eller uden visir.

    Man kan se eksperter udtale sig således: "Vi kan se, at elever i folkeskolen kun i meget ringe grad smitter videre."

    Antallet af 10-19 årige ligger i spidsen hvad angår smitte de seneste uger (og 0-9 årige følger fint med). På Hellerup Skole blev 24 børn og 6 voksne testet positive på 4 dage op til efterårsferien. Anekdotisk fortælling, bevares, men man kan se mange samstemmende historier i medierne for tiden og ovennævnte påstand er ganske enkelt usand. Det så måske sådan ud lige efter sommerferien (som naturligvis er et åndssvagt tidspunkt at konkludere noget på for børn omkring smitte), men gør det ikke længere.

    De fleste ved næppe, at på et normalt år gennemlever Danmark 15-20 mio. forkølelsestilfælde og 1-2 mio. influenzatilfælde (plus det løse). Selv spredt udover 365 dage svarer det til 60.000 nye sygdomstilfælde hver dag ved virologisk transmission og måske tættere på 100.000 i oktober-april. Det siger noget om det smittepotentiale, vi forsøger at bekæmpe. Eller mere præcis, i normale år har opgivet at bekæmpe, når man ser bort fra influenzavaccine.

    Sandheden er, at det vi oplever lige nu er en normalisering af tilstanden for virologisk transmission, hvad de fleste læger udmærket er klar over. Der er ikke noget underligt ved det, virus smitter også normalt ad røvens til og de fleste af os er modtagelige for Covid. I og med at vi tillader omfattende social kontakt og næsten normal adfærd i institutionerne er der ingen måde at undgå smittespredningen på. Vi kan trykke smitten ned med tiltag i verden udenfor, men den vil vende tilbage hver gang vi løfter foden fra bremsen. Det er muligt at hvert barn i sig selv smitter mindre, fordi det typiske sygdomsforløb for børn er mildt, men der er mange af de små røvhuller og de spytter, safter og rører ved alt muligt og de bliver - som tallene viser - smittet ganske som alle andre og endda hyppigere lige nu.
    Mvh,
    Bopa

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #1882
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    483

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Visir gør hverken fra eller til der stillet overfor det totale smittebillede i en institution. Generelt har vi valgt at smide pædagoger og lærere ud foran bussen. Nu kan man sige at eftersom fruen er pædagog og blev smittet på sin arbejdsplads (Hellerup Skole), så er jeg måske en smule forudindtaget.

    Men som børn nu engang fungerer og så smitsomt som Covid nu engang er, så er det - i løbet af en almindelig arbejdsdag - meget svært at undgå at blive udsat for smitte. Med eller uden visir.

    Man kan se eksperter udtale sig således: "Vi kan se, at elever i folkeskolen kun i meget ringe grad smitter videre."

    Antallet af 10-19 årige ligger i spidsen hvad angår smitte de seneste uger (og 0-9 årige følger fint med). På Hellerup Skole blev 24 børn og 6 voksne testet positive på 4 dage op til efterårsferien. Anekdotisk fortælling, bevares, men man kan se mange samstemmende historier i medierne for tiden og ovennævnte påstand er ganske enkelt usand. Det så måske sådan ud lige efter sommerferien (som naturligvis er et åndssvagt tidspunkt at konkludere noget på for børn omkring smitte), men gør det ikke længere.

    De fleste ved næppe, at på et normalt år gennemlever Danmark 15-20 mio. forkølelsestilfælde og 1-2 mio. influenzatilfælde (plus det løse). Selv spredt udover 365 dage svarer det til 60.000 nye sygdomstilfælde hver dag ved virologisk transmission og måske tættere på 100.000 i oktober-april. Det siger noget om det smittepotentiale, vi forsøger at bekæmpe. Eller mere præcis, i normale år har opgivet at bekæmpe, når man ser bort fra influenzavaccine.

    Sandheden er, at det vi oplever lige nu er en normalisering af tilstanden for virologisk transmission, hvad de fleste læger udmærket er klar over. Der er ikke noget underligt ved det, virus smitter også normalt ad røvens til og de fleste af os er modtagelige for Covid. I og med at vi tillader omfattende social kontakt og næsten normal adfærd i institutionerne er der ingen måde at undgå smittespredningen på. Vi kan trykke smitten ned med tiltag i verden udenfor, men den vil vende tilbage hver gang vi løfter foden fra bremsen. Det er muligt at hvert barn i sig selv smitter mindre, fordi det typiske sygdomsforløb for børn er mildt, men der er mange af de små røvhuller og de spytter, safter og rører ved alt muligt og de bliver - som tallene viser - smittet ganske som alle andre og endda hyppigere lige nu.
    I det hele taget er seneste udmelding om mundbind her dybt mystisk. Mundbind i supermarkedet og på biblioteket- men ikke i jobcentre og borgerservice. Det er sgu ikke til at forklare og forstå for nogen...
    FORZA KØBENHAVN
    gunner's Avatar

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #1883
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Mediernes dækning af Amerikas valg. Det fylder fandme mere end vores eget valg.
    Rammsteins ord kunne ikke være mere aktuelle: We all live in America-it’s wunderbar...
    For fanden den hype og liderlighed omkring Amerikansk politik (og journalisterne der dækker det) pisser mig af.

    MCN

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #1884
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. De følgende 2 brugere er enige:
    MCN, Orb

  18. #1885
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Don Ø’s evne til at komme på stadion. Manden lægger ikke en krone i klubben og burde derfor have sammen adgang til billetter som os menige.


  19. #1886
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Don Ø’s evne til at komme på stadion. Manden ligger ikke en krone i klubben og burde derfor have sammen adgang til billetter som os menige.
    Han lagde til gengæld nogle hundrede millioner ud af klubben.

  20. De følgende 8 brugere er enige:

  21. #1887
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Don Ø’s evne til at komme på stadion. Manden lægger ikke en krone i klubben og burde derfor have sammen adgang til billetter som os menige.
    Nu har jeg nogle gange læst om afpisning over den eller den er p stadion. Fx Breinholt og en eller anden gut. Jeg forstår det som udgangspunkt godt, men jeg tror ikke at de får billetter fra fanpuljen. Mit gæt er at de kender nogle sponsorer eller andre, der glædeligt giver dem deres tildelte billetter. Er det irriterende at se på de samme fjæs kamp efter kamp når vi andre skal kæmpe for at få adgang? Helt sikkert. Men jeg tror altså ikke de får dem fordi de ligger i ske med Lars Bo eller Rygaard. Jeg tror faktisk de er småirriterrede over FØ, der fik frataget sine privilegier, står der uge efter uge, når der er så få der kan få adgang.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #1888
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    DPMA at vores statsminister forsøge at score likes på Instagram ovenpå situationen i Nordjylland..!!!!

    “Dobbeltklik på billedet og vis din opbakning til Nordjylland”

    Hvad fanden sker der??!!??
    Sidst redigeret af DiscoTango : 06.11.20 kl. 16:07


  24. #1889
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    At den mest vindende træner nogensinde i Superligaen blev fyret via telefon, i stedet for at man gjorde det ansigt til ansigt. Der er mange tråde herinde, som diskuterer hvorvidt det var det rette at fyre ham eller ej, osv., men at man ikke gjorde det ansigt til ansigt, det har jeg ærligt talt ingen respekt for. https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-over-telefon/
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  25. De følgende 6 brugere er enige:

  26. #1890
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    At den mest vindende træner nogensinde i Superligaen blev fyret via telefon, i stedet for at man gjorde det ansigt til ansigt. Der er mange tråde herinde, som diskuterer hvorvidt det var det rette at fyre ham eller ej, osv., men at man ikke gjorde det ansigt til ansigt, det har jeg ærligt talt ingen respekt for. https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-over-telefon/
    "Det har noget med værdier at gøre og måden, man arbejder sammen på" - Bo Rygaard.

  27. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •