Side 105 af 158 FørsteFørste ... 55595102103104105106107108115155 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,561 til 1,575 af 2366

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #1561
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Og inden du/i kommer i gang.

    Når institutionen har lukket, så tager folk sin afkom med på job. Her bruges ikke en omsorgsdag. Og her kan jeg stille spørgsmålet, hvor meget får man lavet med en unge på job?

    Når barnet er sygt på 3. dagen, så tager folk sin afkom med på job, no way man bruger omsorgsdagen. Og her kan jeg igen stille spørgsmålet, hvor meget får man lavet med en (syg) unge på job? Og yderligere kan her tilføjes det skide fede med selviske mange forældre, skid hul i om ungen smitter andre på jobbet. Her bruges ikke en omsorgsdag.

    Skal barnet vaccineres; ”Jeg går tidligt, mit barn skal vaccineres”. De bruger ingen omsorgsdag på dette, de har jo været på ’arbejde’. Og dagen efter har de barn syg.

    Jeg kan komme med mange flere eksempler.

    Ovenstående passer med 95 % af alle folk med omsorgsdage. De dage bruges på nyde lidt ekstra fri, og ikke det formål de burde. Hvorfor hvis man vil give ’omsorg’, kan man ikke selv betale sin fridag. Eller bruge af sin ferie? Det kan vi uden børn godt finde ud af.
    Sidst redigeret af Mgt09 : 23.11.19 kl. 11:34

  2. #1562
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Jeg tror mest på det sidste ;-)

    Du trænger til en krammer <3

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #1563
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Jeg tror jeg vil vende den om og sige, at det pisser mig af, at man i 30'erne/start 40'erne skal gøre karriere SAMTIDIG med, at man skal vækkes 3-5 gange om natten, sove 5 timer, skifte lortebleer, have +15 årlige sygedage, smørre madpakker, ikke kan restituere på sofaen i weekenderne OG passe en +37 timers arbejdsuge på stort set samme vilkår som alle andre. Men man kan jo så glæde sig over, at man ikke spilder så meget tid på at drikke så meget øl, se så meget fodbold og ha så meget sex, som man havde i 20'erne, for det er der sgu da ikke tid til.
    Danmark til Valby Bakke

  5. De følgende 10 brugere er enige:

  6. #1564
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Omsorgsdage til småbørnsfamilier pisser mig af.

    Bare fordi du har en unge, som sikkert er grim, lugter og gør at du har +10 ekstra sygedage om året, så skal du også lige belønnes med lidt
    gratis dage hvor du kan nyde lidt fri.

    Os uden (små) unger, vi har altså også brug for omsorg, hvorfor får vi intet? Vi 'knokler' i forvejen de ekstra dage hvor du holder barn syg.
    Som singlemor nyder jeg ellers godt af omsorgsdage, men er alligevel enig med dig. Os der har fået børn, har selv truffet valget.

    Provokerende, og mangel på respekt for andre mennesker, er det også, når folk slæber deres syge børn med på kontoret. Med risiko for at smitte en hel afdeling. Der sender jeg dem hjem med det samme.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #1565
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Det pisser mig af...

    Når praktikanten på FCKTV får lov til at sætte grimme special effects (og irriterende musik) på videoerne: https://www.fck.dk/nyhed/michael-san...aekre-detaljer

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #1566
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Omsorgsdage til småbørnsfamilier pisser mig af.

    Bare fordi du har en unge, som sikkert er grim, lugter og gør at du har +10 ekstra sygedage om året, så skal du også lige belønnes med lidt
    gratis dage hvor du kan nyde lidt fri.

    Os uden (små) unger, vi har altså også brug for omsorg, hvorfor får vi intet? Vi 'knokler' i forvejen de ekstra dage hvor du holder barn syg.
    Nu vi er ved den slags, så pisser det mig af, at der ikke er en tilsvarende ordning for folk med forældre, der er så gamle, at de kræver omsorg (udover hvad det offentlige vælger at byde ind med).

    Og til alle jer, der tænker “hvad snakker tossen om?”. Bare vent!
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #1567
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Og inden du/i kommer i gang.

    Når institutionen har lukket, så tager folk sin afkom med på job. Her bruges ikke en omsorgsdag. Og her kan jeg stille spørgsmålet, hvor meget får man lavet med en unge på job?

    Når barnet er sygt på 3. dagen, så tager folk sin afkom med på job, no way man bruger omsorgsdagen. Og her kan jeg igen stille spørgsmålet, hvor meget får man lavet med en (syg) unge på job? Og yderligere kan her tilføjes det skide fede med selviske mange forældre, skid hul i om ungen smitter andre på jobbet. Her bruges ikke en omsorgsdag.

    Skal barnet vaccineres; ”Jeg går tidligt, mit barn skal vaccineres”. De bruger ingen omsorgsdag på dette, de har jo været på ’arbejde’. Og dagen efter har de barn syg.

    Jeg kan komme med mange flere eksempler.

    Ovenstående passer med 95 % af alle folk med omsorgsdage. De dage bruges på nyde lidt ekstra fri, og ikke det formål de burde. Hvorfor hvis man vil give ’omsorg’, kan man ikke selv betale sin fridag. Eller bruge af sin ferie? Det kan vi uden børn godt finde ud af.
    Al ære for dine idiosynkrasier og anekdotiske bevisførelse. Men folk, der kalder børn for afkom(...)

    Jeg er sikker på det er god jargon på Vestegnen, men for alle andre er der altså udtryk for primitivt og dårligt sprog.

    Vh
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  13. De følgende 13 brugere er enige:

  14. #1568
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    1,039

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    Jeg er sikker på det er god jargon på Vestegnen, men for alle andre er der altså udtryk for primitivt og dårligt sprog
    Afkom benyttes som synonym for børn i bibelen, hvilket normalt betegnes som en lidt konservativ/gammeldags måde at bruge sproget på.

    Såeh, alle kristne er fra eller minder om folk fra vestegnen eller hvordan kører du den teori til ende?

    Bevares, der er fællesnævnere med BØF dyrkelse, men ved sq ikk lige.
    Mvh. Morten
    GatoConBotas's Avatar

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #1569
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Og inden du/i kommer i gang.

    Når institutionen har lukket, så tager folk sin afkom med på job. Her bruges ikke en omsorgsdag. Og her kan jeg stille spørgsmålet, hvor meget får man lavet med en unge på job?

    Når barnet er sygt på 3. dagen, så tager folk sin afkom med på job, no way man bruger omsorgsdagen. Og her kan jeg igen stille spørgsmålet, hvor meget får man lavet med en (syg) unge på job? Og yderligere kan her tilføjes det skide fede med selviske mange forældre, skid hul i om ungen smitter andre på jobbet. Her bruges ikke en omsorgsdag.

    Skal barnet vaccineres; ”Jeg går tidligt, mit barn skal vaccineres”. De bruger ingen omsorgsdag på dette, de har jo været på ’arbejde’. Og dagen efter har de barn syg.

    Jeg kan komme med mange flere eksempler.

    Ovenstående passer med 95 % af alle folk med omsorgsdage. De dage bruges på nyde lidt ekstra fri, og ikke det formål de burde. Hvorfor hvis man vil give ’omsorg’, kan man ikke selv betale sin fridag. Eller bruge af sin ferie? Det kan vi uden børn godt finde ud af.
    Hmm, hvilke arbejdspladser har du været på? Efter snart 25 på arbejdsmarkedet har jeg ikke en eneste gang mødt folk, der gør som du beskriver, det må være nogle meget specielle mennesker du omgiver dig med.
    Mine egne børn har sgu aldrig været syge i det omfang du nævner, og hvis de var, så ville jeg nok kikke en ekstra gang på om de rendte rundt med vådt tøj, spiste forkert eller kom i børnehave/skole på dage, hvor de var halvsløje eller andet.

    Fair nok, at du ikke bryder dig om børn, men at hypergeneralisere til alle forældre og i øvrigt skrive så
    Perfidt (også selvom vi er i DPMA-tråden) er da ikke nødvendigt.

    Tilbage til tråden-
    DPMA at det eneste, der for øjeblikket udgives af litteratur er: krimier, biografier og egne jeg-har-haft-det-så-hårdt-i-mit -liv-bøger.
    Hvornår kommer vi tilbage til at kunne læse komplekse og interessante dannelsesromaner mv?

    MCN

  17. De følgende 6 brugere er enige:

  18. #1570
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    493

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Nu vi er ved den slags, så pisser det mig af, at der ikke er en tilsvarende ordning for folk med forældre, der er så gamle, at de kræver omsorg (udover hvad det offentlige vælger at byde ind med).

    Og til alle jer, der tænker “hvad snakker tossen om?”. Bare vent!
    Helt og aldeles ening. Da mine forældre blev så gamle, at de skulle til at bruge de offentlige kasser, så måtte vi alle tre børn bruge mere tid på at hjælpe dem, end da min hustru og jeg havde små børn.

    Så det DPMA, at der ikke er samme muligheder, når man skal hjælpe ens gamle slægtninge, som der er, når det er ens børn :(

    Mvh Bjørn

    PS. Nu har jeg oplevet, hvordan gamle mennesker bliver behandlet i det offentlige. Jeg drikker mig fandme hellere ihjel end at skulle udsættes for kommunal "pleje"

  19. De følgende 10 brugere er enige:

  20. #1571
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Hmm, hvilke arbejdspladser har du været på? Efter snart 25 på arbejdsmarkedet har jeg ikke en eneste gang mødt folk, der gør som du beskriver, det må være nogle meget specielle mennesker du omgiver dig med.
    MCN
    Ha! Lad os bare starte et sted, kan du oprigtigt sige du ikke har oplevet nogle på din arbejdsplads i 25 år som ikke har haft en syg unge med på job? Jeg tvivler. Og det ved du også selv. Det er jo løgn.

    For øvrigt forholder du dig jo ikke til 'problematikken' med omsorgsdage.

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    Al ære for dine idiosynkrasier og anekdotiske bevisførelse. Men folk, der kalder børn for afkom(...)

    Jeg er sikker på det er god jargon på Vestegnen, men for alle andre er der altså udtryk for primitivt og dårligt sprog.

    Vh
    YES, den var forventet! Når man kaster vestegnen efter folk, er det ofte fordi man ikke har et har argument som holder. Tillykke med dit forsøg, det kan vist kaldes et primitivt og dårligt. Fint Vestegnskort. Kom igen.
    Sidst redigeret af Mgt09 : 24.11.19 kl. 08:17

  21. #1572
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    244

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Ha! Lad os bare starte et sted, kan du oprigtigt sige du ikke har oplevet nogle på din arbejdsplads i 25 år som ikke har haft en syg unge med på job? Jeg tvivler. Og det ved du også selv. Det er jo løgn.


    YES, den var forventet! Når man kaster vestegnen efter folk, er det ofte fordi man ikke har et har argument som holder. Tillykke med dit forsøg. Fint Vestegnskort. Kom igen.
    Jeg mangler stadig, efter femten år på arbejdsmarkedet, at møde et sygt barn. Det lader til at din arbejdsplads har lave standarder. Jeg vil ikke kommenterer på kausaliteten i det...
    Tryk er ikke en vektor!

  22. De følgende 6 brugere er enige:

  23. #1573
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af 11Nielsen Se meddelelser
    Jeg mangler stadig, efter femten år på arbejdsmarkedet, at møde et sygt barn. Det lader til at din arbejdsplads har lave standarder. Jeg vil ikke kommenterer på kausaliteten i det...
    Jeg mangler stadig du forholder dig til omsorgsdage. Det er selvfølgelig også meget at forlange. Men når det er sagt, så skal du ikke bilde mig ind ingen har haft syge børn med på dit job i dine femten år. Det HAR folk. Og hvis du stadig ikke vil stå ved det, har de dem også med når de er raske, til ingen verdens nytte andet end at forstyrre alle andre.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #1574
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Hold da op, synes godt nok der mangler nogle nuancer i den debat jeg selv var med til at blusse op.

    Hvis vi starter med min oprindelige pointe

    1) Ideen med omsorgsdage er ikke omsorg for forældrene sådan som jeg forstår OP's oprindelige indlæg. Det er til at bruge når børn fx skal til tandlæge, vaccineres etc.

    2) Som debatten udvikler sig får jeg indtrykket at det ikke er ideen om omsorgsdage men snarere at OP føler det system bliver misbrugt der pisser ham af (jeg er uenig i påstanden men forstår afpisningen hvis det er oplevelsen man sidder med)

    3) Syge børn på arbejdet, kan klart differentieres. Jeg har endnu tilgode at møde en forældre der tog feberramte børn med på arbejde. Typisk er børnene fysisk raske men måske bare stadig træt (fysisk eller mentalt) så de ikke er "egnede" til institution - her er det også vigtigt at pointere at det faktisk er institutionernes egne regler, børn skal ikke have feber før de ringer efter forældre.

    4) de arbejdspladser hvor det er muligt at have børn med på arbejde er typisk kontor/funktionærarbejde. Og hvis barnet er syg på 3 dag som du nævner er det typisk i firmaets interesse at gøre dette (og måske ligefrem efter pres fra chefen) fordi der er møder der skal tages, deadlines der skal overholdes eller lignende. Det er jo netop ikke som ferie hvor man har kunne planlægge omkring det
    Desuden er der efterhånden så meget frihed omkring disse jobs at folk indhenter det tabte om aftenen når poderne er lagt i seng og man har lidt ro på hovedet. Jeg kan garantere at langt størstedelen hellere tog en normal arbejdsdag frem for at have en syg unge. Jeg oplever bestemt ikke at forældre synes det er fedt eller blot udnytter det, typisk fordi arbejdet alligevel får lov til at vente på dem til de er tilbage

    5) Helt enig mht omsorgsdage/hjælpedag for ældre familiemedlemmer
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  26. De følgende 6 brugere er enige:

  27. #1575
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af The_Man Se meddelelser
    Hold da op, synes godt nok der mangler nogle nuancer i den debat jeg selv var med til at blusse op.

    Hvis vi starter med min oprindelige pointe

    1) Ideen med omsorgsdage er ikke omsorg for forældrene sådan som jeg forstår OP's oprindelige indlæg. Det er til at bruge når børn fx skal til tandlæge, vaccineres etc.

    [...]

    5) Helt enig mht omsorgsdage/hjælpedag for ældre familiemedlemmer
    Tak for fint indlæg, det var helt rart og er egentlig som sådan enig. Og så alligevel ikke.
    Først OP’s? Jeg er ikke med, men er også bagstiv. :-)

    1) Ja, idéen er sådan. Jeg oplever ikke de bruges sådan, det er det som pisser mig af. Men det er jo grundlæggende to forskellige holdninger/oplevelse og tingene kan jo sagtens være forskellige alt efter arbejdsplads.

    2) Præcis. Og tråden handler om det pisser en af, og det gør det for mit vedkommende. Så jeg bruger skam det tråden er indrettet til.

    3) Fine nuancer. Og du har helt ret, vi opfatter nok ordet syge børn forskelligt (for oplever heller ikke folk tage feberramte unger med) så enig med det du skriver.

    4) Må man sige poder, eller er det Vestegn? ;) – jeg er egentlig enig, men oplever dog også folk som tager dem med for ikke at bruge en fridag / sygedag / omsorgsdag mv, og så er spørgsmålet hvor meget arbejde de (og vi andre som bliver forstyrret) så får lavet. Det ses især ofte ved lukkedage i institutionen. Netop her bør man jo bruge en omsorgsdag (eller fridag) – her kan vi igen vende tilbage til det måske er arbejdspladsen som har en ’syg’ kultur. Og så tror jeg nok heller ikke på, at folk bruger deres aften på indhente det tabte, der er selvfølgelig folk som gør men tænker overvægten er at folk ikke gør.

    5) Enig. Yderligere kan tilføjes jeg er all-in for seniordage. Det er en god ting.


    Men sluttelig er jeg grundlæggende egentlig enig og kan godt følge hvad du skriver.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •