Side 106 af 158 FørsteFørste ... 65696103104105106107108109116156 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,576 til 1,590 af 2366

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #1576
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    Jeg er sikker på det er god jargon på Vestegnen
    Man skal ikke kaste med sten hvis man selv bor i glashus.


    Liverbøf.jpg

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #1577
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af 11Nielsen Se meddelelser
    Jeg mangler stadig, efter femten år på arbejdsmarkedet, at møde et sygt barn. Det lader til at din arbejdsplads har lave standarder. Jeg vil ikke kommenterer på kausaliteten i det...
    Jeg har arbejdet 5 år i en stor virksomhed (1000 ansatte) og jeg oplever sku heller ikke at folk tager syge børn med på arbejde.

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #1578
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    493

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    I en helt anden boldgade (hehe), så pisser det mig af, at jeg åbenbart har overanstrengt de sener, der sidder i skinnebenet. Det betyder, at jeg efter at have ligget stille i 3 mdr i foråret med modermærkekraft i venstre ben, nu endelig igen kunne løbe mine 20-25 km om ugen.

    Nixen bixen. Pis og lort :((((((((((((

    Mvh Bjørn

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #1579
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Man skal ikke kaste med sten hvis man selv bor i glashus.


    Liverbøf.jpg
    Den bagvedliggende logik, at de klubber, på tværs af Europa, du godt kan lide, er magisk forbundet af et eller andet særligt ligesom de klubber, du ikke kan lide, er da meget sød. Men måske også, apropos afkom, lidt infantil.
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  8. De følgende 6 brugere er enige:

  9. #1580
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    Den bagvedliggende logik, at de klubber, på tværs af Europa, du godt kan lide, er magisk forbundet af et eller andet særligt ligesom de klubber, du ikke kan lide, er da meget sød. Men måske også, apropos afkom, lidt infantil.
    Jeg tror, han hentyder til, at folk fra Liverpool (scousere), i resten England, ses som værende tyveknægte, gøre hinanden gravide i grundskolen og, for at bruge dit ordvalg, infantile. På den måde er sammenligningen med Brøndby ikke så langt ude :)

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #1581
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Man skal ikke kaste med sten hvis man selv bor i glashus.


    Liverbøf.jpg
    Burde have været i en anden tråd, men når nu du anklager her, så kommer den her.
    Det undrer mig at du isolerer liverpool, når dortmund står ved siden af.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #1582
    Tilmeldingsdato
    Feb 2004
    Indlæg
    615

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Tak for fint indlæg, det var helt rart og er egentlig som sådan enig. Og så alligevel ikke.
    Først OP’s? Jeg er ikke med, men er også bagstiv. :-)

    1) Ja, idéen er sådan. Jeg oplever ikke de bruges sådan, det er det som pisser mig af. Men det er jo grundlæggende to forskellige holdninger/oplevelse og tingene kan jo sagtens være forskellige alt efter arbejdsplads.

    2) Præcis. Og tråden handler om det pisser en af, og det gør det for mit vedkommende. Så jeg bruger skam det tråden er indrettet til.

    3) Fine nuancer. Og du har helt ret, vi opfatter nok ordet syge børn forskelligt (for oplever heller ikke folk tage feberramte unger med) så enig med det du skriver.

    4) Må man sige poder, eller er det Vestegn? ;) – jeg er egentlig enig, men oplever dog også folk som tager dem med for ikke at bruge en fridag / sygedag / omsorgsdag mv, og så er spørgsmålet hvor meget arbejde de (og vi andre som bliver forstyrret) så får lavet. Det ses især ofte ved lukkedage i institutionen. Netop her bør man jo bruge en omsorgsdag (eller fridag) – her kan vi igen vende tilbage til det måske er arbejdspladsen som har en ’syg’ kultur. Og så tror jeg nok heller ikke på, at folk bruger deres aften på indhente det tabte, der er selvfølgelig folk som gør men tænker overvægten er at folk ikke gør.

    5) Enig. Yderligere kan tilføjes jeg er all-in for seniordage. Det er en god ting.


    Men sluttelig er jeg grundlæggende egentlig enig og kan godt følge hvad du skriver.
    OP står for Original Poster (skal ses som en blanding mellem et forsøg på at være street smart, og ren dovenskab at jeg ikke gad kigge tilbage i tråden for at se hvem der egentlig skrev hvad :P )

    Ja så for at understrege min pointe som jeg tror du er enig i. Det er ikke det at børnefamilier får omsorgsdage (selvom det vist mest er i det offentlige det findes?) der pisser dig af, men deridmod at man "snyder" med dem og ikke bruger dem som det er beregnet. Det er for mig 2 meget forskellige ting :)
    Messias har givet ordet skandaledommer helt ny betydning!!!!

  14. #1583
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Jeg mangler stadig du forholder dig til omsorgsdage. Det er selvfølgelig også meget at forlange. Men når det er sagt, så skal du ikke bilde mig ind ingen har haft syge børn med på dit job i dine femten år. Det HAR folk. Og hvis du stadig ikke vil stå ved det, har de dem også med når de er raske, til ingen verdens nytte andet end at forstyrre alle andre.
    Jeg har heller ikke oplevet det endnu. Hverken mit år hos Netto, mit år i søværnet, mit år i 7eleven, mine 4 år som maler, mit år som handicaphjælper, mit år på særligt sikret afdeling, mine 3 år i psykiatrien eller mine 7 år på diverse døgninstitutioner og opholdssteder.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  15. #1584
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    208

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Far til 3 med 30 sygedage fra jobbet pga børnene om året og 6 omsorgsdage kunne jo starte med fortælle hvorledes jeg har misforstået?
    Er du en troll?

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #1585
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Hov, er omsorgsdagene ikke blot noget, som er opnået gennem overenskomstforhandlinger? Med andre ord, noget vi (os med børn!) har fået i stedet for en lønstigning. Og noget I (jer uden børn) ikke har fået i stedet for en lønstigning? Jeg holder med glæde mine omsorgsdage, jeg mangler at holde 2 dette år, tror jeg skal ligge på sofaen 2 x 8 timer og skakte den med mgt:)

  18. De følgende 7 brugere er enige:

  19. #1586
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgt09 Se meddelelser
    Ha! Lad os bare starte et sted, kan du oprigtigt sige du ikke har oplevet nogle på din arbejdsplads i 25 år som ikke har haft en syg unge med på job? Jeg tvivler. Og det ved du også selv. Det er jo løgn.

    For øvrigt forholder du dig jo ikke til 'problematikken' med omsorgsdage
    Bare helt kort og det bliver den sidste post fra mig i denne ‘snak’ (for dialog på dit niveau indlader jeg mig ikke på):
    1) Stop med at kalde folk for løgnere og med at forklare, at du ved, hvad andre ved. (tænker at det råd vil hjælpe dig i mange sammenhænge)

    2) jeg forholder mig netop til problematikken ved at anfægte baggrunden for din præmis.

    Slut herfra
    MCN

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #1587
    Tilmeldingsdato
    Apr 2013
    Indlæg
    333

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    Hov, er omsorgsdagene ikke blot noget, som er opnået gennem overenskomstforhandlinger? Med andre ord, noget vi (os med børn!) har fået i stedet for en lønstigning. Og noget I (jer uden børn) ikke har fået i stedet for en lønstigning? Jeg holder med glæde mine omsorgsdage, jeg mangler at holde 2 dette år, tror jeg skal ligge på sofaen 2 x 8 timer og skakte den med mgt:)
    Mig bekendt får jeg som offentlig ansat ikke mere i løn - hverken som grundløn, tillæg eller i form af bonusser - end mine kolleger med børn får, selvom jeg ikke har nogle omsorgsdage. Men overenskomsterne kan se forskellige ud rundt omkring.

  22. #1588
    Tilmeldingsdato
    Aug 2016
    Indlæg
    120

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    For lige at få tråden tilbage på sporet (har i øvrigt selv 5 omsorgsdage og absolut 0 børn hvis det kan pisse nogen af :) )

    TELENOR pisser mig af! Og TDC/YouSee også samtidig. Sad hjemme torsdag 7:30 til 17 og ventede spændt på at Telenor sendt en TDC tekniker ud der skulle fikse ejerforeningens internet. De havde inden da 3 gange(!) formået at sende en mand ud med en forkert ordreseddel på hvad der skulle udføres, som følgeligt gik igen. Et stik på bagtrappen skulle flyttes fra 1. sal til 2. sal. Måske ikke engang fysisk men blot fra YouSee boksen i kælderen.

    Problemet er må man forstå at når de trykker på knappen i Telenor så kan de absolut overhovedet ikke give oplysninger videre til TDC, som er de eneste der har teknikere da det jo er deres grej og ledningsnet. Og enhver telefonsamtale med Telenor starter helt fra scratch da deres historik på sagen begrænser sig til "Vi kan se du har ringet før" og følgeligt tager 40 min + hver gang.

    I torsdags skulle der dog være bestilt en anden slags tekniker, som ville dukke op med en stor Ja hat på og uden ordreseddel, som bare skulle udføre det der blev forklaret når han kom på timeløn. Great! Desværre var det så blevet udsat til i dag og de havde glemt at informere mig. Fair nok, det kan jo ske og jeg kan heldigvis godt lide at arbejde hjemme. Kom han så i dag? Næh. Cuttede/flyttede de forbindelsen fra Telenor allerede torsdag? Joh.

    Jeg har nu endeligt opgivet og bare opsagt vores abonnement og kundeforhold. Bevares, det er var en lidt speciel deal vi havde med fælles internet på bagtrappen via LAN kabler og Wi-Fi, men nu var det lykkedes at etablere det i sommers under tilsvarende bøvl, og skulle blot flyttes. Internet og wi-fi som jeg i øvrigt ikke selv benyttede mig af, men fik rodet mig ud i opgaven som bestyrelsens mest tech-agtige type. Skal sgu ikke have fælles internet og risikere lag og ufortjente headshots (eller at dankortnettet går ned for russer-Alex i stuen surfer tvivlsom russisk pron mens jeg arbejder hjemme). Men rigtigt svært burde det altså ikke have været. Ret vildt at de ikke kan tale sammen YouSee og Telenor.

    FFS. Har opsagt via en syrlig mail da det ville være synd at lade det går ud over endnu en stakkels studerende i deres kundeservice afdeling. Men så kom jeg omvendt ikke af med frustrationerne, så låner et RAAAAAAAAAAAASSSSSHGUUUUUU fra DD15 skreget ned i armhulen og trækker vejret ind igen gennem 8 kings selvom det ikke helt er fredag.

    /kalif

  23. De følgende 7 brugere er enige:

  24. #1589
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    DET PISSER MIG AF at derby spilles kl 11:45 på søndag. Hvordan fanden skal os, der skal til julefrokost lørdag, men ikke længere kan overleve en all-nighter, kunne nå i parken ?

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #1590
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Er enig med ovenstående, om spilletidspunkt. Oveni det, pisser det mig af at klubben omtaler Sektion12 som Dobbeltdækkeren, når begge afsnit er i brug. Suk.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  27. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •