Side 113 af 158 FørsteFørste ... 1363103110111112113114115116123 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,681 til 1,695 af 2366

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #1681
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    301

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af csl1985 Se meddelelser
    For ej at tale om en argumentation jeg har set benyttet et par gange forskellige steder "Jeg siger ikke jeg har den korrekte løsning, men det vi gør nu er forkert."

    Længe leve konstruktiv kritik

    /Christian

    Altså en klassisk Greta Thunberg....

  2. #1682
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af SuperSteen Se meddelelser
    Altså en klassisk Greta Thunberg....
    Gretha Thunberg-bashing pisser mig af, især når den er så forfejlet som ovenstående.


  3. #1683
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    153

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Eller den jeg i de seneste dage har hørt:
    “Er du corona-forskrækket” som reaktion på, at jeg træder et skridt tilbage, når folk kommer tæt på, eller jeg beder dem om at holde afstand, når jeg er ude for at handle.

    MCN
    Jeg blev træt af selv samme og har erfaret et par mindre teatralske host - i ærmet naturligvis - lige vækker folks opmærksomhed omkring deres ageren

  4. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  5. #1684
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Gretha Thunberg-bashing pisser mig af, især når den er så forfejlet som ovenstående.
    Jeg er enig, men forgudelsen af hende pisser mig egentlig ligeså meget af.

    Jeg tror at det er manglen på nuancer som er hovedårsagen til min afpissethed.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #1685
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Jeg er enig, men forgudelsen af hende pisser mig egentlig ligeså meget af.

    Jeg tror at det er manglen på nuancer som er hovedårsagen til min afpissethed.
    Hvilke nuancer er det, du efterspørger? Videnskabens konklusioner er ret entydige, og ikke for alvor til diskussion. Og det er jo i virkeligeden bare dét, hun kommunikerer.

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #1686
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Ja, tale om at slå budbringeren ihjel. Hun kommer med et afsindigt vigtigt budskab, men mange forholder sig overhovedet ikke til det fordi de vælger at se sig gale på hende. "Armen hun er irriterende" er vist deres indre mantra, jeg kan ihvertfald ikke se hvorfor hun i den grad skal lægges for had
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #1687
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Hvilke nuancer er det, du efterspørger? Videnskabens konklusioner er ret entydige, og ikke for alvor til diskussion. Og det er jo i virkeligeden bare dét, hun kommunikerer.
    Det er svært at være uenig med hende, men tror også meget handler om, hvorfor vi skal høre det fra et barn. Det er ikke fordi det er hendes egen forskning. Hun er en pige med gode hensigter, hvor folk har set hende som en god mulighed for at få et budskab ud. Der kan man så stille spørgsmål til, om det virkelig er en teenagers opgave at holde tale foran FN. Jeg kan sagtens forstå dem, som siger at hun bringer sygt mange clicks til deres budskab, men jeg kan også forstå dem som mener, at det ikke er hendes opgave, og at hun burde være i skole, også selvom hun selv hellere vil tale sin sag, frem for skole. Jeg havde fandme også mange ting i den alder, som jeg fandt mere vigtigt end skole, men jeg er da glad for at mine forældre tvang mig.
    Ud over det, så er det fandme hendes forældres opgave at beskytte hende. Hun har da ingen anelse hvilken verden hun render ind i, med alverdens idioter, som står klar til at skyde hende ned, fordi de er uenige med hende, hvilket de i vores verden har deres fulde ret til at gøre. Uanset hvem det er som taler. Sådan noget kan fandme fucke et barn op.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #1688
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Det er svært at være uenig med hende, men tror også meget handler om, hvorfor vi skal høre det fra et barn. Det er ikke fordi det er hendes egen forskning. Hun er en pige med gode hensigter, hvor folk har set hende som en god mulighed for at få et budskab ud. Der kan man så stille spørgsmål til, om det virkelig er en teenagers opgave at holde tale foran FN. Jeg kan sagtens forstå dem, som siger at hun bringer sygt mange clicks til deres budskab, men jeg kan også forstå dem som mener, at det ikke er hendes opgave, og at hun burde være i skole, også selvom hun selv hellere vil tale sin sag, frem for skole. Jeg havde fandme også mange ting i den alder, som jeg fandt mere vigtigt end skole, men jeg er da glad for at mine forældre tvang mig.
    Ud over det, så er det fandme hendes forældres opgave at beskytte hende. Hun har da ingen anelse hvilken verden hun render ind i, med alverdens idioter, som står klar til at skyde hende ned, fordi de er uenige med hende, hvilket de i vores verden har deres fulde ret til at gøre. Uanset hvem det er som taler. Sådan noget kan fandme fucke et barn op.
    Lad mig vende den om. Hvorfor skulle en teenager ikke tale foran FN, når nu hun er den eneste, der tør/magter at fortælle den ultragrimme sandhed om, hvordan vores verden udvikler sig?

    Og hvilke folk er der, der bruger hende til at få et budskab ud? Og er det budskab et problem i så fald?

    Aha. Det er synd for hende, derfor skal hun ikke fortælle sandheden. Mon ikke vi kan regne med, at hun fuldt ud ved, hvad hun har gang i, og at hun har sine forældres opbakning og støtte i det? Vi behøver næppe bekymre os for hende, før vi bekymrer os for vores planets fremtid.

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #1689
    Tilmeldingsdato
    Jun 2015
    Indlæg
    31

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Det er svært at være uenig med hende, men tror også meget handler om, hvorfor vi skal høre det fra et barn. Det er ikke fordi det er hendes egen forskning. Hun er en pige med gode hensigter, hvor folk har set hende som en god mulighed for at få et budskab ud. Der kan man så stille spørgsmål til, om det virkelig er en teenagers opgave at holde tale foran FN. Jeg kan sagtens forstå dem, som siger at hun bringer sygt mange clicks til deres budskab, men jeg kan også forstå dem som mener, at det ikke er hendes opgave, og at hun burde være i skole, også selvom hun selv hellere vil tale sin sag, frem for skole. Jeg havde fandme også mange ting i den alder, som jeg fandt mere vigtigt end skole, men jeg er da glad for at mine forældre tvang mig.
    Ud over det, så er det fandme hendes forældres opgave at beskytte hende. Hun har da ingen anelse hvilken verden hun render ind i, med alverdens idioter, som står klar til at skyde hende ned, fordi de er uenige med hende, hvilket de i vores verden har deres fulde ret til at gøre. Uanset hvem det er som taler. Sådan noget kan fandme fucke et barn op.
    Det er let at se problemer i, at en teenager udfører en voksens arbejde, men bekymr du dig hellere om, at der er millioner af børnearbejdere verden over, som aldrig vil få en fraktion af de muligheder, som Greta har fået og udnyttet til at belyse de problemer, de ser som en trussel mod deres eksistens og fremtid.

    At en teenager er så hårdnakket er sgu beundringsværdigt.

  16. De følgende 6 brugere er enige:

  17. #1690
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    301

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Bubbibjørnen Se meddelelser
    Gretha Thunberg-bashing pisser mig af, især når den er så forfejlet som ovenstående.
    Jeg siger ikke der ikke skal gøres noget klimamæssigt.
    Det jeg indvender noget mod her, kald det bashing hvis du vil, er jo netop at hun siger det er helt galt det der foregår, og I skal finde ud af hvad der skal gøres anderledes.
    Jeg har hørt meget meget få konkrete forslag fra hende. Hvis hun fremkom med noget i den retning, ville det gøre hendes bidrag væsentligt mere betydningsfuldt i min optik.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #1691
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Jeg er enig, men forgudelsen af hende pisser mig egentlig ligeså meget af.
    Pudsigt ... det er i virkeligheden præcis sådan jeg har det med forgudelsen af hendes næsten-navnesøster Margrethe.

  20. De følgende 7 brugere er enige:

  21. #1692
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    425

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af SuperSteen Se meddelelser
    Jeg siger ikke der ikke skal gøres noget klimamæssigt.
    Det jeg indvender noget mod her, kald det bashing hvis du vil, er jo netop at hun siger det er helt galt det der foregår, og I skal finde ud af hvad der skal gøres anderledes.
    Jeg har hørt meget meget få konkrete forslag fra hende. Hvis hun fremkom med noget i den retning, ville det gøre hendes bidrag væsentligt mere betydningsfuldt i min optik.
    Ja tænk sig, at en nu 17-årig pige, sådan ligger ansvaret over på verdens ledere, ved eks. at kræve at de opfylder Parisaftalen. Hvor er det bare betydningsløst når der ikke følger en innovativ klimaplan med, det kan jeg godt se.

    Hun protesterer grundlæggende over den totale mangel på handling i Verden, når så meget kunne gøres, hvis man ellers bare gad prioritere det.

    Det er ikke det samme som at kritisere en meget drastisk og dyr løsning, som vi reelt ikke ved om er den bedste eller ej, uanset hvor irriterende du og andre synes hun er.

    (...Og ærligt, minus de flotte unge drenge der gennem tiderne har scoret mål for København, findes der så teenagere som deres ældre generationer ikke finder relativt irriterende?)

  22. De følgende 11 brugere er enige:

  23. #1693
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace20 Se meddelelser
    Det er svært at være uenig med hende, men tror også meget handler om, hvorfor vi skal høre det fra et barn. Det er ikke fordi det er hendes egen forskning. Hun er en pige med gode hensigter, hvor folk har set hende som en god mulighed for at få et budskab ud. Der kan man så stille spørgsmål til, om det virkelig er en teenagers opgave at holde tale foran FN. Jeg kan sagtens forstå dem, som siger at hun bringer sygt mange clicks til deres budskab, men jeg kan også forstå dem som mener, at det ikke er hendes opgave, og at hun burde være i skole, også selvom hun selv hellere vil tale sin sag, frem for skole. Jeg havde fandme også mange ting i den alder, som jeg fandt mere vigtigt end skole, men jeg er da glad for at mine forældre tvang mig.
    Ud over det, så er det fandme hendes forældres opgave at beskytte hende. Hun har da ingen anelse hvilken verden hun render ind i, med alverdens idioter, som står klar til at skyde hende ned, fordi de er uenige med hende, hvilket de i vores verden har deres fulde ret til at gøre. Uanset hvem det er som taler. Sådan noget kan fandme fucke et barn op.
    Vi hører det jo ikke kun fra et barn/teenager. Vi har allerede hørt budskabet masser af gange fra forskere, videnskabelige institutter, myndigheder og alverdens andre også. Al Gore lavede også en ganske populær dokumentar. Hvis det havde været tilstrækkeligt, havde vi slet ikke set en teenager, med en noget bidsk fremtoning, forsøge at råbe os alle op. Hvis ikke det (også) er hendes opgave, hvem er der så tilbage? Det er blandt andet hendes generation, der i høj grad skal løfte byrden med klimaforandringerne, så hvorfor ikke hende? Hun startede trods alt en ret stor bevægelse, der endte med at blive et globalt fænomen og har opnået mere for klimadebatten end mange andre overhovedet kunne drømme om.

    Om man kan lide hende eller ej, så er det i virkeligheden ganske imponerende det hun allerede har opnået. Hun er den yngste Årets Person i Time nogensinde, har været nomineret til Nobels Fredspris to år i træk, har holdt tale for FN (en tale der endda blev delt og diskuteret i det meste af verden) og meget mere. Og hun er blot 17 år gammel. Så de ting som du (og jeg i øvrigt) syntes var vigtigere end at gå i skole, kan vist ikke helt sammenlignes med det Thunberg mener er vigtigere (og så er det ikke fordi hun ikke har gennemført grundskolen - det har hun).

    Du har selvfølgelig ret i, at der er mange der trækker hende gennem sølet og er vældig ubehagelige. Jeg skal ikke kunne afgøre, hvordan hun håndterer det eller om hun får hjælp til det (hvilket jeg da håber), men samtidig har hun også afsindig meget støtte og har (af hvad jeg har set) håndteret kritikken, hånen og tilsviningerne ganske fint. Om ikke andet, så ser vi ikke samme forbehold når teenagere eksempelvis spiller fodbold på et højt niveau (eller opnår en høj status indenfor andre ting fx musik).

    Citat Oprindeligt indsendt af SuperSteen Se meddelelser
    Jeg siger ikke der ikke skal gøres noget klimamæssigt.
    Det jeg indvender noget mod her, kald det bashing hvis du vil, er jo netop at hun siger det er helt galt det der foregår, og I skal finde ud af hvad der skal gøres anderledes.
    Jeg har hørt meget meget få konkrete forslag fra hende. Hvis hun fremkom med noget i den retning, ville det gøre hendes bidrag væsentligt mere betydningsfuldt i min optik.
    Hvad er det for nogle forslag du mener hun skal komme med? Hendes formål er trods alt ikke at bringe forskellige modeller eller cost-benefit-analyser. Hun har selv kommet med enkelte løsninger som færre flyrejser, mindre kødforbrug og skabe mere natur. Der findes dog mange andre løsninger, men global opvarmning er ikke en videnskabelig, men snarere en politisk problemstilling og har må den første prioritet trods alt være, at få politikerne til at prioritere klimaet – og det har hun trods alt lykkedes med.


  24. #1694
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Hvilke nuancer er det, du efterspørger? Videnskabens konklusioner er ret entydige, og ikke for alvor til diskussion. Og det er jo i virkeligeden bare dét, hun kommunikerer.
    Jeg tror at du har misforstået mig totalt. Jeg har intet problem med Greta og hun har mange fine pointer, om end hendes kommunikationsform kan være lidt for touchy-feely til mig.

    Mit problem, og min afpisning består i at der er trukket to fronter op, hvoraf ingen af parterne lytter, og hvor der lader til at findes kun to muligheder. (sat lidt på spidsen)

    1) Gør Greta til verdenshersker NU
    2) Afliv hende, støb hende i beton og smid hende i Øresund

    Det har i alle fald været min umiddelbare oplevelse.

    Pudsigt ... det er i virkeligheden præcis sådan jeg har det med forgudelsen af hendes næsten-navnesøster Margrethe.



    Normalt er jeg ret glad for vort kongehus, men den udtalelse er ikke for smart. (Om end pointen med ikke at panikke kan være fin - Panik hjælper aldrig)


    Edit: Og så må jeg i øvrigt beklage at have gjort det til en diskussionstråd.
    Sidst redigeret af Bakkedal : 12.04.20 kl. 12:14

  25. #1695
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Jeg tror at du har misforstået mig totalt. Jeg har intet problem med Greta og hun har mange fine pointer, om end hendes kommunikationsform kan være lidt for touchy-feely til mig.

    Mit problem, og min afpisning består i at der er trukket to fronter op, hvoraf ingen af parterne lytter, og hvor der lader til at findes kun to muligheder. (sat lidt på spidsen)

    1) Gør Greta til verdenshersker NU
    2) Afliv hende, støb hende i beton og smid hende i Øresund

    Det har i alle fald været min umiddelbare oplevelse.


    Normalt er jeg ret glad for vort kongehus, men den udtalelse er ikke for smart. (Om end pointen med ikke at panikke kan være fin - Panik hjælper aldrig)


    Edit: Og så må jeg i øvrigt beklage at have gjort det til en diskussionstråd.
    Greta er blevet symbolet på den kærlighed dronningen har måtte føle de sidste to dage, og derfor er hun afpissende.
    Specielt, når folk ikke reelt lytter/husker hvad dronningen har sagt og ment.

    Her er et lille recap af dronningen syn på sagen hvis man skulle have glemt det.
    1) vi skal passe på vores jord, så den også er her til ikke bare den næste generation, men også dem der følger (nytårstalen)
    2) vi skal lade være med at panikke, det løser ingen ting.
    3) mennesket påvirker indiskutabelt jordkloden (og det skal vi have for øje). Det står ovenikøbet i det citat hun nu bliver hængt ud for.
    4) vi har ingen grund til at tror at naturlige klimaforandringer er stoppet, blot fordi der også er kommet en menneskepåvirkning. Det er her hun bliver hængt ud, men citatet kan kun være forkert, hvis vi mener at alle forhenværende naturlige flukturationer er stoppet eller ikke er forekommet, hvilket der ingen forskningsmæssig support er af.

    Og endelig skal vi lige huske at skulle vi lykkedes med at stoppe menneskabte klimaforandringer så vil det ikke være ens betydende med at det stopper hverken naturkatastrofer eller naturlige klimaforandring fra at forekomme.

    Så det pisser mig egentlig af at dronningen bliver fejltolket(og det der er værre) for et citat der muligt er upræcist formuleret, men dog på ingen måde forkert.
    Sidst redigeret af djurlander : 12.04.20 kl. 18:34

  26. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 7 users browsing this thread. (0 members and 7 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •