Side 98 af 158 FørsteFørste ... 48889596979899100101108148 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,456 til 1,470 af 2366

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #1456
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    DPMA at duckman ikke også sviner svenskerne til for at være blå-gule..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #1457
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    1,296

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af duckman Se meddelelser
    Stockholms erhvervs- og turistbrand "The Capital of Scandinavia" pisser mig squ lidt af, både på egne og Københavns vegne.

    Jeg har intet i mod byen som sådan, tværtimod, den er klasse, men man ved jo bare, at der masser af ikke-europæere (nok primært amerikanere), der vil læse det og tænke, at Stockholm rent faktisk er hovedstad i landet Skandinavien.

    Derudover er det en hån mod København, som på en lang række parametre (finansielt, kulturelt, transportmæssigt etc.) er mindst lige vigtig for regionen. Og for den sags skyld også Oslo; både Kastrup og Gardermoen er fx større end Arlanda på passagerer, i hvert fald ud fra de seneste tal, jeg lige kan finde.

    Endelig er det bare trættende svensk selvfedme.

    Så kom ned fra jeres piedestal, I snusforbrugende, ishockeyelskende, alpin- og langrendsløbende, elsdyrjagtende, ødegårdshavende, musikmestrende trekroner-typer, og find et mere realistisk slogan, tak.

    duckman
    Nu bryder jeg lige den uskrevne regel igen med, at dette ikke er en debattråd. Men altså lige mht. det der slogan (som jeg i øvrigt mener er pænt gammelt). Jeg kan altså ikke helt følge, at det skulle være det store DPMA-materiale for os danskere. En påberåbelse af at være hovedstad over noget skulle jo altså gerne understøttes af, at man beviseligt også har en eller anden form for magt eller større indflydelse end nogen anden. Hvis vi nu kigger på Stockholms politiske, økonomiske, militære eller kulturelle indflydelse på f.eks. København eller Danmark i det hele taget, så kunne de jo sådan set lige så godt påberåbe sig at være hovedstad for månen. Det slogan er nogenlunde lige så retvisende, som hvis jeg begyndte at titulere mig selv ”Fuego – Kejser af Tasmanien”.

    Mest af alt er sloganet vel et udtryk for en lidt provinsiel ”hø-hø-humor”.

    Skal man finde noget af være afpisset over ift. svenskerne så kunne det mere være med den effektivitet svenskerne stort set har fået slettet den brutale ”forsvenskning” af Skåne fra historiebøgerne. (Hvis man altså er typen, der kan hidse sig op over begivenheder, der ligger nogen hundrede år tilbage i tiden). Det nærmer sig "Erdogan-forklarer-at-der-slet-ikke-var-noget-folkedrab-på-armenerne"-tilstande
    Kasi-karma
    Fuego's Avatar

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #1458
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Fuego Se meddelelser
    Det slogan er nogenlunde lige så retvisende, som hvis jeg begyndte at titulere mig selv ”Fuego – Kejser af Tasmanien”.
    Eller det herlige eksempel, prof. Mogens Koktvedgaard underholdt de studerende med i Konkurrenceret, nemlig at anprisning først holdt op med at skulle være retvisende når den ramte et punkt der var så voldsomt overdreven at den dybest måtte kaldes subjektiv: Når Moster Tove reklamerede med Verdens Bedste Deller!! i sin café.

    Dette er så modbydeligt som når Århus påstår at være det danske ord for fremskridt, eller Aalborg kalder sig Nordens Paris.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #1459
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Dette er så modbydeligt som når Århus påstår at være det danske ord for fremskridt, eller Aalborg kalder sig Nordens Paris.
    Det rigtige er, at

    København er Nordens svar på Paris
    Stockholm er Nordens svar på Venedig
    Oslo er Nordens svar på Aarhus.

  8. #1460
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    592

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Er det ikke en selvironisk joke at Aalborg kalder sig "Nordens Paris", hvor de gør grin med Aalborg Tårnet, byens vartegn? Det er en grillbar placeret på en kontruktion der med lidt god vilje kan minde om superlight udgave af eiffeltårnets konstruktion. Der er forhåbentlig aldrig nogen der har brugt Paris sammenligningen for alvor.

  9. #1461
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    148

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    http://www.visitlithuania.net/index....of-europe.html

    I Litauen kan de sagtens slå svenskerne: de er såmænd hele Europas centrum! Det pisser mig ikke specielt af :-)
    Raptus

  10. #1462
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #1463
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,450

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Raptus Se meddelelser
    http://www.visitlithuania.net/index....of-europe.html

    I Litauen kan de sagtens slå svenskerne: de er såmænd hele Europas centrum! Det pisser mig ikke specielt af :-)
    Men det er jo faktuelt korrekt (bestemt af franske geografer og anerkendt af Guinness Rekordbog, som det fremgår af linket) og ikke bare noget, de har hevet ud af røven (provinsiel ”hø-hø-humor” eller ej), og dermed har det jo slet ikke samme afpisningspotentiale.

    Jeg har i øvrigt været der, fint sted.

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  13. #1464
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    148

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Hæ! Faktuelt korrekt og bestemt af franske geografer, hvis man husker at regne fra Uralbjergene i øst og fra Murmansk i Nord. Reelt er Litauen i Østeuropa, ikke i Centraleuropa. Uanset at man kan sige med stolthed at HER er vi lige i midten. Derfor synes jeg at deres statement er så fjollet - og jeg har hørt flere Litauere være stolte af deres central-hed. Men de må selvfølgelig gerne være stolte. Ligesom en fyr fra Brøndby, jeg engang mødte, der var stolt over at kommunen havde Danmarks højeste flagstang.....Det må han også gerne være stolt af.
    Raptus

  14. #1465
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    At EPL nu her til aften gav efter og blåstemplede Artikel 13 med nogle små rettelser.

    Specielt tak til Jens Rohde (B), #1 Artikel-13 fan og kværvulant par excellence for det her lort. De bedste copyright eksperter ved slet ikke hvordan de vil skulle tolke mange af de her regler. Men Jens Rohde ved selvfølgelig bedst.

    Fuck dig Jens Rohde.
    Sidst redigeret af Kaff : 13.02.19 kl. 21:44 Årsag: Rohde er fra B og ikke V!
    I øvrigt mener jeg at Brøndby Stadion bør ødelægges

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #1466
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Ham Tobias Sana fra AGF kan virkelig pisse mig af. Han er røv irriterende at se på

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #1467
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Som bibemærkning til dagens kamp, så spiller Roerslev ikke i dag grundet en aftale i mellem de to klubber
    Det pisser mig af, at den slags aftaler findes. Det burde klart forbydes. Det er jo latterligt, at vi i princippet kan forstærke holdene under os, så de er bedre, når de spiller mod vores direkte konkurrenter, men så er handicappede mod os. Det er jo vildt usportsligt. Det er jo formel-1 tilstande...

    Den slags aftaler burde der være fuldstændig forbud mod i samtlige europæiske ligaer.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  19. De følgende 9 brugere er enige:

  20. #1468
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Det pisser mig af, at den slags aftaler findes. Det burde klart forbydes. Det er jo latterligt, at vi i princippet kan forstærke holdene under os, så de er bedre, når de spiller mod vores direkte konkurrenter, men så er handicappede mod os. Det er jo vildt usportsligt. Det er jo formel-1 tilstande...

    Den slags aftaler burde der være fuldstændig forbud mod i samtlige europæiske ligaer.
    Hmm, nu ved jeg godt, det her ikke er tænkt som en diskussionstråd, men jeg føler mig kaldet til at påpege risikoen for usportslighed, der ligger indbygget i den interessekonflikt, en spiller har, når han spiller mod sin arbejdsgiver. Så foretrækker jeg faktisk den her slags aftaler.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #1469
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hmm, nu ved jeg godt, det her ikke er tænkt som en diskussionstråd, men jeg føler mig kaldet til at påpege risikoen for usportslighed, der ligger indbygget i den interessekonflikt, en spiller har, når han spiller mod sin arbejdsgiver. Så foretrækker jeg faktisk den her slags aftaler.
    Men det synes jeg så 100% skal være op til den pågældende klub at vurdere. Det burde aldrig være en beslutning, som FCK var involveret i.

    Men det er til gengæld et super godt argument for VOLDSOMT at begrænse det maksimale antal spillere, det er tilladt at leje ud til klubber i samme liga.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #1470
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Hmm, nu ved jeg godt, det her ikke er tænkt som en diskussionstråd, men jeg føler mig kaldet til at påpege risikoen for usportslighed, der ligger indbygget i den interessekonflikt, en spiller har, når han spiller mod sin arbejdsgiver. Så foretrækker jeg faktisk den her slags aftaler.
    Men hvis lejerne mener, at spilleren ikke er tilbøjelig til at huske hvem han repræsenterer, er det da vel en sag mellem ham og den lejende klub? Evt. en decideret disciplinærsag. Men ikke noget der bør være del af en aftale mellem lejer og udlejer.

  25. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •