Side 111 af 158 FørsteFørste ... 1161101108109110111112113114121 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,651 til 1,665 af 2366

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #1651
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af FCKÅER Se meddelelser
    "UK og US, bliver højest sandsynligt ramt ligeså hårdt, som Norditalien, hvis ikke hårdere... "

    Amerikanerne er måske nok kommet sent ud at start blokken, og opgaven er demed helt unødvendigt meget meget større nu, men når først de får startet deres enorme produktions maskineri op, tænker jeg de hurtigt kommer på omgangs højde
    Enkelt staterne har allerede iværksat initiativer inden GoP fik nosset sig færdig, og så snart Washington smider $$ afsted kan det hurtigt gå stærkt derovre.
    Det være sagt så er det full blown DPMA at Trump (især) og Pox News slipper afsted med den horrible cover up de har kørt mens resten af verden gik i knæ
    Du glemmer en ting. Den eksponetielle vækst i cases/patienter. I dk ligger indlæggelsesraten ret stabilt med en vækst på 33%. Det sammen gør sig gældende for tallene i de andre lande i store træk. Dvs vi i dk skal forvente omkring 500 indlagte på mandag, idag er tallet 128. Det korte af det lange er at hver dag tæller. En simpel konklussion (der ikke rigtigt holder) er at det for hver dag der går bliver udbruddet 33% dyrere.

  2. #1652
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    151

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Åhh men vi er ikke uenige.
    Der er forbryderisk som han har hængt i håndbremsen.
    Afskyeligt forbryderisk, og at se ham whitewashe sig selv giver mig brækfornemmelser.
    Det er udstilling af inkompetence i den vildeste potens
    Mit argument var blot, at USA , hvis de træder op på den store klinge, KAN iværksætte en hel del.
    Om de så formår det, eller løbet er kørt og de kommer til at løbe efter sin egen skygge må vi afvente.
    Udviklingen derovre tyder desværre på at det kommer til at blive virkeligt grimt

  3. #1653
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Den måde man fra samfundets side ser på fx undertegnede på. Jeg har mere el mindre arbejdet 50-80 timer/uger siden, jeg færdiggjorde studiet og hjembragt 1x-3x topskattegrundlag årligt til kongeriget DK. Troligt betalt hver en krone i skat og aldrig snydt så meget som en enkelt krone i betalingen på trods af, jeg har kunne iagttage, hvordan organisationen Skat sejlede/sejer og brænder vores penge af (vores gamle far lærte os altid, at man aldrig træder ved siden af loven uanset hvad).

    Alligevel skal jeg lægge ryg til, at jeg som ejer af Danske Bank er en ”kæmpecunt” og at jeg er blot er et skaffedyr, man kan slagte yderligere.

    Når man så oveni kan se selvsamme prolletyper i stor stil snyde Skat ved fx sort håndværksarbejde (enten som yder hvor det nærmest er sjovt, at man sådan lige arbejder sort en søndag eller som modtager), sort ansættelse af alt fra barnepiger til rengøringsdamer osv., ja så begynder fælleskabsfølelsen herfra at krakelere og jeg overvejer at smutte til et, i mine øjne, bedre samfundsgrundlag. I et svagt øjeblik har jeg også overvejet den grå zone, men så langt ud håber jeg aldrig, jeg når.

    Ps. Ovenstående er ikke skrevet på baggrund af dette forum, men sidstnævnte udstiller tendensen i samfundet fint.

  4. #1654
    Tilmeldingsdato
    Jun 2015
    Indlæg
    31

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Græder du sådan rigtigt over mit indlæg? Tør øjnene i en tusindkroneseddel, makker.

    Jeg har aldrig kaldt dig for en cunt eller en kæmpecunt, selvom du bestemt udviser visse træk, der kvalificerer i den retning. Jeg har kaldt dem, der har taget beslutningen om at smide omkring sig med overskuddet fra festen til de i forvejen havende, for kæmpecunts. En beslutning, jeg ikke tror på, at du har indflydelse på, uanset at din indkomst slår min med flere længder.

    Hvis nu du læser mit indlæg rigtigt og dropper krokodilletårerne, så kunne det være, du fangede pointen. Det, jeg skriger mig hæs over (og som jeg faktisk skriver ret direkte i mit indlæg), er, at der lader til at være en verden til forskel på måden, man bliver hjulpet på i samfundet, hvis man allerede har en masse, kontra hvis man ikke har. Danske Bank kunne måske have vejret situationen lidt bedre, hvis man havde kigget på sig selv og spurgt: "Kunne det være, vi skulle bruge lidt af opsparingen, før vi begynder at bede Moder Mette om bistand? - For det er altid beskeden, hvis du beder om kontanthjælp. Der må fandeme være lige vilkår.

    Når man så oveni kan se topskattetyper i stor stil kræve skattelettelser fra verandaen på deres Hellerupvilla på 250kvm, ja så kan man godt nogle gange tænke for sig selv, at den der "L'Internationale" egentlig lyder helt godt.

    Og når du nu forhåbentlig snart er færdig med at pudse din glorie, kan du jo tænke over, hvorfor du ikke har arbejdet sort. Er det mon fordi, det aldrig har været nødvendigt for dig, fordi du har været heldig at vælge rigtig uddannelse/har en ressourcestærk baggrund, eller bare fordi du aldrig har været beskæftiget i et fag, hvor det er almindeligt. Du lyder som den typiske libertarianer, der tror, at din egen situation er 100% repræsentativ, og at alle 1:1 kan opnå samme succes som dig, hvis bare de dropper at have ondt af sig selv.
    Jeg er her for at fortælle dig, at du tager fejl.

    Og DPM lidt A, at du sidder og filer hårdt på din martyrfjeder, mens du skriver et indlæg som ovenfor.

  5. De følgende 11 brugere er enige:

  6. #1655
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af MorganF Se meddelelser
    Græder du sådan rigtigt over mit indlæg? Tør øjnene i en tusindkroneseddel, makker.

    Jeg har aldrig kaldt dig for en cunt eller en kæmpecunt, selvom du bestemt udviser visse træk, der kvalificerer i den retning. Jeg har kaldt dem, der har taget beslutningen om at smide omkring sig med overskuddet fra festen til de i forvejen havende, for kæmpecunts. En beslutning, jeg ikke tror på, at du har indflydelse på, uanset at din indkomst slår min med flere længder.

    Hvis nu du læser mit indlæg rigtigt og dropper krokodilletårerne, så kunne det være, du fangede pointen. Det, jeg skriger mig hæs over (og som jeg faktisk skriver ret direkte i mit indlæg), er, at der lader til at være en verden til forskel på måden, man bliver hjulpet på i samfundet, hvis man allerede har en masse, kontra hvis man ikke har. Danske Bank kunne måske have vejret situationen lidt bedre, hvis man havde kigget på sig selv og spurgt: "Kunne det være, vi skulle bruge lidt af opsparingen, før vi begynder at bede Moder Mette om bistand? - For det er altid beskeden, hvis du beder om kontanthjælp. Der må fandeme være lige vilkår.

    Når man så oveni kan se topskattetyper i stor stil kræve skattelettelser fra verandaen på deres Hellerupvilla på 250kvm, ja så kan man godt nogle gange tænke for sig selv, at den der "L'Internationale" egentlig lyder helt godt.

    Og når du nu forhåbentlig snart er færdig med at pudse din glorie, kan du jo tænke over, hvorfor du ikke har arbejdet sort. Er det mon fordi, det aldrig har været nødvendigt for dig, fordi du har været heldig at vælge rigtig uddannelse/har en ressourcestærk baggrund, eller bare fordi du aldrig har været beskæftiget i et fag, hvor det er almindeligt. Du lyder som den typiske libertarianer, der tror, at din egen situation er 100% repræsentativ, og at alle 1:1 kan opnå samme succes som dig, hvis bare de dropper at have ondt af sig selv.
    Jeg er her for at fortælle dig, at du tager fejl.

    Og DPM lidt A, at du sidder og filer hårdt på din martyrfjeder, mens du skriver et indlæg som ovenfor.
    Dit indlæg, der lyder som noget straight outta sso/prol-tråden, bekræfter min pointe aldeles fint.

  7. #1656
    Tilmeldingsdato
    Jun 2015
    Indlæg
    31

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Dit indlæg, der lyder som noget straight outta sso/prol-tråden, bekræfter min pointe aldeles fint.
    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    At ty til personlig tilsvining fremfor at formå at frembringe rationelle argumenter er et godt tegn på, man bør stoppe op, kigge sig selv i spejlet og tænke over, hvor stærk ens sag er.


  8. #1657
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Kig 2 indlæg op og du har dine rationelle argumenter. God dag MorganF.

  9. #1658
    Tilmeldingsdato
    Jun 2015
    Indlæg
    31

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Kig 2 indlæg op og du har dine rationelle argumenter. God dag MorganF.
    Du mener der, hvor du forsøger at skære hjørnerne af den firkantede klods for at få den til at passe i det runde hul?
    Sidst redigeret af MorganF : 27.03.20 kl. 09:55 Årsag: Stavning

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #1659
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af MorganF Se meddelelser
    Du mener der, hvor du forsøger at skære hjørnerne af den firkantede klods for at få den til at passe i det runde hul?
    Lige præcis. Og undskyld jeg sneg en slet skjult sviner ind i det efterfølgende indlæg. Det kunne have været håndteret mere elegant.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #1660
    Tilmeldingsdato
    Jun 2015
    Indlæg
    31

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Ok, så der hvor du helt rationelt redegør for, hvor forfulgt du er, fordi folk, der kun tjener nok til at leve fra hånden til munden tillader sig at kæfte op om, at samfundet måske kunne være bedre?

    Jeg skal ikke bede dig om at holde igen med tilsvininger for min skyld, men det ville klæde dig at være lidt mere tykhudet. De underliggende pointer i mit indlæg står, synes jeg, ret klart, men hvis du har problemer med at fange dem, skal jeg gerne give dig en hurtig opsummering:

    Det er uretfærdigt som bare fanden, når en bank, der i forvejen er i vælten for samfundsskadelig virksomhed, i samme åndedrag beder om håndsrækninger fra samfundet OG udbetaler aktieudbytte, mens andre skal igennem helvede for bare at blive set på som menneske af diverse forvaltningsinstanser.

    Forhold dig til dét eller hold op med at spilde min tid.

  14. De følgende 6 brugere er enige:

  15. #1661
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    626

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Godt sted at starte - hey folkens, denne virus er ved at drive os selv og vores husstande til vanvid for tiden, så lad os tage det roligt herinde. Tak.
    In 1972 a crack commando unit was sent to prison by a military court for a crime they didn't commit. These men promptly escaped from a maximum security stockade to the Los Angeles underground. Today, still wanted by the government, they survive as soldiers of fortune. If you have a problem — if no one else can help — and if you can find them — maybe you can hire Debatredaktionen

  16. De følgende 11 brugere er enige:

  17. #1662
    Tilmeldingsdato
    Jun 2015
    Indlæg
    31

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Debatredaktionen Se meddelelser
    Godt sted at starte –*hey folkens, denne virus er ved at drive os selv og vores husstande til vanvid for tiden, så lad os tage det roligt herinde. Tak.
    *Kigger i spejlet og ser en opkogt galning og tæller til ti*

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #1663
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Det var vist Mogens Lykketoft, der engang formulerede begrebet "skallesmækkende mimose." Det virker ret passende her.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  20. #1664
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Alligevel skal jeg lægge ryg til, at jeg som ejer af Danske Bank er en ”kæmpecunt” og at jeg er blot er et skaffedyr, man kan slagte yderligere.
    Hvis man har den mening, at vi skal beskatte hårdere, bl.a. fordi uligheden er vokset alt for meget, er det så samme synspunkt, som du beskriver som "blot er et skaffedyr, man kan slagte yderligere"? Hvis det er, så er det - pardon my french - en temmelig latterlig formulering. (Og jeg betaler i øvrigt også top-skat, selvom det er et meget lille beløb i forhold til inden jeg af idealistiske årsager forlod en voldsomt usympatisk bankverden)

    ...selvsamme prolletyper... sort ansættelse af alt fra barnepiger til rengøringsdamer osv., ja så begynder fælleskabsfølelsen herfra at krakelere
    Så når "selvsamme prolletyper" bliver ansat sort, så anklager du "prolletyperne"? Din fællesskabsfølelse tager ikke skade af, at den mere uærlige (og ganske udbredte) del af "dit eget segment" rent faktisk vælger sort rengøring? Folk, der har så rigeligt, at de burde vælge at gøre det lovligt? Jeg håber bare politiet laver nogle flere razzia'er i Nordsjælland og udsteder flere gerne gigantiske bøder for at have tidligere au pair piger til at gøre rent for at spare nogle småpenge.

    Jeg deler 100% din indignation overfor håndværkere, der arbejder sort og ABSOLUT socialt bedrageri af enhver form. Men det er satme ikke (kun) et lavindkomst prolletype problem. Det er ikke ret svært, at få gjort sit hjem rent fuldstændig lovligt og hvidt, hvis man ikke er en egoistisk narrøv.

    Og så må du satme leve med, at Danske Bank bliver hængt ud. De har erkendt hvidvaskning af 1500 milliarder og hævdet, at deres fortjeneste var 1.5 milliarder. Hvornår har en bank sidst så meget som bøjet en lillefinger for at tjene 1 promille af noget som helst? De tjener MINDST 1% og når det så er sorte penge, så er det jo meget mere. Dvs. der ligger MINDST 15 milliarder og formentlig 50 milliarder, der er "unaccounted for" i Danske Bank.

    Der kan selv os idioter i SKAT ikke være med. Og med hensyn til Skat, så synes jeg også, at det er ret afgørende, at det - på trods af advarsler fra de ansatte - var politikerne og "CEPOS-segmentet", der skar SKAT ned, så vi kunne sænke skatten for alle os rige svin - og skar så meget, at det endte med, at en enkelt person kunne smide 10 milliarder ud til svindlere - og så medgiver jeg MEGET gerne, at inkompetencen i at følge op på det og opdage det og lukke det ned var KATASTROFAL.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  21. #1665
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Hej ougar, tak for at holde den gode tone.

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Jeg deler 100% din indignation overfor håndværkere, der arbejder sort og ABSOLUT socialt bedrageri af enhver form. Men det er satme ikke (kun) et lavindkomst prolletype problem. Det er ikke ret svært, at få gjort sit hjem rent fuldstændig lovligt og hvidt, hvis man ikke er en egoistisk narrøv.
    Jeg har ej heller hævdet, at problemet skulle være begrænset til lavindkomsterne. Blot at det pissede mig af, at gentagne gange skulle høre på "du-yder-og-tjener-meget-ergo-svindler-du-samfundet"-retorikken, når selvsamme gruppe, for en stor dels vedkommende har gang i at plyndre den offentlige kasse og jeg endnu ikke har svanset samfundet for så meget som en bøjet 25-øre.

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Der kan selv os idioter i SKAT ikke være med. Og med hensyn til Skat, så synes jeg også, at det er ret afgørende, at det - på trods af advarsler fra de ansatte - var politikerne og "CEPOS-segmentet", der skar SKAT ned, så vi kunne sænke skatten for alle os rige svin - og skar så meget, at det endte med, at en enkelt person kunne smide 10 milliarder ud til svindlere - og så medgiver jeg MEGET gerne, at inkompetencen i at følge op på det og opdage det og lukke det ned var KATASTROFAL.
    Ansvaret for SKATS deroute ligger hos skiftende regeringer (Venstre og Soc. Dem.), men dybest set handler det ikke om nedskærringer, men om manglende organisation og/el. kompetance hos medarbejderne generelt. Vi ligger, selv efter nedskærringer, stadig helt i top (nummer 2) ift. udgifter til den offentlige sektor og vi får meget ringe service sammenlignet med de lande, vi normalt sammenligner os med (OECD), hvilket tydeliggør vi har et strukturelt problem. Jeg er klar over, at det er svært at sluge for en offentlig ansat.

    Al det bedste i debatten herinde, jeg er ude, da jeg aldrig tror, vi bliver enige uanset, hvor mange linier, vi skriver.
    Sidst redigeret af Vivid : 27.03.20 kl. 13:37

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •