Side 92 af 158 FørsteFørste ... 428289909192939495102142 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,366 til 1,380 af 2366

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #1366
    Tilmeldingsdato
    Aug 2015
    Indlæg
    720

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Troels Lund Poulsen

    https://streamable.com/f1276


  2. #1367
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Kaff Se meddelelser
    Troels Lund Poulsen

    https://streamable.com/f1276
    Forhåbentlig står vi snart med det positive problem, at vi mangler reb...
    https://www.dr.dk/tv/se/kuppet-mod-e...europa#!/49:15
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #1368
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Jeg ved ikke om det decideret pisser mig af, men jeg bliver en smule irriteret når jeg ser virksomheder lægge screenshots op på LinkedIn eller Facebook af deres firmanavn som ses på skærmen til TV2's knæk cancer show.

    Misforstå mig ikke, jeg er naturligvis glad for at der samles ind til at kunne bekæmpe denne forfærdelige sygdom - men jeg får sku lidt en øv følelse når det bagefter bruges til at få goodwill blandt forbrugere/kunder/forretningsforbindelser.

  5. De følgende 10 brugere er enige:

  6. #1369
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    851

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Så må en tur på Imerco-tribunen i Telia Parken virkelig pisse dig af. Derfra kan man se Unibet-tribunen og spillerne med Carlsberg på maven.

    Min pointe er at hele ideen for disse virksomheder jo er at få goodwill hos stakeholders. Ellers kunne de jo donere til gode formål, fx kræftbekæmpelse, hvilken som helst dag på året. Hvilket mange af dem i øvrigt gør.

  7. #1370
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af tobynator Se meddelelser
    Så må en tur på Imerco-tribunen i Telia Parken virkelig pisse dig af. Derfra kan man se Unibet-tribunen og spillerne med Carlsberg på maven.
    Forskellen er jo, at almindelig reklame eller sponsorat typisk ikke er forklædt som godgørenhed. Det er det, der gør de der indsamlingsshows så klæge. Det er fint, at der bliver samlet penge ind, men skuespillet omkring det er strengt.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  8. #1371
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af tobynator Se meddelelser
    Så må en tur på Imerco-tribunen i Telia Parken virkelig pisse dig af. Derfra kan man se Unibet-tribunen og spillerne med Carlsberg på maven.

    Min pointe er at hele ideen for disse virksomheder jo er at få goodwill hos stakeholders. Ellers kunne de jo donere til gode formål, fx kræftbekæmpelse, hvilken som helst dag på året. Hvilket mange af dem i øvrigt gør.
    Det kan da på ingen måde sammenlignes.... Alm reklamer er hvad det er, det ser vi jo alligevel overalt. Men at "prale" med sin donation på forskellige platforme sekundet efter ens firmanavn har været vist på skærmen er sku for meget "Hey se mig - husk det næste gang i skal købe x-y-z..."

  9. De følgende 7 brugere er enige:

  10. #1372
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Folk, der skriver "massere", når de mener "masser".

    Masse er et navneord.
    Ubestemt ental: Masse
    Bestemt ental: Massen
    Ubestemt flertal: Masser
    Bestemt flertal: Masserne

    Massere er et udsagnsord i infinitiv form.

    Det var for helvede noget, vi lærte i femte klasse, dengang i 90'erne.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  11. #1373
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,364

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    2 ting:

    Folk der pakker videre, selvom det er tid til at betale ved kassen.

    Folk der nærmest bliver overrasket over, at de skal finde deres pung frem, når alle varer er scannet.
    URBAN CREW - Fælles København
    Ace20's Avatar


  12. #1374
    Tilmeldingsdato
    Sep 2005
    Indlæg
    411

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Og i samme dur:

    Båndet har tilsyneladende kun to hastigheder.

    Helt stoppet, så man skal kravle helt op til kassen for at nå dem.

    Eller fuld speed, så man skal kæmpe for at redde varene inden de bliver knust.


    rsj
    Sidst redigeret af rsj : 03.11.18 kl. 15:55

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #1375
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    At Fischer nu er blevet skadet resten af en meget vigtig måned for FCK.
    KATASTROFE......aaaargh

    https://www.fck.dk/nyhed/fischer-ude...-kommende-uger


  15. #1376
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    5,217

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    ...at der er ingen danske tv stationer som har købt rettighederne til Spansk og Italiensk fodbold, så en kæmpe kamp som Barcelona - Madrid slet ikke blev vist i dansk tv. !!!
    Skandale efter min mening at sådan en kamp som nok er den største i fodboldverdenen slet ikke bliver vist ikke engang på nogle danske streaming tjenester som f.eks. Viaplay !!!
    \m/ (^_^) \m/

    Having an offday ??? Metal is the best cure !!!

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #1377
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    At Skat er ved at lykkedes med at få sendt skylden videre til bankerne (/advokathuse) i sagen om dividendeudbetalingerne. Nogle banker, ingen nævnt ingen glemt, har uden tvivl haft del i det, men i sidste ende, er det udelukkende Skats inkompetence, der har muligtgjort det.

    Hæv Skats budget til det dobbelte, fyr halvdelen af medarbejderne (det vrimler med folk, der ikke burde have et arbejde) og tiltræk de kompentete medarbejdere fra det private erhvervsliv. Som det er nu, vil nærmest ingen dygtige have et job i Skat pga. den fornærmerende ringe løn.
    Sidst redigeret af Vivid : 08.11.18 kl. 19:16

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #1378
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    At Skat er ved at lykkedes med at få sendt skylden videre til bankerne (/advokathuse) i sagen om dividendeudbetalingerne. Nogle banker, ingen nævnt ingen glemt, har uden tvivl haft del i det, men i sidste ende, er det udelukkende Skats inkompetence, der har muligtgjort det.
    "De har uden tvivl haft del i det, men det er udelukkende SKATs inkompetence"? Det giver alligevel ikke ret meget mening :-) Denne herlige sag, hænger sgu kun delvist på inkompetence i SKAT. Den hænger i LANGT større grad på inkompetente politikere (og inkompetente vælgere). Men enig så langt, at der er stadig er masser af inkompetence tilbage, som man kan fordele hos en del ledere i SKAT - specielt for at dække egen røv fremfor at få råbt mere effektivt op over hvor voldsomme konsekvenser nedskæringerne havde på kontrollen.

    Hæv Skats budget til det dobbelte, fyr halvdelen af medarbejderne (det vrimler med folk, der ikke burde have et arbejde) og tiltræk de kompentete medarbejdere fra det private erhvervsliv. Som det er nu, vil nærmest ingen dygtige have et job i Skat pga. den fornærmerende ringe løn.
    Enig I, at det er et kæmpe problem, at det offentlige generelt har alt for svært ved at konkurrere med det private (kigger igen på politikere og videre til vælgerne) - og det går klart ud over kvaliteten - primært fordi det er monster svært at holde på folk. Og ja. Der løber inkompetente folk rundt, men mit personlige indtryk er, at det sgu ikke er væsentligt flere end i det private - og det er sgu ikke fordi niveauet bliver hævet af den skovlfuld konsulenter man løber ind i. Men vi mister folk for hurtigt. Og det er et problem - (det er i øvrigt ikke specielt de bedste, der forsvinder - det er helt generelt over hele spektret). Men det er pisse irriterende, at de folk vi henter ind og "oplærer" efter 1 år kan hoppe over og bliver ansat i en bank til 40% mere i løn. Så enig I, at man burde hæve budgettet og lønniveauet for folk med vigtige kompetencer, og hastigt lade f.eks. nyuddannede dygtige folk stige i løn, så de ikke bare er der 1½ år for at få noget erfaring, som de kan bruge til at få et bedre betalt job i det private. Og så skulle man generelt give bedre arbejdsforhold. Dvs. bruge nogle (i den store sammenhæng) småpenge, på at forbedre arbejdsmiljø, det sociale liv (som i den grad er med til at fastholde medarbejdere), så man ikke var så pisse bange for at bruge offentlige midler på at "forkæle" (i mangel af bedre ord) medarbejderne. Det er jo latterligt, at man ikke kan give en julegave, give tilskud til en ordentlig frokostordning eller betale for nogle sociale arrangementer og lign. Det er SMÅTING, men småting, der irriterer medarbejdere.

    Men jeg er i øvrigt absolut IKKE enig i, at ingen dygtige folk vil have job i SKAT. Og ikke kun fordi jeg anser det som en personlig fornærmelse, fordi jeg har utrolig høje tanker om mig selv :-) men også fordi jeg i den grad arbejder sammen med mange meget meget kompetente mennesker. Også folk der langt overgår hvad jeg har oplevet i det private. Men ja. Jeg kunne også skifte til det private og få 25.000 mere om måneden (som almindelig lønslave uden egentligt ledelsesansvar), men heldigvis er der også andet end løn der tæller. Jeg har arbejdet i en bank, og jeg brød mig ikke om det :-)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  20. De følgende 13 brugere er enige:

  21. #1379
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Hej ougar.

    Du modsiger lidt dig selv, når du siger, at man, i det offentligr, ikke kan holde på folk pga. løn (kroner, arbejdsforhold etc.), men samtidig postulerer, at folk ikke er mindre kompetente end i det private.

    Hvis den maekant lavere løn i det offentlige ikke skulle betyde dårligere kvalifikationer, hvorfor skulle den konkurrende private sektor så ikke også blot sænke deres lønninger?

    Ps. Jeg blev selv for 2 år siden tilbudt job i det offentlige, hvor de kunne fortælle mig, at de kunne placere mig på et løntrin, der betød en bruttolønnedgang på 60% (!!!) ift. til mit daværende job.

  22. #1380
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Hej ougar.

    Du modsiger lidt dig selv, når du siger, at man, i det offentligr, ikke kan holde på folk pga. løn (kroner, arbejdsforhold etc.), men samtidig postulerer, at folk ikke er mindre kompetente end i det private.

    Hvis den markant lavere løn i det offentlige ikke skulle betyde dårligere kvalifikationer, hvorfor skulle den konkurrende private sektor så ikke også blot sænke deres lønninger?
    Det er ikke selvmodsigende, jeg var bare ikke tydelig i hvad jeg mente med kompetent. (De fleste af) de folk vi har, er ganske kompetente, og også fint på niveau med det jeg har har oplevet i det private (og når jeg sammenligner med de konsulenter, som staten hyrer ind i hobetal.

    Med kompetent, der mener jeg de forudsætninger folk kommer med (intelligens, personlighed, arbejdssomhed, osv. osv) - jeg taler ikke om de specifikke ting, man skal oplæres i. Og det er DEM vi mister, når folk smutter. Og det er bl.a. DET private virksomheder betaler for. Og så betaler de for "flytteomkostningerne". Folk skal have noget ud af det, hvis de skal skifte arbejde. Og der kan vi selvfølgelig heller ikke være med, hvis folk fokuserer på lønnen. Der får vi så til gengæld fat i nogle andre, f.eks. typer, der ikke gider "profitmaksimere" for nogle rige svin, men som rigtig gerne vil arbejde for fællesskabet ved at forbedre SKAT.

    Så det der skal til, for at vi kan yde bedre i mit kontor, det er ikke at vi kan tiltrække dygtigere medarbejdere, men muligheden for at beholde de fint kompetente folk vi har noget længere. Kuren er så i øvrigt den samme uanset hvad, så forskellen er nok ikke så afgørende.

    Og ja. Der render ret sikkert flere folk rundt i det offentlige, der ikke burde have et arbejde, men de ødelægger ikke noget væsentligt :-) De laver bare ikke ret meget produktivt. Det private er nok noget bedre til at slippe af med dødvægten, bl.a. fordi cheferne er der længere. Men hey, det er så lidt dyrere at have dem gående som ansatte i det offentlige fremfor at de er på dagpenge, men det er jeg personligt ret ligeglad med. Det er ikke dem, der laver skandaler og udbetaler milliarder i aktieudbytte og indkøber håbløse IT systemer, og de forhindrer ikke os andre i at forsøge at gøre et godt stykke arbejde.

    Men pointen er i øvrigt den samme uanset om jeg lukker meningsløst sludder ud eller ej. Der er behov for bedre konkurrenceevne i det offentlige overfor det private, så vi ikke ender med, at det kun er dem, der ikke kan få arbejde i det private, der gider arbejde i det offentlige. En mindre kompetent offentlig sektor kan blive endnu dyrere i længden.

    At jeg dermed også argumentere for højere løn til mig selv, det er så bare en uheldig sideeffekt :-) (Jeg kunne _måske_ godt forbedre min evne til at udtrykke mig kortere)
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  23. De følgende 9 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •