Side 83 af 158 FørsteFørste ... 33738081828384858693133 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,231 til 1,245 af 2366

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #1231
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    ... at dommerne ALTID leger Kong Salomon og for en hver pris vil fordele sol og vind lige. 2 eksempler;

    1) En angriber står tæt på mållinien for at "genere" målmanden, og bliver udsat for skub og slag, hvorpå dommeren altid kalder een spiller for hvert hold hen til sig og forklarer at han ikke vil se det slagsmålet, uagtet at angriberen intet har foretaget sig.

    2) En spiller bliver jævnet med jorden, og bliver hidsig, hvorpå der bliver massetumult. Konsekvent et gult kort til hvert hold, med det resultat at det gule kort for den svinestreg, der udløser miseren så at sige bliver gratis.
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #1232
    KK er offline Topstyret stemmekvæg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    420

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af ErikB Se meddelelser
    ... at dommerne ALTID leger Kong Salomon og for en hver pris vil fordele sol og vind lige. 2 eksempler;

    1) En angriber står tæt på mållinien for at "genere" målmanden, og bliver udsat for skub og slag, hvorpå dommeren altid kalder een spiller for hvert hold hen til sig og forklarer at han ikke vil se det slagsmålet, uagtet at angriberen intet har foretaget sig.

    2) En spiller bliver jævnet med jorden, og bliver hidsig, hvorpå der bliver massetumult. Konsekvent et gult kort til hvert hold, med det resultat at det gule kort for den svinestreg, der udløser miseren så at sige bliver gratis.
    Jeg er enig i den første, men den anden er der en lovmæssig grund til: en spiller kan ikke 'optjene' sit andet gule kort, før han er blevet præsenteret for det første. Så selvom spilleren begår to forseelser, der hver især kan takseres til gult, kan dommeren kun give et enkelt i denne situation - medmindre spilleren undervejs begår en forseelse til direkte rødt.

  4. #1233
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af KK Se meddelelser
    Jeg er enig i den første, men den anden er der en lovmæssig grund til: en spiller kan ikke 'optjene' sit andet gule kort, før han er blevet præsenteret for det første. Så selvom spilleren begår to forseelser, der hver især kan takseres til gult, kan dommeren kun give et enkelt i denne situation - medmindre spilleren undervejs begår en forseelse til direkte rødt.
    Den regel er nu blevet lavet om. Citat fra seneste danske udgave af Fodboldloven, Fortolkninger og afgørelser:

    Dommeren kan, jfr. § 5, anvende fordelsreglen i forbindelse med en forseelse, som skal straffes med en advarsel. Hvis spilleren, før spillet standses, begår yderligere en forseelse, som skal straffes med en advarsel, skal han tildeles sin 2. advarsel og udvises.
    Man kunne indvende, at dette gælder hændelser hvor spillet har fået lov at fortsætte, men så længe det er to separate episoder man får de to kort for, er essensen jo den samme selv om bolden ikke er i spil.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #1234
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af ErikB Se meddelelser
    ... at dommerne ALTID leger Kong Salomon og for en hver pris vil fordele sol og vind lige. 2 eksempler;

    1) En angriber står tæt på mållinien for at "genere" målmanden, og bliver udsat for skub og slag, hvorpå dommeren altid kalder een spiller for hvert hold hen til sig og forklarer at han ikke vil se det slagsmålet, uagtet at angriberen intet har foretaget sig.

    2) En spiller bliver jævnet med jorden, og bliver hidsig, hvorpå der bliver massetumult. Konsekvent et gult kort til hvert hold, med det resultat at det gule kort for den svinestreg, der udløser miseren så at sige bliver gratis.
    ganske enig. Derudover er der for mig den helt store afpisser: en spiller jævnes med jorden, dommeren vil/tør/magter ikke at give et velfortjent gult, hvorefter der gives et latterligt "det er mig der bestemmer her, jeg vil også ses i tv"- gult for brok.
    Føj, det er afpissende.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #1235
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Til gengæld pisser det mig af, at dommeren ikke giver gult kort, når spillerne konstant sparker bolden væk/tager bolden op/står i vejen for bolden, når der er dømt frispark. Måske det eneste punkt hvor fodbold kan lære af håndbold, det er så belastende at se på. Her gider dommerne åbenbart ikke være i centrum...

  9. De følgende 4 brugere er enige:

  10. #1236
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af KK Se meddelelser
    Jeg er enig i den første, men den anden er der en lovmæssig grund til: en spiller kan ikke 'optjene' sit andet gule kort, før han er blevet præsenteret for det første. Så selvom spilleren begår to forseelser, der hver især kan takseres til gult, kan dommeren kun give et enkelt i denne situation - medmindre spilleren undervejs begår en forseelse til direkte rødt.
    Jeg kender godt fodboldloven på det punkt eller rettere kendte; tak smølle, men min retfærdighedssans krænkes alligevel, når spilleren, der bliver slagtet straffes ligeså hårdt som modparten. Nu snakker vi ikke direkte hævnagt, for det skal selvfølgelig straffes, men bare ganske almindelig ophidselse, måske endda i smerter.
    Sidst redigeret af ErikB : 01.11.17 kl. 08:50
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #1237
    Tilmeldingsdato
    Dec 2001
    Indlæg
    885

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Åh ja. Når tiden trækkes uden konsekvenser fra dommerens side. Man har set det så tit i Parken; modstandernes målmand begynder at trække tiden efter 7 spilleminutter og dommeren er udemærket godt klar over det. Han begynder så efter en times tid at signalere til målmanden om at sætte spillet hurtigere igang, hvorefter han først efter 87 minutter MÅSKE giver målmanden et gult kort - som i øvrigt rager sidstnævnte en skid. Det eneste dommeren ikke gør, er at lægge tid til, som ville være den eneste straf, der ville kunne mærkes
    / Erik B.

    DOBBELT Latté, om jeg må be'

  13. De følgende 7 brugere er enige:

  14. #1238
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Det pisser mig af, at uber-trollen Romme ikke er banned.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #1239
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Man banner ikke Mogens Krogh vel.........................

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #1240
    crekke er offline Og kategorien er en hest
    Tilmeldingsdato
    Jul 2004
    Indlæg
    674

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Det pisser mig af, at uber-trollen Romme ikke er banned.
    ..... det pisser MIG af, at jeg ikke længere er den kronede uber-troll!

    * hylder stadigt *
    /crekke

    There are only 10 types of people in the world -
    those who understand binary, and those who don't.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #1241
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Det pisser mig af, at uber-trollen Romme ikke er banned.
    Sideliniens svar på at pege på storskærmen og sige "Dommer, dommer, SE!" ;-)

  21. De følgende 9 brugere er enige:

  22. #1242
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    681

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Det pisser mig af at folk bliver ved med at skrive i 'Optakts- og derbytråd: FC København – BIF (05.11.17 kl.12)'-tråden, så den konstant kommer frem på forsiden og i skakten. STOP SÅ! Jeg får stadig nedtur på over den kamp.


  23. #1243
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Dem som bygger i nabobygningen har fyldt hele parkeringspladsen med parkering forbudt skilte, gældende for tirsdag 7-11, så mandag aften fandt jeg et andet sted at parkere. Jeg parkere dog på det vanlige område natten til fredag og fredag morgen har jeg fået en bøde. Det viser sig at skiltet ved de 5 pladser hvoraf jeg holder på den ene, har fået skiftet tillægsskiltet så der nu stod fredag 7-11, som det eneste på hele parkeringspladsen. Tilmed holdt der en varervogn foran skiltet og da bagsiden kun er grå, er der reelt set kun meget lille chance for at man overhovedet får øje på dette midlertidige skilt.

    Åh ja, parkeringsbøder pisser mig af, når jeg egentlig ikke føler jeg kan bebrejdes for at have holdt i vejen i denne omgang.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

  24. #1244
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Ja, det er jo en klassiker, men hold da kæft, hvor pisser 90% af forældrene i min datters klasse mig af.
    Ahhhhhhhh det lettede

    MCN

  25. #1245
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Ja, det er jo en klassiker, men hold da kæft, hvor pisser 90% af forældrene i min datters klasse mig af.
    Ahhhhhhhh det lettede

    MCN
    90% lyder alligevel voldsomt. Hvor går din datter i skole?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •