Side 10 af 158 FørsteFørste ... 789101112132060110 ... SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 2366

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Nov 2003
    Indlæg
    2,174

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Det pisser mig af, at jeg, her til morgen cyklede hjemmefra, og syntes egentlig at det er en fin morgen, til trods for det lidt grå vejr. Ved grønt lys, på vej igennem et kryds, smadrer en bil fra min højre side ind i mig. Det var jo kun lige akkurat blevet rødt, så den kunne nok godt lige nå over.

    Det der så pisser mig endnu mere af er, at han først bare kigger på mig som om jeg var idiot, derefter vinker han mig bare videre som om at jeg ikke skal lave en scene ud af at være blevet ramt af en bil. Og da jeg ikke flytter mig med det samme, så topper han den af med at give mig fingeren.
    Mvh.,

    NewerNN.
    ----
    "FCK er vor tids svar på Yoyo'en, Buffalo-sko, Pokemon-kort eller Burberry halstørklæder."


  2. #137
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    3,432

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    ›Det pisser mig af, at jeg, her til morgen cyklede hjemmefra, og
    ›syntes egentlig at det er en fin morgen, til trods for det lidt
    ›grå vejr. Ved grønt lys, på vej igennem et kryds, smadrer en bil
    ›fra min højre side ind i mig. Det var jo kun lige akkurat blevet
    ›rødt, så den kunne nok godt lige nå over.

    ›Det der så pisser mig endnu mere af er, at han først bare
    ›kigger på mig som om jeg var idiot, derefter vinker han mig bare
    ›videre som om at jeg ikke skal lave en scene ud af at være blevet
    ›ramt af en bil. Og da jeg ikke flytter mig med det samme, så
    ›topper han den af med at give mig fingeren.

    Well, sådan er vikårene jo når trafikken i udgangspunktet afvikles på bilismens betingelser. Det giver en ganske karakteristisk gadeejerstil blandt ufatteligt mange bilister.

    Typisk sker forbedringen i cyklisternes trafiksikkerhed også på måder der gør livet besværligere for cyklisterne. Som nu f.eks. de totrins-trafiklys man møder på Blegdamsvej i retning mod Nørrebro ved Tagensvejkrydset eller der hvor Fredensbro ender ved Søgaden (og der er en del andre eksempler af den type). Der skal ikke være meget cykeltrafik før det er aldeles ufremkomligt, og naturligvis holder der i myldretiden tæt med bilister på tværs af cykelbanen, fordi de ikke lige havde gennemskuet at de ikke kunne nå igennem inden der blev rødt for dem.

    Den type "forbedringer" pisser mig RET meget af. Det er udtryk for en helt forkert løsningsmodel på et reelt problem.

    Anyway, jeg håber du slap uden mén.
    I øvrigt mener jeg at hele København minus de største indfaldsveje skal være 30 km/t-zone

  3. De følgende 3 brugere er enige:

  4. #138
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    2,450

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Butikker, der ikke klart og tydeligt skilter med deres åbningstider på eller i umiddelbar nærhed af indgangsdøren, pisser mig af. Det er jo helt basale oplysninger, som naturligvis skal være let tilgængelige, når man fysisk besøger butikken, uanset om den på det givne tidspunkt er åben eller lukket.

    Stram op (bl.a. Jupiter Cykler på Tagensvej)!

    duckman
    Tom, Tom, Tom, Tom, Tom, Tom Høgli!

    "I have a degree from Harvard, whenever I´m wrong, the world makes a little less sense."
    duckman's Avatar

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #139
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    ›karakteristisk gadeejerstil blandt ufatteligt mange bilistertrafikanter.

    Fixed.


  7. #140
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Inddragelsen af sociale medier o.l., er jo vældigt.

    Men Jesus, hvor er det da enerverende at skulle have seer-spørgsmål læst op midt i en kamp.

    Pt. er det TV2 sport, der brillerer, hvor den let anstrengende Carsten Sæbye oplæser det ene tåbelig spørgsmål efter det andet. Bleg er han heller ikke, for at afbryde Tauson, når han er ved analysere den kamp, vi faktisk også er andre, der prøver at koncentrere sig om.

    Men bevares, igår var det da også med så begavede spørgsmål som: Hvilken side af ketsjeren skal man bruge, hvis man skal lave en slice-serv(.o0 ...)

    Jeg ved godt hvilken side af hovedet man ikke bruger, når man belemrer ens seer med den slags idioti...

    /Simon
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #141
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Jeg bliver gal i skralden når en tilsyneladende grøn og sprød pære viser sig, at være bare den mindste smule blød og saftig! Bløde, modne, pærer - føj for satan!

    (Det samme i øvrigt med nektarnier/ferskner)
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #142
    Tilmeldingsdato
    Feb 2009
    Indlæg
    763

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18



    FUCK...

    NU...

    AF!!!


  12. #143
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,497

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Det pisser mig af, når jeg finder reklamer og gratis aviser i min postkasse, selvom jeg har nedenstående klistermærke på min postkasse.



    Utroligt at det ikke kan respekteres, om det så er en eller anden omdeler der ikke gør sit arbejde ordentlig, eller om det er naboer der ikke gider gå ud med deres reklamer selv.

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #144
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,001

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    ›Det pisser mig af, når jeg finder reklamer og gratis aviser i min
    ›postkasse, selvom jeg har nedenstående klistermærke på min
    ›postkasse.



    ›Utroligt at det ikke kan respekteres, om det så er en eller anden
    ›omdeler der ikke gør sit arbejde ordentlig, eller om det er
    ›naboer der ikke gider gå ud med deres reklamer selv.

    Jeg ved ikke om det hjælper dig, men jeg fandt selv ud af, at sådan et skilt følger navnet og ikke adressen. Da jeg sidste år flyttede ind et sted, hvor der var et klistermærke på postkassen, fik jeg alligevel reklamer og fandt så ud af, efter kontakt til Post Danmark, at man skal skulle bestille et nyt klistermærke i eget navn.

  15. #145
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Min tidligere tandlæges inkompetence pisser mig af. Efter skift af tandlæge skal jeg nu punge ud med lige omkring 10000 fordelt på 4 huller, som man ved alm. praksis burde have opdager i tide. Fuck noget røv!

    ››Det pisser mig af, når jeg finder reklamer og gratis aviser i min
    ››postkasse, selvom jeg har nedenstående klistermærke på min
    ››postkasse.
    ››
    ››
    ››
    ››Utroligt at det ikke kan respekteres, om det så er en eller anden
    ››omdeler der ikke gør sit arbejde ordentlig, eller om det er
    ››naboer der ikke gider gå ud med deres reklamer selv.

    ›Jeg ved ikke om det hjælper dig, men jeg fandt selv ud af, at
    ›sådan et skilt følger navnet og ikke adressen. Da jeg sidste år
    ›flyttede ind et sted, hvor der var et klistermærke på postkassen,
    ›fik jeg alligevel reklamer og fandt så ud af, efter kontakt til
    ›Post Danmark, at man skal skulle bestille et nyt klistermærke i
    ›eget navn.

  16. #146
    Tilmeldingsdato
    May 2002
    Indlæg
    496

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Det pisser mig af, at man ikke er bedre til at planlægge vejarbejde.

    Torsdag/fredag I sidste uge var alt kaos omkring min søns skole, fordi der skulle lægges nogle rør og laves nyt fortov. Med det resultat at utallige lærere og elever kom for sent og flere farlige situationer opstod fordi fodgængere og cyklister skulle ud på den vej der i forvejen var fyldt med stressede morgentraffikanter (som også pisser mig af). Hvorfor ikke lige vente to dage med det arbejde, hvor skolen så vil være lukket?

    Og her til morgen har jeg så siddet i laaang kø sammen med hundredetusinder andre fordi der skal lægges ny asfalt på motorring 3. Vi kan så sammen sidde og stege i sommerheden i de 3 uger vejarbejdet forventes at vare. Det kan godt være at skolerne er gået på ferie, men langt hovedparten af de arbejdende danskere er ikke gået på ferie endnu. Hvorfor ikke lave det vejarbejde i de tre uger af juli hvor det meste af Danmark alligevel holder ferie?

    Ihh hvor det pisser mig af...
    I don't know what he was doing wearing white boots - a centre-back in white boots is a disgrace! Certainly it was in my playing days.
    But he can carry on wearing them if he scores goals like that.
    Spurs's Avatar

  17. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  18. #147
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,509

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Det pisser mig lidt af, at en af landets store klubber, EfB, ser ud til at skulle dreje nøglen om... Hvorfor kunne det ikke være HB Skøge eller Lyngby???
    72' Grønkjær leger med Barca, Barca-style. Rob Palmer @ SkySports 1: "Gronkjaer... he's like the Peter Pan of football, flying around the field... calmness, composure, awareness, footwork, skill... fantastic!" Video (med engelske komm.), Video (med danske komm.)


  19. #148
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Dpma at 1 måned for vi flytter fra der vi har boet i 10 år lommer det vildeste skybrud og oversvømmer kælderen. Nu har der ikke været problemer nogensinde med vandskade og så skal det fandme ske 1mdr for vi flytter. Pis os
    M

    ›Det pisser mig lidt af, at en af landets store klubber, EfB, ser
    ›ud til at skulle dreje nøglen om... Hvorfor kunne det ikke være
    ›HB Skøge eller Lyngby???

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #149
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    286

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Tv2 og Tour De France...

    Vi snakker om en sportsbegivenhed som vi bliver tæppebombet med hvad der svarer til 200 timer på 3 uger..

    Vi starter med et tour studie inden etapen starter... Så rydder vi 5 timer til selve etapen..

    Så slutter etapen endelig ( med endnu et sprinteropgør ) som man jo har vidst hele tiden det ville...

    Så bliver det efterfulgt af endnu et studie, nu er klokken så efterhånden 18.. Så er sportens tophistorie og hvad de får halvdelen af sporten i 18nyhederne til at gå med Tour De France, for så at slutte af med en reklame for deres 3. tour studie når de regionale nyheder & vejret lige er blevet klemt ind på 15 min.

    Vi snakker altså om en sport når det endelig er afgjort efter 3 uger, måske er 1 time hvor man var det mindste i tvivl om hvad der skete undervejs.
    Et godt fynsk bøgetræ taber ikke et eneste blad, fordi et par svin gnubber sig lidt op ad stammen

  22. De følgende 18 brugere er enige:

  23. #150
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Jeg siger ikke at alle tv-programmer er lort for alle mennesker hele tid. Jeg siger bare at alle tv-programmer er lort for de fleste mennesker hele tiden. En gang imellem rammer man et program, der rent faktisk fænger eller kan levere en substans, der gør det værd tiden, som man bruger på at se det, men jeg bilder mig ikke ind at det er det samme program, jeg holder af, som andre også tænder på. Nogen gør, givetvis, jeg bilder mig ikke ind at min interesse for for eksempel fodbold er en singulær excentricitet, men det er ikke en selvfølge; smag varierer.

    Det er derfor egentlig ikke så paradoksalt, at broadcast-tv (er det danske ord "rundkastet fjernsyn"?), i deres iver for at behage flest mulige udvander indholdet og begraver det under lag på lag af distraherende gimmicks, der skal holde de seere, der ikke er interesseret i emnet, men af uhyrlige årsager alligevel ser programmet, fra at gøre det eneste menneskelige og slå væk fra programmet. Stay on this channel! Idiotien forstærkes på programmer klippet til at blive vist på kanaler med afbrydende reklameblokke, hvor det helt åbenlyst ikke vurderes at være indenfor almindelig menneskelig koncentrationsevne at huske, hvad der er hidtil er sket i programmet efter at være sansemæssigt belejret af reklamer for bleer, vaskepulver og netbanker i fem-ti minutter. Hele cyklussen af "Her er hvad der er sket -> om lidt sker der det her -> nu sker det -> det var det her der lige skete -> efter reklamerne sker det her" er helt bogstaveligt til at blive idiot af, og helt grotesk bliver det, når man importerer modellen på kanaler, som ikke engang kan undskylde sig med afbrydende reklameblokke. Er det tv for evnesvage vi har at gøre med? Det er næppe en overdrivelse at det er den slags fjernsyn vi kan takke for finanskrisen og krigen mod terror1!!!!

    Det er også reglen og ikke undtagelsen af at ethvert dansk tv-program, der indeholder en studievært er tæt på at være utåleligt. Det er uanset om det er sport, nyheder, vejret (fortæl mig dog for helvede bare om det vil regne eller sne i morgen og stop med at prøve at være min ven!). Skabelonen synes at være et kækt modeoffer med en forfærdelig prædisponeret interesse i den såkaldt "menneskelige" vinkel, hvor følelser trumfer fornuft, og hvor viden trampes ned af opinion. Seerne regnes tydeligvis for fuldstændige sinker, der ikke kan forstå en nyhed uden at manden eller kvinden på gaden er interviewet om et eller andet perifert med tilknytning til nyheden, der kan koges ned til "Hvordan har du det?", fordi selv et spørgsmål om hvordan den pågældende nyhed reelt indvirker eller ikke indvirker på deres i øvrigt aldeles uvedkommende og komplet uinteressante hverdag er for kompliceret både for journalist, offer og seer.

    En journalist jeg ikke kan huske hvad hedder (men som vist trods alt blev brugt som forelæser på journalisthøjskolen, så vidt jeg husker) påstod for noget tid siden, at man ikke kan lære noget af at se fjernsyn; at fjernsyn ikke kan formidle reel information, men kun følelser. Uanset om han har ret i den kontroversielle og unuancerede holdning, synes det for mig som om at det i hvert fald produceres efter den tankegang.

    Som det sikkert nu fremgår tydeligt, har det været en god idé for undertegnede at "gemme" fjernsynet væk, så jeg kun fandt det frem, når det var et absolut tilvalg at se et program, og ikke bare en automatisk handling knyttet til at sidde blødt. Personligt har det rykket mig et par trin ned på den åbne Brooker-skala for tv-induceret frustration. Det er bestemt ikke et valg der er kombineret med en eller anden fascistisk "livsstils"-ideologi om en sund krop i et sundt legeme, og om det er bedre at lege udenfor end at få firkantede øjne o.s.v. Det er blot et udtryk for at man må regne med at fjernsyn som regel er lort, og at den eneste mulighed du har for at påvirke hvad der er på skærmen som regel indskrænker sig til at rive stikket ud, og det er et alternativ der er værd at huske på i forbindelse med for eksempel de uendelige Tour de France-transmissioner ovenfor, der ansporede denne svada.

    mvh
    Martin CX


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •