Side 114 af 158 FørsteFørste ... 1464104111112113114115116117124 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,696 til 1,710 af 2370

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #1696
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    343

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Ordet "panik" brugt som verbum pisser mig af! Uanset hvem der bruger det og i hvilken sammenhæng.

    Og ja, jeg ved godt det er tilladt og i retskrivningsordbogen og alt muligt. Det pisser mig bare mere af.


    BØF me udvidelse til Chrome

    ♪ A Wizards Staff Has A Knob On The End ♪
    cphwizard's Avatar

  2. #1697
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    4) vi har ingen grund til at tror at naturlige klimaforandringer er stoppet, blot fordi der også er kommet en menneskepåvirkning. Det er her hun bliver hængt ud, men citatet kan kun være forkert, hvis vi mener at alle forhenværende naturlige flukturationer er stoppet eller ikke er forekommet, hvilket der ingen forskningsmæssig support er af.

    Så det pisser mig egentlig af at dronningen bliver fejltolket(og det der er værre) for et citat der muligt er upræcist formuleret, men dog på ingen måde forkert.
    At Hendes Majestæt skulle være blevet fejlfortolket, synes jeg nu ikke der er tale om. Hun udtalte således "Jamen, at mennesker spiller en rolle i klimaforandringer, det er der nok ingen tvivl om. Men om de er skabte – direkte – det er jeg ikke ganske overbevist om.". Det virker skam ikke særlig upræcist formuleret og det er ganske enkelt forkert. Naturlige klimaforandringer til trods, så er global opvarmning direkte menneskeskabt.

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #1698
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,215

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    At Hendes Majestæt skulle være blevet fejlfortolket, synes jeg nu ikke der er tale om. Hun udtalte således "Jamen, at mennesker spiller en rolle i klimaforandringer, det er der nok ingen tvivl om. Men om de er skabte – direkte – det er jeg ikke ganske overbevist om.". Det virker skam ikke særlig upræcist formuleret og det er ganske enkelt forkert. Naturlige klimaforandringer til trods, så er global opvarmning direkte menneskeskabt.
    Det er jo netop ikke præcist når hun siger, “er de skabte -direkte”. Med mindre at hun svarer på spørgsmålet, er alle klimaforandring vi ser idag menneskeskabte. Det kan kun lade sig gøre, hvis vi har grund til at tro at naturlige forandringer ophørt. Hvilket de selvfølgelig ikke er, de er i øvrigt heller ikke 100% forstået endnu.
    Dronningen ligger sig i præcis det lag der er videnskablig konsensus.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #1699
    Tilmeldingsdato
    Jun 2015
    Indlæg
    31

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Klimaforandringerne er jo netop heller ikke skabt direkte af mennesker, men indirekte gennem flyrejser, bilrejser, produktion af elektricitet og varme, og så videre. Men det betyder jo ikke, at vi ikke er den primære kilde til de enorme forandringer, vi ser pt., og derfor bliver hendes udtalelse bare en tonedøv slags vand-er-vådt-udtalelse, som ingen overhovedet kan bruge til noget.

    Hun ønsker, at vi ikke panikker? Nej, det er også så irriterende, hvis hendes sidste 10-15 år på denne jord bliver ødelagt af ikke at kunne leve som en dronning. Ingen har nogensinde advokeret for at de selv skulle stilles dårligere, før det var deres sidste mulighed.

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #1700
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Det er jo netop ikke præcist når hun siger, “er de skabte -direkte”. Med mindre at hun svarer på spørgsmålet, er alle klimaforandring vi ser idag menneskeskabte. Det kan kun lade sig gøre, hvis vi har grund til at tro at naturlige forandringer ophørt. Hvilket de selvfølgelig ikke er, de er i øvrigt heller ikke 100% forstået endnu.
    Dronningen ligger sig i præcis det lag der er videnskablig konsensus.
    Bullshit

    De "naturlige forandringer" foregår jo på HELT HELT andre tids-skalaer. Selvfølgelig er de ikke stoppet, men de sker jo MEGET langsommere end det vi selv har gang i. Der er nærmest 100% videnskabelig konsensus om, at menneskets indflydelse er den klart dominerende grund til ændringer i klimaet.

    Og det er jo så fuldstændig ÅBENLYST klart for enhver med øjne i hovedet. Randall Munroe illustrerer det f.eks. meget padagogisk her https://xkcd.com/1732/ og at noget tænkende menneske kan se figurer som den her:



    der viser CO2 indholdet i atmosfæren i de sidste 1 million år og så IKKE acceptere, at det er vores CO2 udledning, der forårsager det her, det overgår min forstand. Så det vores kære dronning siger, det er ganske enkelt noget ÆVL. Det er noget ævl fordi citatet »Jamen, at mennesker spiller en rolle i klimaforandringe« måske ikke er forkert rent logisk, men klart har en underforstået præmis om, at menneskets bidrag IKKE er det dominerende bidrag. Og det er det. Og det er faktum.
    Sidst redigeret af ougar : 14.04.20 kl. 11:23
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  9. #1701
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    494

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Bullshit .....
    ....Og det er det. Og det er faktum.
    Jeg er helt enig, men du skal være klar over, at nu kommer alle kældermenneskene fra klimarealisme.dk og øvrige "klimaskeptikere". Og det vil PMA.

    Mvh Bjørn

  10. #1702
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,215

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af bagger Se meddelelser
    Jeg er helt enig, men du skal være klar over, at nu kommer alle kældermenneskene ...

    Mvh Bjørn
    Fint debat niveau...

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #1703
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    der viser CO2 indholdet i atmosfæren i de sidste 1 million år og så IKKE acceptere, at det er vores CO2 udledning, der forårsager det her, det overgår min forstand. Så det vores kære dronning siger, det er ganske enkelt noget ÆVL. Det er noget ævl fordi citatet »Jamen, at mennesker spiller en rolle i klimaforandringe« måske ikke er forkert rent logisk, men klart har en underforstået præmis om, at menneskets bidrag IKKE er det dominerende bidrag. Og det er det. Og det er faktum.
    Mennesker udleder CO2 og den øgede CO2 i atmosfæren fører til opvarmning af kloden, det er vel netop ikke en direkte - men indirekte at vi så forårsager global opvarmning.

  13. #1704
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,550

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Mennesker udleder CO2 og den øgede CO2 i atmosfæren fører til opvarmning af kloden, det er vel netop ikke en direkte - men indirekte at vi så forårsager global opvarmning.
    På samme måde som når jeg ikke sparker en person, fordi det faktisk var min støvle, der gjorde det. Så derfor er jeg ikke direkte skyld i, at han nu har ondt i røven?

    Det var - ligesom dronningens argument - et udsagn, som man muligvis kan forsvare ud fra et filosofisk perspektiv, men som i praksis ikke giver NOGEN som helst mening. Og det forplumrer i øvrigt bare al meningsfuld samtale.
    Sidst redigeret af ougar : 14.04.20 kl. 12:51
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar


  14. #1705
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Mennesker udleder CO2 og den øgede CO2 i atmosfæren fører til opvarmning af kloden, det er vel netop ikke en direkte - men indirekte at vi så forårsager global opvarmning.
    Jeg trykker på aftrækkeren på en pistol, pistolen affyrer et projektil, projektilet rammer en anden person, personen dør. Jeg har ikke slået nogen direkte ihjel. Nej vel?

  15. De følgende 6 brugere er enige:

  16. #1706
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    850

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg trykker på aftrækkeren på en pistol, pistolen affyrer et projektil, projektilet rammer en anden person, personen dør. Jeg har ikke slået nogen direkte ihjel. Nej vel?
    Og der har du faktisk fat i et argument så simpelt at selv amerikanerne kan forstå det.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:
    MCN

  18. #1707
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Hvordan Mette Frederiksen sætter 40 års fornuftig økonomisk politik over styr i sin iver for at beholde magten på bedste diktatorisk vis. Gårsdagens pressemøde var endnu en gren til træet. Det kunne selv ikke Donald Trump have gjort bedre.

    Endnu aner ingen danskere, hvad formålet med vores corona-strategi, ift. samfundet, er. Altså udover "noget med den grønne kurve" og undgå overbelastning i vores sundhedsvæsen.

    Ps. Og så pisser hendes "vi har lavet en kontrakt" mig også af. Gu har vi ej, du har dikteret, taget basale frihedsrettigheder fra mig, undladt at informere samt rost dig selv ved enhver lejlighed. Føj for satan.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #1708
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Hvordan Mette Frederiksen sætter 40 års fornuftig økonomisk politik over styr i sin iver for at beholde magten på bedste diktatorisk vis. Gårsdagens pressemøde var endnu en gren til træet. Det kunne selv ikke Donald Trump have gjort bedre.

    Endnu aner ingen danskere, hvad formålet med vores corona-strategi, ift. samfundet, er. Altså udover "noget med den grønne kurve" og undgå overbelastning i vores sundhedsvæsen.

    Ps. Og så pisser hendes "vi har lavet en kontrakt" mig også af. Gu har vi ej, du har dikteret, taget basale frihedsrettigheder fra mig, undladt at informere samt rost dig selv ved enhver lejlighed. Føj for satan.
    God ryger. Lol.

    DPMA at fiskebilen var en no show igår. Nuvel, fiskerne skal selvfølgelig have lov til at holde påskeferie. Jeg havde bare sådan sat næsen op efter en jomfruhummerbisque :-/
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar


  21. #1709
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Nygzen Se meddelelser
    God ryger. Lol.

    DPMA at fiskebilen var en no show igår. Nuvel, fiskerne skal selvfølgelig have lov til at holde påskeferie. Jeg havde bare sådan sat næsen op efter en jomfruhummerbisque :-/
    Ja, kunne du prøve at fortælle, og begrunde, hvad du er uenig i?

    Ps. Du kan pt. afhente bisquen i Torvehallerne el. bestille den online.

  22. #1710
    Tilmeldingsdato
    Jun 2015
    Indlæg
    31

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Ja, kunne du prøve at fortælle, og begrunde, hvad du er uenig i?
    Skal der også tegnes? Altså, du har ikke givet udtryk for at have nogen oprigtig lyst til at forstå dine diskussionsfællers standpunkter tidligere, så hvorfor skulle nogen efterhånden gide at besvære sig?

    DPMA at jeg faktisk stadig overvejer at indgå i diskussioner med dig.

  23. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •