Side 123 af 158 FørsteFørste ... 2373113120121122123124125126133 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,831 til 1,845 af 2366

Emner: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

  1. #1831
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,392

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    DPMA at folk himler op hver eneste gang nogle af tiltagene/restriktionerne havner ned i deres eget lille frimærke af verden..

    Åh den næsetip altså..
    Det pisser mig så i øvrigt også af at skulle belæres med selvfedmen i sjette gear i en tråd, der udelukkende er indrettet som ventil for frustrationer, ikke mindst frustrationer der har med F.C. København at gøre – og ja, det er faktisk det frimærke af verden, som dette forum drejer sig om.


  2. #1832
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    DPMA at folk himler op hver eneste gang nogle af tiltagene/restriktionerne havner ned i deres eget lille frimærke af verden..

    Åh den næsetip altså..
    Handler vel primært om, om tiltagene er begrundede eller ej. Det er svært at påstå med fodbold. 0 tilfælde kan spores tilbage til Parken, masser af frisk luft, masser af afstand, håndsprit, ...

  3. #1833
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Ikke for at skabe debat om noget, der bare er afpissende, og som jeg er enig i hvert eneste ord om, men den kamp blev netop ikke spillet i Bergamo, men i Milano på grund af Atalantas egen hjemmebanes tilstand – hvilket var med til at sprede virussen, da titusindvis af hjemmeholdets fans rejste sammen dertil. Hvilket er én af de sytten ting, der gør den usammenlignelig med en post-lockdownkamp i Parken
    Ah, my bad. Sekvensen til pressemødet er bizar. En journalist spørger Patientstyrelsens deltager om de faktuelle tal man har om smitte i forbindelse med restaurantbesøg og superligakampe og får en nervøs sang fra de varme lande.

    Givet at man ikke har etableret spor af den slags statistik efter 20.000 smittede og ½ år med opsporing er det en gedigen skandale, som journalisten med rette bør bore i, fordi det stiller alvorlige spørgsmål til det beslutningsgrundlag, man tilrettelægger nye tiltag efter. I juli kunne man læse dette high tech indspark, der ellers lover noget andet.

    Sekvensen afstedkommer dels et spruttende udbrud fra Magnus H, der punter til Mølbak med et ledende spørgsmål om supersprederbegivenheder og kampen i februar.

    Et link til sekvensen her, festen begynder 43:50.
    Mvh,
    Bopa


  4. #1834
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,200

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Ah, my bad. Sekvensen til pressemødet er bizar. En journalist spørger Patientstyrelsens deltager om de faktuelle tal man har om smitte i forbindelse med restaurantbesøg og superligakampe og får en nervøs sang fra de varme lande.

    Givet at man ikke har etableret spor af den slags statistik efter 20.000 smittede og ½ år med opsporing er det en gedigen skandale, som journalisten med rette bør bore i, fordi det stiller alvorlige spørgsmål til det beslutningsgrundlag, man tilrettelægger nye tiltag efter. I juli kunne man læse dette high tech indspark, der ellers lover noget andet.

    Sekvensen afstedkommer dels et spruttende udbrud fra Magnus H, der punter til Mølbak med et ledende spørgsmål om supersprederbegivenheder og kampen i februar.

    Et link til sekvensen her, festen begynder 43:50.
    Flere sange fra de varme lande om restauranter: https://www.dr.dk/nyheder/indland/ny...-vi-har-ryggen
    :-)
    While them that defend what they cannot see
    With a killer’s pride, security
    It blows the minds most bitterly
    For them that think death’s honesty
    Won’t fall upon them naturally
    Life sometimes must get lonely

  5. #1835
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    206

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Ah, my bad. Sekvensen til pressemødet er bizar. En journalist spørger Patientstyrelsens deltager om de faktuelle tal man har om smitte i forbindelse med restaurantbesøg og superligakampe og får en nervøs sang fra de varme lande.

    Givet at man ikke har etableret spor af den slags statistik efter 20.000 smittede og ½ år med opsporing er det en gedigen skandale, som journalisten med rette bør bore i, fordi det stiller alvorlige spørgsmål til det beslutningsgrundlag, man tilrettelægger nye tiltag efter. I juli kunne man læse dette high tech indspark, der ellers lover noget andet.

    Sekvensen afstedkommer dels et spruttende udbrud fra Magnus H, der punter til Mølbak med et ledende spørgsmål om supersprederbegivenheder og kampen i februar.

    Et link til sekvensen her, festen begynder 43:50.
    Det er absurd teater! Jeg har til info søgt aktindsigt hos SUM, JM og KUM om korrespondance og faglig rådgivning ifbm. beslutningen om at suspendere ordningen for Superligagkampe med mere en 500 deltagere. Jeg regner absolut ikke med at få noget ud af det (mon ikke der enten 1) ikke er et papirsspor (i-og-med der jo intet fagligt belæg er) eller 2) det er interne drøftelser undtaget offentlighedsloven), men deler det her hvis der mod forventning skulle komme noget konkret.

  6. De følgende 4 brugere er enige:

  7. #1836
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Det kan nu være at det er meget fornuftigt lige at sætte antal af tilskuere på pause.

    https://ekstrabladet.dk/sport/anden_...taevne/8291784

  8. #1837
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Det pisser mig så i øvrigt også af at skulle belæres med selvfedmen i sjette gear i en tråd, der udelukkende er indrettet som ventil for frustrationer, ikke mindst frustrationer der har med F.C. København at gøre – og ja, det er faktisk det frimærke af verden, som dette forum drejer sig om.
    Nu skal jeg nok lade være med at starte en lang diskussion - for jeg er helt enig i din konstatering af trådens formål. En ventil.

    Men et par ting trænger sig på:

    1) Jeg må tage afstand fra beskyldninger om selvfedme. Det er en diagnose, som er helt og aldeles forkert. I min optik er rigtig mange mennesker "gode" til at råbe op, når en eller anden oplevet uretfærdighed rammer dem selv, og utrolig dårlige til at hæve brystkassen og tage en for holdet fordi det overordnede perspektiv selvfølgelig trumfer nære interesser. Og den diagnose rammer spot on på dit indæg. Og det pisser mig sgu lidt af (trætter mig er nok mere korrekt, men den tråd findes hvis ikke). Man kan fokusere ind og ud på de enkelte restriktioner, og beklage sig over dem alle sammen. Men bottom line er, at der er en politisk virkelighed, som gør det helt nødvendigt at indføre nogle generelle restriktioner, som - helt åbenlyst - selvfølgelig rammer bredere end behovet er. Tænker ikke det er svært at sætte sig ind i, og no matter what, så overlever vi nok som race af de få oplevede uretfærdigheder. Reaktionen med afpissethed er bare godt og grundig - suk.

    2) En detalje - men blot fordi din afpissethed handler om fodbold er den vel ikke mere berettiget end alle andres afpissethed. I så fald bør vi vel slette 99 pct. af alle indlæg i denne tråd.

    Nå - jeg fik luftet min ventil, du fik luftet din ventil. Måske vi kan lade den være her.

    God dag til alle - forza fc og alt det der..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #1838
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Ssssppp Se meddelelser
    Det kan nu være at det er meget fornuftigt lige at sætte antal af tilskuere på pause.

    https://ekstrabladet.dk/sport/anden_...taevne/8291784
    Det var dog et indendørsarrangement.

    Jeg har det ambivalent med nogle af regeringens tiltag, men så længe nogle folk ikke fatter, at det er alvor, er signalværdien også vigtig. Det går så ud over nogle virksomheder, men hvis alternativet er en fuld nedlukning eller at lade virus hærge frit, så foretrækker jeg den nuværende fremgangsmåde. Dermed ikke sagt, at der ikke er plads til forbedringer.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #1839
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,545

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    Ah, my bad. Sekvensen til pressemødet er bizar. En journalist spørger Patientstyrelsens deltager om de faktuelle tal man har om smitte i forbindelse med restaurantbesøg og superligakampe og får en nervøs sang fra de varme lande.

    Givet at man ikke har etableret spor af den slags statistik efter 20.000 smittede og ½ år med opsporing er det en gedigen skandale...
    Det er nemmelig en KÆMPE skandale - som jeg mildest talt er FORBLØFFET over virker som et udtalt globalt problem (måske bortset fra enkelte asiatiske områder???) At man ikke har DET MINDSTE styr på data-opsamlingen, og ikke spørger mere ind til hvor smittede har været og hvad de har gjort og sørger for at opsamle de data på strukureret vis, det er jo helt vanvittigt. Mit indtryk er, at man ikke engang har antydningen af FORSØGT.

    Der er alt for mange politikere og læger involveret og for få ingeniører.

    Data, data, data....
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  13. De følgende 9 brugere er enige:

  14. #1840
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Mandrilen Se meddelelser
    Flere sange fra de varme lande om restauranter: https://www.dr.dk/nyheder/indland/ny...-vi-har-ryggen
    :-)
    Den nederste grafik i artiklen pisser mig i øvrigt også af. Hvad skal vi bruge et kort over frekvensen af smittede til? Det er vel rimeligt åbenlyst, at der antalsmæssigt bliver testet flere og dermed fundet flere smittede i byområderne - af den simple årsag at der bor flere mennesker.

    Hvorfor kan ingen medier finde ud af, at det er forholdet imellem antal test og antal smittede, der er det interessante? Antal test på nationalt eller kommunalt niveau er i statistisk forstand lig med en stikprøve, og man kan ikke sammenligne uens stikprøver 1:1. Det burde være elementært!

  15. #1841
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser

    Data, data, data....
    Enig. Godt med data. Og heldigvis har alle politikerne og lægerne peget på løsningen. Hvis folk bare gad bruge den der smittesporings-app..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  16. #1842
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,392

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser

    1) Jeg må tage afstand fra beskyldninger om selvfedme.
    Det bliver svært, på grund af denne passus:

    ... deres eget lille frimærke af verden..
    Åh den næsetip altså..
    Er du minister? For så har jeg rent faktisk kritiseret noget, du skrev.

    Uden at blive personlig, for kritikken er rettet mod indgrebet – og nej, ikke alle indgreb er lige logiske, lige fornuftige og lige velbegrundede, og ikke alle indgreb er hævet over diskussion.

    Men ellers, så tal ordentligt til folk, der ikke på nogen måde har langet ud mod dig. Og undgå at tale ned til dem. For ellers risikerer du sgu, at de svarer igen. Sagde han belærende, og måske en smule nedsættende ;-)

    Anyhoo, tilbage til formålet med tråden:

    Det pisser mig da i den grad af at se, at hvis vores nye angriber skulle score i derbyet søndag, af alle kampe, så vil modstandernes fans og deres følelser være i hans tanker.

    Og det er endda vigtigt nok til, at han skal ud på forhånd og love dem, at de vil blive taget hensyn til. At det er planlagt.

  17. De følgende 9 brugere er enige:

  18. #1843
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,545

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Enig. Godt med data. Og heldigvis har alle politikerne og lægerne peget på løsningen. Hvis folk bare gad bruge den der smittesporings-app..
    Ah hvad har de. Fint nok at bruge smitte-sporingsapp'en (bortset fra naturligvis at ikke alle KAN bruge den - men pyt med det). Men app'en kan kun bruges til at fortælle dig, at du har været i nærheden af en smittet - ikke noget som helst om hvem, hvornår eller hvor. Det er faktisk hele pointen i app'en. Så det er mildest talt en ELENDIG "løsning" på data-problemet.

    Der er selvfølgelig mange data, der kunne være super interessante at samle op fra smittesporings-app'en, men det gør man ikke. Af gode grunde.

    Data skal opnås ved at man SYSTEMATISK opsamler informationer om de smittede - og det har jeg ikke umiddelbart indtryk af, at man på nogen som helst måde gør. Det kunne f.eks. være smart, hvis det blev muligt, at "frigive" mere personfølsomme data, hvis man var blevet smittet. F.eks. hvis app'en havde registreret kontakt med en smittet, så kunne man frivilligt gå med til at fortælle hvor man var, da det skete. Men det er desværre ikke muligt.

    I stedet er eneste mulighed i dag at spørge. Og hvis man i dag rent faktisk spørger ind for at opspore smittekæder, så er det min klare opfattelse, at det overhovedet ikke er systematisk eller med tanke på at opbygge en database, der kan bruges til noget - og det er ALTAFGØRENDE. Men samtidigt utrolig typisk, at "slutbrugerne" ikke har fokus på data, for det er ikke noget, som de har behov for. Det skal komme oppefra.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #1844
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    [COLOR=#333333]
    Men ellers, så tal ordentligt til folk, der ikke på nogen måde har langet ud mod dig. Og undgå at tale ned til dem. For ellers risikerer du sgu, at de svarer igen. Sagde han belærende, og måske en smule nedsættende ;-).
    Helt enig med dig der. Tog mig den frihed at være lidt kæk i en det-pisser-mig-af-tråd.. Håbede det gav sig selv, men strakte den nok for langt. Det skrevne ord er ubarmhjertigt. Beklager - og godt ord igen til alle (og selvfølgelig ikke mindst til dig -smølle)..

    Ps. Og jeg er ikke minister :-) Synes bare mange folk har for ringe perspektiv og kritiserer for let. Go’ aften Danmark here we go (og det er IKKE rettet mod dig eller andre herinde)..
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #1845
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 18

    Citat Oprindeligt indsendt af Ssssppp Se meddelelser
    Det kan nu være at det er meget fornuftigt lige at sætte antal af tilskuere på pause.

    https://ekstrabladet.dk/sport/anden_...taevne/8291784
    Indendørs vs udendørs?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 17
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 334
    Sidste Meddelelse: 10.03.11, 20:41
  2. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume 16
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 319
    Sidste Meddelelse: 16.06.10, 11:48
  3. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XV
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 363
    Sidste Meddelelse: 21.10.09, 08:46
  4. Den store "Det pisser mig af"-tråd volume XIII
    By Karsten CF1 in forum Diverse
    Svar: 303
    Sidste Meddelelse: 06.01.09, 18:38
  5. Svar: 10
    Sidste Meddelelse: 06.10.04, 21:14

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •